MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe MuMe-verantwoord iedereen bezig is en of dat erg is...

zoeken in:
Kos
Ik vind mijzelf tot geen enkele van bovenstaande groepen behoren.

Sheplays
Groepjes, hokjes, brrrr....gelukkig 'pas' ik nergens in!

fredpit
Naast de 'groepjes' in het eerste bericht heb je ook nog de groep mensen die zich distantieren van elke vorm van groepsvorming...de z.g. groepsloze groep.

fredpit schreef:
Naast de 'groepjes' in het eerste bericht heb je ook nog de groep mensen die zich distantieren van elke vorm van groepsvorming...de z.g. groepsloze groep.

Ik wil ook bij die groep...

fredpit
itchy schreef:
(quote)

Ik wil ook bij die groep...

Je kunt je aanmelden bij de vereniging van onafhankelijke mumeteraars

gezamelijk proberen we een vuist te maken tegen dat afschuwelijke groepsgedrag

fredpit schreef:
(quote)

Je kunt je aanmelden bij de vereniging van onafhankelijke mumeteraars

gezamelijk proberen we een vuist te maken tegen dat afschuwelijke groepsgedrag

Check!

Ik ben in m'n eentje een groep

Ik weet niet waar ik bij hoor, misschien wel het meeste bij groep 3.

Musicmeter kan je anders an sich ook als een groep beschouwen hoor. De groep van Musimeteraars.

Dus distantieren van het fenomeen groepsvorming en menen dat je zelf buiten ieder vorm van groep valt, gaat never nooit nie lukken

Ik vind het een prima analyse en vooral goed beargumenterd. En vooral ook weer eens stof voor een mooie discussie. En wat is er nu erg aan ergens bij horen. Prima toch

Uiteraard behoor ik zelf overigens tot geen enkele groep, maar jullie allemaal wel

Ik zou mezelf tot groep 3 rekenen, alleen dan zonder het belerende en het jaren 60/70-gedeelte ( ).

Eerlijk gezegd kan ik me toch erg goed in deze analyse vinden Lukas, al denk ik dat er ook een boel users zijn die hier zitten om gewoon toffe tips op te scharrelen, zonder echt een duidelijke voorkeur te hebben. Ikzelf bijvoorbeeld vind het heerlijk om een keer wat leuke hip-hop af te wisselen met electronic, dan met folk, metal, pop en noem maar op.

En of we samenklonteren in groepen... Ik denk dat we wel naar mensen zoeken die dezelfde insteek hebben, maar dat het dan niet echt uitmaakt in wat voor muziek degene geinteresseerd is. Dat we al geinteresseerd zijn in muziek en niet alles voor goed en aardig vinden wat er op de gemiddelde 'muzikale' tvzender voorbij komt en wat dieper durven te kijken (of juist voor onze mening durven uitkomen dat we wel de gemiddelde tvzender leuk vinden) schept al meer een band.

Lukas schreef:
(...) Zelf ontkom ik niet aan de neiging met een andere insteek naar een plaat die gemiddeld op een 3.2* staat te luisteren dan naar een plaat die op 4.2* staat. In het laatste geval is je startpunt een stuk positiever. Nu gaat iedereen natuurlijk zeggen dat ie daar lak aan heeft, maar daar geloof ik dan weer niets van

Ehm ja, ik heb er wel lak aan, maar ik moet dan wel weer eerlijk toegeven dat ik een plaat al met een positievere insteek ga beluisteren als er een hoog cijfer staat van een bepaalde user in wie ik een soort van vertrouwen heb ofzoiets. Gemiddeldes doen me niet zoveel.

Tja , Ik vrees dat ik een typisch groep 2 geval ben. Alleen loop ik wat breder door de decennia heen dan jaren 80 en 90.

handsome_devil
Waarom vrees je dat? Niks mis mee toch?

Bij nader inzien ben ik toch enkel een groep2/3 persoon

Just a figure of speech.

Iedereen weet toch dat groep twee de allerbeste is.

Tribal Gathering schreef:
Just a figure of speech.

Zullen we een groepen-KO doen?

VanDeGriend schreef:
Uiteraard behoor ik zelf overigens tot geen enkele groep
Behalve bij groep 2 dan denk ik..

fredpit
Tribal Gathering schreef:
Just a figure of speech.

groep 5 is stoerderer en coolerderder...pfhh

Jornaquin
HiLL schreef:
Mooi stukje Lukas! Waar hoor ik dan bij? Ik denk 3...Maar ik belerend?

Jij zit in groep -2 HiLL, je bent net Ome Henk jij.

Ik zit in groep 2 met wat uitstapjes naar groep 3 bij tijd en wijle

Wat een analyses weer...

Mijn Top 10 bestaat voor 50% uit groep 4 (= metal) platen, waarvan 1tje eigenlijk groep 5 is en verder een beetje 2 en 3.

pet
Ik denk dat ik vooral in groep 3 zit, maar ook natuurlijk dingen uit andere groepen mee pak. Doordat iedereen dat eigenlijk doet, blijf je nieuwe dingen ontdekken. Ook door dingen die je buiten mume hoort (radio bijvoorbeeld) kun je interesse aanwakkeren, die andere users dan ook weer proberen enz. Zo blijft de 'groep' toch bezig met muziek ontdekken, hoewel ze dezelfde users blijven volgen.

Verder kijk ik eigenlijk nooit naar toplijsten of gemiddelden. Meestal kijk ik naar de mensen die hoge stemmen aan het album hebben gegeven. Op basis daarvan bepaal ik dan weer of het album het luisteren waard is.

Sietse
fredpit schreef:

Groep 6 van bubbachups?

Ik verwacht dat mensen mij als een groep 5 zien, echter schaar ik mij bij bubbachups en zou deze idd willen omschrijven zoals fredpit doet. Veel van de muziek die ik tof vind en hoog waardeer heeft in musicmeter een hoog obscuur gehalte, maar al met al valt het in veel gevallen wel mee. Het is meer iets dat in andere landen meer leeft (Duitsland, Groot-Britanië, Zweden, Noorwegen, VS) Daarnaast staan er natuurlijk ook bij mij enkele zeer populaire dingen zeer hoog aangeschreven.

Verder vind ik de indeling eigenlijk wel redelijk goed. Het ziet er meer dan realistisch uit.

Echter vind ik het afgaan op de top 10 natuurlijk verre van voldoende, er is nl. veel meer dan alleen de top 10.

Ik begon als een groep 4 type maar nu zie ik al meer overlappingen

Leuke analyse en natuurlijk dekt een door jou genoemde groep bijna nooit de hele lading van een user.
Ik word ook kriegel van het hokjesdenken maar je juist niet in zo'n hokje willen plaatsen is inderdaad ook een hokje (scherp opgemerkt fredpit).
Ik ga eigenlijk altijd een beetje mijn eigen gang, heb ik qua muziek altijd wel gedaan. Het meeste ontdek ik zelf wel en ik voel veel verwantschap met generatiegenoten merk ik toch wel.
Die schijnen in mijn geval van spelletjes te houden en daar deed ik voorheen ook volop aan mee, maar het gezeik en gezeur daaromheen ging me steeds meer tegenstaan en ik heb me daarvan teruggetrokken met als resultaat meer tijd over en hierdoor dus tijd om uitgebreider te schrijven bij allerhande cd's.
Soulseek kan me verder gestolen worden, dus van dat opjutten heb ik gelukkig erg weinig last.
Wat dat aan gaat is het heerlijk om een beetje mijn eigen pad te volgen en toch in contact te blijven met een aantal users die ik erg waardeer. En als dat contact er niet is dan zijn er wel een paar die ik leuk vind 'te volgen'.
Maar dat de site verslavend is is voor mij een absoluut feit. Echt normaal is het soms niet meer
En in welke groep ik dan grofweg behoor? Dat bepalen anderen maar, dat vind ik totaal niet interessant eigenlijk.
Ik vind het eigenlijk best wel een goede observatie die je gemaakt hebt Lukas!

fastpulseboy
geweldig leuke analyse!!!!
heerlijk die hokjes en indelingen! Ik kan er geen genoeg van krijgen

Met de disclaimer dat veruit de meeste users tussen twee of meer groepen in vallen, klopt de analyse wel denk ik.
Dit is de globale indeling.

Zoals Sietse zegt, is inderdaad de top-10 zeker niet een goede graadmeter. Je kunt beter naar iemands 4,4.5,5* kijken.
Zo lijk ik een obsessieve postrock-fan afgaande op mijn top10, maar is dat echt niet het enige dat ik luister

Verder kijk ik, net als platedraaier, vaak naar mensen die iets zinnigs zeggen. Goed onderbouwde, in goed Nederlands geschreven tekst; die schrijvers check ik eerder op hun muzieksmaak dan anderen.

DutchViking
Leuk topic, al zou ik echt niet weten in welke groep ik zou kunnen vallen. Groep 4 komt dan toch het meeste in de buurt (hoewel niet genregebonden, heb ik wel een voorkeur voor metal, folk en rootsmuziek), maar af en toe ook naar groep 2 neigend

Kom allen naar groep 2; die is het gezelligste.

deric raven schreef:
Kom allen naar groep 2; die is het gezelligste.
en ook niet belerend

Sheplays
Slechts lichtelijk badinerend

Leuk verhaal Lukas, al moeten mensen het wel met een korreltje zout nemen natuurlijk.

Het hiphop-gedeelte is overigens inderdaad opvallend: veel frequente users, die nauwelijks van zich laten horen buiten dit genre.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:12 uur

geplaatst: vandaag om 16:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.