MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
En vandaag... nooit vertoond. Na een luisterbeurt:

2. Noir Desir - Des Visages, Des Figures

Een uitgebreide recensie volgt binnenkort

Jornaquin
Zaterdag nummer 8 Oasis - Definitely Maybe eruit gehaald en nummer 10 The Stone Roses - The Stone Roses op nummer 8 gezet. Op nummer 10 nieuw binnen gekomen is Patrick Wolf - Lycanthropy.

ZERO schreef:

Godzijdank! Ik bekeek onlangs je top 10 en ik zag dat album staan. Het zei me helemaal niets. Aangezien jouw smaak me wel bevalt (ik denk toch dat ik mag zeggen dat onze smaken gedeeltelijk overeenkomen?) heb ik het album gepindakaasd.

En ik moet zeggen: ik heb wederom een goed album leren kennen! Leuke muziek met een paar toppertjes op het album. Als ik even tijd heb post ik een bericht en stem ik op het album (waarschijnlijk 4*).

Dit bericht maar even om te melden dat er dus wel degelijk mensen naar je top 10 kijken!

Dat doet me deugd

Vergeet ook de 2 Replacements albums die erna kwamen niet te checken!

Dat zal ik zeker doen, Gemaster!

Opvallend: Voor de tweede keer op één week tijd mijn top 10 grondig verandert. En dat terwijl ik op één jaar tijd hooguit 5x mijn top 10 verandert heb...

Nirvana is gezakt van 5* naar 4,5*. Pavement gestegen van 4,5* naar 5*. Het resultaat is het volgende:

01. (01) Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness
02. (02) Radiohead - The Bends
03. (03) Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
04. (04) Muse - Origin of Symmetry
05. (05) Smashing Pumpkins - Siamese Dream
06. (09) Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain
07. (08) Pixies - Doolittle
08. (RE) Radiohead - OK Computer
09. (06) Nirvana - In Utero
10. (10) Millencolin - Pennybridge Pioneers

Exit: Nirvana - Nevermind (07)

Ik heb Systems/Layers van Rachel's erin gezet, ten koste van Surfer Rosa van The Pixies.

ik heb Spiderland twee plaatsen omhoog geplaatst naar 6. Geweldige plaat is dat toch

Vashti Bunyan (6) en Antony & the Johnsons (7) zijn vertrokken uit mijn top 10. Fleetwood Mac - Rumours en Sun Kil Moon - Ghosts of the Great Highway zijn respectievelijk nieuw op 4 en 7 Ik blijf aan het veranderen...

Ooit in mijn top 10 maar nu niet meer:

dEUS - In a Bar under the Sea
Slint - Spiderland
Chavez - Ride the Fader
Sepultura - Roots
Led Zeppelin - II
Jaga Jazzist - A Livingroom Hush

Niet altijd in mijn top 10 gestaan, maar nu wel:

FM3 - Mort aux Vaches
Deaf Center - Pale Ravine

En misschien nog wel meer wel en niet, maar dat weet ik niet meer.

Tsjo-Wi schreef:
ik heb Spiderland twee plaatsen omhoog geplaatst naar 6. Geweldige plaat is dat toch

Gaat de goede kant op Tsjo-Wi

musicfriek schreef:
Fleetwood Mac - Rumours en Sun Kil Moon - Ghosts of the Great Highway zijn respectievelijk nieuw op 4 en 7
Mooie toevoegingen, ik kan de muziek van Mark Kozelek ook best smaken. En voor Fleetwood Mac heb ik ook alijd een zwak gehad, alhoewel dat voor mijn top10 niet in aanmerking komt.

Ik heb zojuist met pijn in mijn hart the White Stripes van nr. 1 afgehaald, ze hebben er gestaan vanaf mijn aanmelding. Ik heb ze ingewisseld voor de Velvet Underground & Nico, die ik toch wel beter vond.

Vanmiddag AROBTTH omgewisseld met Ten en Turn on the Bright Lights nadat die op 10 is binnen gekomen ten koste van Origin Of Symmetry verwisseld met OK Computer zodat die nu op nummertje 9 staat.

Wederom een wijziging:

Nieuw op nr 7 is Donny Hathaway - A Donny Hathaway Collection.

Deze notering is ten koste gegaan van Corey - Movin' On.

Mojo Pin

(afbeelding)

Binnengekomen op 8.

Goede keuze

Hele goeie keus, misschien dat dit soort acties het gestaag zakken van dit album kan stoppen. Terug naar de top 100!

Ik heb Red House Painters - Red House Painters en Electric Light Orchestra - Eldorado mijn top10 in gepromoveerd. Rachel's en Slint hebben het veld moeten ruimen.

Ook een nooit geziene actie in m'n top 10. Na 1e beluistering van Le Mariage du Ciel et de L'Enfer van Art Zoyd meteen binnengekomen op 10. Génération Sans Futur van datzelfde Art Zoyd ruimt baan hiervoor. Verder wisselen Marillion & Magma van plaats.

Waldo Jeffers schreef:
Ook een nooit geziene actie in m'n top 10. Na 1e beluistering van Le Mariage du Ciel et de L'Enfer van Art Zoyd meteen binnengekomen op 10. Génération Sans Futur van datzelfde Art Zoyd ruimt baan hiervoor. Verder wisselen Marillion & Magma van plaats.

Het is verdorie wat met van die rare Franstalige platen die ineens binnenkomen

Volgens mij is het een complot van de Fransen

Lukas schreef:
Ik heb Red House Painters - Red House Painters ... mijn top10 in gepromoveerd.

Heb Ten en Grace verwisseld. Zo'n pareltje als Hallelujah staat niet op Ten.

Louis2703 schreef:
Heb Ten en Grace verwisseld. Zo'n pareltje als Hallelujah staat niet op Ten.

Pearl Jam gebruikte dan ook geen covers om een topalbum te maken. Sorry, ik kon het niet laten...

Nummertje 10, Caravan - In the Land of Grey and Pink heeft bij mij plek moeten maken voor Gentle Giant's Octopus

heb mijn top 10 ook weer even ververst! eruit gevallen zijn Mike Oldfield (hergest ridge) en Kansas (leftoverture) erin gekomen zijn: Marillion - Unplugged at the walls (niet in de winkel verkrijgbaar maar zooo goed!!) en Pulp met Different Class. Verder is OK Computer een paar plaatsjes gezakt en voor het eerst sinds jaren is mijn nummer één van plaats verwisseld met Marillion's Script.

Vandaag weer enkele aanpassingen:
Led Zeppelin II erin (bij nader inzien imo toch wel een stuk beter dan IV), samen met het titelloze album van The Doors. Twee 60's platen dus
Slachtoffers: Simple Minds - New Gold Dream (zit the viking voor niets tussen hoor, ik was het al van plan ) en The Dark Side of the Moon.

Ik heb Ride met Nowhere maar weer laten terugkomen in mijn top10, ten koste van Depeche Mode.. alhoewel ik erg op Depeche Mode gesteld ben is het grotendeels toch ook nostalgie en zijn de platen uiteindelijk niet zo sterk als mijn herinneringen
The Viking kan tevreden zijn in elk geval

1. (2) Pearl Jam- Ten
2. (1) Radiohead- OK Computer
3. (3) Radiohead- Kid A
4. (4) Dream Theater- Metropolis Part II: Scenes From a Memory
5. (--) Van der Graaf Generator- Pawn Hearts
6. (6) King Crimson- In the Court of the Crimson King
7. (9) Van der Graaf Generator- Still Life
8. (7) Muse- Origin of Symmetry
9. (5) Rage Against the Machine- Rage Against the Machine
10. (10) Deep Purple- Made in Japan

Tool- Lateralus (8) eruit (blijft wel een erg goed album)

Eruit: Fleetwood Mac - Rumours
Erin: Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)

Uit: The Dark Side of the Moon, In: Rage Against the Machine (terug van weggeweest )

Gast
geplaatst: vandaag om 16:30 uur

geplaatst: vandaag om 16:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.