De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 24 september 2012, 19:26 uur
Eerst nog wat levenservaring opdoen. Een kleine top 10-mijlpaal trouwens voor mij: One Last Laugh In A Place Of Dying... van The God Machine staat al bijna 2 jaar rotsvast op de eerste plaats. En dat gaat nog voor een lange tijd zo blijven.
0
geplaatst: 24 september 2012, 19:26 uur
Ga je dan ook zo'n geweldig album maken? Stuur me even een berichtje als het zover is
O, wat ben ik blij nu 
O, wat ben ik blij nu 
0
geplaatst: 24 september 2012, 19:28 uur
Nee, wacht. Een folkalbum met screamoinvloeden. Wat een crowdpleaser ben ik toch! 

0
geplaatst: 24 september 2012, 19:30 uur
Leuk dat Hunky Dory er in staan, Jasper! Wellicht dat Björk ook een kans maakt? 
Ik gok dat Light Bearer op nummer 1 zal mogen vertoeven.

0
geplaatst: 24 september 2012, 20:06 uur
Ja, sterke lijst, Jasper. Ik gok op.. of wacht, ik gok niet.
Light Bearer mag best in de top 10, al staat die niet in de mijne.
Light Bearer mag best in de top 10, al staat die niet in de mijne.

0
geplaatst: 25 september 2012, 02:50 uur
Don Cappuccino schreef:
Wat een geweldige lijst, Jasper! Ik kan op Neutral Milk Hotel en Sonata Arctica na niks zwaks vinden.
Bij mij staat Through Silver And Blood van Neurosis echt net buiten de top 10.
Wat een geweldige lijst, Jasper! Ik kan op Neutral Milk Hotel en Sonata Arctica na niks zwaks vinden.
Bij mij staat Through Silver And Blood van Neurosis echt net buiten de top 10.
De kans dat NMH erin zal staan is best groot. Sonata Arctica was een 'essentiële band in mijn muzikale reis', maar ik heb dankzij MuMe al zodanig veel muziek leren kennen dat ik niet zeker ben of het nog in mijn top10 zal staan. Al zou het wel jammer zijn moest het er niet meer in staan, als je mijn last.FM ziet is er maar 1 band die nog maar in de buurt komt op vlak van luisterbeurten..
Masimo schreef:

Light Bearer zal sowieso in de top 10 staan, ja.

David Bowie is dankzij jullie topic hier op het forum.
Misschien nog wat vroeg dus om in mijn top10 te belanden, maar toch hoort deze man eigenlijk in ieders top10. Misschien dat ik er wel nog even mee wacht. Maar misschien ook niet. 
Vorige week heb ik niet meegeluisterd (Kozelek) doordat ik eindelijk een platenspeler heb en mijn pa zijn oude platen wat heb leren kennen. Björk probeer ik alleszins, want David Bowie was zoals je ziet al een voltreffer voor mij.
0
geplaatst: 25 september 2012, 09:35 uur
En ik ben toe aan de letter K:
1. Kiila - Tuota Tuota (geen commentaar hierbij, luister het eerste nummer en je bent om!)
2. Keith Jarrett - The Köln Concert (Onbegrijpelijke pianojazz)
3. Khonnor - Handwriting (Heerlijke ambient die langzaam doordringt, maar lang effectief blijft)
4. Ken Vandermark & Paal Nilssen-Love - Letter to a Stranger (Een van de beste jazzplaten dit jaar, titelnummer is alsof er 5 man staat te spelen in plaats van 2)
5. King Crimson - In the Court of the Crimson King (Een van de weinige progplaten die ik wel echt goed vind)
6. Kieran Hebden/Steve Reid/Mats Gustafsson - Live at the South Bank (Four Tet meets Mats Gustafsson-getoeter, wat wil ej nog meer?)
7. Kraftwerk - Trans-Europe Express (Beste plaat van onze duitse Electronica-vrienden)
8. KTL - IV (Duisterste plaat die begint met de letter K)
9. Kuupuu - Yökehrä (Vreemde folk, vrij experimenteel)
10. The Kills - Keep on Your Mean Side (no-nonsense stevige rockplaat)
1. Kiila - Tuota Tuota (geen commentaar hierbij, luister het eerste nummer en je bent om!)
2. Keith Jarrett - The Köln Concert (Onbegrijpelijke pianojazz)
3. Khonnor - Handwriting (Heerlijke ambient die langzaam doordringt, maar lang effectief blijft)
4. Ken Vandermark & Paal Nilssen-Love - Letter to a Stranger (Een van de beste jazzplaten dit jaar, titelnummer is alsof er 5 man staat te spelen in plaats van 2)
5. King Crimson - In the Court of the Crimson King (Een van de weinige progplaten die ik wel echt goed vind)
6. Kieran Hebden/Steve Reid/Mats Gustafsson - Live at the South Bank (Four Tet meets Mats Gustafsson-getoeter, wat wil ej nog meer?)
7. Kraftwerk - Trans-Europe Express (Beste plaat van onze duitse Electronica-vrienden)
8. KTL - IV (Duisterste plaat die begint met de letter K)
9. Kuupuu - Yökehrä (Vreemde folk, vrij experimenteel)
10. The Kills - Keep on Your Mean Side (no-nonsense stevige rockplaat)
0
geplaatst: 25 september 2012, 09:50 uur
The Scientist schreef:
5. King Crimson - In the Court of the Crimson King (Een van de weinige progplaten die ik wel echt goed vind).
5. King Crimson - In the Court of the Crimson King (Een van de weinige progplaten die ik wel echt goed vind).
Ik wist dat je hem goed vind, maar dit is toch een aangename verrassing
.
0
geplaatst: 25 september 2012, 10:29 uur
Hier is het tijd voor de letter H. Een beetje een moeizame letter, geen enkel 5* album en ook met 4,5* kom ik niet aan de 10 platen. Vanaf plek 7 moet ik al terugvallen naar een "schamele" 4*.
1. Happy Mondays - Pills 'n' Thrills and Bellyaches (1990)
2. Hammock - Maybe They Will Sing for Us Tomorrow (2008)
3. Hood - Outside Closer (2005)
4. Hope Sandoval and the Warm Inventions - Bavarian Fruit Bread (2001)
5. Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
6. Holden - The Idiots Are Winning (2006)
7. Herrmann & Kleine - Our Noise (2002)
8. Hooverphonic - The Magnificent Tree (2000)
9. Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair (2008)
10. Hot Chip - The Warning (2006)
1. Happy Mondays - Pills 'n' Thrills and Bellyaches (1990)
2. Hammock - Maybe They Will Sing for Us Tomorrow (2008)
3. Hood - Outside Closer (2005)
4. Hope Sandoval and the Warm Inventions - Bavarian Fruit Bread (2001)
5. Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
6. Holden - The Idiots Are Winning (2006)
7. Herrmann & Kleine - Our Noise (2002)
8. Hooverphonic - The Magnificent Tree (2000)
9. Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair (2008)
10. Hot Chip - The Warning (2006)
0
geplaatst: 25 september 2012, 19:45 uur
Tijd voor een andere top 10, allemaal platen > 4,5* en allemaal HERRIE.
0
shadowboxer
geplaatst: 25 september 2012, 20:59 uur
Dat ziet er goed uit, ik test Dazzling Killmen, Trumans Water, Windu & Carl Drawing, Icarus Line en en AIDS Wolf. Ik ben heul heul heul erg benieuwd, ik hou wel van herrie.
0
geplaatst: 25 september 2012, 21:04 uur
Nice, ook nog Fugazi, Bad Brains, Bardo Pond en Don Cabbalero. Lekker veel 90's werk ook 

0
sxesven
geplaatst: 25 september 2012, 21:05 uur
En dan noem ik Envy nog wel even, hebben we ze gehad.
Schandelijk ondergewaardeerde band hier op MuMe trouwens.
Schandelijk ondergewaardeerde band hier op MuMe trouwens.
0
geplaatst: 25 september 2012, 21:15 uur
shadowboxer schreef:
Dat ziet er goed uit, ik test Dazzling Killmen, Trumans Water, Windu & Carl Drawing, Icarus Line en en AIDS Wolf. Ik ben heul heul heul erg benieuwd, ik hou wel van herrie.
Oh ja, Windy & Carl is geen herie

Maar wel heel mooi!
0
shadowboxer
geplaatst: 25 september 2012, 21:23 uur
Komen we straks op terug. Nu is het mijn vingerkootjes wegbijten met AIDS Wolf. Ik las iets over muziek uit het vagevuur -Woehaa.
0
sxesven
geplaatst: 25 september 2012, 21:32 uur
Sorry, vind het echt maar een middelmatig bandje in het hele screamogebeuren. Mogen (mochten) de onderbroeken van Envy nog niet wassen.
0
geplaatst: 25 september 2012, 21:41 uur
Het zouden ook weer eens niet die gekke Japanners wezen. Maareh, lekker heur.
0
geplaatst: 25 september 2012, 21:44 uur
Ze stonden al op mijn Nog Beluisteren Lijstje. Zal het deze week eens een kans geven. 

0
geplaatst: 25 september 2012, 21:52 uur
Burial in plaats van Spinvis zodat ik niet meer in elkaar word geslagen.
0
geplaatst: 26 september 2012, 00:10 uur
Moet ik veel tips uit kunnen halen, itchy!
Heb zelf overigens na eindeloos gekut weer een reguliere top-10 weten samen te stellen, hier echter geen tips
.
Heb zelf overigens na eindeloos gekut weer een reguliere top-10 weten samen te stellen, hier echter geen tips
.
0
leander?
geplaatst: 26 september 2012, 00:21 uur
McSavah schreef:
.
. Verassende #10. Moet ik die maar eens herbeluisteren.
0
geplaatst: 26 september 2012, 01:08 uur
0
geplaatst: 26 september 2012, 02:24 uur
Hé, en ik was net op m'n puch onderweg naar St Michielsgestel.
Ik heb hier dan ook eindelijk na 9 maanden een nieuwe top10 uitgepoept. Hij is onbedoeld representatief geworden. Ook een stuk gevarieerder dan de vorige (die was compleet jaren '00). Ik ben er best een beetje trots op.

Top10 inquestos 25-9-2012
1. Arcade Fire - Funeral (2004)
2. The Avalanches - Since I Left You (2000)
3. Radiohead - In Rainbows (2007)
4. Marvin Gaye - What's Going On (1971)
5. The Cinematic Orchestra - Every Day (2002)
6. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
7. Trentemøller - The Last Resort (2006)
8. El-P - C4C (2012)
9. Fela Ransome Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973)
10. The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? (1967)
Amon Tobin, Austra, Bill Withers, De La Soul, Elbow, GYBE, Het Zesde Metaal, John Talabot, Kanye West, Sigur Rós en Talk Talk kwamen ook in aanmerking.
Ik heb hier dan ook eindelijk na 9 maanden een nieuwe top10 uitgepoept. Hij is onbedoeld representatief geworden. Ook een stuk gevarieerder dan de vorige (die was compleet jaren '00). Ik ben er best een beetje trots op.

Top10 inquestos 25-9-2012
1. Arcade Fire - Funeral (2004)
2. The Avalanches - Since I Left You (2000)
3. Radiohead - In Rainbows (2007)
4. Marvin Gaye - What's Going On (1971)
5. The Cinematic Orchestra - Every Day (2002)
6. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
7. Trentemøller - The Last Resort (2006)
8. El-P - C4C (2012)
9. Fela Ransome Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973)
10. The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? (1967)
Amon Tobin, Austra, Bill Withers, De La Soul, Elbow, GYBE, Het Zesde Metaal, John Talabot, Kanye West, Sigur Rós en Talk Talk kwamen ook in aanmerking.
* denotes required fields.