MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik zie het J-woord staan

Je houdt toch ook van Bohren & der Club of Gore? Xploding Plastix ligt wmb in hetzelfde straatje, alleen iets lichter en elektronischer. Gewoon proberen dus

Ach ja, proberen kan geen kwaad.

Vaarwel Q, hallo R. Heel wat meer keuzes deze week, en wat zet ik op 1? Ja, ik ben erg voorspelbaar, sorry...

1. Radiohead - OK Computer (1997)
2. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
3. Roxy Music - Country Life (1974)
4. Roger Waters - Amused to Death (1992)
5. Rhythm & Sound - Rhythm & Sound (2001)
6. Rhythim is Rhythim - Strings of Life (1987)
7. Ride - Nowhere (1990)
8. Richie Hawtin - DE9: Closer to the Edit (2001)
9. Ricardo Villalobos - Achso (2005)
10. Roy Orbison - Lonely and Blue (1961)

en wederom delen we geen enkele plaat, slechts 1 artiest..

1. Red Stars Theory - Life in a Bubble Can Be Beautiful (Psychedelische vioolrock met wegdroommomenten)
2. Rachel's - Systems / Layers (Tja.. alledaagse-geluiden-muziek met strijkers en piano ofzo)
3. Rudresh Mahanthappa & Steve Lehman - Dual Identity (Fijn jazzcollectief, veel variatie in de instrumentatie)
4. Radiohead - Hail to the Thief (Gewoon de meeste gevarieerde en beste Radiohead... niks OK Computer)
5. Red House Painters - Red House Painters (I) (Langzame rock met geweldige gitaarlijnen en zang)
6. Rapeman - Two Nuns and a Pack Mule (Aggressieve rock met geweldige gitaaruitbarstingen en "zang")
7. Robert Henke - Layering Buddha (Buddha-machine-ambient)
8. Rodan - Rusty (Vroege postrock, nog erg levendig)
9. Rova & Nels Cline Singers - The Celestial Septet (Chaotische jazz met gitarist van Wilco)
10. Rumah Sakit - Obscured by Clowns (meer postrock, behoorlijk vrolijk deze keer )

Dat album van Henke was m'n laatste afvaller en dus eigenlijk m'n nummer 11 van deze week.

GrafGantz schreef:
8. Richie Hawtin - DE9: Closer to the Edit (2001)

Alle twee de verkeerde Radiohead uitgekozen.

The Scientist schreef:
Obscured by Clowns

Haha, die albumtitel!

Rhythm & Poetry schreef:
Alle twee de verkeerde Radiohead uitgekozen.
inderdaad In Rainbows is zoveel beter

Hail to the Thief ken ik wel nog niet ...

Ach, je had erbij moeten zijn in 1997 zullen we maar zeggen.

Sandokan-veld schreef:

Haha, die albumtitel!

Is sowieso een sterk punt van ze (qua titels zijn ze bijna Bokrot Rodebrot Trio)... op deze plaat staan wel meer vermakelijke titels... verder is het niet de enige PF-referentie, "A Sausage Full of Secrets" staat er ook op..

Om het nog maar helemaal neit over het pareltje "Careful with that Fax Machine" van het debuut te hebben.

ClassicProgRock1
GrafGantz schreef:
1. Radiohead - OK Computer (1997)

GrafGantz schreef:
4. Roger Waters - Amused to Death (1992)

Een grote meneer. Een hele grote meneer.

High Violet van The National gaat van plaats 7 naar plaats 5 in mijn top 10.

GrafGantz schreef:
Ach, je had erbij moeten zijn in 1997 zullen we maar zeggen.

Ja, dat is vaak wel zo.

Don Cappuccino schreef:
High Violet van The National gaat van plaats 7 naar plaats 5 in mijn top 10.

Goed bezig Don!

Een weekje S-Express. Een populaire letter met niet minder dan vier albums die de volle mep verdienen en een krankzinnig aantal van 38 albums met 4,5*. Gelukkig een flink aantal dubbele artiesten maar er bleef nog voldoende over voor de nodige hoofdpijnverschijnselen. De keuze is in elk geval gevallen op:

1. Slowdive - Souvlaki (1993)
2. Sonic Youth - Dirty (1992)
3. Studio - Yearbook 1 (2007)
4. Steve Reich/Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1998)
5. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999)
6. Slint - Spiderland (1991)
7. Suicide - Suicide (1977)
8. Syd Barrett - The Madcap Laughs (1970)
9. Scion - Arrange and Process Basic Channel Tracks (2002)
10. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)

Jammerlijk afgevallen zijn albums van o.m. Steely Dan, Sam Cooke, Stars, Scars en Stereolab.

en we delen gewoon zowaar 2 platen! Ook 4 keer 5* hier.

1. Slint - Spiderland (Intense oer-postrock)
2. Sunn O))) - Dømkirke (Zeer sfeervol live Sunn O)))-album waar ze bewijzen meer te kunnen dan enkel herrie maken)
3. Sonic Youth med Mats Gustafsson og Merzbow - SYR 8 (Zeer sfeervol SY livealbum waar ze bewijzen een hele hoop herrie te kunnen maken)
4. School Days - Crossing Division (Een van mijn weinige gewaardeerde vibrafoon-jazzplaten, met goede blazers ook)
5. Supersilent - 6 (De jazz die GrafGantz nog wel eens goed zou kunnen vinden, het jazzdeel is vrij goed verstopt)
6. Spires That in the Sunset Rise - Four Winds the Walker (Experimentele folk met een paar prachtige nummers)
7. Scorch Trio - Luggumt (bij vlagen kneiterharde gitaarjazz)
8. Soap&Skin - Lovetune for Vacuum (soort mix tussen Bjork en bij vlagen Aphex Twin en Nico, fascinerend)
9. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (de bekende plaat van de week, meest ingetogen Sigur Ros)
10. SKM - Three (Fijne jazz, ook weer met gitaar)

En dan heb ik Songs Ohia er nog buiten moeten laten

The Scientist schreef:
en we delen gewoon zowaar 2 platen!

En dan ook nog gezamenlijk SY, maar met een andere plaat. Dit is echt onze week volgens mij

Wellicht zit ik er faliekant naast maar die plaat van Suicide past ook wel in je straatje denk ik. Viel me op dat je daar nog niet op gestemd hebt dus ik neem aan dat je hem nog niet kent...

Zowaar een mooie lijst van Micha. Hulde.

De voorgaande weken niet bedoelde je?

Gebrek aan goede smaak lijkt hieraan ten grondslag te liggen.

Paap's gebrek aan goede smaak zorgt ervoor dat hij mijn eerdere lijstjes niet kan waarderen bedoel je? Ja, dat zal het zijn, dank je Rop.

Massive Attack - Mezzanine komt erin voor Abbey Road.

De eerste stap op weg naar een goede smaak is gemaakt.

Mijn nummer 1 staat toevallig ook in je top 10, jij bent ook lekker bezig Rob

En volgens mij zag ik jou laatst ook bij een concert van o.a. Nils Frahm. Ik meende je te herkennen aan je peervormige lichaam.

Peervormig? Ik word altijd herkent doordat ik zo shine, daarom heet ik Gloeilamp. Snap je? Ik zag ook een hiphopper bij Nils, en dat bij een klassiek concert, dat zou jij dan moeten zijn. Hij leek een beetje ongemakkelijk, met zijn pet.

Ik ben altijd heel gemakkelijk met mijn pet juist.

Ja, ik mag hem lenen wanneer ik maar wil.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.