MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Originele cd's in top 10?

zoeken in:
Mojo Pin
Heb jij alle albums die in je top 10 staan origineel (legaal dus)?
Of zitten er ook kopietjes/downloads tussen?

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar

(Als er al een topic over bestaat... bij deze mijn excuses.)

ebisch
ik wel ja. Ik probeer sowieso alle albums die ik 4* en hoger geef origineel aan te schaffen, als ik ze niet al heb.

Om eerlijk te zijn heb ik er 1 niet origineel, maar dat komt omdat ik hem nog nooit ergens gezien heb, en ik nog nooit een CD via internet heb gekocht(wat ik misschien wel eens moet gaan doen).

Ik probeer ook alle cd's zo origineel als mogelijk aan te schaffen: Een paar euri betalen voor een echt goede cd maakt mij dan geen hond uit.
Ik download wel, maar het liefst heb ik ze gewoon uit de winkel.

tondeman
Mijn nummer 2 en 5 t/m 8 heb ik origineel. De rest ook ooit.

Yep, heb laatst mijn top10 vervolmaakt door nog 3 cd's te kopen
Als je albums koopt, is het het meest logisch om met je top10 te beginnen; dat zijn immers de beste cd's.
Nu zijn de 4,5* cd's aan de beurt.

Natuurlijk heb ik al mijn top10 platen ook daadwerkelijk in bezit op CD. Daarnaast heb ik er ook nog 4 (Bob Dylan, Flogging Molly, Grey DeLisle en Jenny Lewis) op LP. De LP van Billy Bragg & Wilco is een paar dagen geleden jammer genoeg aan m'n neus voorbij gegaan op Ebay. Maar die LP, als ook die van Buddy Holly, zou ik nog graag in m'n bezit willen hebben.

Electro_
Ik heb er twee van niet origineel, die van Honey Is Cool is geloof ik niet eens meer te koop en die van múm is aardig moeilijk aan te komen - mits je diep in de buidel wilt tasten. Meestal koop ik CD's die niet duurder dan 12/13 euro zijn.

Allen origineel en vaka tegen een mooie prijs.

Ik download geen muziek (enkel losse nummers van artiestenwebsites en blogs) en heb naar mijn weten geen enkel kopietje in huis. Vul de rest zelf maar in....

levenvergeten schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik er 1 niet origineel, maar dat komt omdat ik hem nog nooit ergens gezien heb, en ik nog nooit een CD via internet heb gekocht(wat ik misschien wel eens moet gaan doen).
inderdaad klik

pet
Ik mis nog 2 cd's, maar die komen er binnenkort zeker bij. Misschien volgende week (cd en platenbeurs) en anders ga ik wel een andere keer op zoek. Gelukkig zijn de cd's die ik nog moet hebben niet heel apart, waardoor ze nog best goedkoop te vinden zijn.

Ik drie kopietjes op een bestand van door de 2000 cd's. En die zijn van werkelijk niet vinden cd's. Mocht ik ze vinden...dan moet ik ze echt hebben. Maar goed..hoef t ook niet meer van mn zakgeld te doen.

VanDeGriend schreef:
(quote)
inderdaad klik

Die heb ik wél Op vinyl, nog wel

levenvergeten schreef:
Die heb ik wél Op vinyl, nog wel
Aha....je hebt wel originelen.......ontmaskerd

VanDeGriend schreef:
(quote)
Aha....je hebt wel originelen.......ontmaskerd

Lees de eerste zin in zijn oorspronkelijke post nog eens goed.

Ik heb negen van de tien origineel. Alleen het Danger Doom album heb ik niet origineel, maar alleen als mp3.

bubbachups schreef:
(quote)

Lees de eerste zin in zijn oorspronkelijke post nog eens goed.
Tjee...ik moest t 3 x lezen voordat ik snapte wat je bedoelde. Lezen is ook een vak kennelijk. Mooi zo, das beter ook.

Sietse
6. Stars of the Lid - The Ballasted Orchestra (1997)
7. Harold Budd - Avalon Sutra (2004)
8. Auburn Lull - Alone I Admire (1999)
9. Thomas Köner - Teimo / Permafrost (1997)

SOTL staat in de planning van eind april te kopen (grote kranky bestelling), Harold Budd ook en anders in mei. Auburn Lull is nog ff moeilijke.
Thomas Köner is OOP en online rete duur (goedkoopste 60 euro ofzo)

Eind dit jaar wil ik proberen al de 5 sterren albums te hebben die niet OOP zijn.
Moet er nog 14 waarvan 3 OOP en 3 gewoon heel moeilijk te krijgen zijn in het algemeen.

Ik heb alles origineel. Sowieso had ik 7 van die CD's al voordat ik begon met downloaden. Sigur Ros heb ik blind gekocht, van Boards of Canada had ik 1 mp3'tje van een ouder album. Alleen Kiki heb ik eerst gedownload, toen heel veel geluisterd en vervolgens gekocht.

Van de 5*-albums moet ik alleen Trentemoller nog origineel, maar dat is omdat ik op zoek ben naar de limited edition die niet zo gemakkelijk te vinden is (ik geloof maar een paar honderd exemplaren voor de Nederlandse markt).

Van de 4,5*-albums moet ik er nog een hoop meer.

Uiteraard alles orgineel, waarvan de helft nog eens dubbel. Vinyl en cd.

handsome_devil
Ik ben heel erg slecht want ik heb slechts de helft origineel. Maar de aanschaf van de rest zit wel in de planning

alles in mijn top10 heb ik orgineel. Dat is ook wel een eis om in mijn top 10 te komen.

levenvergeten schreef:
Ik heb negen van de tien origineel. Alleen het Danger Doom album heb ik niet origineel, maar alleen als mp3.

Lijkt me sterk dat je die niet in Rotterdam kan vinden.

Heb hem echt nog nooit gezien, maar misschien kom ik ook niet genoeg bij winkels met een ruim hip-hop aanbod.

Ga binnenkort wel weer op zoek.

DutchViking
Jep, ook hier alles origineel. Voorzover ik weet, heb ik niet alleen de platen uit mijn top 10, maar alles wat op 4,5 / 5* staat op cd (alles in originele versie).

*Laura*
Ik heb 8 van de 10 origineel, alleen "Boys for Pele" en "All that you can't leave behind" heb ik op kopie. Maar ik zal ze zeker en vast ook eens in het echt kopen, zoals ik sowieso zoveel mogelijk tracht te doen met cd's die ik de moeite waard vind.

*Laura* schreef:
Ik heb 8 van de 10 origineel, alleen "Boys for Pele" en "All that you can't leave behind" heb ik op kopie. Maar ik zal ze zeker en vast ook eens in het echt kopen, zoals ik sowieso zoveel mogelijk tracht te doen met cd's die ik de moeite waard vind.

Goh, die eerste van de week voor 5 euro gekocht (wel tweedehands).

Ik heb alle cd's in m'n top 10 origineel, behalve de nummer 1. Daar is redelijk moeilijk aan te komen, en eerlijk gezegd koop ik liever goedkope tweedehandsjes dan een dure nummer 1 . Moet 'm binnenkort toch maar eens ergens opsnorren.

Ik leer altijd mijn muziek kennen door de cd's te gaan lenen in de bib, en wanneer ik ze erg goed vind (top 10 dus bijvoorbeeld) koop ik ze ook.
Momenteel heb ik uit mijn top 10 The Sound, The Cure, Arcade Fire en King Crimson NIET origineel (op pc dus).

neo
Heb enkel de Kaczmarek niet origineel. Maar ach, ik heb wel meer 5 sterren cd's niet origineel.

Ik heb eigelijk alle albums die ik 4,5 of 5 sterren heb gegeven origineel, dus ook mijn top 10. Nu je het zegt, stem ik eigelijk alleen op albums die ik origineel heb, omdat ik die het meeste luister, en waar ik dus makkelijker een oordeel aan kan geven.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:32 uur

geplaatst: vandaag om 12:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.