De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2006, 14:36 uur
Blijft leuk om users te horen over hun favoriete platen, of het nou jou smaak is of niet. Vaak gaat een verandering of verschuiving in de top 10 onopgemerkt voorbij, het is immers niet te doen om van iedereen de top 10 in de gaten te houden. Misschien een idee om hier een topic aan te wijden.
Dus: een spectaculaire verandering (van niets op 1!), of een kleine vershuiving (6 en 7 worden omgedraaid), plaats het hier. Als het kan met een kleine motivatie.
Dus: een spectaculaire verandering (van niets op 1!), of een kleine vershuiving (6 en 7 worden omgedraaid), plaats het hier. Als het kan met een kleine motivatie.
0
geplaatst: 16 november 2006, 14:43 uur
Dit was em van 8 mei:
http://wiki.musicmeter.nl/index.php/Afbeelding:Top-10.jpg
In vergelijking met nu toch flink veranderd. Al zijn er enkel zo inwisselbaar voor andere, dat is het moeilijke als je zoveel dingen onvergetelijk mooi vindt. Armstrong gewoon verwisseld met een ander bv. Zijn werk is praktisch allen inwisselbaar en even sterk. Zo zou ik ook de Eleni Karaindrou score kunnen wissel met zoiets als Trilogia I: To Livadi Pou Dakryzei, maar die andere was mijn eerse geweldige ervaring met haar.
http://wiki.musicmeter.nl/index.php/Afbeelding:Top-10.jpg
In vergelijking met nu toch flink veranderd. Al zijn er enkel zo inwisselbaar voor andere, dat is het moeilijke als je zoveel dingen onvergetelijk mooi vindt. Armstrong gewoon verwisseld met een ander bv. Zijn werk is praktisch allen inwisselbaar en even sterk. Zo zou ik ook de Eleni Karaindrou score kunnen wissel met zoiets als Trilogia I: To Livadi Pou Dakryzei, maar die andere was mijn eerse geweldige ervaring met haar.
0
geplaatst: 16 november 2006, 14:54 uur
Een paar dagen geleden net veranderd, nu:
1. (01) Discipline.-Unfolded Like Staircase
2. (05) The Velvet Underground & Nico-The Velvet Underground & Nico
3. (04) Univers Zero-Heresie
4. (03) Genesis-Foxtrot
5. (02) Pearl Jam-Ten
6. (06) Marillion-Marbles
7. (07) Magma-Mekanïk Destruktïw Kommandöh
8. (08) Peter Gabriel-Up
9. (09) Lou Reed-Berlin
10. (--) Art Zoyd-Génération Sans Futur
Dus 1 nieuwkomer, Art Zoyd, 1 plaat die eruit ligt: Christian Vander's Wurdah Ïtah & 2 keer 2 bands die van plaats zijn gewisseld.
1. (01) Discipline.-Unfolded Like Staircase
2. (05) The Velvet Underground & Nico-The Velvet Underground & Nico
3. (04) Univers Zero-Heresie
4. (03) Genesis-Foxtrot
5. (02) Pearl Jam-Ten
6. (06) Marillion-Marbles
7. (07) Magma-Mekanïk Destruktïw Kommandöh
8. (08) Peter Gabriel-Up
9. (09) Lou Reed-Berlin
10. (--) Art Zoyd-Génération Sans Futur
Dus 1 nieuwkomer, Art Zoyd, 1 plaat die eruit ligt: Christian Vander's Wurdah Ïtah & 2 keer 2 bands die van plaats zijn gewisseld.
0
geplaatst: 16 november 2006, 15:04 uur
Ik heb laatst The Knife, GYBE en Mansun eruit gehaald en ingeruild voor Bowie, King Crimson en Sonic Youth. Verder zijn Boards of Canada en Radiohead respectievelijk gezakt van 3 naar 7 en van 4 naar 10. Voor mij was dit de grootste top 10 verandering in mijn tijd op MuMe, denk ik. Sowieso voor het eerst dat er wat veranderde in de top 3.
0
geplaatst: 16 november 2006, 15:13 uur
Ik heb de Greatest Hits albums eruit gehaald (Solid Gold Hits en The Blue Album) en Forever Changes en The Mouse & The Mask toegevoegd.
Mijn top10 bevalt me nu ook een stuk beter
Mijn top10 bevalt me nu ook een stuk beter

0
geplaatst: 16 november 2006, 15:23 uur
Ik verander de laatste tijd erg veel, omdat mijn muzieksmaak nogal in ontwikkeling is. Ik begon ooit met twee platen van Alan Parsons Project, verzamelaars van R.E.M. en Crowded House, eentje van Muse en Radiohead, en ik geloof de Counting Crows, Manu Chao en K's Choice. Ook mijn huidige nummer 1 Washington stond er in mijn eerste lijstje bij, maar die is daarna een tijd weg geweest. Inmiddels is er weinig meer over van die lijst. Sterker nog: alleen Pulp en Washington kende ik voordat ik hier op de site kwam.
0
geplaatst: 16 november 2006, 15:25 uur
Ik heb vandaag ook een paar albums geruild van positie..
Maar blijf het moeilijk vinden, in principe zit er in mijn top 10 geen echte volgorde. Al had ik vandaag opeens het idee dat 'all time classics' als Pink Floyd, The Cure en The Stones eigenlijk een hogere positie zouden moeten hebben..
Radiohead staat op 1 omdat ik het idee heb dat ze op kid A veel van mijn favoriete muziekstijlen laten samensmelten. En dat verdient een ereplaatsje
Maar blijf het moeilijk vinden, in principe zit er in mijn top 10 geen echte volgorde. Al had ik vandaag opeens het idee dat 'all time classics' als Pink Floyd, The Cure en The Stones eigenlijk een hogere positie zouden moeten hebben..
Radiohead staat op 1 omdat ik het idee heb dat ze op kid A veel van mijn favoriete muziekstijlen laten samensmelten. En dat verdient een ereplaatsje

0
geplaatst: 16 november 2006, 15:29 uur
Van mijn top 10 in het begin is niks meer over. Ik ontdek erg veel muziek de laatste tijd, dus ook heel veel verschuivingen in top 10. Zit er nu aan te denken om gewoon die hele top 10 weg te halen en dan alles eens gaan herbeluisteren. Kijken of ik dan nog dezelfde top 10 heb.
0
geplaatst: 16 november 2006, 15:32 uur
Mijn top 3 heb ik verankerd. Die blijft zo. Nummer vier ook denk ik: beste live cd ooit. Daarna is het rouleren geblazen. Zeker nu ik de "oude" rock heb ontdekt. Sowieso vind ik zo een Top 10 lastig. Wat laat je prefeleren: (jeugd)sentiment of kwaliteit? Ten is niet de beste cd ooit, sterker nog: vermoedelijk vind ik Vitalogy beter. Maar ja, Ten heeft me zo een beetje door de puberteit heen geholpen. Mijn liefde voor muziek is begonnen met Ten. Een monument voor mij. Speelt bij iemand anders ook die sentimenten een (te) grote rol?
0
Mojo Pin
geplaatst: 16 november 2006, 15:39 uur
Ik zit nu ongeveer een half jaar op MuMe en van mijn oorspronkelijke top 10 is weinig meer over. Volgens mij alleen 'Grace' van Jeff Buckley en 'The Runaway Found' van The Veils, maar ik kan er naast zitten.
0
geplaatst: 16 november 2006, 15:43 uur
Mijn eerste CD was X&Y van Coldplay, die heeft een hele tijd op een gestaan totdat ik die andere 2 cd's leerde kennen, die hebben het toen overgenomen.
Nu staat Parachutes van Coldplay al maanden op een. Ik kan geen betere CD vinden tot nu toe. Een paar kwamen in de buurt, Saybia - The Second You Sleep (Ik heb zelfs getwijfeld om die op een te zetten) en Eyes Open (nav van deze plaat heb ik Final Straw ook gekocht) van Snow Patrol. Nu ben ik volop andere CD's aan het kopen en downloaden zoals The Bends (moet ik nog laten stijgen) en Ten van Pearl Jam, die houd die plaats ook wel vast.
Sinds kort staat na een tijd afwezig te zijn Under The Iron Sea van Keane er ook weer in. En Grace heb ik er ook in gezet.
Nu staat Parachutes van Coldplay al maanden op een. Ik kan geen betere CD vinden tot nu toe. Een paar kwamen in de buurt, Saybia - The Second You Sleep (Ik heb zelfs getwijfeld om die op een te zetten) en Eyes Open (nav van deze plaat heb ik Final Straw ook gekocht) van Snow Patrol. Nu ben ik volop andere CD's aan het kopen en downloaden zoals The Bends (moet ik nog laten stijgen) en Ten van Pearl Jam, die houd die plaats ook wel vast.
Sinds kort staat na een tijd afwezig te zijn Under The Iron Sea van Keane er ook weer in. En Grace heb ik er ook in gezet.
0
geplaatst: 16 november 2006, 15:47 uur
Speelt bij iemand anders ook die sentimenten een (te) grote rol?
Ja, Different Class staat daarom hier op 1. En ook The Bends is een plaat die ik destijds grijs draaide, maar nu nog maar af en toe. Het zijn wel de 'jeugdsentiment'-platen met de meeste kwaliteit, wat mij betreft.

De rest heb ik ontdekt toen ik 18 of ouder was, dus daarbij gaat het al veel minder op.
Sommige platen zijn heel goed, maar vertegenwoordigen ook nog wat meer (zoals Kid A bij Jeroen). Dat mixalbum van Kiki luister ik ontzettend vaak (vanochtend nog), maar staat ook zo hoog omdat het een eye-opener was naar een hoop andere subgenres/artiesten.
Voor de rest heb ik volgens mij alles wat er in staat tussen 1999 en 2002 ontdekt (de eerste studiejaren). Geen idee wat dat betekent...
0
geplaatst: 16 november 2006, 16:00 uur
Dit jaar was voor mij vooral het jaar van Veedon Fleece, sinds een half jaar mijn nummer 1. Verder is The Use of Ashes van Pearls Before Swine in stapjes gestegen van 10 naar 6. En Scott Walker is binnengekomen op 8. Zit er trouwens dik in dat Scott binnenkort gaat stijgen, is het niet met Scott 4 dan wel met Scott 3, die ik steeds beter ga vinden. Slechts twee nieuwe binnenkomers dus dit jaar, mijn top 10 staat aardig vast. Ik zal dus waarschijnlijk niet al te vaak posten in dit topic 
Toch verwacht ik binnenkort wat veranderingen. Ik spaar een aantal albums waar ik veel van verwacht op tot de kerstvakantie, zoals Dusty in Memphis, Late for the Sky (Jackson Browne), Unhalfbricking (Faiport Convention) en wat albums van Tim Buckley. De kans is aanwezig dat 1 of meer van die albums mijn top 10 gaat halen...

Toch verwacht ik binnenkort wat veranderingen. Ik spaar een aantal albums waar ik veel van verwacht op tot de kerstvakantie, zoals Dusty in Memphis, Late for the Sky (Jackson Browne), Unhalfbricking (Faiport Convention) en wat albums van Tim Buckley. De kans is aanwezig dat 1 of meer van die albums mijn top 10 gaat halen...
0
titan (crew)
geplaatst: 16 november 2006, 16:07 uur
Mijn top 10 is sinds mijn aanmelding op deze site (10 maart 2004) niet veranderd.
0
geplaatst: 16 november 2006, 16:08 uur
titan schreef:
Mijn top 10 is sinds mijn aanmelding op deze site (10 maart 2004) niet veranderd.
Met je nummer 1 kan ik me daar iets bij voorstellen.

0
geplaatst: 16 november 2006, 16:10 uur
titan schreef:
Jouw top 10 is voor het laatst veranderd in 1997? Of heb je pas bij je aanmelding op MuMe voor het eerst een top 10 gemaakt?
0
geplaatst: 16 november 2006, 16:27 uur
Mijn top 10 is toch redelijk wat keren veranderd, maar nooit echt spectaculair. Het ging altijd meer op kleine aanpassingen.
Platen die er ooit hebben in gestaan, maar nu niet meer:
Wire - Pink Flag
Wire - Chairs Missing
The Stone Roses - The Stone Roses
The Smiths - The Queen Is Dead
Manic Street Preachers - The Holy Bible
Guns N' Roses - Appetite For Destruction
The Chemical Brothers - Dig Your Own Hole
Pixies - Doolittle
Mijn laatste aanpassing is het inbrengen van The Replacements en het weghalen van The Smiths.
Platen die er ooit hebben in gestaan, maar nu niet meer:
Wire - Pink Flag
Wire - Chairs Missing
The Stone Roses - The Stone Roses
The Smiths - The Queen Is Dead
Manic Street Preachers - The Holy Bible
Guns N' Roses - Appetite For Destruction
The Chemical Brothers - Dig Your Own Hole
Pixies - Doolittle
Mijn laatste aanpassing is het inbrengen van The Replacements en het weghalen van The Smiths.
0
geplaatst: 16 november 2006, 16:59 uur
Bij mij heeft Earlimart er een tijdje ingestaan, overdonderd als ik was door 'Everyone Down Here'. Uiteindelijk blijft de 5* staan, maar moet Earlimart toch een aantal makkers voor laten gaan. Neutral Milk Hotel is de enige die ik er nog niet in had staan toen ik op MuMe begon, en sinds ik hier ben heeft geen enkele plaat die ik voorheen nog niet kende het tot mijn top10 geschopt. Redelijk rostvast dus allemaal. 

0
geplaatst: 16 november 2006, 17:05 uur
Echo & The Bunnymen, The Police en Ride zijn eruit geknikkerd voor My Bloody Valentine, Stendeck (als je iets zo vaak luistert en nog steeds kippevel, moet je er iets aan doen!) en Massive Attack.
Ik zit me alweer een tijdje te beraden over Bowie op een plek in de 10..
Ik zit me alweer een tijdje te beraden over Bowie op een plek in de 10..
0
geplaatst: 16 november 2006, 17:07 uur
Mijn top 10 ondergaat de laatste tijd heel wat veranderingen. Op mijn nummer 1, 4 en 8 na, stond er van mijn huidige top 10 drie à vier maand geleden niet één in. En nog steeds twijfel ik steeds op albums er uit of in te halen, of van plaats te wisselen. Er is dan ook zo veel goeie muziek he 

0
geplaatst: 16 november 2006, 18:23 uur
Muv mn huidige top 5 (in willekeurige volgorde) is de rest van mn top 10 wel aan veranderingen onderhevig 
Het ligt gewoon aan mn bui van dat moment/periode.
Aan de hand van iTunes bekijk ik wat ik het meeste draai en verwerk dat dan in mn top 10

Het ligt gewoon aan mn bui van dat moment/periode.
Aan de hand van iTunes bekijk ik wat ik het meeste draai en verwerk dat dan in mn top 10
0
geplaatst: 17 november 2006, 18:47 uur
er onlangs uit gehaald:
SOAD - Hypnotize
Urban Dance Squad - Artantica
voor
Riverside - Second Life Syndrome
Anathema - A Natural Disaster
SOAD - Hypnotize
Urban Dance Squad - Artantica
voor
Riverside - Second Life Syndrome
Anathema - A Natural Disaster
0
geplaatst: 17 november 2006, 19:28 uur
1. Jeff Buckley - Grace (1)
2. Saybia - The Second You Sleep (3)
3. Radiohead - OK Computer (2)
4. Pearl Jam - Ten (4)
5. Coldplay - Parachutes (5)
6. Radiohead - The Bends (8)
7.Pink FLoyd - The Dark Side of the Moon (6)
8.U2 - The Joshua Tree (-)
9.Saybia - These Are the Days (-)
10.Coldplay - A Rush of Blood to the Head (9)
Eruit zijn gegaan Snow Patrol - Eyes Open (Stond op 10) en Hans Zimmer - The Gladiator (Stond op 7).
2. Saybia - The Second You Sleep (3)
3. Radiohead - OK Computer (2)
4. Pearl Jam - Ten (4)
5. Coldplay - Parachutes (5)
6. Radiohead - The Bends (8)
7.Pink FLoyd - The Dark Side of the Moon (6)
8.U2 - The Joshua Tree (-)
9.Saybia - These Are the Days (-)
10.Coldplay - A Rush of Blood to the Head (9)
Eruit zijn gegaan Snow Patrol - Eyes Open (Stond op 10) en Hans Zimmer - The Gladiator (Stond op 7).
0
geplaatst: 17 november 2006, 20:22 uur
Ik weet nog dat The Rolling Stones, The Verve, Nick Cave, Atmosphere en DangerMouse ooit in mijn top10 stonden. Net als the Arcade Fire en Bob Marley.
0
sxesven
geplaatst: 18 november 2006, 02:12 uur
Geweldige thread, even mijn ei kwijt.
Verschuivingen genoeg in mijn top 10, hoewel sinds een maand of wat m'n top 5 enigszins vaststaat. Daarbij zeg ik enigszins, aangezien The Milk-Eyed Mender flink is verschoven in de loop der tijd. In een top 100 die ik ruim een jaar terug maakte moest het meesterwerkje het nog doen met een 58e plaats, toen ik me hier eenmaal had aangemeld stond de plaat alweer op de 6e plaats. Vervolgens sloeg Mender er twee over, op naar 4, waar ik dacht dat 'ie wel zou blijven. Van UA's Sun had ik hoge verwachtingen, in de zin dat 'ie Fiona Apple's When the Pawn... nog wel zou verdrijven, maar plots was daar TMEM, die én Iron & Wine en UA achter zich liet. Niet veel later nestelde deze prachtige plaat zich ferm op de eerste plaats. Slechts een kleine verschuiving dus, technisch gezien; TMEM omhoog en de rest een stapje terug.
Goed idee van gemaster trouwens, platen die ooit in m'n top 10 stonden en hun huidige beoordeling:
The Jesus & Mary Chain - Psycho Candy (5*)
The Microphones - The Glow, Pt. 2 (5*)
Mono - Walking Cloud... (5*)
Cocteau Twins - Treasure (5*)
Envy - A Dead Sinking Story (4,5*)
The Arcade Fire - Funeral (4,5*)
V/A - Lost in Translation (4,5*)
Pretenders - The Singles (4,5*)
The Dillinger Escape Plan - Under the Running Board (4,5*)
Tujiko Noriko - Shojo Toshi (4*)
Verschuivingen genoeg in mijn top 10, hoewel sinds een maand of wat m'n top 5 enigszins vaststaat. Daarbij zeg ik enigszins, aangezien The Milk-Eyed Mender flink is verschoven in de loop der tijd. In een top 100 die ik ruim een jaar terug maakte moest het meesterwerkje het nog doen met een 58e plaats, toen ik me hier eenmaal had aangemeld stond de plaat alweer op de 6e plaats. Vervolgens sloeg Mender er twee over, op naar 4, waar ik dacht dat 'ie wel zou blijven. Van UA's Sun had ik hoge verwachtingen, in de zin dat 'ie Fiona Apple's When the Pawn... nog wel zou verdrijven, maar plots was daar TMEM, die én Iron & Wine en UA achter zich liet. Niet veel later nestelde deze prachtige plaat zich ferm op de eerste plaats. Slechts een kleine verschuiving dus, technisch gezien; TMEM omhoog en de rest een stapje terug.Goed idee van gemaster trouwens, platen die ooit in m'n top 10 stonden en hun huidige beoordeling:
The Jesus & Mary Chain - Psycho Candy (5*)
The Microphones - The Glow, Pt. 2 (5*)
Mono - Walking Cloud... (5*)
Cocteau Twins - Treasure (5*)
Envy - A Dead Sinking Story (4,5*)
The Arcade Fire - Funeral (4,5*)
V/A - Lost in Translation (4,5*)
Pretenders - The Singles (4,5*)
The Dillinger Escape Plan - Under the Running Board (4,5*)
Tujiko Noriko - Shojo Toshi (4*)
0
geplaatst: 18 november 2006, 09:25 uur
Ik varieer tot op heden slechts met 2 posities maar kan dat net zo goed met 8 doen. Laatst toegevoegd: ABC: Beauty Stab, een door velen verguisd maar door mij gekoesterd album. Alle albums in mijn top 10 staan er in vanwege een combinatie van prima muziek en bijzondere herinneringen aan het album/timeframe. Ook moet ik ze vandaag de dag nog met plezier op kunnen zetten. Vooralsnog geen nieuwere albums in mijn top 10. Aan nieuwe CD's zou ik willen zeggen: bewijs eerst maar eens dat ik je over 5 jaar nog met plezier draai en naar de winkel ren als er een remaster van je uit komt.
0
geplaatst: 18 november 2006, 09:32 uur
titan schreef:
Daar staan zomaar 4 of 5 platen in die voldoen aan bovenstaande criteria en ik er bij mij ook in kan zetten. Ik zou daarom wel eens een top 25 willen doen eigenlijk. Geeft allicht leuke verschuivingen ook in die top 250.Mijn top 10 is sinds mijn aanmelding op deze site (10 maart 2004) niet veranderd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2006, 09:33 uur
Voornaamste wijzigingen hier worden eigenlijk vooral teweeg gebracht doordat ik een beetje op twee gedachten hink: maximaal één album per artiest of laat ik die beperking varen. Ik heb het een tijdje zonder die beperking gedaan, waarna ik mijn lijstje eigenlijk wat eenzijdig vond worden, dus nu doe ik het weer met. Anderzijds: er staan nu zes of zeven uitgesproken toppers in en drie of vier albums die wel heel goed zijn, maar toch wat meer willekeurig uit vele anderen gekozen. En als ik dan zo'n 2e of 3e keus van mijn nummer 1-artiest opzet, denk ik toch wel "goh, eigenlijk zou deze er gewoon in moeten"...
* denotes required fields.