MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Snowblood schreef:
er onlangs uit gehaald:

SOAD - Hypnotize
Urban Dance Squad - Artantica

voor

Riverside - Second Life Syndrome
Anathema - A Natural Disaster

Casartelli schreef:
Voornaamste wijzigingen hier worden eigenlijk vooral teweeg gebracht doordat ik een beetje op twee gedachten hink: maximaal één album per artiest of laat ik die beperking varen. Ik heb het een tijdje zonder die beperking gedaan, waarna ik mijn lijstje eigenlijk wat eenzijdig vond worden, dus nu doe ik het weer met. Anderzijds: er staan nu zes of zeven uitgesproken toppers in en drie of vier albums die wel heel goed zijn, maar toch wat meer willekeurig uit vele anderen gekozen. En als ik dan zo'n 2e of 3e keus van mijn nummer 1-artiest opzet, denk ik toch wel "goh, eigenlijk zou deze er gewoon in moeten"...

Ken het gevoel. Ik kom er alleen goed mee weg omdat de desbetreffende albums onder verschillende namen zijn uitgebracht. Mijn twee favoriete Will Oldham albums heb ik in mijn top 10 kunnen zetten omdat de ene als Bonnie 'Prince' Billy is uitgebracht en de ander als Palace Music. Hetzelfde geldt voor Mark Kozelek van wie ik twee albums in mijn top 10 heb staan, onder de naam Red House Painters en onder Sun Kil Moon.

Die albums van Palace Music en Sun Kil Moon heb ik onlangs pas aan mijn top 10 toegevoegd. Daarvoor hield ik mij heel strikt aan de "1 album per artiest" regel, maar bij het herzien van mijn top 10 kon ik gewoon niet om deze albums heen.

titan (crew)
herman schreef:
(quote)

Jouw top 10 is voor het laatst veranderd in 1997? Of heb je pas bij je aanmelding op MuMe voor het eerst een top 10 gemaakt?

In 1997 had ik al een top 10, maar weet niet meer hoe die eruit zag. Het grootste deel zal wel hetzelfde zijn geweest.

titan schreef:
(quote)

In 1997 had ik al een top 10, maar weet niet meer hoe die eruit zag. Het grootste deel zal wel hetzelfde zijn geweest.

lijkt me ook saai als je geen meesterwerken meer ontdekt...

Ik denk dat Titan wel meer dan 10 meesterwerken kent hoor. Kijk maar naar zijn lijstje 5*-albums.

Casartelli schreef:
Voornaamste wijzigingen hier worden eigenlijk vooral teweeg gebracht doordat ik een beetje op twee gedachten hink: maximaal één album per artiest of laat ik die beperking varen.

Ik vind die stelregel van 1 album per artiest maar beperkend. Het gaat toch om de albums die je het beste vindt? Dan maar een eenzijdigere top 10...

Mijn nummer 10 verandert elke dag.. en de eerste 9 staan zo ongeveer vast

herman schreef:
(quote)

Ik vind die stelregel van 1 album per artiest maar beperkend. Het gaat toch om de albums die je het beste vindt? Dan maar een eenzijdigere top 10...

ja ben ik het ook helemaal mee eens, zie mijn top tien

titan (crew)
herman schreef:
Ik denk dat Titan wel meer dan 10 meesterwerken kent hoor. Kijk maar naar zijn lijstje 5*-albums.

Gelukkig wel en gelukkig zijn er na 1997 ook geweldige albums uitgekomen. Alleen niet genoeg voor mijn top 10.

herman schreef:
(quote)

Vind ik ook!

Ik ben redelijk conservatief met mijn top10. De meeste albums komen uit een periode in die ik nog gemakkelijk betoverd kon raken door muziek. Vandaag de dag kijk ik er nog zo naar maar ontdek ik gewoon teveel platen. Hierdoor is het veel moeilijker die ene speciale plaat te onderscheiden die een plaats in mijn top10 verdient.

Een tijdje lang heeft Antony and the Johnsons erin gestaan maar die heeft het niet lang kunnen rekken omdat ik nog een 'oude' plaat herontdekte: Sebadoh - Bakesale. De nieuwste kanshebber is Nina Nastasia - On leaving.

Ik heb Ziggy Stardust maar eens in mijn top10 gezet ipv. Mezzanine.. aan de hand van beluisteren kan dit nog weer veranderen natuurlijk

Ik heb onlangs OK Computer van Radiohead eruit gehaald en Yankee Hotel Foxtrot van Wilco erin gezet, toen ik dit album na een lange periode weer eens beluisterde, besefte ik dat ik dit toch een beter album vind.

Godspeed You Black Emperor! - Slow Riot For New Zero Kanada
heb ik ingeruild voor
Godspeed You Black Emperor! - Lift Yr. Skinny Fists Like Antennas To Heaven

Moby - Play
heb ik dan ingeruild voor
Radiohead - The Bends

Comrade schreef:
Godspeed You Black Emperor! - Slow Riot For New Zero Kanada
heb ik ingeruild voor
Godspeed You Black Emperor! - Lift Yr. Skinny Fists Like Antennas To Heaven

Moby - Play
heb ik dan ingeruild voor
Radiohead - The Bends
Lijken mij goede keuzes, alhoewel onderscheid maken tussen de verschillende GY!BE albums mij (nog) moeilijk valt.

handsome_devil
zojuist mn hele top 10 weer eens veranderd nr. 1 is het enige album dat op dezelfde plek staat als voor de metamorfose. Verwacht binnenkort ook dat Joanna Newsom (weet nog niet welk album) erin komt.

sxesven
handsome_devil schreef:
zojuist mn hele top 10 weer eens veranderd nr. 1 is het enige album dat op dezelfde plek staat als voor de metamorfose. Verwacht binnenkort ook dat Joanna Newsom (weet nog niet welk album) erin komt.

Erg mooi geworden, zo!

handsome_devil
sxesven schreef:
(quote)

Erg mooi geworden, zo!

Dank je, ben er zelf ook wel tevreden mee

Tim Christensen is gesneuveld voor Neil Young

Ik heb Crowded House laatst naar plek 1 gepromoveerd ten koste van Washington. Ook daaronder verandert veel, laatste nieuwe binnenkomer is Rubber Soul van The Beatles. Maar naast de platen die er nu in staan hebben de laatste maand ook The Waterboys, King Crimson, Systems/Layers van Rachel's (nu Handwriting), The Zombies en Love in de lijst gestaan...

lambf
Ik heb Angel of Decay - Covered in Scars op de 10 plek gezet en Killsitch Engage - The End Of Heartache eruitgehaald. Waarom? omdat AOD een enge sfeer heeft, hoewel muziekaal gezien het niet zo heel erg veel voorstelt, is het toch heel erg goed .

Vandaag van mijn principe 'geen verzamelaars in welke lijst dan ook' gestapt: Peter Hammill heeft met zijn The Love Songs Echo & the Bunnymen naar de 11e plaats verwezen.

Ik keek net al naar je top10.. en die viel me inderdaad al op..

Bij mij heeft Tom Waits met zijn tweede bijdrage aan mijn top10 de instabiliteit van de laatste tijd verholpen.

Ja, en aan dat prinicipe hou ik me nog wel stevig vast: elke artiest maar 1 keer, anders weet ik het echt niet meer.

En Waits.......... hoe frommel ik die nu weer in de top 10 zonder er iets uit te halen.
Het blijft een afschuwelijk iets die top 10, telkens weer.

aERodynamIC schreef:

Het blijft een afschuwelijk iets die top 10, telkens weer.

Ik zei net iets dergelijks.. maar dat maakt het ook wel weer leuk. Gewoon zorgen dat je er tevreden mee bent (en als het kan ik ook )

De ultieme confrontatie met jezelf .. ik ben ook benieuwd hoe lang mijne stand houdt nu.

Ach, vanavond schreef ik hier wat, nu is ie al weer anders...

orbit schreef:
Ik heb Ziggy Stardust maar eens in mijn top10 gezet ipv. Mezzanine.. aan de hand van beluisteren kan dit nog weer veranderen natuurlijk

Ziggy Stardust zit er bij mij nu ook erg tegen aan. Ik zit hem nu nogeens te luisteren, misschien kan dat nog het laatste zetje geven.

Origin of Symmetry erin voor Under The Iron Sea.

Na heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang twijfelen heb ik toch de stap gemaakt mijn nummer 1 te wijzigen. Dit is de derde na het aanmelden van mijn persoon op MuMe.

Voorlopers waren:
- Maxwell - Urban Hang Suite
- Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From (tot vandaag)

gemaster schreef:
Mijn laatste aanpassing is het inbrengen van The Replacements en het weghalen van The Smiths.

Godzijdank! Ik bekeek onlangs je top 10 en ik zag dat album staan. Het zei me helemaal niets. Aangezien jouw smaak me wel bevalt (ik denk toch dat ik mag zeggen dat onze smaken gedeeltelijk overeenkomen?) heb ik het album gepindakaasd.

En ik moet zeggen: ik heb wederom een goed album leren kennen! Leuke muziek met een paar toppertjes op het album. Als ik even tijd heb post ik een bericht en stem ik op het album (waarschijnlijk 4*).

Dit bericht maar even om te melden dat er dus wel degelijk mensen naar je top 10 kijken!

Wat betreft mijn eigen top 10:

Radiohead - OK Computer
heb ik vervangen door
Pavement - Crooked rain, crooked rain

Nochtans heeft Pavement (voorlopig) nog maar 4,5* en OK Computer 5*. Maar ik wou Pavement gewoon in mijn top 10 omdat ik zo weg ben van het album! En dan sneuvelt een album van een groep die 2x erin staat (The Bends op 2) het eerst....

Muse - Absolution
heb ik vervangen door
Muse - Origin of symmetry

Bij nader inzien staat op OoS geen enkel skipnummer. Op absolution wél. Bovendien staat New Born op OoS, reden te meer!

Neutral Milk Hotel is gestegen naar 3 en Siamese Dream gedaald naar 5.

Nu ziet mijn top 10 er dus zo uit:

1. Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the infinite sadness
2. Radiohead - The bends
3. Neutral Milk Hotel - In the aeroplane over the sea
4. Muse - Origin of symmetry
5. Smashing Pumpkins - Siamese dream
6. Nirvana - In utero
7. Nirvana - Nevermind
8. Pixies - Doolittle
9. Pavement - Crooked rain, crooked rain
10. Millencolin - Pennybridge pioneers

Millencolin is dus het laatste punkalbum dat standhoudt in mijn top 10. Hopelijk komt er ooit een top 25 zodat ik ook Bad Religion, The Offspring en My Chemical Romance kan toevoegen. Ook andere rockers als Tool, dEUS, Nine Inch Nails, Feeder... zijn welkom!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:24 uur

geplaatst: vandaag om 11:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.