De Site / Gebruikers / Soulseek-chat
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 14:54 uur
In De Site > Gebruikers > Slsk-nicks:
Ik weet niet of dit een politiek correct topic is, maar dat merk ik vanzelf, Jordy!
Ik dacht dat het wel leuk was om je Soulseek-nick te delen met anderen. Ik heb net al een paar andere mensen gevonden dankzij bonothecat (herman, Sietse, -renemeijer-). Er is dus al een klein netwerkje, maar hoe meer zielen hoe meer pindakaas!
De mijne is gewoon Paalhaas (mét hoofdletter!).
Ik weet niet of dit een politiek correct topic is, maar dat merk ik vanzelf, Jordy!
Ik dacht dat het wel leuk was om je Soulseek-nick te delen met anderen. Ik heb net al een paar andere mensen gevonden dankzij bonothecat (herman, Sietse, -renemeijer-). Er is dus al een klein netwerkje, maar hoe meer zielen hoe meer pindakaas!De mijne is gewoon Paalhaas (mét hoofdletter!).
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 15:15 uur
kunnen jullie in het Nederlands uitleggen wat er bedoelt wordt 

0
geplaatst: 26 oktober 2005, 15:34 uur
Je had het aan het woordje pindakaas kunnen zien natuurlijk 
/edit: mijn nick is trouwens obsessednl

/edit: mijn nick is trouwens obsessednl
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 15:42 uur
Je moet even rechts klikken op Rooms en dan refresh rooms list en dan musicmeter zoeken
.
.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 15:43 uur
Ik heb thuis een heel lijstje van slsk-nicks van MuMe'rs. Wie het wil, moet maar PM'en. 

0
geplaatst: 26 oktober 2005, 15:48 uur
Yak schreef:
Hmm... ik laat het even aan Jordy over of we dit toestaan.
Hmm... ik laat het even aan Jordy over of we dit toestaan.
Ja, ik had al zo'n vermoeden dat het misschien een heikel puntje was, maar ik dacht: dat krijg ik dan vanzelf te weten. En zo'n topic is rap genoeg verwijderd natuurlijk.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 15:53 uur
Ik kom helaas nog niet in de room terecht....als ik refresh rooms doe dan crashed soulseek spontaan!
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 15:56 uur
bonothecat schreef:
Ik kom helaas nog niet in de room terecht....als ik refresh rooms doe dan crashed soulseek spontaan!
Create room en dan 'Musicmeter' invullen.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 16:00 uur
Er komen dan in een klap heel veel rooms in een lijst, kan me dus goed voorstellen dat zoiets lastig wordt voor sommigen 
Ik ben vanochtend zomaar m'n complete userlist kwijtgeraakt trouwens. Al m'n bestanden in de wachtrij waren ook weg. Weak!
M'n nick is Berendjan btw

Ik ben vanochtend zomaar m'n complete userlist kwijtgeraakt trouwens. Al m'n bestanden in de wachtrij waren ook weg. Weak!
M'n nick is Berendjan btw
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 16:35 uur
Goodfella schreef:
Er komen dan in een klap heel veel rooms in een lijst, kan me dus goed voorstellen dat zoiets lastig wordt voor sommigen

Dat begrijp ik niet, maar ja ik weet er dan ook niet zoveel van. Als je een room creëert die al bestaat, dan ga je toch automatisch naar de bestaande room?
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 16:48 uur
Ik heb al een paarkeer het woord soulseek horen vallen, lan iemand mij uitleggen wat dat precies is (Ik ben niet zo'n internet freak als veel anderen hier)
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 17:05 uur
mijn username is Skelter (met hoofdletter dus).
Dit heeft meer te maken met muziekfreak dan met internetfreak. Het is gewoon een file sharing-programma, veruit het beste dat er ooit geweest is op het internet (volgens mij).
Eddie schreef:
Ik heb al een paarkeer het woord soulseek horen vallen, lan iemand mij uitleggen wat dat precies is (Ik ben niet zo'n internet freak als veel anderen hier)
Dit heeft meer te maken met muziekfreak dan met internetfreak. Het is gewoon een file sharing-programma, veruit het beste dat er ooit geweest is op het internet (volgens mij).
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 17:25 uur
Eddie schreef:
Hoe werkt het daar ging het mij eigenlijk om.
Hoe werkt het daar ging het mij eigenlijk om.
Wel, het werkt gewoon hetzelfde als zoals Kazaa, Napster, Bearshare, Gnutella, Imesh, Limewire of Audiogalaxy. Je logt gewoon in met een username, bepaalt welke liedjes je sharet met andere mensen en jij download van hen. Je typt gewoon in een zoekbalk het nummer of album waar je naar zoekt en dan krijg je verschillende resultaten waar je van kan downloaden. Snelheid hangt af van user tot user. Je hebt ook een userlist waarop je andere users kan toevoegen, bijvoorbeeld mensen die je kent of mensen met een interessante collectie van wie je veel wilt downloaden. En er zijn ook chatboxen ("Rooms"), bijvoorbeeld die van Musicmeter.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 18:43 uur
het is toch niet zo dat iedereen die bij musicmeter ingelogged is bij soulseek automatisch in de kamer Musicmeter staat
of wel?
of wel?
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 19:04 uur
als jullie je al die tijd afvroegen wie SunRecords is in de kamer Musicmeter
it's ettettummu
it's ettettummu

0
geplaatst: 26 oktober 2005, 19:05 uur
BoordAppel doet alsof je het programma al lang hebt, logisch dat je er niks van snapt. 
Rechts van het scherm zit je userlist. Die is nog leeg. Als je daarop met je rechterknop drukt, krijg je een menuutje, dan kies je 'Add user'. Dan vul je de gebruikersnaam in (Case sensitive, dwz hoofdletter of kleine letter maakt verschil) en voilà, hij staat op je lijst. Dan kun je kijken wat hij/zij sharet dmv rechterknop en dan 'Browse files'. De MuMe-room kun je ingaan door in de room list rechtsonder de rechterknop in te toetsen en dan 'Create room' te kiezen en dan 'Musicmeter' in te vullen. Dan zie je ons verschijnen! Succes.

Rechts van het scherm zit je userlist. Die is nog leeg. Als je daarop met je rechterknop drukt, krijg je een menuutje, dan kies je 'Add user'. Dan vul je de gebruikersnaam in (Case sensitive, dwz hoofdletter of kleine letter maakt verschil) en voilà, hij staat op je lijst. Dan kun je kijken wat hij/zij sharet dmv rechterknop en dan 'Browse files'. De MuMe-room kun je ingaan door in de room list rechtsonder de rechterknop in te toetsen en dan 'Create room' te kiezen en dan 'Musicmeter' in te vullen. Dan zie je ons verschijnen! Succes.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 19:06 uur
ettettummu schreef:
it's ettettummu
it's ettettummu

Aargh, net helemaal uitgelegd hoe het moet, omdat net nog deed alsof je niks snapt.

0
geplaatst: 26 oktober 2005, 19:10 uur
ik snap er ook niks van
ik moet bekennen dat ik er nooit op zit
ik ben aan het doen wat jullie zeggen: musicmeter room
ik kom jou ook tegen, Paalhaas, maar als ik browse user doe krijg ik steeds error file list
evenzo bij Kos, Onderhond e.a.
tot mijn grote verbazing zag ik in musicmeter room SunRecords
ik snap er echt niks van
doe ik iets fout, of vergeet ik iets?
ik bedoel: ik ben toch benieuwd wat jullie in jullie map hebben
ik moet bekennen dat ik er nooit op zit
ik ben aan het doen wat jullie zeggen: musicmeter room
ik kom jou ook tegen, Paalhaas, maar als ik browse user doe krijg ik steeds error file list
evenzo bij Kos, Onderhond e.a.
tot mijn grote verbazing zag ik in musicmeter room SunRecords
ik snap er echt niks van
doe ik iets fout, of vergeet ik iets?
ik bedoel: ik ben toch benieuwd wat jullie in jullie map hebben
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 19:16 uur
Ja stel die vraag nog maar een keer in de room, dat is een stuk makkelijker. 

* denotes required fields.