MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoeveel besteed je aan cd's en concerten?

zoeken in:
EVANSHEWSON
fredpit schreef:
Ik heb mezelf een koopstop opgelegd tot de kerst...(de grote vraag is, of dat ook gaat lukken )
Ik kwam erachter dat ik behoorlijk wat cd/lp's had die ik nog niet eens (goed) beluisterd had.

ik heb het afgelopen jaar ongeveer 500 lp's/cd's gekocht in prijs uiteenlopend € 0,70 / € 35,00

ik bezoek ongeveer 10 concerten/festivals per jaar

Mijn aankoopgedrag is al even verfoeilijk als het jouwe.

Gelukkig ben ik uit de fase van naar alle popconcerten te willen gaan. Die vind ik trouwens erg duur geworden ook, die artieste zijn zo inhalig geworden, puur omdat ze uit platenverkoop natuurlijk steeds minder halen. Niet idere muziekgek heet EvansHewson, de downloadgeneratie heeft de muziekbusiness een flinke dreun verkocht, het is toch zo ?

Ik ben een enorme NEIL YOUNG fan, maar nonkel Neil is misschien de absolute lijstvoerder van duurste concerttickets, denk ik.

Kijk, door mijn beroep als vrachtwagenchauffeur komt het er gelukkig ook niet meer zo van, want tijdens de week zou het nooit lukken (mijn werkuren, màn!) en het weekend is voor een licht overwerkte bijna-vijftiger echt om te recupereren, ik raak zelfs vaak mijn auto niet meer aan, vaak platte rust en dvd'tjes kijken en wat sporten.

Maar ik heb goede voornemens om zelfs geheel te kappen met mij in muziek te verliezen.

Mijn KOT staat gewoon vol, ik heb zowat alles wat ik als BASIC beschouw wat pop- en rockmuziek betreft van pakweg 1950 tot heden.

En het moet maar eens stoppen, ik heb om en nabij de 4000 ceeedees, ik vrees als ik die allemaal nà elkaar zou afspelen, ik waarschijnlijk 5 jaar ononderbroken zou moeten luisteren of zo.

En uiteindelijk luister je naar nieuw aangekochte ceedees enkele keren, bij een geweldig album iets vaker, daarna belanden die dure dingen vaak in het rek, waar ze meestal voor héél lange tijd vergeten worden.

Ik wil dolgraag op 27 oktober naar die MuMe Meeting, om de mensen die mijn muzikale paden hier het vaakste kruisen in levenden lijve te ontmoeten, maar daarna, en zelfs nu zachtjesaan zal ik stilaan flink zakken uit de gebruikerslijst.

Ik ga me toeleggen op lopen, lopen, lopen, Forrest Gump's filosofie indachtig.

Ik liep vroeger vrij goed, ik wil eerst mijn aankomend buikje wegwerken en dan méér en méér lange-afstandsloper worden.

Ik droom er stilaan van om voor ik 60 ben (toch maar minder dan 11 jaar nog) een goede Marathonloper te worden.

Mijn portemonnaie zal ook wel varen bij een veranderend koopgedrag, dat tot nu toe vaak erg obsessief geheten mocht worden.
Ik durf niet eens meer uitrekenen hoeveel ik in heel mijn leven al aan MUZIEK heb gespendeerd. Ik vrees dat je er een middelgrote woning kunt mee bekostigen.

EVANSHEWSON schreef:
En het moet maar eens stoppen, ik heb om en nabij de 4000 ceeedees, ik vrees als ik die allemaal nà elkaar zou afspelen, ik waarschijnlijk 5 jaar ononderbroken zou moeten luisteren of zo.

Overdrijven is ook een vak. Met een gemiddelde duur van 1 uur per cd kost je dat dan ruim een half jaar. Toch nog aardig lang overigens.

yoeridedeygere
eens een ruwe schatting gemaakt en ik kom uit op ongeveer 40 euro per maand, wat als scholier 30% is van mijn inkomen

6 tot 8 cd's per maand van rond de 10 euro per stuk. En vaak nog een aantal platen van hooguit 5 euro per stuk. Ik moet me altijd inhouden. Ik ben student en heb ongeveer 200 euro te besteden. Dan speel ik gitaar in een bandje. Dus 10 euro per maand repetitie geld. 10 euro aan snaren en plectra per maand. En gemiddeld denk ik zo'n 20 aan concerten, maar dat is moeilijk te zeggen omdat dat in de zomer veel en veel meer is, en de winter veel minder.

En de overige 70 euro aan lekker eten, bier en hasj. Het verhaal van de arme student vind ik dus eigenlijk onzin. He is natuurlijk net anders als je uitwonend bent, maar volgens mij valt dat ook wel mee.

Ohjah, Evanshewson: Het was me opgevallen dat nooit meer berichten postte. En dat je top tien niet meer te bezichtigen was. Ben je nu helemaal weg uit MuMe? Ik zou het jammer vinden, want altijd als jij over een artiest te spreken was, wist ik eigenlijk zeker dat ik de muziek wel zou kunnen waarderen.

Benjammin' schreef:

Ohjah, Evanshewson: Het was me opgevallen dat nooit meer berichten postte. En dat je top tien niet meer te bezichtigen was. Ben je nu helemaal weg uit MuMe? Ik zou het jammer vinden, want altijd als jij over een artiest te spreken was, wist ik eigenlijk zeker dat ik de muziek wel zou kunnen waarderen.

EVANSHEWSON is Father McKenzie geworden

Ik koop gemiddeld twee cd's per week, bijna altijd online. Concertbezoek is sterk wisselend, dit jaar heb ik nog maar weinig gezien. Jaren hiervoor gemiddeld zo'n 20 concerten en festivals per jaar. Volgens mij valt het dus allemaal wel mee, moeder!

Lees net dit topic eens goed door en kom tot de ontdekking (had al langer het vermoeden) dat ik veels te veel koop....... hou het er maar op dat mijn aantallen nog niet zijn genoemd.......

Maar ach wat als je het jezelf kan veroorloven is er toch niets aan de hand.......

@ Yeahz
Oh dank je! Dat is me volkomen ontgaan.
Groet Ben

Benjammin' schreef:
En de overige 70 euro aan lekker eten, bier en hasj. Het verhaal van de arme student vind ik dus eigenlijk onzin. He is natuurlijk net anders als je uitwonend bent, maar volgens mij valt dat ook wel mee.

Het is altijd een kwestie van prioriteiten. Maar ik heb nu eenmaal geen 100 euro over voor cd's. Ik heb een baantje en ben uitwonend (gelukkig ).
De laatste tjid ben ik sowieso minder cd's gana kopen, ik geef het momenteel liever uit aan een concert. Als ik over een jaar of wat vermogend(er) ben, haal ik het wel in

Goh....
Goed. We zullen eerlijk antwoorden..

De concerten... dat wordt de laatste twee jaar alsmaar erger....
De aankopen, waren altijd al "erg" geweest..;

Samengevat: ik geef aan beiden, maar toch nog vooral aan CD's veel en wellicht veels te veel, soms meer dan ik me kan permiteren (!) uit....

Niet flauw bedoeld, maar ik vind een antwoord als "(te) veel" een beetje weinig informatief. De vraag is natuurlijk: hoeveel (ongeveer)?

ongeveer euro 450 per maand..... kan wat meer zijn ook wat minder.
Gemiddelde over 2007 was 433,57 en gemiddelde over 2008 tot aan juni is 446,65...........

Ik ben het de laatste jaren bij gaan houden naar welke concerten ik ga en voor hoeveel en wat ik koop. Ik koop weinig dvd's meer cd,s.
30 a 35 euro per maand aan cd's en ook zoveel voor de concerten gemiddeld.
Veel concerten van rond de 20 euro en ook aantal gratis festivals en optredens. Duurste concert wordt Jethro Tull: 59 euro.
Mooiste concert was Aqua de Annique voor maar 10 euro.

Thelion houdt het ook bij maar doet meer dan het tienvoudige, waarschijnlijk register-accountant van beroep.

Vroeger ging ik naar vreselijk veel concerten (elke week wel een) en kocht met regelmaat CD's maar daar is de laatste jaren echt een kentering in gekomen en nu geef ik veel meer aan CD's uit dan aan concerten, Ik bestel heel gemakkelijk online en als ik eens bij Plato kom neem ik altijd wel een of twee CD's mee. Als ik bij Amoeba kom (Los Angeles) dan gaat er echt een enorme stapel mee de deur uit maar daar kom ik gemiddeld 1 keer per jaar (toevallig in 2007 twee keer geweest en dat heeft mijn bankrekening geweten).

Aan CD's (+ muziek DVD's) dus ongeveer gemiddeld 250 Euro per maand. De concerten geloof ik zo langzamerhand wel. Als er dan echter een keer een act komt die ik heel graag wil zien kan het wel voorkomen dat ik ineens 3 keer ga en dan 200 Euro of meer aan kaartjes (soms vliegtickets) uitgeef maar je moet af en toe ook eens iets durven missen en niet overal bij willen zijn wat mij betreft. De prijs van 85 Euro voor een staanplaats in de Arena met alle extra bijkomende uitmelkerij (parkeren, consumpties etc.) vind ik echt van de zotte.

Ik geef dus best veel uit aan muziek denk ik

BlueVelvet schreef:
Niet flauw bedoeld, maar ik vind een antwoord als "(te) veel" een beetje weinig informatief. De vraag is natuurlijk: hoeveel (ongeveer)?

Goh... ik durf haast niet, maar zal me dan eens aan het rekenen zetten..

c-moon schreef:

Ga jij maar eens rekenen...... ben wel benieuwd (of ik nu echt zo gek ben)........ want jij bent ook zo'n veel vraat........

c-moon schreef:
Als het voor je geestelijke gesteldheid beter is als je het niet uitrekent, wil ik je nergens toe verplichten natuurlijk

Tussen de 5 en 10 cd's of platen per maand denk ik, zeer afhankelijk van mijn budget natuurlijk en of er een platenbeurs is

Ik geef zo'n 100€/maand uit aan cd's & lp's. Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik bij een groothandel cd werk en dus mijn cd's aan groothandelprijzen kan kopen, wat al meteen scheelt in de kwantiteit.
Ik ga ong 3x per maand naar een concert, maar bijna nooit naar die megadure, wel eerder naar kleinere concerten in dan ook kleinere zalen (voor de Belgen: Democrazy, Charlatan, De Kreun,AB). En een ander voordeel van mijn job is, dat ik door mijn contacten via mijn job, mij geregeld op een guestlist kan laten bijschrijven.
Neen, ik zal nog niet zo gauw van job veranderen

Volgens mijn creditcard overzicht van deze maand welgeteld € 9,51. Ik ben dan ook erg trots op mezelf.

shinybeast schreef:
gemiddeld 6 per week; ik zit in de accountancy dus kan het me veroorloven [...].

titan schreef:
Ik werk ook in de accountancy en koop ook veel cd's (5 a 6 per maand) [...].

vin13 schreef:
Thelion houdt het ook bij maar doet meer dan het tienvoudige, waarschijnlijk register-accountant van beroep.

Het lijkt wel ofdat de accountantswereld eigenhandig zorgt voor het overeind blijven van de diverse platenmaatschappijen! Ook ik werk in die branche en haal normaalgesproken met gemak € 150 a € 200 per maand aan cd's. Bijna 1 cd per werkdag. Concerten kosten me maandelijks ook nog gemiddeld € 50 (exclusief drank).

Hoeveel besteed je aan cd's en concerten?

Veel en veel minder dan ik zou willen.

Als studerende puber beschik ik niet over een oneindige cashflow, alhoewel ik niets tekort kom. Cd's koop ik alleen als ik ze echt wil, dus als ik op voorhand weet dat ik ze ga beluisteren. Het meeste dat ik ooit voor een cd betaald heb, was trouwens €22,50 Enfin, als ik later een job heb zal ik waarschijnlijk veel meer uitgeven aan muziek... Ook qua limited editions en vinyls enzo...

Aan concerten relatief gezien en vergeleken met vroeger bijna niets meer. Misschien 100 Euro per jaar, dus 2 Heineken Hall concerten of zo, geen stadionconcerten.

Aan CD's, tja dat is een ander verhaal ...........

Ik probeer het bewust bij maximum 50 Euro per maand te houden. Concerten bezoek ik bijna nooit. (In de praktijk neigt mijn aankoopgedrag wel naar de 100 Euro/maand te gaan, maar daar zit ik dan ook nooit boven.)

Stijn_Slayer
Twee jaar geleden heb ik in één jaar 320 albums gekocht. Het daaropvolgende jaar zat ik gemiddeld op 24 albums per jaar!

Dat was de tijd dat ik nog bijna niets had, en ik steeds nieuwe dingen ontdekte. Je denkt dan niet van ik heb nog alle tijd om dat te kopen, nee, je wilt dan direct al die cd's hebben, meteen een hele verzameling. Eerst dook ik een aantal maanden lang elke week de platenzaak in. Dat begon met 40 euro per maand, maar toen ik cdwow ontdekte ging het snel harder. Cdwow had toen nog die bespottelijk lage prijzen van 3 euro per cd, en dan denk je toch 'nieuw is dit allemaal €7,99, laat ik het nu maar kopen'. Er zaten zelfs maanden tussen dat ik al mijn zakgeld en verdiende geld uitgaf aan cd's. Voor een volwassen persoon is €120 per maand nog wel op te hoesten, maar ik ken niemand uit mijn kennissen en vriendenkring die net zoveel cd's heeft of koopt als ik. Ik had ook een beetje het idee van nu woon ik nog thuis en kan ik het betalen. Als ik na de studie op mezelf ga wonen en net begin met werken kan ik het misschien niet betalen, dan heb ik in ieder geval al een fatsoenlijke verzameling.

120 euro is natuurlijk niet veel voor 24 cd's. Ik zit dan ook urenlang te zoeken naar waar ik een plaat het goedkoopste kan vinden. Het is een beetje de sport ervan. Heerlijk om platenzaken en internetsites af te speuren.

Eigenlijk sinds cdwow steeds wat duurder werd ben ik gaan minderen. Natuurlijk heb ik nu ook een groot deel van wat ik wilde hebben al in huis (al is de verzameling nooit compleet).

Momenteel ben ik denk ik 40 à 60 euro per maand kwijt aan cd's. Ik bezoek niet overdreven veel concerten (zeg maar 10 per jaar), maar dat zijn 9 van de 10x wel de duurste acts (Neil Young, Roger Waters, Clapton etc.). Nu kan ik ze nog in goede vorm zien, over tien jaar niet meer. Mijn ouders betalen wel geregeld een kaartje moet ik er bijzeggen, maar alsnog kan dat soms duur uitvallen.

Bij mij wisselt het nogal. Soms 300 euro in een maand (ik koop muziek en concertkaartjes vaak in bulk ) en soms ook twee maanden bijna niets. In augustus zit ik bv. nog maar op 20 euro.

Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:
Het daaropvolgende jaar zat ik gemiddeld op 24 albums per jaar!

Euhh, 24 per maand bedoelde ik natuurlijk.

haveman
Aangezien ik alleen muziek in huis wil hebben die ik echt heel erg goed vind, koop ik niet zoveel. Ik denk zo'n 50 albums per jaar. Ik zou echt niet weten wat ik nog meer zou moeten kopen. De meeste muziek die ik hoor vind ik niet goed genoeg om te kopen.

Mijn meeste geld gaat naar mijn andere twee hobby's: AZ en reizen. Vooral reizen is een dure hobby. Heb in de afgelopen 6 jaar (naast stedentrips en zonvakanties binnen Europa) Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, China, Nepal, India, Chili, Peru, Colombia en Madagaskar bezocht. Daar had ik heel wat schijfjes van kunnen kopen.

Skinny Fists
Euro of twintig. Ik heb ouders die mij vaak remmen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.