De Site / Gebruikers / Posters (wat hangt er bij jou aan de muur?)
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2006, 15:54 uur
0
geplaatst: 4 juni 2006, 16:11 uur
0
geplaatst: 4 juni 2006, 16:19 uur
orbit, mooie poster!
Wij hebben deze:

en deze:

hangen. En Morrissey opgerold op een kast liggen...
Wij hebben deze:

en deze:

hangen. En Morrissey opgerold op een kast liggen...
0
geplaatst: 4 juni 2006, 16:23 uur
0
geplaatst: 4 juni 2006, 16:26 uur
L_T_B schreef:
Geen papieren maar een ijzeren poster die ik een tiental jaar geleden gekocht heb ik Oostenrijk.
Geen papieren maar een ijzeren poster die ik een tiental jaar geleden gekocht heb ik Oostenrijk.
deze hangt bij ons, qua ijzeren poster:

0
geplaatst: 4 juni 2006, 19:04 uur
Ik heb momenteel twee ingelijste zwart-wit-posters van New York.
Ik maak er nog wel een keer een foto van. Of gaat dit alleen om artiesten?
Ik maak er nog wel een keer een foto van. Of gaat dit alleen om artiesten?
0
geplaatst: 4 juni 2006, 23:44 uur
Die van Bob Dylan is echt fantastisch L_T_B! Het is dat ik weinig ruimte meer heb, anders had ik 'm zo gekocht! Of ik zou Dr. Strangelove moeten vervangen....
0
geplaatst: 4 juni 2006, 23:54 uur
0
sxesven
geplaatst: 12 juni 2006, 11:51 uur
Twee van Iron & Wine:

On Tour w/ Band of Horses & Our Endless Numbered Days
En nog eentje van (uiteraard) Lost in Translation:

On Tour w/ Band of Horses & Our Endless Numbered Days
En nog eentje van (uiteraard) Lost in Translation:

0
geplaatst: 26 juni 2006, 21:12 uur
Eén van N.E.R.D en één van Jimi Hendrix. Die van Jimi boven mijn stereo, gitaar en muziekstandaard.
Ik wil nog graag een Opgezwolle poster. Weet iemand hoe ik daaraan kan komen?
Ik wil nog graag een Opgezwolle poster. Weet iemand hoe ik daaraan kan komen?
0
geplaatst: 25 maart 2007, 20:45 uur
Ik was mijn oude posters beu en kon geen leuke vinden dus heb er maar zelf 4 ontworpen en zojuist naar de drukker gestuurd (in pdf vormaat). Ik krijg in de loop van volgende week op A1 formaat:

Will oldham

Devin Townsend

Sigur Rós

Steve Reich

Will oldham

Devin Townsend

Sigur Rós

Steve Reich
0
geplaatst: 25 maart 2007, 21:26 uur
Ik de voorkant van White Blood Cells van The White Stripes boven mijn bed hangen, en de filmposter van C.R.A.Z.Y op de deur.
0
geplaatst: 3 april 2007, 01:03 uur
naar aanleiding van een PM van een user hoe ik dat had gemaakt & besteld:
Ik heb ze vandaag eindelijk binnen gehad en ze vallen niet tegen. Het is geprint met een lijnprinter (doet kleur en zwart wit) op A1 formaat (dat is 841 X 594 mm) op 120 grams papier. Het worden dan niet van die glanzende posters zoals je ze in de winkel haalt maar matte posters van prima kwaliteit. Op donker zwart wil je (als je héél goed kijkt) nog wel sporen van de lijnprinter zien maar dat is verwaarloosbaar. Ik ben dik tevreden.
Maar goed, de eerste stap: zorg voor een grote afrbeelding. Ik heb alles gevonden met Google --> Afbeeldingen --> geavanceerd zoeken naar afbeeldingen en dan bij formaat ' groot' aangeven. Of je scanned iets in op een hoge resolutie (minimaal 300 dpi). Lager dan 1200X1000 zou ik het in ieder geval niet doen.
Zodra je die afbeelding hebt, kun je die bewerken in programma' s van Adobe Photoshop, Indesign of Illustrator maar dat is niet noodzakelijk. Je moet er (bij de drukker waar ik kwam tenminste) een PDF (Adobe Acrobat reader bestand) van maken, en dat deed ik in Indesign maar dat zal ook vast anders kunnen. Daar begin je met een leeg document van 841 X 594 milimeter en voeg je met de functie ' place' de afbeelding die je wilt in. Vervolgens moet je ' export' aanklikken en dan PDF. Hiermee heb je de poster op ware grootte als een PDF bestand. Dat kan de drukker zo voor je afdrukken.
Drukkerij Abtrepro (.nl) in Velp was spotgoedkoop. Mijn posters waren 5,50 euro per stuk, of 3,80 als je lichter papier neemt maar dat kan ik niet aanraden. In ieder geval veel succes ermee!
xxx schreef:
Hallo,
Ik las in het poster-topic dat je afbeeldingen zelf had uitgezocht en daar posters van had laten maken. Dat vond ik wel een heel mooi idee, omdat je dan zelf veel mooiere afbeeldingen kan uitzoeken. Maar hoe heb je dat gedaan met pixels enzo. Naar welk soort winkel stuur je dat en wat zou dat ongeveer kosten? Ik heb namelijk geen idee.
Wel een hele leuke manier voor een originele poster
Hallo,
Ik las in het poster-topic dat je afbeeldingen zelf had uitgezocht en daar posters van had laten maken. Dat vond ik wel een heel mooi idee, omdat je dan zelf veel mooiere afbeeldingen kan uitzoeken. Maar hoe heb je dat gedaan met pixels enzo. Naar welk soort winkel stuur je dat en wat zou dat ongeveer kosten? Ik heb namelijk geen idee.
Wel een hele leuke manier voor een originele poster

Ik heb ze vandaag eindelijk binnen gehad en ze vallen niet tegen. Het is geprint met een lijnprinter (doet kleur en zwart wit) op A1 formaat (dat is 841 X 594 mm) op 120 grams papier. Het worden dan niet van die glanzende posters zoals je ze in de winkel haalt maar matte posters van prima kwaliteit. Op donker zwart wil je (als je héél goed kijkt) nog wel sporen van de lijnprinter zien maar dat is verwaarloosbaar. Ik ben dik tevreden.
Maar goed, de eerste stap: zorg voor een grote afrbeelding. Ik heb alles gevonden met Google --> Afbeeldingen --> geavanceerd zoeken naar afbeeldingen en dan bij formaat ' groot' aangeven. Of je scanned iets in op een hoge resolutie (minimaal 300 dpi). Lager dan 1200X1000 zou ik het in ieder geval niet doen.
Zodra je die afbeelding hebt, kun je die bewerken in programma' s van Adobe Photoshop, Indesign of Illustrator maar dat is niet noodzakelijk. Je moet er (bij de drukker waar ik kwam tenminste) een PDF (Adobe Acrobat reader bestand) van maken, en dat deed ik in Indesign maar dat zal ook vast anders kunnen. Daar begin je met een leeg document van 841 X 594 milimeter en voeg je met de functie ' place' de afbeelding die je wilt in. Vervolgens moet je ' export' aanklikken en dan PDF. Hiermee heb je de poster op ware grootte als een PDF bestand. Dat kan de drukker zo voor je afdrukken.
Drukkerij Abtrepro (.nl) in Velp was spotgoedkoop. Mijn posters waren 5,50 euro per stuk, of 3,80 als je lichter papier neemt maar dat kan ik niet aanraden. In ieder geval veel succes ermee!
0
geplaatst: 3 april 2007, 09:15 uur
Mooie foto's, Nakur! Vooral toch Will Oldham. Maar alles bijelkaar vormd een mooi geheel.
0
*Laura*
geplaatst: 3 april 2007, 10:35 uur

Drie bovengenoemde posters zijn toch wel vrij groot. Verder hangen er in mijn kamer ook nog een kleinere poster van Placebo en magazinecovers van Maxïmo Park en Daan.
0
geplaatst: 3 april 2007, 12:44 uur
Niet teveel grote afbeeldingen in één keer in een topic zetten, aub! Sommige computers trekken dat niet. Ik heb de plaatjes van L_T_B (overigens al een oude post
) even vervangen door links.
0
geplaatst: 3 april 2007, 12:54 uur
Yak schreef:
Niet teveel grote afbeeldingen in één keer in een topic zetten, aub! Sommige computers trekken dat niet. Ik heb de plaatjes van L_T_B (overigens al een oude post
) even vervangen door links.Heeft de buurman niet zo'n snelle verbinding?

0
Mojo Pin
geplaatst: 3 april 2007, 13:07 uur
*Laura* schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Drie bovengenoemde posters zijn toch wel vrij groot. Verder hangen er in mijn kamer ook nog een kleinere poster van Placebo en magazinecovers van Maxïmo Park en Daan.
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
The Libs

0
geplaatst: 18 juni 2007, 16:09 uur
Sinds gisteren in het bezit van een digitale camera, meteen maar even dit topic heropend.

Deze hangen in de hal (heb een toffe vrouw die dit toestaat
).

Deze hangen in de hal (heb een toffe vrouw die dit toestaat
).
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 21:45 uur
Ik heb er tijdens de vakantie een paar aangeschaft (o.a RHCP), maar nu zit ik met de volgende kwestie: Hoe bevestig ik die dingen aan de muur??
en waar koop ik het benodigde spul
Ze zijn een beetje groot om in te lijsten, het zal wel kunnen maar wordt te duur voor mij.
bvd!
en waar koop ik het benodigde spul

Ze zijn een beetje groot om in te lijsten, het zal wel kunnen maar wordt te duur voor mij.
bvd!
0
rico-bballer
geplaatst: 10 augustus 2007, 17:14 uur
dubbeltape
Bij me pa: http://www.posters.nl/images/thumb/GB_LP0690.jpg
en deze alleen de deurposter versie waar ook nog een paar troep rappers op staan: http://www.beyondthewall.com/xcart/images/product/music_rap_rap%20gods_parental%20advisory%20explicit%20lyrics_poster_6684871018916_l.jpg
Bij me ma: Is me kamer volgespoten met tags en trow ups.
Bij me pa: http://www.posters.nl/images/thumb/GB_LP0690.jpg
en deze alleen de deurposter versie waar ook nog een paar troep rappers op staan: http://www.beyondthewall.com/xcart/images/product/music_rap_rap%20gods_parental%20advisory%20explicit%20lyrics_poster_6684871018916_l.jpg
Bij me ma: Is me kamer volgespoten met tags en trow ups.
0
geplaatst: 23 september 2007, 00:16 uur
Deze maar ook:
Een Kuifje Poster en ik wil nog ongeveer zo'n Poster.....

0
geplaatst: 25 september 2007, 12:29 uur
Een leuk idee voor een lege muur is dit. Via dat programma wordt een foto op meerdere pagina's gedrukt, en dan bekom je zoiets:

0
geplaatst: 26 september 2007, 22:32 uur
Niet echt een poster, maar toch ook leuk. 

Is de hoes van van de LP Clues van de nederlandse jazz gitarist Emiel van Egdom. Dit is trouwens niet de echte hoes (daar zit de LP nog in) maar een litho daarvan. Gemaakt door de belgische striptekenaar Jan Bosschaert. LP bestaat uit 5 nummers en bij elk nummer heeft Bosschaert een litho gemaakt. Muziek wordt ook nog bijgeleverd op cd. Muziek is niet echt geweldig, maar zeker niet slecht. Het ging mij toch vooral om de litho's. Bosschaert is hier vooral bekend van zijn strip Sam.
Bij interesse zal ik de andere 4 litho's ook nog plaatsen
-edit. Had de verkeerde litho geplaatst
, nu vervangen door de goede 

Is de hoes van van de LP Clues van de nederlandse jazz gitarist Emiel van Egdom. Dit is trouwens niet de echte hoes (daar zit de LP nog in) maar een litho daarvan. Gemaakt door de belgische striptekenaar Jan Bosschaert. LP bestaat uit 5 nummers en bij elk nummer heeft Bosschaert een litho gemaakt. Muziek wordt ook nog bijgeleverd op cd. Muziek is niet echt geweldig, maar zeker niet slecht. Het ging mij toch vooral om de litho's. Bosschaert is hier vooral bekend van zijn strip Sam.
Bij interesse zal ik de andere 4 litho's ook nog plaatsen

-edit. Had de verkeerde litho geplaatst
, nu vervangen door de goede 
* denotes required fields.