menu

De Site / Gebruikers / Hoeveel besteed je aan cd's en concerten?

zoeken in:
sxesven
hier verder vooral dvd's van tv-series en boeken, meeste gaat daarnaast op aan mijn zoontje. voor mezelf vooral veel muziek

avatar van Eveningguard
Dan hebben jullie echt bizar veel geld als je dat bij het aantal albums per maand optelt.

Sietse
ja, maar wij (althans ik) werk 40 uur in de week en heb een redelijk fijn inkomen en een vrij lage huur en vrij lage energie rekening (en doe verder geen dure dingen, geen auto bijv.)

Je hebt bijv ook mensen die voor langere periode op vakantie gaan (2, 3of 4 weken per jaar, of zelfs twee keer), ik heb totaal 5 dagen in het buitenland gezeten en dat was op bezoek bij een vriendin in Denemarken en dat was dus niet zo duur (minder dan 300 euro incl. reis). Mijn weekje Incubate die ik ook nog had was ook goedkoop omdat ik bij mijn ouders kon blijven (ongeveer 60 euro excl. kaartje en excl. platen aankopen).

Verder laat ik in het midden hoeveel geld ik precies uit geef per maand (ik weet het wel precies, maar dat is iets wat tussen mij, mijn verzameling en mijn database blijft).

avatar van Slowgaze
Tweedehands boeken, concerten en wodka. Ik leef van m'n studiefinanciering.

avatar van Shangri-la
Het verschilt, maar ongeveer 150 cd's per jaar.

avatar van sheep67
De laatste tijd weer veel contact met diverse kringloopzaken hier uit de buurt.
LPs & CDs voor heel weinig geld. Ongeveer 5-6 per week.

Concerten de laatste 2 jaar niet meer geweest. Voorheen 1-2 keer per jaar.

avatar van Brunniepoo
Ik houd eigenlijk niet zo bij hoeveel ik uitgeef en dat is misschien maar beter ook...

Idem ... dit jaar zo'n 30 concerten + 1 festival bezocht en ik gok 60 a 70 cd's gekocht, wil niet weten wat dat in totaal gekost heeft :$

sxesven
sxesven schreef:
hier verder vooral dvd's van tv-series en boeken, meeste gaat daarnaast op aan mijn zoontje. voor mezelf vooral veel muziek

Aangezien deze uit een ander topic komt staat 'ie op zichzelf misschien een beetje vreemd ter verduidelijking, was als antwoord op de vraag wat er nog gekocht werd naast CD's.

Wat betreft de hoofdvraag, hoeveel alles kost houd ik niet bij, wel een lijstje met wat ik aanschaf per jaar. Dit jaar een stukje minder dan vorig jaar maar zit nu toch aan een nette 210 aangeschafte CD's, platen en tapes. Concerten geef ik veel minder aan uit. Verder vooral wat merch en gear.

avatar van Arrie
Brunniepoo schreef:
Ik houd eigenlijk niet zo bij hoeveel ik uitgeef en dat is misschien maar beter ook...

Dit.

Het antwoord op de vraag zou dan ook zijn: te veel.

avatar van thelion
Net een Update geplaatst in het Aantal cd's topic dus hier ook maar even de bedragen voor 2011.

Concertbezoek (alleen tickets) €1475,00*
CD / LP €4563,00

* Is alleen voor mijzelf, als je het voor ons "gezin" berekend word het €3205,00 (1x zielig aleen naar concert geweest (Jamiroquai) en de "kids" zijn mee geweest naar Guus Meeuwis en Sensation)


avatar van Eveningguard
Mijn god, hoe kom je aan al het geld? Pers je soms mensen af?

avatar van thelion
Eveningguard schreef:
Mijn god, hoe kom je aan al het geld? Pers je soms mensen af?


Met zijn tweeën en eigen bedrijf dat loopt als een tierelier en de vooruitzichten overtreffen de beste verwachtingen...... Nee voor ons geen crisis.

avatar van Zeedeveel
Tot een paar jaar terug bezocht ik gemiddeld 12 tot 15 concerten per jaar en 2 festivals.
Dit jaar heb pas ik voor 2 concerten kaartjes gekocht.
Het aantal albums dat ik per jaar koop verschilt ontzettend.

avatar van B.Robertson
De kosten van die plus minus zes concerten/festivals per jaar wegen niet op tegen het idioot hoge bedrag dat er hier aan geluidsdragers uitgegeven wordt.

avatar van chansadres
Concerten: Vroeger 30 per jaar maar tegenwoordig rond de 10.
Albums op release: 6 per jaar
Albums in hetzelfde jaar: 10 per jaar
Albums een jaar later: Ook een 10
Tweedehands via de bekende kanalen: Te veel

Sinds 2015 heb ik een catalogus software die alle data bijhoud.
2016: 700 albums
2017: 621 albums
2018: 1118 albums
2019: 834 albums
2020: 821 albums

Hoe komt de gigantische piek in 2018? Spotify! Veel mensen deden hun volledige collectie in één maal de deur uit omdat ze overgingen op streaming. En ik heb voor een habbekrats alles kunnen ophalen.

avatar van Bakema NL
Update dan maar....Ik ben nu 51...zo'n 50 000 stripboeken, 2500 cd's' 2000 dvd's, 1250 games, 1000 boeken door de jaren heen verzameld zeg maar.
Ik heb echt geen vetbetaalde baan....zit je in de retail verkeerd , maar ik kan er prima van leven en nog wat leuke dingen kopen.
Ik geef niks om merkkleding of schoenen, pas op mijn 40e een rijbewijs gehaald en nu sinds een jaar een auto.....via erfenis anders zou ik zelf geen auto kopen, ik rij ook eigenlijk te weinig om er 1 te hebben en ik geef ook niks om een auto eigenlijk. En vakanties, ook zoiets.....geef er niks om.
Nog een zoon opgevoed, de helft van zijn tijd in mijn eentje en die is ook zeker niks tekort gekomen.
Beste is ook alleen blijven, die vrouw de deur uit, dat zijn vaak kostenposten, moeten op vakantie etc. Als ik alles opnieuw zou gaan doen begon ik nooit meer aan trouwen/samenwonen ....heb je ook nog eens veel meer tijd voor je entertainment.

Veel entertainment is gewoon slim kopen. Ik hoef niet haantje de voorste te zijn. Een game bv koop je voor 60 euro....of je wacht een jaartje of zo en dan is ie 20....en nog even leuk . Zelfde voor dvd/bluray.
Games staan nu op een laag pitje....nieuwe games zijn niet heel interessant. Strips is verlegd naar Manga want Amerikaanse comics zijn al 10 jaar dramatisch slecht door dat pc/sjw geneuzel en Manga biedt nog waar voor je geld. De films uit Hollywood van de laatste jaren hebben datzelfde euvel.....meeste is ruk. Dus dat is veelal ouder en 2ehands......niks mis ook met 2ehands. En nieuw is vaak Anime, waar ik echt los ben gegaan de laatste jaren.
Dus nu vooral Dvd/bluray (Anime), Manga en zeker ook cd's.

avatar van Von Helsing
Ik denk gemiddeld per maand ongeveer 300 EUR.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Von Helsing schreef:
Ik denk gemiddeld per maand ongeveer 300 EUR.

Hierzo ongeveer hetzelfde...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.