MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoeveel besteed je aan cd's en concerten?

zoeken in:
Als ik zie hoevaak de topic "Wat heb je als laatst gekocht"
van nieuwe aanwinsten wordt voorzien, verbaas ik me soms over de vele euro's die aan cd's worden gespendeerd.
Vandaar de vraag:

Hoeveel besteed je gemiddeld per (vul in: maand, week, dag ) aan cd's?
En daarnaast aan concerten?

Ikzelf heb niet zo'n gevulde portemonnee, en doe het met zo'n drie a vier per maand. Dat wil niet zeggen dat ik niet meer zou willen, mijn lijst met aan te schaffen albums wordt met de week langer

Oja, vertel er ook ff je 'situatie' bij. Werk je? Studeer je? Heb je alleen een bijbaan?
Ik ben student en werk momenteel niet.

neo
Ik koop gemiddeld toch wel een cd of 3 a 4 per week. Soms zoals 2 welken terug had ik er in 1 week 14 bij. Dat zijn voornamelijk hele goedkope cd's van bijvoorbeeld de plaatboef en ebay. Soms heb ik geluk en heb ik voor 10 euro bv 6 leuke aanwinsten. Schat in dat de gemiddelde prijs over een jaar gezien per cd zo rond de 3 euro ligt. Ik werk, maar zelfs met bijna geen geld zou ik nog kunnen voorzien in goede aankopen, want ik koop immers praktisch enkel hele goedkope. En voor mij zijn deze aankopen kwalitatief goed. Een concert ben ik nog nooit naar toe geweest.

Sinds ik mij begin januari heb aangemeld ben ik toch wel 250 euro kwijt. Ik heb nu weer even een stop ingelast, dus deze maand weer even niets.

Gemiddeld ben ik, denk ik, aan dvd's en cd's 75 euro per maand kwijt. Naar concerten ga ik niet dus dat scheelt wel. De bios is toch wel wat goedkoper.

Ik werk full-time

Sietse
gemiddeld per maand tussen de 100 en 150 euro aan platen en cd's denk ik. Misschien ook wel meer, iig niet minder.

handsome_devil
Zo'n 3 a 4 cd'tjes/lp'tjes per maand.

Ik ben scholier met een bijbaantje. Maar laatst nieuwe harde schijf gekocht dus toen kon ik even geen cd's meer kopen. Binnenkort kan ik weer

sxesven
Geen idee wat het precies is, maar net als Sietse ook iets van 100 á 150 per maand. Het fluctueert ook behoorlijk, hoewel ik niet vaak (lees: nooit) minder dan €100 per maand aan muziek (en dan voornamelijk CD's) uitgeef; je leeft maar een keer, wil het cliché, en daar ben ik het roerend mee eens. Ik studeer overigens en heb daarnaast een bijbaantje á 16 uur per week.

Ik moet leven van een bijbaantje, maar woon nog thuis. Ik koop de laatste tijd toch wel 2 CD's per schoolweek. Per school week want ik woon in Lochem (als dat niet kent, zegt dat al wat over het aanbod qua CD's), maar ik studeer op het HBO in Enschede. Verder merk ik dat ik steeds meer ga kopen (vroeger was het misschien 1 per maand en dan hebben we het over nog geen jaar geleden). Gemiddeld per CD ben ik iets van 6 a 7 euro kwijt en 10 is de max.

jij ook al

Ik durf het niet bij elkaar op te tellen... Ik sluit me bij de vorige twee posters aan...

Hmm bij mij valt het aantal eurootjes dat ik er aan besteed wel mee, al denkt mij vriendin daar anders over..

Ik denk dat ik gemiddeld zo'n € 25 per maand aan cd's/dvd's besteed. Naar concerten/festivals ga ik ook wel eens, maar meestal niet zo vaak. Al ga ik deze maand toevallig wel 4 keer naar een concert.. maarja dan geef je uiteindelijk meer uit aan bier dan aan een ticket

cd's: 10 tal per maand + eventuele koopjes hier of ebay. Wel afhankelijk van andere dingen ook, deze maand moet ik voorbeeld Dourfestival, Gothic Waregem, ... betalen. Ik heb nu een lijstje gemaakt met een 20tal cd's die ik nog wil en de volgende vijf komen op 80 euro ( prijzen gebaseerd op braborecords, kan dus eventueel goedkoper worden)

concerten: eveneens genoeg:
- 9 maart, 6 april, 29 april: allemaal rond de 25 euro
- nog 2 concerten in het depot (rond 30 maart en 26 april): 35 euro samen
- in mei in Brussel: 28 euro
- in juni in Antwerpen: 40 euro
= 178 euro

Raekwon the chef
eens in de maand doe ik eens gek en geef ik circa 50 euro eraan uit, moet ook zuinig doen dus.
Maar meestal per week/maand, (verschilt...) een cd'tje van 7,50/10 euro

Gemiddeld een kleine € 100,- per maand. Exclusief consumpties. Eigenlijk wil ik het helemaal niet weten. Ik zou niet verbaasd zijn als het meer is.

sq
CD´s houd ik wel een beetje in de gaten. Op het gekocht-topic kan ik het precies teruglezen: 108 CD´s in 2006 en 88 dit jaar tot nog toe. Da´s een redelijk constant tempo van 2 per week, en ik schat dat dus op grofweg 100 euro per maand (koop zelden fullprice CD´s).

Bij concerten is tijd mijn enige limiet. Ik ga niet vaak, maar als ik ga dan moet ik ook nergens last van hebben. Snel wordt dat dus duur door uit eten, consumpties bij het concert, de kinderoppas, een taxi terug of soms wel een hotelletje, en ik koop makkelijk shirts/souvenirs. Geen idee wat t bij elkaar is, maar de prijs van de kaartjes is daarbij niet zeer relevant. Zelfs een toegangskaartje Roskilde (200 euro) valt enigszins weg in vergelijking met wat ik voor de rest uitgeef voor die paar dagen.

Ik heb een goede baan, en naast vakanties zijn dit wel de dingen waar ik het gemakkelijkst geld aan uit geef: hier heb ik t voor! Bijna voor alle andere bestemmingen ben ik verder best precies op de centen.

Ik gemiddeld 177,54 euro aan cd's per maand. Dat is het gemiddelde van de afgelopen 4 maanden

Ik heb afgelopen jaar ongeveer 10 cd's gekocht. Concerten doe ik niet zo vaak en naar een festival ben ik door omstandigheden niet kunnen gaan (herk wel maar da's gratis )... Dus misschien 200 euro dit jaar ofzo, en ik ben student zonder jobke

Ik koop een stuk of acht cd's per maand denk ik gemiddeld, die allemaal een euro of zes gemiddeld kosten.

Als ik ervan uitga dat we 9 maanden ver zijn dit jaar, zit ik aan een gemiddelde van €48,28 per maand! Dat is eigenlijk wel meer dan ik dacht.

Ik heb tot nu toe 44 cd's gekocht wat een gemiddelde maakt van €9,66 per cd.

Best wel handig, bijhouden welke cd's je wanneer, waar en voor hoeveel geld koopt! Alleen best confronterend...

Aan optredens en festivals doe ik zo'n €500 per jaar op (enkel tickets). Kan ook wel iets meer zijn, hangt af van jaar tot jaar. Dat betekent dat ik op jaarbasis zo'n €1000 opdoe aan muziek. Ik ben student en doe vakantiewerk.

Ik heb even alles op een rijtje gezet, en kom al aan de 142 cd's dit jaar. Dat is eigelijk best belachelijk veel.

gemiddeld 6 per week; ik zit in de accountancy dus kan het me veroorloven ( wel beding ik zo'n 10% korting overal)
Gisteren op koopzondag in Venlo bij Sounds toch weer flink uitgepakt 15 st in een keer.

concerten 1 of 2 per jaar en 1 festival (lowlands)

Volgens het aankooptopic heb ik dit jaar 42 cd's gekocht. Dat komt op een gemiddelde van naar schatting 30€ per maand.
Wanneer ik mijn uitgaven aan concerten/festivals van dit jaar omreken, kom ik ook gemiddeld aan een 30-tal eurootjes in de maand.
Maakt een maandelijkse uitgave van 60€, wat toch wel veel meer is dan ik verwachtte.

5 cd's in twee maanden. Zeer laag gemiddelde maar nog nooit spijt van gehadt. Bij uitverkoop dan wat meer. Voor concerten meer, ik denk dat ik om de 3 maanden altijd een concert bezoekt vaak ook nog wat tussendoor.

Aan cd's schat ik tussen de 50 en 75,- per maand. Concertjes denk ik gemiddeld 1 per maand. Prijs is moeilijk vast te stellen maar ik denk gemiddeld per concert 25,-?

In totaal dus ong. 100 per maand. Prima eigenlijk.

shinybeast schreef:
gemiddeld 6 per week; ik zit in de accountancy dus kan het me veroorloven ( wel beding ik zo'n 10% korting overal)
Gisteren op koopzondag in Venlo bij Sounds toch weer flink uitgepakt 15 st in een keer.

concerten 1 of 2 per jaar en 1 festival (lowlands)

Ik dacht altijd dat de accountancy niet zo goed betaalde.

DutchViking
Als ik het me financieel kan verloven, haal ik met gemak de 150 euro per maand. Als ik alles zou kopen wat ik zou willen kopen, zou ik nog een stuk hoger zitten. Het maakt me overigens weinig uit of het cd's in nieuwstaat betreft of dat het tweedehansjes zijn. Ik merk dat ik, nu ik fulltime werk, wat meer uitgeef dan tijdens mijn studietijd het geval was.

Aan concerten geef ik een stuk minder geld uit. Ik probeer iedere twee, drie maanden iets leuks mee te pikken en er zijn festivals die normaliter ieder jaar vaste prik zijn voor mij. Voorheen bezocht ik veel meer concerten, maar een drukke planning (ik ben alleen de zaterdagen, de dinsdag- en vrijdagavonden vrij) verhindert dat enigszins.

titan (crew)
Snappy schreef:
Ik dacht altijd dat de accountancy niet zo goed betaalde.

Ik werk ook in de accountancy en koop ook veel cd's (5 a 6 per maand), dus het valt blijkbaar wel mee dan

Ik denk dat ik er ook eens mee ga beginnnen dat bij te houden. Doe alvast maar een start van rond de 100 euro. Goed begin, nietwaar?

Sammael
Ik besteed gemiddeld zo'n 20 tot 40 euro per maand aan CD's. Soms is het wat meer, maar dat komt voornamelijk vanwege impulsieve aankopen. Ik koop gemiddeld tussen de 4 en de 6 CD's per maand. Niet alleen staat mijn budget niet veel meer toe, maar zo kan elke plaat ook genoeg tijd en aandacht geven.

fredpit
Ik heb mezelf een koopstop opgelegd tot de kerst...(de grote vraag is, of dat ook gaat lukken )
Ik kwam erachter dat ik behoorlijk wat cd/lp's had die ik nog niet eens (goed) beluisterd had.

ik heb het afgelopen jaar ongeveer 500 lp's/cd's gekocht in prijs uiteenlopend € 0,70 / € 35,00

ik bezoek ongeveer 10 concerten/festivals per jaar

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.