De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 26 november 2012, 18:39 uur
GrafGantz schreef:
Ik zie het J-woord staan
(quote)
Ik zie het J-woord staan
Je houdt toch ook van Bohren & der Club of Gore? Xploding Plastix ligt wmb in hetzelfde straatje, alleen iets lichter en elektronischer. Gewoon proberen dus

0
geplaatst: 3 december 2012, 09:58 uur
Vaarwel Q, hallo R. Heel wat meer keuzes deze week, en wat zet ik op 1? Ja, ik ben erg voorspelbaar, sorry...
1. Radiohead - OK Computer (1997)
2. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
3. Roxy Music - Country Life (1974)
4. Roger Waters - Amused to Death (1992)
5. Rhythm & Sound - Rhythm & Sound (2001)
6. Rhythim is Rhythim - Strings of Life (1987)
7. Ride - Nowhere (1990)
8. Richie Hawtin - DE9: Closer to the Edit (2001)
9. Ricardo Villalobos - Achso (2005)
10. Roy Orbison - Lonely and Blue (1961)
2. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
3. Roxy Music - Country Life (1974)
5. Rhythm & Sound - Rhythm & Sound (2001)
6. Rhythim is Rhythim - Strings of Life (1987)
7. Ride - Nowhere (1990)
8. Richie Hawtin - DE9: Closer to the Edit (2001)
9. Ricardo Villalobos - Achso (2005)
10. Roy Orbison - Lonely and Blue (1961)
0
geplaatst: 3 december 2012, 11:28 uur
en wederom delen we geen enkele plaat, slechts 1 artiest..
1. Red Stars Theory - Life in a Bubble Can Be Beautiful (Psychedelische vioolrock met wegdroommomenten)
2. Rachel's - Systems / Layers (Tja.. alledaagse-geluiden-muziek met strijkers en piano ofzo)
3. Rudresh Mahanthappa & Steve Lehman - Dual Identity (Fijn jazzcollectief, veel variatie in de instrumentatie)
4. Radiohead - Hail to the Thief (Gewoon de meeste gevarieerde en beste Radiohead... niks OK Computer)
5. Red House Painters - Red House Painters (I) (Langzame rock met geweldige gitaarlijnen en zang)
6. Rapeman - Two Nuns and a Pack Mule (Aggressieve rock met geweldige gitaaruitbarstingen en "zang")
7. Robert Henke - Layering Buddha (Buddha-machine-ambient)
8. Rodan - Rusty (Vroege postrock, nog erg levendig)
9. Rova & Nels Cline Singers - The Celestial Septet (Chaotische jazz met gitarist van Wilco)
10. Rumah Sakit - Obscured by Clowns (meer postrock, behoorlijk vrolijk deze keer
)
1. Red Stars Theory - Life in a Bubble Can Be Beautiful (Psychedelische vioolrock met wegdroommomenten)
2. Rachel's - Systems / Layers (Tja.. alledaagse-geluiden-muziek met strijkers en piano ofzo)
3. Rudresh Mahanthappa & Steve Lehman - Dual Identity (Fijn jazzcollectief, veel variatie in de instrumentatie)
4. Radiohead - Hail to the Thief (Gewoon de meeste gevarieerde en beste Radiohead... niks OK Computer)
5. Red House Painters - Red House Painters (I) (Langzame rock met geweldige gitaarlijnen en zang)
6. Rapeman - Two Nuns and a Pack Mule (Aggressieve rock met geweldige gitaaruitbarstingen en "zang")
7. Robert Henke - Layering Buddha (Buddha-machine-ambient)
8. Rodan - Rusty (Vroege postrock, nog erg levendig)
9. Rova & Nels Cline Singers - The Celestial Septet (Chaotische jazz met gitarist van Wilco)
10. Rumah Sakit - Obscured by Clowns (meer postrock, behoorlijk vrolijk deze keer
)
0
geplaatst: 3 december 2012, 11:30 uur
Dat album van Henke was m'n laatste afvaller en dus eigenlijk m'n nummer 11 van deze week.
0
geplaatst: 3 december 2012, 11:34 uur
0
geplaatst: 3 december 2012, 14:10 uur
0
geplaatst: 3 december 2012, 14:13 uur
inderdaad In Rainbows is zoveel beter 
Hail to the Thief ken ik wel nog niet ...

Hail to the Thief ken ik wel nog niet ...
0
geplaatst: 3 december 2012, 14:45 uur
Ach, je had erbij moeten zijn in 1997 zullen we maar zeggen.
0
geplaatst: 3 december 2012, 15:21 uur
Is sowieso een sterk punt van ze (qua titels zijn ze bijna Bokrot Rodebrot Trio)... op deze plaat staan wel meer vermakelijke titels... verder is het niet de enige PF-referentie, "A Sausage Full of Secrets" staat er ook op..
Om het nog maar helemaal neit over het pareltje "Careful with that Fax Machine" van het debuut te hebben.
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 3 december 2012, 19:52 uur
GrafGantz schreef:
GrafGantz schreef:
Een grote meneer. Een hele grote meneer.

0
geplaatst: 9 december 2012, 18:36 uur
High Violet van The National gaat van plaats 7 naar plaats 5 in mijn top 10.
0
geplaatst: 9 december 2012, 18:51 uur
GrafGantz schreef:
Ja, dat is vaak wel zo.
0
geplaatst: 9 december 2012, 20:10 uur
Don Cappuccino schreef:
Goed bezig Don!

0
geplaatst: 10 december 2012, 10:08 uur
Een weekje S-Express. Een populaire letter met niet minder dan vier albums die de volle mep verdienen en een krankzinnig aantal van 38 albums met 4,5*. Gelukkig een flink aantal dubbele artiesten maar er bleef nog voldoende over voor de nodige hoofdpijnverschijnselen. De keuze is in elk geval gevallen op:
1. Slowdive - Souvlaki (1993)
2. Sonic Youth - Dirty (1992)
3. Studio - Yearbook 1 (2007)
4. Steve Reich/Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1998)
5. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999)
6. Slint - Spiderland (1991)
7. Suicide - Suicide (1977)
8. Syd Barrett - The Madcap Laughs (1970)
9. Scion - Arrange and Process Basic Channel Tracks (2002)
10. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
Jammerlijk afgevallen zijn albums van o.m. Steely Dan, Sam Cooke, Stars, Scars en Stereolab.
1. Slowdive - Souvlaki (1993)
2. Sonic Youth - Dirty (1992)
3. Studio - Yearbook 1 (2007)
4. Steve Reich/Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1998)
5. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999)
6. Slint - Spiderland (1991)
7. Suicide - Suicide (1977)
8. Syd Barrett - The Madcap Laughs (1970)
9. Scion - Arrange and Process Basic Channel Tracks (2002)
10. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
Jammerlijk afgevallen zijn albums van o.m. Steely Dan, Sam Cooke, Stars, Scars en Stereolab.
0
geplaatst: 10 december 2012, 11:02 uur
en we delen gewoon zowaar 2 platen! Ook 4 keer 5* hier.
1. Slint - Spiderland (Intense oer-postrock)
2. Sunn O))) - Dømkirke (Zeer sfeervol live Sunn O)))-album waar ze bewijzen meer te kunnen dan enkel herrie maken)
3. Sonic Youth med Mats Gustafsson og Merzbow - SYR 8 (Zeer sfeervol SY livealbum waar ze bewijzen een hele hoop herrie te kunnen maken)
4. School Days - Crossing Division (Een van mijn weinige gewaardeerde vibrafoon-jazzplaten, met goede blazers ook)
5. Supersilent - 6 (De jazz die GrafGantz nog wel eens goed zou kunnen vinden, het jazzdeel is vrij goed verstopt)
6. Spires That in the Sunset Rise - Four Winds the Walker (Experimentele folk met een paar prachtige nummers)
7. Scorch Trio - Luggumt (bij vlagen kneiterharde gitaarjazz)
8. Soap&Skin - Lovetune for Vacuum (soort mix tussen Bjork en bij vlagen Aphex Twin en Nico, fascinerend)
9. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (de bekende plaat van de week, meest ingetogen Sigur Ros)
10. SKM - Three (Fijne jazz, ook weer met gitaar)
En dan heb ik Songs Ohia er nog buiten moeten laten
1. Slint - Spiderland (Intense oer-postrock)
2. Sunn O))) - Dømkirke (Zeer sfeervol live Sunn O)))-album waar ze bewijzen meer te kunnen dan enkel herrie maken)
3. Sonic Youth med Mats Gustafsson og Merzbow - SYR 8 (Zeer sfeervol SY livealbum waar ze bewijzen een hele hoop herrie te kunnen maken)
4. School Days - Crossing Division (Een van mijn weinige gewaardeerde vibrafoon-jazzplaten, met goede blazers ook)
5. Supersilent - 6 (De jazz die GrafGantz nog wel eens goed zou kunnen vinden, het jazzdeel is vrij goed verstopt)
6. Spires That in the Sunset Rise - Four Winds the Walker (Experimentele folk met een paar prachtige nummers)
7. Scorch Trio - Luggumt (bij vlagen kneiterharde gitaarjazz)
8. Soap&Skin - Lovetune for Vacuum (soort mix tussen Bjork en bij vlagen Aphex Twin en Nico, fascinerend)
9. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (de bekende plaat van de week, meest ingetogen Sigur Ros)
10. SKM - Three (Fijne jazz, ook weer met gitaar)
En dan heb ik Songs Ohia er nog buiten moeten laten

0
geplaatst: 10 december 2012, 11:43 uur
The Scientist schreef:
en we delen gewoon zowaar 2 platen!
en we delen gewoon zowaar 2 platen!
En dan ook nog gezamenlijk SY, maar met een andere plaat. Dit is echt onze week volgens mij

Wellicht zit ik er faliekant naast maar die plaat van Suicide past ook wel in je straatje denk ik. Viel me op dat je daar nog niet op gestemd hebt dus ik neem aan dat je hem nog niet kent...
0
geplaatst: 10 december 2012, 19:46 uur
Gebrek aan goede smaak lijkt hieraan ten grondslag te liggen.
0
geplaatst: 10 december 2012, 20:04 uur
Paap's gebrek aan goede smaak zorgt ervoor dat hij mijn eerdere lijstjes niet kan waarderen bedoel je? Ja, dat zal het zijn, dank je Rop.
0
geplaatst: 12 december 2012, 12:57 uur
Mijn nummer 1 staat toevallig ook in je top 10, jij bent ook lekker bezig Rob 

0
geplaatst: 12 december 2012, 13:05 uur
En volgens mij zag ik jou laatst ook bij een concert van o.a. Nils Frahm. Ik meende je te herkennen aan je peervormige lichaam. 

0
geplaatst: 12 december 2012, 13:08 uur
Peervormig? Ik word altijd herkent doordat ik zo shine, daarom heet ik Gloeilamp. Snap je? Ik zag ook een hiphopper bij Nils, en dat bij een klassiek concert, dat zou jij dan moeten zijn. Hij leek een beetje ongemakkelijk, met zijn pet.
* denotes required fields.