MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Paap, wat heb je nou de vorige keer geleerd? Eerst je lijst wijzigen, daarna pas posten dat je dat gedaan hebt.

Jij moet er gewoon niet zo snel bij zijn. Ik was al bang dat dit weer ging gebeuren Heb je niks beters te doen ofzo?

Nee.

Ik krijg automatisch een seintje als jij iets in dit topic post. De techniek staat voor niets tegenwoordig.

Hoe lang zijn jullie ook alweer getrouwd?

Weet ik niet meer. Wanneer doen we weer eens een stelletjesmiddag met R&P en jij? Dan gaan we bowlen en steengrillen.

En aansluitend een film met Adam Sandler...

Bowlen en steengrillen

Top 10 met 5*-plaatjes waarvan de meeste er nog niet vaak in hebben gestaan

Deafheaven op 3.

Electronic Top 10

1. Aphex Twin - Drukqs (2001)
2. Burial - Untrue (2007)
3. 7E Phalanx - Pulse (2004)
4. Mount Kimbie - Maybes (2009)
5. The Flashbulb - Kirlian Selections (2005)
6. The Tuss - Rushup Edge (2007)
7. The Knife - Silent Shout (2006)
8. Stars of the Lid - The Tired Sounds of Stars of the Lid (2001)
9. James Holden - At the Controls (2006)
10. Four Tet - There Is Love in You (2010)

Richard D. James!

herman schreef:
Ik heb een top 10 gemaakt met allemaal obscure 60's platen, want dat scheen ook te kunnen. De bovengrens wat betreft aantal stemmen lag bij 100.

1. The United States of America - The United States of America (1968)
2. Jan Johansson - Jazz På Svenska (1963)
3. Os Mutantes - Mutantes (1969)
4. Can - Monster Movie (1969)
5. Nara Leão - Nara (1964)
6. The Ronettes - Presenting the Fabulous Ronettes Featuring Veronica (1964)
7. Elis Regina - Elis (1966)
8. Brigitte Fontaine & Art Ensemble of Chicago - Comme à La Radio (1969)
9. Ray Barretto - Acid (1968)
10. Nina Simone - Pastel Blues (1965)

Deze is inmiddels ingeruild voor een top 10 met een top 10 met new wave en post-punk en aanverwanten uit de periode 1977-1982:

1. Crash Course in Science - Signals from Pier Thirteen (1981)
2. Wire - 154 (1979)
3. Public Image Ltd. - Metal Box (1979)
4. Gang of Four - Entertainment! (1979)
5. Pylon - Gyrate (1980)
6. Scars - Author! Author! (1981)
7. Maximum Joy - Station M.X.J.Y. (1982)
8. Suicide - Suicide (1977)
9. The Pop Group - Y (1979)
10. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)

Ik neem aan dat je als criteria de niet bekende bands hebt gebruikt om aan die top tien te geraken?

Dat valt toch wel mee? Ik ken alleen z'n nummer 1 niet.

Leuke top 10. Nummer 2, 3, 4, 6, 8 en 9 scoren allemaal 4 of meer geloof ik.

GrafGantz schreef:
Dat valt toch wel mee? Ik ken alleen z'n nummer 1 niet.

Dat verklaar dan ook weer meteen het leeftijdsverschil van 13 - 14 jaar. Eerlijk is eerlijk voor de nr 1 moet ik ook gaan graven.

Ik had er een paar in gepleurd die bijv nog niet op de site staan - alhoewel ik er ook wat heb toegevoegd.

Waarmee ik bedoel dat hij een top tien heeft gemaakt bestaande uit post-punk/new wave platen uit de periode 1977-1982, maar wel de belangrijkste plaat heeft vergeten.

IllumSphere schreef:
Waarmee ik bedoel dat hij een top tien heeft gemaakt bestaande uit post-punk/new wave platen uit de periode 1977-1982, maar wel de belangrijkste plaat heeft vergeten.

Zijnde deze? Cocteau Twins - Garlands (1982)

Waarom zou iemand constant één van die twee platen moeten noemen waarvan ik nu de naam ook niet wil noemen?

De belangrijkste is zo'n typische MuMe 'fallacy' - kon je dat toen (in '82) ook al zeggen of is dit weer zo'n typische achterafuitspraak. En hoe wil je dat "belangrijkste" staven - door de 'buzz' alhier? Kan je om te beginnen de talks van Premo, Sky, CD, Dazz, en mij er uit filteren, dan hou je minder dan 50% van de berichten over so what's the fuzz all about?

Oh, mijn excuses. Ik dacht dat het duidelijk was dat het als grap moest overkomen. In het vervolg zal ik wel de gepaste emoticon gebruiken.

IllumSphere schreef:
Oh, mijn excuses. Ik dacht dat het duidelijk was dat het als grap moest overkomen. In het vervolg zal ik wel de gepaste emoticon gebruiken.

Emoticons verwarren mij regelmatig - I'm only human

En zo'n toptien is natuurlijk ook relatief - zo moet je de mijne ook niet zien als iets vaststaands. Er gaan weken voorbij dat ik geen Dead Can Dance draai - en Joy Division draai ik nog minder. Het gaat met golven - momenteel draai ik weer veel shoegaze, Cocteau Twins en A Certain Ratio - dat vind ik zelf een van de meer interessante Factory bands. Overigens blijft Factory - ik zal er binnenkort weer eens wat over schrijven op MOOWS - een raar label met ook klassiek (moeilijk te vinden) en in 1986 al een jazzdance (acid jazz) band Kalima in de gelederen - een stroming die pas 5 jaar later zou doorbreken.

Eerst op MOOWS wordt 4AD: Nooten/Brooks, HNIA en (evt) This Mortal Coil.

Nadat Third van Portishead nog maar een week of twee geleden op 5 binnengekomen was stijgt hij nu door naar plaats 2. Wat een bloedmooie plaat

Mijn echte top 10 weer ingevoerd met toch wel een paar veranderingen.
The Microhones en Touché Amoré stijgen (Parting The Sea van hun verlaat mijn top 10 ook).
Untrue van Burial wordt vervangen door zijn debuut.
7E Phalanx - Pulse komt in voor Mount Kimbie - Maybes en James Holden At The Controls komt in voor Touché Amoré - Parting The Sea ...

1. Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven (2000)
Alternatieve titel: Levez Vos Skinny Fists Comme Antennas to Heaven!
2. La Dispute - Somewhere at the Bottom of the River Between Vega and Altair (2008)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
4. The Microphones - The Glow, Pt. 2 (2001)
5. Touché Amoré - Is Survived By (2013)
6. Circle Takes the Square - As the Roots Undo (2004)
7. Burial - Burial (2006)
8. Aphex Twin - Drukqs (2001)
9. 7E Phalanx - Pulse (2004)
10. James Holden - At the Controls (2006)

Ik heb ook soms last van een dilemma als ik moet kiezen welke Burial plaat ik nu beter vind. En ik zei het al eerder, Richard D. James!

Ik heb nu een top 10 met alleen maar platen uit 2013, prachtig muziekjaar!

Het 2013 overzicht begint mooi vorm te krijgen ja
Lijstje ook een update gegeven.

Nice, ook The Icars Line en The Drones

IllumSphere schreef:
Ik heb ook soms last van een dilemma als ik moet kiezen welke Burial plaat ik nu beter vind. En ik zei het al eerder, Richard D. James!

Ze verschillen ook nog redelijk vind ik. Burial is nog meer Garage en 'dansbaarder' met de typische Burial melancholie en Untrue moet het meer van de sfeer hebben. Maar voorlopig zeg ik toch overtuigd: Burial.

Joerii schreef:
Nice, ook The Icars Line en The Drones

Sowieso! Mono is in pittige strijd op het beste album ever podium. Woensdag staan ze hier in Groningen, ik kwijl al een week.

eightynine schreef:
(quote)

Sowieso! Mono is in pittige strijd op het beste album ever podium. Woensdag staan ze hier in Groningen, ik kwijl al een week.

Ik zie ze Donderdag in Paradiso, Amsterdam! In de kelder, ook heel veel zin in!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:47 uur

geplaatst: vandaag om 01:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.