MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
ClassicProgRock1 schreef:
Hierbij een nieuwe Top 10 met als thema: klein, eerlijk en breekbaar (weg met alle drama, theater en bombast in de muziek!).

sxesven
elke vijf dagen dezelfde top 10 en slechte humor hier neerplempen, wat een kutuser

kun je al users aan een negeren-lijstje toevoegen oid? ik hoef dit niet steeds in mijn updates, die troep die een verder prettig topic vervuilt

ClassicProgRock1
sxesven schreef:
elke vijf dagen dezelfde top 10 en slechte humor hier neerplempen, wat een kutuser

kun je al users aan een negeren-lijstje toevoegen oid? ik hoef dit niet steeds in mijn updates, die troep die een verder prettig topic vervuilt

Heerlijk zo'n lofzang aan mijn bestaan op zondagochtend! Hoef ik daar de EO niet voor aan te zetten!

Ik ben ooit doodgewenst op MuMe, maar deze mag er ook wezen.

ClassicProgRock1 schreef:
Na eerder de synthese tussen classic rock en progressive rock tot stand gebracht te hebben, doe ik nu hetzelfde met de 70's en de 00's (resp. de jonge jaren van m'n vader en die van mij). Hierbij een nieuwe Top 10 met als thema: klein, eerlijk en breekbaar (weg met alle drama, theater en bombast in de muziek!).

1. Deep Purple - In Rock (1970)
2. Uriah Heep - Salisbury (1971)
3. Rainbow - Rising (1976)
4. Queen - Queen II (1974)
5. Rush - Hemispheres (1978)
6. Iron Maiden - Brave New World (2000)
7. Muse - Absolution (2003)
8. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)
9. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium (2003)
10. Opeth - Blackwater Park (2001)
Juist; klein, eerlijk en puur. Zo'n eerlijk liedje van Rainbow als Stargazer raakt mij ook diep in mijn hart.

ClassicProgRock1
Juistem; pure musici als Blackmore en Dio, gespeend van elke vorm van virtuositeit en pathetiek, zo hoort de muziek te klinken.

Ozric Spacefolk
Ik heb even alle symfo eruit gegooid en voornamelijk Southern Rock, Sleaze Rock en Hard Rock in mijn top 10 gezet. Korte, krachtige songs met lekkere grooves.

1. Thunder - Behind Closed Doors (1995)
2. L.A. Guns - Waking the Dead (2002)
3. Savatage - Edge of Thorns (1993)
4. Spiritual Beggars - Ad Astra (2000)
5. Motörhead - Bastards (1993)
6. Jackyl - Cut the Crap (1997)
7. Great White - Psycho City (1992)
8. Queen - A Day at the Races (1976)
9. Annihilator - Never, Neverland (1990)
10. Burning Rain - Epic Obsession (2013)

Even een tijdelijke top tien toegevoegd. Niet echt duidelijk waarom ik deze albums goed vind maar Lift Your is nog altijd wel in gevecht met dat album van Stars of the Lid. Omdat de eerst genoemde destijds meer indruk maakte gaat ie toch op 1.

Verassende nieuwkomers zijn natuurlijk de Pumpkins en Modest Mouse. Ik ben zelf wat hardere en agressievere muziek gaan luisteren de afgelopen tijd. Neutral Milk Hotel blijf ik nog steeds betoverend vinden dus die moest er ook zeker in. Verder ook Vivadixie omdat ik dat gewoon eenvoud in z'n meest sublieme vorm vind. Luister het album nog regelmatig.

Grootste daler is Sigur Ros. Over algemeen is de band in mijn waardering gedaald omdat ze vaak wat over de top gaan op de nieuwe albums. ( ) blijft wel nog geniaal. Editors is misschien wel het meest verassend in de lijst. Daarvan kan ik niets anders zeggen dan dat het geweldig catchy en een adrenaline stoot voor mij is.

Prachtig lijstje Bram!

Na een hele lange tijd heb ik een nieuwe nummer 1. Sigur Rós is met ( ) de gelukkige, en gaat GY!BE voorbij.

Spijtig nieuws natuurlijk. Al is ( ) ook fantastisch (3de plaats in mijn lijstje).

Het zijn allebei geweldige platen, en het scheelt niets. Ik had ze zo allebei op nummer 1 kunnen zetten

Een top 10 maken blijft verdomme moeilijk. Nog steeds denk ik vaak om zonder een Top 10 verder te gaan, maar zo'n lijstje maken blijft gewoon aantrekkelijk.
Untrue heeft er bij mij al zoveel ingestaan dat ik zeker ben dat hij zijn plaats zeker verdiend heeft daarom moet Weg van Jan Swerts wel jammer genoeg weg (flauw idd ja).

Weg is Weg.

Doet me denken aan Harry Potter.

Ik heb even een tribute aan mijn favoriete bandje gemaakt.

Eveningguard schreef:
Editors is misschien wel het meest verassend in de lijst.

Die zullen dus niet lang meer in je Top 10 staan.

ClassicProgRock1
Binnengekomen als avatar op positie 11 in mijn Top 10: Atomic Rooster - Death Walks Behind You (1970).

Onderstaand de volledig instrumentale apotheose van betreffend meesterwerk. Zijn het de progressiefste hardrockers, of de hardst rockende proggers van de jaren '70? U mag het zeggen!

Nieuwe top 10, helemaal gevuld met geweldige albums waarop helaas pas 1 keer gestemd is:

1. Urban Sax - Urban Sax (1977)
2. Zebulon Pike - Intransience (2008)
3. Yeah NO - Swell Henry (2004)
4. Hannah Marcus - Faith Burns (1998)
5. The Ivo Perelman Trio - Seeds, Vision and Counterpoint (1996)
6. The American Analog Set - Late One Sunday & the Following Morning (1997)
7. Soul Whirling Somewhere - Everyone Will Eventually Leave You (1996)
8. Salamander - Red Mantra (1998)
9. Ruben Garcia - Room Full of Easels (1996)
10. Ned Rothenberg - Power Lines (1995)

Taart voor Deafheaven, Sunbather staat namelijk vanaf vandaag in mijn top 10 op plaats 4!

Het debuutalbum van The Doors verlaat de lijst.

En je 9 maanden regel dan?
Verder is de wissel een goede zaak!
Deafheaven zal zeker nog groeien bij mij en dan zal ie wel makkelijk over The Doors geraken.

Een te verwachten en terechte top10-notering!

kobe bryant fan schreef:
En je 9 maanden regel dan?

Heb ik eigenlijk toch gedaan, want ik heb Sunbather al voor negen maanden gedraaid!

Hahaha!
Daar heb je een punt.

Don Cappuccino schreef:
....Het debuutalbum van The Doors verlaat de lijst.

Say Whaaaat??

Mij aan het verdiepen in de fantastische jaren '90 nu en ik krijg er maar geen genoeg van. Daarom een top 10 met enkel albums uit dat decennium. Als er nog iemand tips heeft, shoot

De eerste 2 albums van dEUS

7744leon schreef:
De eerste 2 albums van dEUS

Eerste drie, zou ik dan zeggen.

dEUS is één van de groepen die ik al het langst ken Die eerste drie albums zijn inderdaad om van te smullen

Ik kan je wel wat tippen (zal ik via PM doen) maar wat wil je ongeveer van genre. Zoek je naar: Electronic, Rock, ... ?

Vooral de lo-fi rock à la Pavement, Modest Mouse en Guided By Voices bevalt mij net zoals de behapbare avant-garde van een Talk Talk, Bark Psychosis en Tortoise.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:25 uur

geplaatst: vandaag om 20:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.