MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Originele cd's in top 10?

zoeken in:
Alleen de nummers 1, 2, 6 en 10. Ik geef niet heel veel om schijven.

MAS schreef:
Ik zie dit staan als enige 2 opties bij het verzenden van 1 CD naar Nederland:

USPS Priority - $54.25
FedEx (Intl Economy) - $77.24

Ze hebben ook een Ebay winkel:

klik

Kan wel zijn dat de verzendkosten duuder zijn omdat ze een hoop gratis spul er bij gooien, ik kreeg een grafiti magazine en nog wat flyers/stickers erbij. Kan me niet herinneren dat ik veel betaald heb trouwens.

80% deze week, een heel nette score.

nicoot
Ik heb negen albums in mijn Top 10 op fysiek cd-formaat, enkel Wish You Were Here niet, die heb ik - de duivel vervloeke mij - ooit een vijftal jaar geleden gekopieerd van een vriend. Staat in 320 kbps in iTunes, dus best nog oké Mijn rotatielijst bevat allemaal cd's die ik de voorbije week gekocht heb op fysiek formaat.

2MY
alles op cd... dingen die ik download zijn sowieso wegwerp (genre Klein Konijntje) om 1-malig op een feestje te draaien ofzo als het op nr 1 staat, maar waar ik geen geld aan wil uitgeven...

Voor de rest... in tweedehandswinkels of op de rommelmarkt kost een recente cd soms maar 1 of 2 euro's, dus waarom downloaden?

1. The Smiths - Meat Is Murder VINYL
2. T.C. Matic - Ca Vient, Ca Vient, Change Pas Demain VINYL
3. Korn - KoЯn CD
4. Morrissey - "Viva Hate" VINYL
5. Coldplay - X&Y CD
6. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) VINYL
7. Supertramp - Paris VINYL
8. The Cult - Love VINYL
9. Bob Marley & The Wailers - Babylon by Bus VINYL
10. Sandra Kim - Make Up CD

Alles dus origineel

@2MY: veel albums die de MuMe gebruikers in hun top10 hebben staan, zijn niet echt van het soort dat je in de kringloop tegenkomt.

P.S. Overigens heb ik wel alles origineel.

2MY
Japsuh schreef:
@2MY: veel albums die de MuMe gebruikers in hun top10 hebben staan, zijn niet echt van het soort dat je in de kringloop tegenkomt.

P.S. Overigens heb ik wel alles origineel.

Dat onderschat ge helaas... op de laatste rommelmarkt nog Pet Sounds / Division Bell / Best of Jimi Hendrix dubbelaar / Who's Next / Prince Hits+b-sides 3CD / Hugo Largo's Drum / Plastic Beach limited edition, Bowie's let's dance en Viva La Vida gescoord... kdenk dat ik met 10 euro toekwam...

6 van de 10 in mijn bezit, Pulse is een gratis webrelease, Eindeloos is uitverkocht bij het label. Viva Last Blues en Mirage ga ik nog regelen.

2MY schreef:
alles op cd... dingen die ik download zijn sowieso wegwerp (genre Klein Konijntje) om 1-malig op een feestje te draaien ofzo als het op nr 1 staat, maar waar ik geen geld aan wil uitgeven...

Voor de rest... in tweedehandswinkels of op de rommelmarkt kost een recente cd soms maar 1 of 2 euro's, dus waarom downloaden?

Succes om goede muziek te leren kennen, op rommelmarkten en tweedehandswinkels. Denk dat 80% van mijn >4.5* niet te vinden is op die plaatsen en had ik ook nooit op voorhand 'zomaar' gekocht.

Op dit moment 9/10 orgineel. Alleen de stones nog.

2MY
korenbloem schreef:
Succes om goede muziek te leren kennen, op rommelmarkten en tweedehandswinkels. Denk dat 80% van mijn >4.5* niet te vinden is op die plaatsen en had ik ook nooit op voorhand 'zomaar' gekocht.

Uiteraard geldt hier: hoe meer mainstream uw muzieksmaak, des te groter is de kans dat je iets vindt dat je kan bekoren op rommelmarkten en tweedehandswinkels, dus ik prijs me gelukkig

Ik begrijp dat MuMe-ters graag uitpakken met zeldzaam materiaal, en dat gaat ge idd niet zo erg veel aantreffen daar. En toch kan ik die tip van rommelmarkten niet genoeg herhalen: doe eens moeite om in die cd-bakken te snuffelen (zeker bij gelegenheidshandelaars die slechts een paar cd's ergens in een klein bakje hebben liggen) en ge gaat versteld staan wat voor onverwachte ontdekkingen ge allemaal kunt doen. De 'geluidsdrager' is voor zeer veel mensen waardeloze rommel geworden waar ze gewoonweg van afwillen. Al genoeg muziekliefhebbers gezien die hun collectie op hun ipod zetten en daarna van hun vriendin/vrouw de cd's moeten verkopen. Als je liever naar zo'n platenbeurs trekt: mij niet gelaten, maar die handelaren daar wéten dat ze daar de volle pot voor kunnen vragen...

(en hetgeen ik koop en niet goed blijk te vinden, probeer ik daarna simpelweg via ebay door te verkopen... en met die winst trek ik dan naar de cdbeurs )

korenbloem schreef:

Een groot deel van wat ik heb heb ik tweedehands gekocht, geregeld zelfs alleen op basis van de naam van de artiest. Ben bij de 4,5* of 5* genoeg tegengekomen van artiesten van artiesten waar ik nog nooit een noot van had gehoord (The Boo Radleys) of blind aangeschafte albums omdat de artiest wel vrij bekend is (o.a. Talk Talk, Suzanne Vega). Heb zo prachtige dingen leren kennen hoor; vind het zelfs een beetje vervelend om een plaat aan te schaffen nadat ik 'm al een paar keer heb gehoord.

Heren, ik heb niks tegen 2e hands cd's. Ik koop ze namelijk zelf ook.

Echter kan ik maar 1 keer mijn geld uitgeven. En doe dat liever aan iets waarvan ik weet dat ik het echt mooi vind, en wat (hopelijk) ook na 40 luister beurten nog steeds mooi is en weet te verbazen. Daarbij is te veel materiaal OOP, zeker als je kijkt naar de wat serieuzere jazz platen (niet de bekende).

Zephyr
huidige top-10 (zal nauwelijks nog/niet snel weer veranderen) :

01. Group 1850 - Paradise Now
02. The Doors - L.A. Woman
03. Dead Can Dance - Spleen and Ideal
04. Led Zeppelin - Led Zeppelin III
05. Wipers - Youth of America
06. Clock DVA - Buried Dreams
07. Swans - Children of God
08. Pink Floyd - Soundtrack from the Film More
09. Manuel Göttsching - E2-E4
10. New Order - Movement

9 x op CD (alleen nr. 1 niet)
6 x op plaat (1,1,2,4,8,10)
( 1 x op plaat destijds verkocht (3) )

dus alles fysiek in bezit

buizen
Rare vraag. Hoeveel mensen zouden een toptien hebben met daarin albums die ze niet zelf (op CD) hebben? Ozric de MP3-man zelfs nog niet volgens mij.
Ik moet bekennen dat ik alleen Destruction - Best Of op CD heb..
De rest op origineel (1e persing) vinyl natuurlijk

buizen schreef:
De rest op origineel (1e persing) vinyl natuurlijk

Eigenlijk streef ik er naar mijn gehele top 10 zowel op CD als op Vinyl te hebben, voor zover mogelijk uiteraard, een eerste persing maak ik geen noodzaak van.

Helaas is het in 2 gevallen ofwel peperduur of gewoon nooit op vinyl uitgebracht.

Onweerwolf
Alle 10 op CD, al is mijn top wel weer een beetje outdated.

sxesven
Alles origineel, 6 x CD, 1 x LP, 1 x 7", 2 x CS. Hijokaidan tweemaal op CD, verschillende uitgaves. Alleen van Orchid, Palace en UA zou ik nog andere formaten kunnen aanschaffen, de rest bestaat alleen maar op óf CD, óf vinyl óf tape.

1. Prince - Sign 'O' the Times (1987): cd en vinyl
2. The Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993): cd, deluxe cd en vinyl
3. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999): cd en vinyl
4. Revere - My Mirror / Your Target (2013): cd, deluxe cd en 2x vinyl
5. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters (1987): cd en vinyl
6. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now (2005): cd en vinyl
7. The Smiths - Louder Than Bombs (1987): cd en vinyl
8. Radiohead - OK Computer (1997): cd en vinyl
9. Suede - Dog Man Star (1994): cd en vinyl
10. Nick Cave & The Bad Seeds - Henry's Dream (1992): cd en vinyl

The Smiths op vinyl is een remaster, de rest is origineel, ook geen counterfeits.

Tweemaal LP, tweemaal cd. Balen.

Casartelli (moderator)
10 uit 10 op cd. Voor zover er doublures in zitten is er een keer een oude persing door een remaster vervangen en probeer ik van het oude exemplaar af te komen. Alle 5* op cd, bij 4½* komt het eerste scheurtje in het bastion (een moeilijk verkrijgbaar live-album van Anekdoten), bij 4* zullen er wel wat meer gaten in zitten...

Mijn top 10 verandert nogal eens. Maar altijd alles op cd en/of lp.

Natuurlijk alles origineel

1. Marvin Gaye - What's Going On (1971) 2xCD / 1x LP
2. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996) CD
3. Otis Redding - Otis Blue / Otis Redding Sings Soul (1965) 2xCD / 1x LP
4. Miles Davis - Kind of Blue (1959) 3xCD / 2x LP
5. Prince - Sign 'O' the Times (1987) CD
6. Stevie Wonder - Innervisions (1973) 1x CD / 1x LP
7. Massive Attack - Blue Lines (1991) CD
8. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1992) CD
9. John Coltrane - A Love Supreme (1964) 2x CD / 1x LP
10. The Stone Roses - The Stone Roses (1989) 1X CD / 1x LP

buizen
Running On Empty schreef:
(quote)

Eigenlijk streef ik er naar mijn gehele top 10 zowel op CD als op Vinyl te hebben, voor zover mogelijk uiteraard, een eerste persing maak ik geen noodzaak van.

Helaas is het in 2 gevallen ofwel peperduur of gewoon nooit op vinyl uitgebracht.

Da's idd wel het mooiste. Maar ik ben wel een echt vinylliefhebber en heb dan nog liever per item uit de toptien meerdere vinyluitvoeringen. Is vooral bij Slayer hier ook het geval. Gekleurd vinyl, limited editions, die heb ik meerdere van 1 album.
Heb 't nog even gecheckt maar van mijn top tien heb ik behalve Deep Purple en Wishbone Ash verder ook alles op CD. Best bijzonder want hier zijn amper CD's in de collectie.
Niet voor niets toptiengenoteerden dus

1. Elliott Smith - Roman Candle (1994) - CD
2. Cordouan - Love (2003) - CD
3. DJ Sprinkles - Midtown 120 Blues (2009) -
4. Talk Talk - Spirit of Eden (1988) CD & Vinyl
5. My Bloody Valentine - Loveless (1991) CD & Vinyl
6. Elliott Smith - Elliott Smith (1995) CD
7. Ali Ag Amoumine - Takamba (2012) -
8. Jim O'Rourke - Eureka (1999) CD
9. Shuggie Otis - Inspiration Information (1974) Vinyl
10. Muslimgauze - Iranair Inflight Magazine (2003) -

1. PJ Harvey - Rid of Me (1993) - cd / cassette / vinyl
2. Ramones - Ramones (1976) - cd / vinyl
3. Oblivians - Soul Food (1995) - cd
4. Lee "Scratch" Perry - Arkology (1997) - cd
5. Talking Heads - Remain in Light (1980) - cd
6. The Nomads - Where the Wolf Bane Blooms (1983) - 2 x vinyl
7. Bad Brains - Quickness (1989) - vinyl
8. Hannelore Bedert - Uitgewist (2011) - cd
9. Alela Diane - To Be Still (2009) - cd
10. Hank Williams - 40 Greatest Hits (1978) - cd

OldRottenhat schreef:
2. Cordouan - Love (2003) - CD

OldRottenhat schreef:
Dat Item sold out / no longer available staat er omdat ik hem nu in bestelling heb! Ik moet nog wachten op een bevestiging van de verkoper, maar met een beetje geluk komt ie dus deze kant op! Met dank aan L_T_B dus!

Er was dus sprake van een beetje geluk!

Ook hier alles origineel (update)

1. The Smiths - Meat Is Murder (1985) Vinyl
2. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) CD & Vinyl
3. Supertramp - Paris (1980) Vinyl
4. Morrissey - "Viva Hate" (1988) Vinyl
5. The Cult - Love (1985) Vinyl
6. Bob Marley & The Wailers - Babylon by Bus (1978) CD & Vinyl
7. Coldplay - X&Y (2005) CD
8. Korn - KoЯn (1994) CD
9. T.C. Matic - L'Apache (1982) Vinyl
10. Sandra Kim - Make Up (2011) CD

1. Magnolia Electric Co. - Sojourner (2007) LTD houten boxset (CD)
2. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975) CD
3. Noah and the Whale - The First Days of Spring (2009) CD
4. Mariee Sioux - Faces in the Rocks (2007) CD
5. Townes Van Zandt - Our Mother the Mountain (1969) CD (samen op 1 disc met selftitled)
6. Smog - Wild Love (1995) CD
7. Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness (1999) CD
8. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister (1996) CD
9. Neil Young - On the Beach (1974) CD
10. JBM - Not Even in July (2010) CD

Allen origineel

L_T_B schreef:
(quote)

(quote)

Er was dus sprake van een beetje geluk!

Haha jazeker! Nog altijd erg blij mee! En nogmaals bedankt

Gast
geplaatst: vandaag om 00:04 uur

geplaatst: vandaag om 00:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.