MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Nakur schreef:
Ik vind het altijd vreselijk om platen die ik geweldig vind uit mijn top10 te flikkeren. Ik heb onlangs Katatonia en Devin Townsend een rotschop gegeven en Steve Reih + SOngs: Ohia er in gezet

Verstandige beslissing.

Normaal gesproken zet ik alleen platen in mn top10 die ik langer dan een jaar ken, omdat de duurzaamheidsfactor dan ook bij me bekend is. Voor Jason Molina maak ik een uitzondering. The Lioness staat hier gemiddeld 5 tot 8 keer per dag aan. Thuis, op de fiets, in de trein whatever. De simpele en tastbare liedjes van Jason zijn voor elk moment van de dag en gaan me niet vervelen. Hulde!

MetalDex
Pas Made In Japan erin gezet ten koste van Kreators Coma of Souls. Natuurlijk is Made In Japan een alltime-klassieker, maar toch heb ik een klein beetje spijt, want Coma of Souls is in zijn genre toch ook weer een klassieker van jewelste

1. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1)
2. The Beatles - Abbey Road (3)
3. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden (4)
4. The Cure - Disintegration (2)
5. Mike Oldfield - Tubular Bells (5)
6. Genesis - Selling England By The Pound (6)
7. The Rolling Stones - Exile On Main St. (7)
8. Queen - A Night At The Opera (9)
9. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (8)
10. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (10)

Er hebben enige verschuivingen plaatsgevonden.

Oud:

1. Coldplay - Parachutes (2000)
2. Radiohead - The Bends (1995)
3. Snow Patrol - Eyes Open (2006)
4. Saybia - The Second You Sleep (2002)
5. The Strokes - Is This It (2001)
6. Muse - Origin of Symmetry (2001)
7. Pearl Jam - Ten (1991)
8. Jeff Buckley - Grace (1994)
9. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
10. Radiohead - OK Computer (1997)

Omdat: Hopeloos verouderd.

Nieuw:
1. Coldplay - Parachutes (2000)
3. Muse - Origin of Symmetry (2001)
4. Saybia - The Second You Sleep (2002)
5. Snow Patrol - Eyes Open (2006)
6. The Strokes - Is This It (2001)
7. Radiohead - OK Computer (1997)
8. Jeff Buckley - Grace (1994)
9. Muse - Absolution (2003)
10. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)

Met pijn in mijn hart Ten van Pearl Jam eruit gegooid voor Absolution van Muse.
Muse is bij mij nu de grote winnaar. Origin Of Symmetry en Absolution zijn allebei topplaten! Schaart zich hierbij ook bij mijn andere favoriete bands: Coldplayen Radiohead.

sxesven
Was 'm:

1. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender (2004)
2. Fiona Apple - When the Pawn... (1999)
3. UA - Sun (2004)
4. Palace Music - Viva Last Blues (1995)
5. Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle (2002)
6. Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)
7. Shiina Ringo - Karuki Zamen Kuri No Hana (2003)
8. My Bloody Valentine - Isn't Anything (1988)
9. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
10. Joni Mitchell - Blue (1971)

Is 'm:

1. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender (2004)
2. Fiona Apple - When the Pawn... (1999)
3. UA - Sun (2004)
4. Palace Music - Viva Last Blues (1995)
5. Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle (2002)
6. My Bloody Valentine - Isn't Anything (1988)
7. Palace Songs - Hope (1995)
8. Joni Mitchell - Blue (1971)
9. Shiina Ringo - Karuki Zamen Kuri No Hana (2003)
10. Smog - Red Apple Falls (1997)

In de rostvaste top 5 hoefde ik niet te snijden, in de lagere regionen heb ik wat rondgehakt (en waar gehakt wordt, u weet het). Ergo zijn Explosions In the Sky en Neutral Milk Hotel, de eerste vooral met pijn in het hart (dus wie weet hoe lang het duurt voor 'ie weer terug is), gesneuveld. Ik ontkwam echter niet aan het idee dat 't meer een plaat is die erin staat omdat 'ie er gewoon al zolang in staat. NMH blijft geweldig en behoudt 5*, maar moest toch gewoon het veld ruimen.

My Bloody Valentine een stukje omhoog, Joni Mitchell ook, Shiina Ringo een stukje gezakt (maar vrij inwisselbaar an sich - en ik weet niet echt waar ik 'm kwijt moet). Tevens bij deze een traditie doorbroken en een principe aan de kant gezet: tweemaal Will Oldham erin, wat echter onvermijdelijk was gezien de klasse van de platen alhier. Tevens Smog er (voorlopig) ingezet. Absolute wereldklasse, hoewel ik nog lang niet alles van de man ken en het daarom wat moeilijk vind om nu al te kiezen.

Desalniettemin, erg wennen, als waren het nieuwe schoenen. Even inlopen en kijken hoe het gaat, maar.

in: Neutral Milk Hotel en Prefab Sprout
uit: Washington en Nick Cave & The Bad Seeds

pet
1. Tool - Lateralus (2001)
2. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
3. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
4. Janis Joplin - Cheap Thrills (1968) (5)
5. Deep Purple - Deep Purple in Rock (1970) (4)
6. Porcupine Tree - Deadwing (2005)
7. The Who - Tommy (1969)
8. King Crimson - In the Court of the Crimson King (1969)
9. Lou Reed - Transformer (1972)
10. The Doors - L.A. Woman (1971)

Toch maar besloten dat Janis Joplin hoger mag staan dan Deep Purple. Verder blijft alles (voorlopig) gelijk.

ik ben er al een hele tijd over aan het piekeren om Counting Crows en Tori Amos eruit te kieperen. Ik vind het beiden nog steeds prachtige albums. Doch de reden waarom ze in de top10 staan is hoofdzakelijk nostalgie...nog even piekeren

Ik heb zonet mijn TOP 10 even aangepast, en het grote onrecht: het ontbreken van "The Queen is Dead" (The Smiths) rechtgezet.. Probleem: wat moet dan weer wijken.. het werd Alice Cooper (Billion Dollar Babies), sorry Vincent ...
The Clash en Iron Butterfly zijn ook al eens gesneuveld..

Goh.. en er zijn nog bands die eigenlijk een plaatsje in mijn top 10 verdienen, maar ja.... kunnen we erg een top 20 van maken?

Deep Purple, Dream Theater, Savatage, Killing Joke, Nick Cave, ... ze levern in mijn smaak ook top 10 materiaal maar.. er zijn maar 10 plaatsjes ;-o

Huidige top 10:
1. Pink Floyd - Animals (1977)
2. Simple Minds - Sparkle in the Rain (1984)
3. David Bowie - Diamond Dogs (1974)
4. Marillion - Clutching at Straws (1987)
5. Neil Young & Crazy Horse - Zuma (1975)
6. U2 - Achtung Baby (1991)
7. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
8. The The - Mind Bomb (1989)
9. Daniel Lanois - For the Beauty of Wynona (1993)
10. Arena - The Visitor (1998)

Toch geen slecht idee om The Queen Is Dead erin te zetten Nu is Animals niet langer mijn favoriet uit jouw top 10.

Arno schreef:
Toch geen slecht idee om The Queen Is Dead erin te zetten Nu is Animals niet langer mijn favoriet uit jouw top 10.

Mojo Pin
Alleen wel jammer van Pink Floyd.

Hele top 10 weer omgegooid. Robert Wyatt binnen op 2 (wat een album ) en ook Richard & Linda Thompson komen binnen. Verder kleine verschuivingen. 1974 is toch wel het mooiste seventiesjaar tot nu toe voor mij

heb ff mn top 5 omgegooid.

Dit was hem:

1. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
3. Radiohead - Hail to the Thief (2003)
4. Porcupine Tree - In Absentia (2002)
5. Slint - Spiderland (1991)

En dit is hem:

1. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
2. Porcupine Tree - In Absentia (2002)
3. Radiohead - Hail to the Thief (2003)
4. Slint - Spiderland (1991)
5. Radiohead - The Bends (1995)

DJ Shadow moest een plaatsje gekregen, Blonde Redhead is gesneuveld. Minste van de 10, nochtans 5 sterren.

Marcel²
Ik ben ook van plan iets in mijn persoonlijke top 10 te veranderen.
De albums die eruit gaan blijven natuurlijk gewoon op 5* staan.
Van Radiohead en The Beatles staan er ieder 2 albums in.
Dat wil ik graag veranderen.
Maar ja, welke moeten eruit?

Iemand....?

Lin
ik heb er net twee uitgegooid (tim christensen en david sylvian) met pijn in mn hart maar ja...
erin neil young en vito, en wat geschuif in de bovenste regionen

Laurora
Marcel Jongeneel schreef:
Ik ben ook van plan iets in mijn persoonlijke top 10 te veranderen.
De albums die eruit gaan blijven natuurlijk gewoon op 5* staan.
Van Radiohead en The Beatles staan er ieder 2 albums in.
Dat wil ik graag veranderen.
Maar ja, welke moeten eruit?

Iemand....?

Uhm, waarom wíl je dat?

Revolver en The bends natuurlijk.

Revolver en OK Computer natuurlijk

Paalhaas schreef:
Revolver en The bends natuurlijk.

das een 2e stem hiervoor

Revolver en The Bends natuurlijk.

Mojo Pin
Coldplay en Pink Floyd. Maar je moet gewoon doen waar je zelf zin in hebt als je het mij vraagt...

Joy4ever schreef:

Laurora
Niet The Bends ............

De grootste verschuivingen:

Ik ben sinds ik hier binnen ben gekomen zeer erg in de ban geraakt van Pink Floyd, die is van uit het niets met 4 platen (eigenlijk 5 als je Roger Waters meerekent) mijn topt 10 binnengekomen.

Mijn top 10 lijkt in geen enkele zin meer op die top 10 die ik had in de eerste weken dat ik hier zat, daarvan is er nu nog misschien 2 of 3 platen over (Metallica-Metallica en Eagles-HOtel California in ieder geval)

Dit alles geeft maar aan hoe erg je je ontwikkeld als je maar naar elkaar luistert (als ik even een conclusie mag trekken). Er lopen hier een zeer groot aantal slimme mensen rond op het gebied van muziek, die met de juiste argumentaties mij op de juiste albums kunnen wijzen, waar ik iedereen heel dankvol voor ben.

Alleen het feit dat ik mijn top 10 drastisch heb moeten aanpassen bewijst toch al weer dat dit een zeer geode site is voor menig muziek-fan.

Wish You Were is toch een album waarvan ik overtuigd ben dat het een flinke tijd op 1 zal staan. Daarachter zal het van 2 t/m 6 flink schuiven worden, alles daarachter maakt de kans mee om nog flink te stijgen of er nog uitgeknikkerd te worden, erg leuk dit...

Joy4ever schreef:

Joy4ever schreef:

Doe die twee inderdaad maar, Marcel. "Abbey Road" vind ik inmiddels beter dan "Revolver" en op "The Bends" staan (vind ik althans) meer pakkende nummers dan op "OK Computer". Het zijn echter alle vier topplaten .

Joy4ever schreef:

Iig Ok Computer, Revolver ga ik me niet over uitspreken... Ik begrijp wel waar je mee te maken hebt...

Gast
geplaatst: vandaag om 22:23 uur

geplaatst: vandaag om 22:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.