MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Ja ik ken de beste man alleen niet. Afrikaanse muziek ofzo? Productief manneke, en 9 reguliere albums uit 1975!

Ja, afrobeat wordt het genoemd. Talking Heads' I Zimbra is gebaseerd op een nummer van hem, dat zal je wel kennen, denk ik.

Jep, maar dat is nou niet bepaald mijn favo Heads nummer.

Lukk0
Dead Can Dance stond er ook nog niet in toch? Closer is inderdaad een mooi album voor de top 10, bij mij hangt hij er ook tegen aan, Fela ken ik niet, die zal ik eens opzoeken.

Benno
Misschien is het tijd voor het topic "Maak kennis met wereldmuziek en beoordeel"

The Oath
Master Of Puppets en Rust In Peace gewisseld van plaats.

De onderkant maar eens overhoop gegooid, onder meer om mijn punkgolf van de laatste tijd wat meer cachet te geven. Bran Van 3000, Raduza, Gang of Four en Motorpsycho hebben daarbij het veld moeten ruimen voor Wire, Eels, Descendents en Great Lake Swimmers.

Gert en Hermien op 1!

sxesven

Opwaardering Pink Flag ook hier gebeurd onlangs. Intens coole plaat.

sxesven schreef:
(quote)

Opwaardering Pink Flag ook hier gebeurd onlangs. Intens coole plaat.

Vooral in paint

sxesven

De lijst maar eens door elkaar gehutseld. Geen live-platen meer en slechts één album per artiest in de top-10. Begint er steeds meer op te lijken

mathieudc
The La's zijn mijn top-10 binnengekomen, op nummer 6 dan nog wel. Voorlopig althans, want misschien reageer ik momenteel wat over-enthousiast op het album, maar wauw, ik ben er dan ook echt van onder de indruk.

The Who's Tommy heeft momenteel plaats geruimd maar ook dat kan veranderen, want ik heb het van 5 naar 4,5 sterren teruggeschroefd. Ondertussen al een tijd geleden dat ik dat album heb gedraaid dus er zal veel afhangen van wat het bij de volgende luisterbeurt weer met me doet. We zien wel. Ik verwacht de eerstkomende dagen nog wel verschuivingen wat betreft positie van de cd's die erin staan (en evt. een herintrede van Tommy) en afhankelijk van hoe The La's nog verder groeien of het nu al dan niet op z'n toppunt zit.

Anthony Hamilton en Sam Dees zijn uit mijn top10 verdwenen. Daarvoor in de plaats zijn:

Erykah Badu - Mama's Gun
Marlena Shaw - Spice of Life

Verder nog wat aan de volgorde gesleuteld

Ach, ik vernieuw mijn top10 nog maar eens.

Al Green eruit, D'Angelo erin.

Wat wave eruit gekeild; echte muziek ervoor in de plaats en wat ruimte ingeruimd voor Svenskmök, w.o. Per's eerste band en Kent en de zware, mede keyboard-gedreven, city-funk van Prince Charles

All-time fave DCD nog net een plekje.

Miles Davis erin, welke eruit is weet ik niet meer (ik had per ongeluk mijn top 10 verwijderd volgens mij was het Elbow - Seldom Seen Kid)

Benno
Zojuist een aantal wijzigingen gedaan. Zo heb ik lange tijd getwijfeld of ik een verzamelaar met het complete werk van Hank Williams erin mag zetten van mezelf, maar ik heb vandaag besloten dat ik dat mag.

Er uit
Pink Floyd - Dark Side of the Moon
Bettye Lavette - I've Got My Own Hell To Raise

Er in
Miles Davis - Kind of Blue
John Coltrane - A Love Suprime

Nu is mijn top 10 meer in overeenstemming met mijn muziekale voorkeuren als zegt zo'n Top 10 ook niet alles. staat nu bv geen Rock meer in.

Er is een nieuw album er in gekomen, namelijk In The Aeroplane Over the Sea van Neutral Milk Hotel op nummer 7.

The Oath schreef:
Master Of Puppets en Rust In Peace gewisseld van plaats.

En terecht. Goddelijk is dat album.

Don Cappuccino schreef:
Er is een nieuw album er in gekomen, namelijk In The Aeroplane Over the Sea van Neutral Milk Hotel op nummer 7.

Bij mij Gorillaz - Gorillaz eruit, Outkast - Aquemini erin.

Eigenlijk ziet mijn top 10 er toch weer heel anders uit sinds ik terug ben op MuMe. Onder meer Cymande, Gazpacho en Muddy Waters staan er nu in en 'slechts' vier hiphopplaten, wat vinden jullie ervan?

The Oath
Sinds begin februarie leg ik regelmatig 3 albums van de stones op.
Daar komt Sticky Fingers uitstekend uit Heb hem maar omgewisseld met In-a-gadda-da-vida.

Ik heb dit jaar mijn top10 al meer gewijzigd dan in eender welk jaar.

Misterfool
Atmosphere When Life Gives You Lemons Eruit
Motorpsycho- Trust Us er in

Rhythm & Poetry schreef:
Eigenlijk ziet mijn top 10 er toch weer heel anders uit sinds ik terug ben op MuMe. Onder meer Cymande, Gazpacho en Muddy Waters staan er nu in en 'slechts' vier hiphopplaten, wat vinden jullie ervan?

Cymande

Return to Olympus - Malfunkshun, eruit en Deep Six Compilation in de plaats

mijn eigen dikke vette aanraders top 10

Eruit:
N.W.A - Straight Outta Compton
Chrome - 3rd from the Sun
A Certain Ratio - The Graveyard and the Ballroom

Erin:
Tim Buckley - Starsailor
Pavement - Slanted and Enchanted
Hank Williams - The Complete Hank Williams

Donald Byrd - Places and Spaces staat er nu in, Sigur Rós - () is uit de top 10 gevallen (is weer kanshebber voor de herfst/wintermaanden). Verder enkele verschuivingen, maar dat mag geen naam hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:13 uur

geplaatst: vandaag om 03:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.