menu

De Site / Gebruikers / Hoeveel besteed je aan cd's en concerten?

zoeken in:


avatar van Rhythm & Poetry
Optredens kan ik heel vaak gratis naar toe, dus dat kost me niet heel veel (op het reizen na dan). Probeer naar zo'n 10 optredens per jaar te gaan, gaat de komende jaren wel meer worden denk ik. Dan ben ik meestal zo'n 25 euro kwijt aan het rijzen.

Verder denk ik dat ik zo'n 30 cd's per jaar koop van gemiddeld 10 euro. In totaal dus zo'n 300 euro per jaar. Met de optredens (reiskosten) erbij ben ik in totaal 550 euro kwijt per jaar aan muziek.

avatar van Arrie
Rhythm & Poetry schreef:
Dan ben ik meestal zo'n 25 euro kwijt aan het rijzen.

Pas maar op dat het niet de pan uit rijst.

avatar van Rhythm & Poetry
Arrie schreef:
(quote)

Pas maar op dat het niet de pan uit rijst.


Waarom meteen zo'n lullige, nietszeggende opmerking. En voor jouw informatie: ik lust niet eens rijst.

avatar van MAS
MAS
De laatste tijd koop ik iets minder cd's/vinyl maar normaal gesproken gaat een redelijk groot deel van mijn geld op aan muziek.

haveman
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)


Waarom meteen zo'n lullige, nietszeggende opmerking. En voor jouw informatie: ik lust niet eens rijst.


Voor zo'n gruwelijke spelfout vond ik de opmerking anders vrij mild.

avatar van Rufus
Concerten 250 per jaar, zonder reiskosten.
CD's 750 per jaar.

beiden gemiddeld natuurlijk.

Concerten maar weinig, de teller staat dit jaar op een kaartje van 16 euro voor het concert van The Gathering in Weert in mei. Met albums ligt het wel anders; ik geloof dat 90 procent van wat ik uitgeef van mijn zakgeld, naar CD's gaat. Per maand denk ik gemiddeld een euro of twintig. Kom ik uit op ongeveer 250 euro per jaar. Maar ik download ook nog een hele hoop, ik koop pas albums als ik er zeker van ben dat het echt een heel goed album is. Vind het ook niet zo'n probleem om een goed album te kopen nadat ik het al gedownload heb.

Enige miskoop die ik op die manier heb gedaan is Songs For The Deaf... Maar die kostte ook maar vijf euro.

avatar van thelion
Gemiddelden per maand over 2010

€ 376 aan albums
€ 72 Concert bezoek (exclusief eten,drank, vervoer, accomodatie)

Bedragen zijn alleen mijn uitgaven als je die van mijn partner er bij neemt word het
€ 406 aan albums per maand
€ 144 Concert bezoek (exclusief eten, drank, vervoer, accomadatie)

avatar van chevy93
376 euro per maand aan albums?
Ben jij bankdirecteur ofzo?

avatar van thelion
chevy93 schreef:

Ben jij bankdirecteur ofzo?


nope.......

Jezus... Bijna 450 euro per maand alleen al aan muziek en concerten... Ik wacht met spanning op de dag waarop dat bedrag eindelijk eens een keer al op mijn loonstrook alleen staat...

avatar van chevy93
Als je nou in een huis van CD's woont. Scheelt een heleboel hypotheeklasten.

Stijn_Slayer
Maar als dan net die ene cd die je wilt beluisteren onderop ligt stort je huis in.

Als je nou gewoon de cd's onderop legt waarvan je zoiets hebt van dat je ze liever wel luistert en geen onderdak hebt, dan dat je ze laat liggen om maar een huis te hebben...

... dan is het ook niet zo'n probleem dat je huis instort

avatar van Eveningguard
Ongeveer 30 euro's aan cd's.

avatar van Harderwiek
Het is nu pas net een jaar geleden dat ik mijn eerste CD kocht (vroeger ook af en toe wel eens, maar die kan ik niet eens meer vinden). Heb afgelopen jaar 77 Cd's gekocht, denk dat ik gemiddelde 10 euro per CD heb betaald, dus kom je op 800 euro. Dat is ong. 65 euro per maand.

Concerten hebben mij vorig jaar ong. 150 euro aan entree kaartjes gekost denk ik

avatar van Running On Empty
Dit jaar weer iets meer aan concerten maar het zal toch echt niet meer dan zo'n 500 Euro zijn voor geheel 2011.

Aan CD's (en muziek DVD's) besteed ik veel meer. Ik koop het meeste bij Amazon UK of Amazon Marketplace voor gemiddeld zo'n 100 Euro per maand, het kan afwijken afhankelijk van de releases op de markt. Heb toevallig net gisteren voor zo'n 150 Euro aan CD's besteld. Als ik bij Amoeba in LA rondloop meestal in één keer voor zo'n 200 Euro maar dat is 1 of 2 keer per jaar.

Verder een beetje aan het opsparen voor een nieuwe topklasse versterker met topklasse speakers maar ik zie dat dat hier niet meegeteld wordt.

avatar van chevy93
Geheel 2010 neem ik aan. Half maart al 500 euro aan concerten uitgeven is wel erg veel.

avatar van herman
Nouja, het kan snel gaan als je naar dure concerten gaat en dan eten/drinken/reiskosten ook nog meerekent.

Ik zit zelf ook al op zo'n 200 euro dit jaar en dan ben ik nog maar naar 4 concerten gegaan.

Stijn_Slayer
Ik zit ook al op 160 euro, en dan ben ik pas naar één concert geweest.

Die andere twee zijn in april.

Heb een snelle rekensom gemaakt:
Vorig ben ik in totaal voor €490 naar concerten gegaan, waarvan ik €227,50 zelf heb betaald.

Hm, niet slecht eigenlijk.

Eten en drinken heb ik dan niet meegeteld, maar uit protest tegen de schandalige prijzen drink ik sowieso bijna niets bij concerten.

avatar van Running On Empty
chevy93 schreef:
Geheel 2010 neem ik aan. Half maart al 500 euro aan concerten uitgeven is wel erg veel.

Nee 2011. Ik maak een inschatting op basis van de kaartjes die ik nu heb en verwacht niet dat er nog meer acts bijkomen dit jaar die ik wil zien al weet je het natuurlijk nooit zeker. Ik ga ook niet zo heel gemakkelijk meer naar concerten vanwege een soort concert moeheid. Onverklaarbaar gelet op het aantal concerten waar ik vroeger allemaal naar toe ging maar het zal de verzadiging en leeftijd wel zijn.

avatar van herman
Stijn: heb je een heel lieve vriendin ofzo, die al je kaartjes voor je betaald? Ik krijg ook wel eens een concert cadeau, maar niet voor 250 euro per jaar...

@Running On Empty: concertmoeheid, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb mijn bezoek ook wat geminderd en probeer nu bewust wat meer toe te leven naar een concert (de muziek van de artiest vaak draaien enzo).

Stijn_Slayer
Mijn moeder had volgens mij een erfenis.

nicoot
VEEL te veel

avatar van Bakema NL
Geen idee, boeit me ook niet zoveel eigenlijk. Ik heb een hele tijd de regel gehanteerd van 3 cd's per maand. Maar de laatste tijd koop ik me even het ongans aan cd's. Al mijn hobbies bij elkaar , uitgezonderd strips, kosten me maar een fractie van wat ik ooit aan die strips uitgaf, dus wat dat betreft heb ik mijn leven al aardig gebeterd.

avatar van Eveningguard
In De Site > Gebruikers > Wat heb je als laatste gekocht?:

Wat kopen jullie toch ziekelijk veel. Zijn er nog wel andere dingen waaraan er besteed wordt?

Sietse
hier niet veel andere dingen. Klein beetje aan strips en graphic novels, nog minder aan dvd's en een maandelijkse pas voor alle filmhuizen in Amsterdam.
Verder nog concerten maar dan hebben we het wel gehad.

Rizz
Dat is een leuke vraag van de dag; waar besteed je o.a het liefst geld aan uit

Gast
geplaatst: vandaag om 00:48 uur

geplaatst: vandaag om 00:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.