De Site / Gebruikers / Originele cd's in top 10?
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2007, 17:57 uur
0
geplaatst: 8 april 2007, 18:01 uur
Ik moet met rood hoofd bekennen dat ik nog nooit iets on-line besteld heb. Wat betreft aanschaf van legale goederen ben ik nog niet tot Net 2.0 toegetreden. Als ik terug in Belgie ben ga ik dat pad eens proberen te betreden. Trouwens, ik hoor ik tot de lieden die graag z'n plaatjes origineel bezit.
0
geplaatst: 8 april 2007, 18:37 uur
grovonion schreef:
Trouwens, ik hoor ik tot de lieden die graag z'n plaatjes origineel bezit.
Trouwens, ik hoor ik tot de lieden die graag z'n plaatjes origineel bezit.
That makes two of us.

0
geplaatst: 8 april 2007, 22:12 uur
Music4ever schreef:
Alles uit mijn top-10 is origineel, gelukkig wel!
Sowieso is bijna alles uit mijn albumlijst origineel, op een enkele na dan...............
Alles uit mijn top-10 is origineel, gelukkig wel!

Sowieso is bijna alles uit mijn albumlijst origineel, op een enkele na dan...............
Je hebt één albumlijst met de naam "In Bezit".
Ik nam in mijn naïeveteit altijd aan dat wanneer users een lijst "in bezit" hebben, daar louter originele cd's in stonden

Branden van mp3'tjes kun je van oneindig veel albums, die zet je toch niet in je "in bezit" lijst?
0
geplaatst: 8 april 2007, 22:19 uur
Vreemd. Zelf heb ik wel enkele filmmuziek cd's erin staan die ik enkel als isolated score heb op de dvd. Inwezen heb ik ze dan wel in bezit.
0
luisteraart
geplaatst: 8 april 2007, 22:25 uur
Ik heb alles origineel, maar Signing Off van UB40 nog in LP-vorm.
Ik heb sowieso vrijwel niks als copie, en alles wat ik gedownload in bezit heb zijn de twaalf 'Jewels' van de Neubauten, maar dat kan dan ook niet anders, omdat die alleen downloadbaar beschikbaar waren.
Ik heb sowieso vrijwel niks als copie, en alles wat ik gedownload in bezit heb zijn de twaalf 'Jewels' van de Neubauten, maar dat kan dan ook niet anders, omdat die alleen downloadbaar beschikbaar waren.
0
geplaatst: 8 april 2007, 23:04 uur
BlueVelvet schreef:
Ik nam in mijn naïeveteit altijd aan dat wanneer users een lijst "in bezit" hebben, daar louter originele cd's in stonden
Branden van mp3'tjes kun je van oneindig veel albums, die zet je toch niet in je "in bezit" lijst?
(quote)

Mee eens. Wat bij mij in die map staat heb ik ook echt (overigens is die verre van compleet, dus ik kan hem misschien beter opheffen).
0
geplaatst: 8 april 2007, 23:54 uur
Kopies of download (zelfs legaal) wil bij mij zeggen: niet in bezit.... het moet echt zijn 
Noem mij maar ouderwets

Noem mij maar ouderwets

0
geplaatst: 8 april 2007, 23:57 uur
Helemaal mee eens
Ik moet overigens bekennen dat ik maar 7 van de 10 platen origineel in mijn top 10 heb
(alleen Marbles, Thick as a Brick en Deadwing missen nog)
Ik moet overigens bekennen dat ik maar 7 van de 10 platen origineel in mijn top 10 heb
(alleen Marbles, Thick as a Brick en Deadwing missen nog)
0
geplaatst: 9 april 2007, 00:39 uur
Heb er 9 van de 10 origineel, en de 10e is nu in bestelling (Paul Bley)
0
geplaatst: 9 april 2007, 01:17 uur
neo schreef:
Inwezen heb ik ze dan wel in bezit.
Tuurlijk heb je puur taalkundig gezien een gebrande cd (of isolated score, maar ik weet niet precies wat dat is) wel in bezit. Als ik al mijn muziek op de pc op cd zet, heb ik ineens 100 albums meer in bezit. Maar ik vind het niets waard om die dan in een "in bezit"-lijst kenbaar te maken. Maar goed, dit gaat een beetje off-topic.Inwezen heb ik ze dan wel in bezit.
0
geplaatst: 9 april 2007, 11:35 uur
aERodynamIC schreef:
Kopies of download (zelfs legaal) wil bij mij zeggen: niet in bezit.... het moet echt zijn
Noem mij maar ouderwets
Helemaal mee eens. Een kopietje of download, hoe handig misschien ook....dan heb je hem gewoon niet.Kopies of download (zelfs legaal) wil bij mij zeggen: niet in bezit.... het moet echt zijn

Noem mij maar ouderwets

0
geplaatst: 9 april 2007, 14:29 uur
Ik heb iig al mijn 5 sterren platen origineel en ok vrijwel al mijn 4,5 sterren albums (daarvan mis ik er nog een stuk of 10).
Van de 4* albums heb ik ongeveer 2/3 in de kast staan, schat ik.
Van de 4* albums heb ik ongeveer 2/3 in de kast staan, schat ik.
0
geplaatst: 9 april 2007, 15:46 uur
Ik heb het meeste in mijn kast staan, uitzonderingen daargelaten, zoals Pink Floyd's Piper At The Gates Of Dawn. Heb ik niet origineel, noch op kopie. Elke keer als ik in een platenzaak ben een middagje, vraag ik of ik hem even mag luisteren.
0
geplaatst: 9 april 2007, 18:04 uur
Ik heb al m'n 5* sterren cd's origineel, 90% van m'n 4,5* platen en zo'n 60% van de 4* gok ik zo.
0
geplaatst: 9 april 2007, 18:19 uur
Huxley schreef:
Ik heb het meeste in mijn kast staan, uitzonderingen daargelaten, zoals Pink Floyd's Piper At The Gates Of Dawn. Heb ik niet origineel, noch op kopie. Elke keer als ik in een platenzaak ben een middagje, vraag ik of ik hem even mag luisteren.
Waarom koop je hem niet?Ik heb het meeste in mijn kast staan, uitzonderingen daargelaten, zoals Pink Floyd's Piper At The Gates Of Dawn. Heb ik niet origineel, noch op kopie. Elke keer als ik in een platenzaak ben een middagje, vraag ik of ik hem even mag luisteren.
0
geplaatst: 9 april 2007, 18:29 uur
Huxley schreef:

0
geplaatst: 9 april 2007, 19:45 uur
BlueVelvet schreef:
(quote)

Inmiddels veranderd, beetje slordig van mij idd.
247 albums heb ik op dit moment origineel, toch nog 35 kopietjes. Sommige daarvan moet ik nog eens origineel kopen, bijv. de geniale sinterklaas -en kerstalbums van Bert en Ernie.

0
geplaatst: 9 april 2007, 19:49 uur
Ben blij om te zien dat toch nog een aanzienlijk deel de voorkeur heeft voor een echte verzameling ipv een bomvolle harde schijf met illegale downloads. 
Wat me wel opvalt is dat ik een hoop mensen zie met reacties als "ik heb al mijn x-sterren albums en xx% van mijn y-sterren albums". Downloaden jullie dan altijd eerst een album en gaan jullie pas op aanschaf over als het album je bevalt? Dat vraag ik me wel eens af.
Op zich zou dat een handige manier zijn om je tegen miskopen te behoeden, maar de charme van een platenzaakbezoek gaat dan voor een groot gedeelte wel verloren, je loopt altijd de platenzaak uit met muziek die je al door en door kent en zult bij thuiskomst nimmer meer verrast worden. Het wordt dan wel erg rationeel en calculerend.
Voor mij is de ultieme ervaring als muziekliefhebber namelijk het ontdekken van nieuwe muziek in de platenzaak (bijvoorbeeld nieuwe uitgaven op mijn favoriete labels, een mooie hoes of het uitwisselen van tips met het personeel) om bij thuiskomst daadwerkelijk iets te hebben om me in te verdiepen en om te ontdekken. Missen jullie dat gevoel niet?

Wat me wel opvalt is dat ik een hoop mensen zie met reacties als "ik heb al mijn x-sterren albums en xx% van mijn y-sterren albums". Downloaden jullie dan altijd eerst een album en gaan jullie pas op aanschaf over als het album je bevalt? Dat vraag ik me wel eens af.
Op zich zou dat een handige manier zijn om je tegen miskopen te behoeden, maar de charme van een platenzaakbezoek gaat dan voor een groot gedeelte wel verloren, je loopt altijd de platenzaak uit met muziek die je al door en door kent en zult bij thuiskomst nimmer meer verrast worden. Het wordt dan wel erg rationeel en calculerend.
Voor mij is de ultieme ervaring als muziekliefhebber namelijk het ontdekken van nieuwe muziek in de platenzaak (bijvoorbeeld nieuwe uitgaven op mijn favoriete labels, een mooie hoes of het uitwisselen van tips met het personeel) om bij thuiskomst daadwerkelijk iets te hebben om me in te verdiepen en om te ontdekken. Missen jullie dat gevoel niet?
0
geplaatst: 9 april 2007, 19:54 uur
Ik koop af en toe nog wel eens wat op de gok maar dat is echt heel weinig. Als het dan ook echt goed blijkt te zijn is natuurlijk wel geweldig. Veel leuker dan het kopen van platen die je al kent.. maarja het is wel vreselijk handig.
0
geplaatst: 9 april 2007, 19:54 uur
Ik herken me in het verhaal van bubba en ik vrees dat we er redelijk alleen in staan (met nog een handjevol mensen die er hetzelfde over denken).
Vroeger deed ik helemaal niet aan downloads, nu doe ik het bij albums die ik graag wil hebben en waar ik niet kan wachten tot de release (ik koop ze toch wel tenzij het echt erg tegenvalt). Ja ik heb me dus laten verleiden, maar ik herken wel wat je zegt over het gevoel dat ontbreekt als je de cd dan uiteindelijk zelf in handen hebt: het is er minder leuk door geworden als je een album al een maand of 2 kent.
Maar helaas ben ik een te ongeduldig type en dan maar iets minder charme (die ik met internetbestellingen sowieso al achteruit vind hollen, maar ja het is wel handig he).
Hoe dan ook: ik koop nog altijd het liefst de cd zelf. Ik heb helaas nog wat titels die ik dolgraag op cd wil hebben, maar die niet meer verkrijgbaar zijn en dat voelt niet lekker
Vroeger deed ik helemaal niet aan downloads, nu doe ik het bij albums die ik graag wil hebben en waar ik niet kan wachten tot de release (ik koop ze toch wel tenzij het echt erg tegenvalt). Ja ik heb me dus laten verleiden, maar ik herken wel wat je zegt over het gevoel dat ontbreekt als je de cd dan uiteindelijk zelf in handen hebt: het is er minder leuk door geworden als je een album al een maand of 2 kent.
Maar helaas ben ik een te ongeduldig type en dan maar iets minder charme (die ik met internetbestellingen sowieso al achteruit vind hollen, maar ja het is wel handig he).
Hoe dan ook: ik koop nog altijd het liefst de cd zelf. Ik heb helaas nog wat titels die ik dolgraag op cd wil hebben, maar die niet meer verkrijgbaar zijn en dat voelt niet lekker

0
geplaatst: 9 april 2007, 19:55 uur
ik niet want ik voel het net zo als jij
. Ik geef dan ook echt al het geld wat ik kan missen uit aan nieuwe aanwinsten en pronkstukjes 
en dan na aanschafop de bank zitten, hoesje&boekje erbij en meelezen (in ieder geval de eerste luisterbeurt)
was @bubba
. Ik geef dan ook echt al het geld wat ik kan missen uit aan nieuwe aanwinsten en pronkstukjes 
en dan na aanschafop de bank zitten, hoesje&boekje erbij en meelezen (in ieder geval de eerste luisterbeurt)
was @bubba
0
geplaatst: 9 april 2007, 20:00 uur
Fianosther schreef:
Ik koop af en toe nog wel eens wat op de gok maar dat is echt heel weinig. Als het dan ook echt goed blijkt te zijn is natuurlijk wel geweldig. Veel leuker dan het kopen van platen die je al kent.. maarja het is wel vreselijk handig.
Hier herken ik me heel goed in

Bij mij is het probleem dat ik het me gewoon niet kan veroorloven veel nieuwe dingen te kopen, maar wel veel nieuwe dingen wil horen. Dus download ik het maar, en de mooie dingen die daartussen zitten wil ik dan toch ook wel weer graag origineel hebben. Zo blijf ik bekende dingen kopen.
Maar heb laatste tijd steeds meer dat ik (vooral 2e hands) dingen koop die ik nog niet ken.
0
geplaatst: 9 april 2007, 20:00 uur
Nakur schreef:
Heel herkenbaar.

0
sxesven
geplaatst: 9 april 2007, 20:07 uur
Áls een album bij mij eenmaal in de 4,5* of 5* lijst belandt en ik heb de plaat in kwestie nog niet heb ik meestal juist geen zin meer om 'm te kopen. Erg slecht, dat weet ik, en het gros heb ik ook gewoon, op wat OOP en lastig te krijgen spullen na. Verder download ik niet bijzonder veel (weinig charme, en ik ben er te lui voor) en koop ik graag dingen op de gok, hoewel ik altijd wel een beetje 'op een spoor' gezet moet worden. Met iemands top-10 als uitgangspunt of een bepaald label of zelfs een bepaalde artiest kan ik maandenlang 'blind' van alles aanschaffen, en dat is uiteindelijk altijd het leukst. Overigens doe ik dat zelf wel vaak via het net; deels luiheid, deels praktisch omdat je zo van alles kunt nazoeken en soms goede deals kunt krijgen, en ook omdat ik de platenzaken hier (zeg Rotterdam) werkelijk om te huilen vind. Áls ik dan een keertje ergens anders kom (Amsterdam ofzo) koop ik ook meteen stapels plaatjes (blind natuurlijk!).
Om een lang verhaal kort te maken: koop ook graag blind, doch vooral via Internet.
En inderdaad, heerlijk, plaatjes kopen, boekjes lezen, etcetera. Ik kan er dan ook niet met mijn hoofd bij dat sommige mensen albums in MP3-formaat kópen of tevreden zijn met een digitale collectie.
Om een lang verhaal kort te maken: koop ook graag blind, doch vooral via Internet.

En inderdaad, heerlijk, plaatjes kopen, boekjes lezen, etcetera. Ik kan er dan ook niet met mijn hoofd bij dat sommige mensen albums in MP3-formaat kópen of tevreden zijn met een digitale collectie.
0
geplaatst: 9 april 2007, 20:35 uur
BlueVelvet schreef:
(quote)
Tuurlijk heb je puur taalkundig gezien een gebrande cd (of isolated score, maar ik weet niet precies wat dat is) wel in bezit. Als ik al mijn muziek op de pc op cd zet, heb ik ineens 100 albums meer in bezit. Maar ik vind het niets waard om die dan in een "in bezit"-lijst kenbaar te maken. Maar goed, dit gaat een beetje off-topic.Een isolated score is in dit geval het volgende; Ik koop de dvd van een of andere film. Als extra staat er op dat zelfde schijfje dan een aparte laag met enkel de muziek van de componist. Dan kan je de film kijken met enkel de muziekscore als geluid of kan je em soms afzonderlijk via het menu alle muziek luisteren. En eventueel kan je die complete score ook van de dvd rippen.
Bij gebrande cd's en alles vind ik niet dat je dat mag scharen onder je collectie/in bezit. Dat zie ik weleens vaker en dan zijn die mensen ook nog trots erop

0
geplaatst: 9 april 2007, 20:37 uur
sxesven schreef:
en ook omdat ik de platenzaken hier (zeg Rotterdam) werkelijk om te huilen vind.
en ook omdat ik de platenzaken hier (zeg Rotterdam) werkelijk om te huilen vind.
Hoeveel en welke ken je? Vermoed dat je niet alles kent.
* denotes required fields.