MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe MuMe-verantwoord iedereen bezig is en of dat erg is...

zoeken in:
Moet je maar een top-10 aanmaken

Gallow
GrafGantz schreef:
Is dat de groep van (bijna) alleseters die erg snel verveeld raken en zich een weg banen door de meest uiteenlopende genres met de snelheid van het licht? Zo ja dan ben ik je man.

Jij lijkt me een typische groep 3, Gallow.
Sietse een typische groep 5.

Waar ik in thuis hoor, moeten anderen maar zeggen.

Sietse
herman schreef:
Sietse een typische groep 5.

Maar kun je dan verklaren dat mijn 4,5 en 5,0 sterren lijsten hier totaal niet opwijzen en dat het allemaal net iets te breed is en dat er ook nog eens heel wat populairdere muziek terug komt (marillion, radiohead, sigur ros, sonic youth, etc etc.).
Vrijwel alles komt er in terug, van pop naar noise, via folk om nog een tussen stop te maken een IDM plaatje.

Waar ik in thuis hoor, moeten anderen maar zeggen.

bubbachups zijn groep 6 en anders groep 3.

Op basis van je 5* albums zou je ook wel een groep 3 kunnen zijn.
Maar je houdt duidelijk zowel van toegankelijk als experimenteel. Een groep 5'er kan in mijn optiek ook best van een Marvin Gaye-plaat genieten.

Zette ik mezelf zo'n twee jaar geleden nog in groep 2, nu val ik een beetje tussen groep 3 en 5 in...

Sietse
herman schreef:
Op basis van je 5* albums zou je ook wel een groep 3 kunnen zijn.
Maar je houdt duidelijk zowel van toegankelijk als experimenteel. Een groep 5'er kan in mijn optiek ook best van een Marvin Gaye-plaat genieten.

tsja, zo kun je het natuurlijk ook zien

In het kader van mijn vorige berichten kan ik wel zeggen dat ik in groep 4 behoor...

Leuke topic, of het voor iedereen klopt weet ik niet, maar goed gevonden.

Kingsnake
Ik zou enederzijds een 5 zijn en anderzijds een 3.

Ik houd veel meer van 60/70 dan van 80/90 jaren muziek maar ik houd ook van obscuur en experiment.

Als ik er goed over nadenk, vind ik het allemaal wel best (behalve hitparadepop en het leeuwendeel van 80jaren muziek)

Lukk0
Ik denk wel een typische groep 2. Ik heb niet veel stemmen, maar ken wel redelijk veel muziek en vooral qua type top 10 val ik bijna precies in het profieltje. Wel grappig dat je bijna iedereen in zo'n groep kan plaatsen, het zijn dus wel goede beschrijvingen.

ik herkende mezelf dan weer het meest in groep 4 geloof ik. Ik kon me wel herkennen in de zin ' Vaak selecteren zij hoog aangeschreven platen uit één bepaald genre'. Hoewel mijn top-10 dan wel weer een beetje een hoog Black Sabbath gehalte heeft, maar hun hoogst aangeschreven albums staan er dan weer niet in

Ik ben iig vooral gefocused op metal, hoewel ik dan ook wel weer van wat andere bands en muzikanten als Beatles, Neil Young, Kraftwerk hou.

Ik ga steeds mijn eigen weg maar ik kan mij het meest vinden in een mix van groepen 2 en 3.
Ik hou erg veel van de pop in de jaren '60/'70/'80 maar van de daaropvolgende decennia kan ik ook veel waarderen (de hitparadepop in die tijd minder). Zelf heb ik zowel gestemd op overbekende albums (mijn top-10 bestaat uit bekende albums maar dan wel uit verschillende tijdsvakken) als obscure albums (soms was ik de eerste die daarop stemde).

Ik ben er eentje van groep 4 al probeer ik zo af en toe wel een plaatje buiten mijn favoriete genre (Hiphop). Maar binnen deze groep kun je weer zo veel subgroepen maken.

Dj2Jelle
Ik ben gedeeltelijk groep 2, 3 en 5. Maar ik vind het wel erg kort door de bocht allemaal, je zou bijna vergeten dat mensen gewoon een muzieksmaak hebben en luisteren wat ze het mooist vinden.

Ik heb een nieuwe uitdrukking "bedacht". Zie het als een uitdrukking in een nieuw jasje.

Een dag niet op Musicmeter geweest,
is een dag niet geleefd.

Dj2Jelle
Wat vind je van deze:

Wie MusicMeter niet eert,
Is niks weerd

Mooi topic. Ik denk dat ik mijn grip op de tweede lijn aan het verliezen ben en langzaam naar groepje drie slip. Ik overwoog vandaag zelfs The Smiths uit mijn top 10 te gooien .

The Oath
Hoewel ik nu nog tot groep 4 behoor ben ik de overstap naar andere muziekgenres aan het maken. Vooral na het horen van enkele oude LP's bij familieaangelegenheden. Wordt vervolgd. (wie weet ben ik volgend jaar een groep 3-user )

Anti-muziek zal er echter nooit in gaan (denk aan Hip-Hop en Techo).

Typisch gevalletje rockisme.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:16 uur

geplaatst: vandaag om 21:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.