De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juli 2009, 19:45 uur
Ik heb mijn oude top 10 eens een flinke schop verkocht en 7 nieuwe platen erin gezet.
0
Johny Favourite
geplaatst: 7 juli 2009, 20:48 uur
Unknown Pleasures toch maar eens naar #1 verplaatst.
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 20:05 uur
Calenture van The Triffids is mijn top 10 binnen gekomen (het was een dubbeltje op z'n kant met Skylarking van XTC).
Slachtoffer is deze keer Strangeways, Here We Come van The Smiths, maar ik wil daar toch wel een duidelijke nuancering aan toevoegen: The Smiths is nog steeds mijn favoriete band all time!
Slachtoffer is deze keer Strangeways, Here We Come van The Smiths, maar ik wil daar toch wel een duidelijke nuancering aan toevoegen: The Smiths is nog steeds mijn favoriete band all time!
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 19:36 uur
edit: Skylarking moet er toch ook absoluut in. Real Life van Magazine valt er dan uit.
0
BPDD
geplaatst: 26 augustus 2009, 18:36 uur
Ik heb mijn complete top 10 er tijdelijk uit gegooid.
Ik ben de laatste tijd continu geneigd er dingen in te zetten die ik net heb leren kennen, probleem is echter dat ik dan geen idee heb hoe veel waarde ze over een jaar nog voor me hebben.
Dus, om alles (letterlijk), op een rijtje te zetten, gooi ik mijn top 10 er voor onbepaalde tijd uit.
Ik ben de laatste tijd continu geneigd er dingen in te zetten die ik net heb leren kennen, probleem is echter dat ik dan geen idee heb hoe veel waarde ze over een jaar nog voor me hebben.
Dus, om alles (letterlijk), op een rijtje te zetten, gooi ik mijn top 10 er voor onbepaalde tijd uit.
0
Frostyx
geplaatst: 1 september 2009, 12:31 uur
ik heb ook me top 10 geweghaald ik kan niet kiezen. dat is lastig
0
Frostyx
geplaatst: 2 september 2009, 14:23 uur
In overleg met mijn adviseur heb ik hem opnieuw gemaakt.
ja echt
ja echt
0
geplaatst: 17 september 2009, 17:37 uur
Ik heb The Rollling Stones - Aftermath er uit gehaald, en op de zelfde plaats Klaus Schulze - Irrlicht er in gezet. Hier wil ik wel even bij vermelden dat het om een tijdelijke wissel gaat. Irrlicht mag van mij wel iets meer aandacht krijgen.
edit: ik haal Tom Waits - Raindogs er wel uit. Dit voelt niet goed!
edit: ik haal Tom Waits - Raindogs er wel uit. Dit voelt niet goed!
0
The Oath
geplaatst: 7 oktober 2009, 01:48 uur
1. Judas Priest - Painkiller (1990)
2. Mercyful Fate - Melissa (1983)
3. Metallica - Kill 'Em All (1983)
4. Megadeth - Rust in Peace (1990)
5. Metallica - Master of Puppets (1986)
6. The Doors - The Doors (1967)
7. W.A.S.P. - The Crimson Idol (1992)
8. The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland (1968)
9. King Diamond - Abigail (1987)
10. Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath (1973)
--
Nieuw sinds dit jaar zijn:
Vallen er dus uit:
Metal Church - Metal Church (1984)
Motörhead - Orgasmatron (1986)
Top 5 is al meer dan een jaar niet meer gewijzigd... komt daar snel verandering in?
2. Mercyful Fate - Melissa (1983)
3. Metallica - Kill 'Em All (1983)
4. Megadeth - Rust in Peace (1990)
5. Metallica - Master of Puppets (1986)
7. W.A.S.P. - The Crimson Idol (1992)
9. King Diamond - Abigail (1987)
10. Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath (1973)
--
Nieuw sinds dit jaar zijn:
Vallen er dus uit:
Metal Church - Metal Church (1984)
Motörhead - Orgasmatron (1986)
Top 5 is al meer dan een jaar niet meer gewijzigd... komt daar snel verandering in?
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 14:52 uur
The Oath schreef:
Blijf daarvoor kijken naar de spannende real-life soap: The Oath en zijn top 10!
0
handsome_devil
geplaatst: 11 oktober 2009, 16:19 uur
niks veranderd, niks verschoven, maar ik wilde even mededelen dat ik weer een top10 ingevoerd heb! dankzij herman!
0
handsome_devil
geplaatst: 11 oktober 2009, 16:25 uur
weinig japanners wel.
lijst is heel anders ten opzichte van de vorige keer, en misschien vinden er nog wel wat kleine wijzigingetjes plaats de komende weken, maar ik heb voor 10 platen gekozen die me op een bepaalde manier altijd weten te overdonderen als ik ze hoor. En ja, het klopt dat er platen tussen staan die ik maar 4* geef en dat ik andere platen die ik 5* geef er niet in heb staan, maar voor mn gevoel geeft dit het juiste beeld van mn ECHT favo dingen.
lijst is heel anders ten opzichte van de vorige keer, en misschien vinden er nog wel wat kleine wijzigingetjes plaats de komende weken, maar ik heb voor 10 platen gekozen die me op een bepaalde manier altijd weten te overdonderen als ik ze hoor. En ja, het klopt dat er platen tussen staan die ik maar 4* geef en dat ik andere platen die ik 5* geef er niet in heb staan, maar voor mn gevoel geeft dit het juiste beeld van mn ECHT favo dingen.
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 21:36 uur
handsome_devil schreef:
En ja, het klopt dat er platen tussen staan die ik maar 4* geef en dat ik andere platen die ik 5* geef er niet in heb staan, maar voor mn gevoel geeft dit het juiste beeld van mn ECHT favo dingen.
En ja, het klopt dat er platen tussen staan die ik maar 4* geef en dat ik andere platen die ik 5* geef er niet in heb staan, maar voor mn gevoel geeft dit het juiste beeld van mn ECHT favo dingen.
Wow, dat klinkt echt heel diep en bovendien ook erg alsof je verstand van muziek hebt. Klasse, Mads

0
handsome_devil
geplaatst: 11 oktober 2009, 21:40 uur
dank je lukas! ik snap niks van wat je zegt, maar bedankt!
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 21:43 uur
handsome_devil schreef:
Nou, dat je favoriete platen in feite niet je favoriete platen zijn, want ze geven geen goed beeld van wat je favoriete platen zijn! Dan moet je zowel filosofisch als muzikaal uitstekend onderlegd zijn

0
handsome_devil
geplaatst: 11 oktober 2009, 21:50 uur
nou het is eigenlijk nogal simpel eigenlijk: ik vind mn 5 sterrenplaten supergoed en luister ik vetgraag naar! maar sommige andere platen die ik minder sterren geef, vind ik minder goed maar hebben op de één of andere manier meer emotionele (
) waarde voor me!
) waarde voor me!
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 21:54 uur
En daar is op zich helemaal niks raars aan. 
Ik heb m'n top 10 door elkaar gegooid, en Joy Division staat er weer in, met stip gestegen! Daardoor is wel London Calling eruit gevallen...

Ik heb m'n top 10 door elkaar gegooid, en Joy Division staat er weer in, met stip gestegen! Daardoor is wel London Calling eruit gevallen...
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 22:37 uur
Mjuman heeft a tough weekend achter de rug: daarom ben ik in ernstige existentiële twijfel geraakt en mede door toedoen van de whisky fairy heb ik besloten mijn huidige toptien te dumpen.
Ik ga me herbezinnen al twijfel ik er ernstig aan of het mogelijk is om zoveel moois in een toptien te vangen. The journey continues!
Ik ga me herbezinnen al twijfel ik er ernstig aan of het mogelijk is om zoveel moois in een toptien te vangen. The journey continues!
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 13:30 uur
Erin: Jeff Buckley - Grace 
Eruit: een ander album uit de jaren '90: Oasis - (What's the Story) Morning Glory?

Eruit: een ander album uit de jaren '90: Oasis - (What's the Story) Morning Glory?
0
geplaatst: 22 oktober 2009, 09:20 uur
Bij nader inzien vind ik In A Bar, Under The Sea van dEUS beter dan mijn vorige nummer 9 en 10.
Ook heb ik Neil Young ontdekt, wat zich op dit moment tot een vrij heftige obsessie heeft ontwikkeld. Everybody Knows This Is Nowhere laten we voorzichtig pootje baden in de lijst.
Toch is A Ghost is Born mijn favoriete Wilcoplaat, ondanks dat er een heel vervelend stuk op staat en dat hij daarom een halve ster minder van me krijgt dan Yankee Hotel Foxtrot en Sky Blue Sky.
Yankee --> Ghost.
Ik vind die plaat ook eigenlijk beter dan Highway 61 revisited, dus we gooien hem maar meteen een plaatsje omhoog.
Oh ja, Sander? Jazeker, jongens en meisjes.
Op het werk is vandaag geen reet te doen, overigens.
Ook heb ik Neil Young ontdekt, wat zich op dit moment tot een vrij heftige obsessie heeft ontwikkeld. Everybody Knows This Is Nowhere laten we voorzichtig pootje baden in de lijst.
Toch is A Ghost is Born mijn favoriete Wilcoplaat, ondanks dat er een heel vervelend stuk op staat en dat hij daarom een halve ster minder van me krijgt dan Yankee Hotel Foxtrot en Sky Blue Sky.
Yankee --> Ghost.
Ik vind die plaat ook eigenlijk beter dan Highway 61 revisited, dus we gooien hem maar meteen een plaatsje omhoog.
Oh ja, Sander? Jazeker, jongens en meisjes.
Op het werk is vandaag geen reet te doen, overigens.
0
geplaatst: 8 november 2009, 12:05 uur
Toiling Midgets - Sea of Unrest schuift van plek 10 naar plek 3 waardoor The Cure zich met een 4e plaats tevreden moet stellen.
0
geplaatst: 8 november 2009, 14:39 uur
Die komt nog wel op 2 bij jou, zodat je 2 idolen op 1 en 2 staan. 
En uiteraard verwacht ik dat The Hickey Underworld naar verloop van tijd je top 10 binnenschuift.

En uiteraard verwacht ik dat The Hickey Underworld naar verloop van tijd je top 10 binnenschuift.
0
geplaatst: 8 november 2009, 14:45 uur
Die kans zit er dik in, mijn nieuwe avatar gaat waarschijnlijk Younes Faltakh worden en meestal verschijnt de band van mijn avatar na enkele weken in mijn top 10. Dus wie weet.
0
geplaatst: 8 november 2009, 14:50 uur
Het is dat Remi geen album heeft uitgebracht anders was dat voor mij ook top 10 materiaal geweest. 

0
geplaatst: 8 november 2009, 14:53 uur
0
geplaatst: 8 november 2009, 16:48 uur
Precies, SOUNDTRACKS. Dus geen albums die Remi zelf heeft gemaakt.

0
geplaatst: 14 november 2009, 15:33 uur
The National - Boxer heeft in mijn top 10 de plaats ingenomen van Bon Iver - For Emma, Forever Ago
0
geplaatst: 17 december 2009, 19:49 uur
Ik heb de laatste tijd behoorlijk vaak mijn top 10 veranderd en voor mijn gevoel heb ik nu eindelijk een top 10, waar ik mij helemaal in kan vinden.
* denotes required fields.