De Site / Gebruikers / Stemgemiddelden
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2007, 14:44 uur
Oldfart schreef:
Wat mij wel HEEL ERG stoort zijn personen die een serieuze plaat een 0,5 geven, omdat ze het niet snappen en/of "hun ding niet is".
Nou ja, je kunt natuurlijk een over het algemeen gewaardeerde plaat helemaal niks vinden.Wat mij wel HEEL ERG stoort zijn personen die een serieuze plaat een 0,5 geven, omdat ze het niet snappen en/of "hun ding niet is".
Mij stoort het echter wel als bij users de kolom 0,5 stemmen een hele grote blijkt te zijn. Vaak worden dan ook nog alle albums van een en dezelfde artiest met zo'n score beloond en dan kan het er bij mij echt helemaal niet in dat deze platen ook allemaal beluisterd zijn. De behandeling die acts als Coldplay, Live en Kane vaak ten deel valt, evenals een keur aan rapartiesten en Nederlands erfgoed. Vervolgens zelf heel cool Arcade Fire, Joy Division en Tool ofzo stemmen en dan maar hopen dat dat je geloofwaardigheid oplevert?
Ook jammer vind ik dat soort stemmen bij een echte liefhebbersplaat met een klein publiek. Pak Today Wonder van Ed Kuepper. Een plaat voor een vooralsnog klein groepje enthousiastelingen die dit plaatje graag willen promoten. Dan word ik echt niet blij van die ene 0,5 stem van iemand die tientallen albums die behandeling heeft gegeven. En ja, ik hecht wel waarde aan de score van een album als indicator. Dit natuurlijk in combinatie met wie de stemmen heeft gegeven.
Mij eigen stemgemiddelde is laag. 3,20. Heel veel albums geluisterd en in bezit maar lang niet alles kan me nog boeien. Ook is het zo dat ik voornamelijk albums uitprobeer waarvan ik op grond van beschrijving en recensies iets mee zou kunnen hebben. Als dat dan niet zo blijkt te zijn, is de irritatie des te groter en komt er wel eens een lage stem voorbij. Mijn 1 voor Funeral en 1,5 voor Aeroplane zijn zo geboren. En het is inmiddels ook niet snel goed meer bij me. Als je zoveel luistert word je kritischer en met name richting dingen toe die toch al niet helemaal in je straatje passen.
0
fredpit
geplaatst: 10 april 2007, 15:25 uur
Het heeft natuurlijk ook met fatsoen en sociaal gedrag te maken.
De meeste users met overmatig veel 0,5 en 1 stemmen willen hiermee serieus genomen worden. Bij mij heeft het juist een tegenovergesteld effect. Iemand met veel lage stemmen neem ik niet serieus..hij neemt zichzelf en zijn muzieksmaak schijnbaar ook niet serieus anders zou hij niet zoveel 'bagger' kunnen beoordelen..
Prima als je wat genre bereft 'de diepte'in wil gaan maar val andere users die daar geen behoefte aan hebben dan niet lastig met je 0,5* en 1* sterren bij minder 'extreme' albums van Keane, Radiohead, of welk album dan ook uit de top250
Kortom : extreem gedrag brengt enkel irritatie, uit sociaal oogpunt denk ik dat je daar, als je een specifieke smaak hebt, best rekening mee kunt houden..of ben je dan niet extreem (stoer
) genoeg ?
Het feit dat je veilig achter je computertje zit wil nog niet zeggen dat je op een site als mume geen rekening hoeft te houden met de gevoelens ( mbt een album/artiest/genre ) van anderen users
De meeste users met overmatig veel 0,5 en 1 stemmen willen hiermee serieus genomen worden. Bij mij heeft het juist een tegenovergesteld effect. Iemand met veel lage stemmen neem ik niet serieus..hij neemt zichzelf en zijn muzieksmaak schijnbaar ook niet serieus anders zou hij niet zoveel 'bagger' kunnen beoordelen..
Prima als je wat genre bereft 'de diepte'in wil gaan maar val andere users die daar geen behoefte aan hebben dan niet lastig met je 0,5* en 1* sterren bij minder 'extreme' albums van Keane, Radiohead, of welk album dan ook uit de top250
Kortom : extreem gedrag brengt enkel irritatie, uit sociaal oogpunt denk ik dat je daar, als je een specifieke smaak hebt, best rekening mee kunt houden..of ben je dan niet extreem (stoer
) genoeg ? Het feit dat je veilig achter je computertje zit wil nog niet zeggen dat je op een site als mume geen rekening hoeft te houden met de gevoelens ( mbt een album/artiest/genre ) van anderen users
0
geplaatst: 10 april 2007, 16:27 uur
Mijn gemiddelde is ongeveer 3,5 en in mijn stemcurve zit daar een dipje, lol 

0
geplaatst: 10 april 2007, 17:35 uur
Wat een drukte om niks, het zijn maar stemmen hoor. 
Niet echt, niks onfatsoenlijks aan om 0,5* te stemmen op een plaat die je kut vindt.
Er zullen heus wel een paar users bijzitten die zo stemmen, maar de meeste users (zeker de serieuze users hier, die posten etc.) stemmen echt niet om die redenen laag op platen. Je mag mensen er best minder serieus om nemen (ik zit er niet mee), maar beweer niet dat ze het doen omdat ze zich dan stoer (
) voelen.
Wat een onzin. Als jij vindt dat iemand je lastig valt omdat hij een 0,5* bij een van je favorieten plaatst, ligt het probleem toch echt bij jou. Als iemand die plaat heeft geluisterd en kut vindt, mag hij daar gewoon zijn 0,5 neerzetten. Eventueel kan je hem ook nog even om onderbouwing vragen.
Bovendien zijn er ook zat platen die niet vrijwillig worden opgezet. Eventuele zusjes die hitzones of de nieuwe Evanescence en Keane draaien? Ouders die helemaal gek zijn van bepaalde artiesten? Platen die je bij vrienden hoort? Misschien af en toe gewoon eens iets anders proberen, en als je het toch hebt staan de moeite doen om het uit te luisteren?
Weinig raars aan. Er zit ook nuance binnen jouw 3,5 of 5*-rijtje neem ik aan, of is je top 10 gewoon een willekeurige selectie uit je 5* rijtje en is elke 3,5* precies even goed?

fredpit schreef:
Niet echt, niks onfatsoenlijks aan om 0,5* te stemmen op een plaat die je kut vindt.
Er zullen heus wel een paar users bijzitten die zo stemmen, maar de meeste users (zeker de serieuze users hier, die posten etc.) stemmen echt niet om die redenen laag op platen. Je mag mensen er best minder serieus om nemen (ik zit er niet mee), maar beweer niet dat ze het doen omdat ze zich dan stoer (
) voelen.Prima als je wat genre bereft 'de diepte'in wil gaan maar val andere users die daar geen behoefte aan hebben dan niet lastig met je 0,5* en 1* sterren bij minder 'extreme' albums van Keane, Radiohead, of welk album dan ook uit de top250
Wat een onzin. Als jij vindt dat iemand je lastig valt omdat hij een 0,5* bij een van je favorieten plaatst, ligt het probleem toch echt bij jou. Als iemand die plaat heeft geluisterd en kut vindt, mag hij daar gewoon zijn 0,5 neerzetten. Eventueel kan je hem ook nog even om onderbouwing vragen.
Bovendien zijn er ook zat platen die niet vrijwillig worden opgezet. Eventuele zusjes die hitzones of de nieuwe Evanescence en Keane draaien? Ouders die helemaal gek zijn van bepaalde artiesten? Platen die je bij vrienden hoort? Misschien af en toe gewoon eens iets anders proberen, en als je het toch hebt staan de moeite doen om het uit te luisteren?
HammerHead schreef:
3,49 hier. Overigens is een stem gewoon een stem bij mij. Ik doe niet aan rare capriolen als onderverdelingen binnen mijn 0,5* stemmen oid, 0,5* betekent dus gewoon wanstaltig slecht en muziek onwaardig. (vandaar dat ik er ook pas 1 gegeven heb)
3,49 hier. Overigens is een stem gewoon een stem bij mij. Ik doe niet aan rare capriolen als onderverdelingen binnen mijn 0,5* stemmen oid, 0,5* betekent dus gewoon wanstaltig slecht en muziek onwaardig. (vandaar dat ik er ook pas 1 gegeven heb)
Weinig raars aan. Er zit ook nuance binnen jouw 3,5 of 5*-rijtje neem ik aan, of is je top 10 gewoon een willekeurige selectie uit je 5* rijtje en is elke 3,5* precies even goed?
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:13 uur
fredpit schreef:
Iemand met veel lage stemmen neem ik niet serieus..
Iemand met veel lage stemmen neem ik niet serieus..
Dan zou ik net zo goed kunnen zeggen dat ik jouw niet serieus neem omdat je geen lagere stemmen heb als in de categorie 3*. En ben je waarschijnlijk te bang om lager te stemmen dan 3? Om de boel maar even om te keren...
0
fredpit
geplaatst: 10 april 2007, 19:17 uur
@ koenr Je schijnt je nogal druk te maken om mijn post.
voel je je aangesproken ?
edit : vooral het zusjes etc gedeelte vind ik grappig... Ik blijf bij mijn argumenten. het is duidelijk dat jij en ik totaal anders over stemmen, gedrag etc denken.
voel je je aangesproken ?
edit : vooral het zusjes etc gedeelte vind ik grappig... Ik blijf bij mijn argumenten. het is duidelijk dat jij en ik totaal anders over stemmen, gedrag etc denken.
0
fredpit
geplaatst: 10 april 2007, 19:19 uur
neo schreef:
Dan zou ik net zo goed kunnen zeggen dat ik jouw niet serieus neem omdat je geen lagere stemmen heb als in de categorie 3*. En ben je waarschijnlijk te bang om lager te stemmen dan 3? Om de boel maar even om te keren...
(quote)
waarom zou je mij niet serieues nemen ?
Oh..omdat ik bang ben om lager als 3 te stemmen....
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:26 uur
Ik zeg zou, want sowieso zijn er slechts enkele mensen die ik echt serieus neem qua hun stemmen en smaak. Maar dubieus dat jij mensen werkelijk niet serieus neemt met veel lage stemmen, terwijl je er zelf geen een hebt.
0
fredpit
geplaatst: 10 april 2007, 19:28 uur
neo schreef:
Ik zeg zou, want sowieso zijn er slechts enkele mensen die ik echt serieus neem qua hun stemmen en smaak. Maar dubieus dat jij mensen werkelijk niet serieus neemt met veel lage stemmen, terwijl je er zelf geen een hebt.
leg eens uit..ik snap het dubieuse gedeelte niet
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:30 uur
Ter vergelijking; Je hebt nog nooit een tekenfilm gezien, en neemt mensen niet serieus die er wel veel hebben gezien. Want voor nu zie ik bij jouw dus geen enkele lagere stem ook. Iemand mag best minder kritisch zijn, maar nooit lager als 3 sterren geven... Of je vindt dat er niks is wat lager verdient als 3 of je vindt niet dat stemmen lager dan 3 nodig zijn voor jouw stemmen....
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:33 uur
Neuh, maar ik vond vooral dat stuk over anderen lastig vallen met lage stemmen zo'n onzin dat ik even wilde reageren.
Maar vind maar wat je wil verder, als jij jezelf daar beter bij voelt.
0
fredpit
geplaatst: 10 april 2007, 19:34 uur
fredpit schreef:
Het feit dat je veilig achter je computertje zit wil nog niet zeggen dat je op een site als mume geen rekening hoeft te houden met de gevoelens ( mbt een album/artiest/genre ) van anderen users
Op dit stukje uit mijn post wordt vreemd genoeg niet gereageerd Als je de grote lijn van mijn post leest dan blijkt ook dat ik het over EXTREEM gedrag heb.
Die excessen neem ik zeker niet serieus nee.
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:35 uur
Laag stemmen is dus net als een tekenfilm kijken. Dat maakt het een stuk minder erg.. 

0
geplaatst: 10 april 2007, 19:36 uur
Zou ik, volgens jou, 200 albums 5 sterren kunnen geven en 200 0.5 sterren? Zolang het extreem eerlijk gestemd is prima.
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:39 uur
Jesse schreef:
Laag stemmen is dus net als een tekenfilm kijken. Dat maakt het een stuk minder erg..
Als je iets niet kent of nooit hebt gedaan, en je neemt ander niet serieus die het wel wel veel kennen/vaak hebben gedaan. Ik heb het nu over fredpit's gebrek aan stemmen onder de 3 sterren, terwijl andere (extreem) wel veel laag stemmen.
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:40 uur
fredpit schreef:
Als je de grote lijn van mijn post leest dan blijkt ook dat ik het over EXTREEM gedrag heb.
Als je de grote lijn van mijn post leest dan blijkt ook dat ik het over EXTREEM gedrag heb.
Ehm, volgens mij neemt niemand de echte extremen serieus (allemaal 0,5en en 5,0en), maar dat zijn er maar een paar. Jij had het over de users met veel lage stemmen.
fredpit schreef:
Als ik een album afkraak/laag waardeer, val ik daar toch geen users mee aan? Het wordt iets anders als je de liefhebbers van een plaat aanvalt, dan hou je geen rekening met anderen.
0
fredpit
geplaatst: 10 april 2007, 19:42 uur
neo schreef:
Ter vergelijking; Je hebt nog nooit een tekenfilm gezien, en neemt mensen niet serieus die er wel veel hebben gezien. Want voor nu zie ik bij jouw dus geen enkele lagere stem ook. Iemand mag best minder kritisch zijn, maar nooit lager als 3 sterren geven... Of je vindt dat er niks is wat lager verdient als 3 of je vindt niet dat stemmen lager dan 3 nodig zijn voor jouw stemmen....
A Wie zegt dat ik nog nooit een "tekenfilm" heb gezien
B De reden waarom ik geen lage stem geef is duidelijk lijkt me..ik zie de meerwaarde voor de site, medeusers, eigen mening, gewoon niet.
C 2,5 = 5 = onvoldoende..veel onvoldoende of weinig onvoldoende vind ik niet belangrijk. Nu kan ik het een 0,5 geven omdat ik het echt zwaar "kut" vind maar het enige wat ik daar mee bereik is de irritatie van liefhebbers van de desbetreffende plaat...daarvoor zit ik hier niet op de site.
D Het zou voor mij ook ZO makkelijk zijn 100den albums " een 0,5 of 1 te geven. Maar nogmaals..WAT IS HET NUT voor een site als mume?
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:43 uur
Ik heb ook ooit een waarschuwing gekregen omdat ik bijvoorbeeld Sesamstraat-platen lage stemmen gaf. Blijkbaar vind men die platen muzikaal goed in elkaar steken. Terwijl ik de albums beoordeel op het muzikale vlak, en niet op het entertainment gebied.
Oh ja, en BZN mag je ook geen 0,5 stemmen geven (terwijl de latere albums van het Carola tijdperk echt niet bijzonder zijn).
Zolang ik maar geen waarschuwing krijg dat ik Nick Cave wel erg hoog beoordeel kan ik er wel mee leven.
Oh ja, en BZN mag je ook geen 0,5 stemmen geven (terwijl de latere albums van het Carola tijdperk echt niet bijzonder zijn).
Zolang ik maar geen waarschuwing krijg dat ik Nick Cave wel erg hoog beoordeel kan ik er wel mee leven.
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:51 uur
fredpit schreef:
Je profiel zegt dat je nog nooit onder de 2,5 hebt gestemd. De vergelijking is misschien niet geweldig, maar je kan op z'n minst proberen te lezen wat er staat.
fredpit schreef:
B De reden waarom ik geen lage stem geef is duidelijk lijkt me..ik zie de meerwaarde voor de site, medeusers, eigen mening, gewoon niet.
Dan kan je net zo goed ook geen hoge cijfers meer geven. Hebben net zo weinig meerwaarde.
fredpit schreef:
C 2,5 = 5 = onvoldoende..veel onvoldoende of weinig onvoldoende vind ik niet belangrijk. Nu kan ik het een 0,5 geven omdat ik het echt zwaar "kut" vind maar het enige wat ik daar mee bereik is de irritatie van liefhebbers van de desbetreffende plaat...daarvoor zit ik hier niet op de site.
Beetje raar. Volgens mij bereik je er wel meer mee. Mensen kunnen bijvoorbeeld zien wat jij van die plaat vindt, het gemiddelde wordt wat 'eerlijker' en als je het ook nog onderbouwd kan je mensen waarschuwen voor een slechte plaat. (Dit gaat dus niet over hitzones e.d. albums, maar serieuze platen)
En een 2,5* is bij mij trouwens nog voldoende.
fredpit schreef:
D Het zou voor mij ook ZO makkelijk zijn 100den albums " een 0,5 of 1 te geven. Maar nogmaals..WAT IS HET NUT voor een site als mume?
Hetzelfde nut als dat van je hoge stemmen.
Edit: Gaat trouwens allang niet meer over gemiddelden dit, misschien dat een mod deze discussie even naar een nieuw topic kan verplaatsen?
0
Sheplays
geplaatst: 10 april 2007, 20:04 uur
fredpit schreef:
Het zou voor mij ook ZO makkelijk zijn 100den albums " een 0,5 of 1 te geven. Maar nogmaals..WAT IS HET NUT voor een site als mume?
Het zou voor mij ook ZO makkelijk zijn 100den albums " een 0,5 of 1 te geven. Maar nogmaals..WAT IS HET NUT voor een site als mume?
Misschien het totaalplaatje van de user fredpit?

Ik heb ooit een hele rij 0,5 stemmen gegeven aan een artiest die met veel albums op Mume vertegenwoordigd is. Ik heb de albums niet allemaal recentelijk van a tot z beluisterd om tot een oordeel te komen. Niet chic van me, maar ik heb er al een jaar of dertig een afschuw van de muziek, de persoon en de heisa erom heen. Tevens vermoed ik dat ik inmiddels alles wel heb gehoord.
Nu is er op Mume een user waarvan ik zeker weet dat die veel plaatjes van deze persoon in zijn bezit heeft. Deze user heeft zelfs een 'in bezit' lijst publiek gemaakt maar er staat geen enkele werkje van de betreffende artiest in deze lijst.
Kun je dan van mij zeggen dat ik niet te vertrouwen ben vanwege die hoge 0.5 staaf?
0
geplaatst: 10 april 2007, 20:13 uur
Tevens vermoed ik dat ik inmiddels alles wel heb gehoord.
Lijkt me al reden genoeg om je stemmen bij die artiest niet al te serieus te nemen.
0
Sheplays
geplaatst: 10 april 2007, 20:16 uur
BoordAppel schreef:
Lijkt me al reden genoeg om je stemmen bij die artiest niet al te serieus te nemen.
(quote)
Gehoord in de zin van opgedrongen dan.
0
fredpit
geplaatst: 10 april 2007, 20:21 uur
Sheplays schreef:
Kun je dan van mij zeggen dat ik niet te vertrouwen ben vanwege die hoge 0.5 staaf?
Haha.. Nee hoor, jij bent te vertrouwen. Dit is duidelijk een geval van een trauma t.a.v de "Nederblues"
0
geplaatst: 10 april 2007, 20:26 uur
Sheplays schreef:
Ik heb ooit een hele rij 0,5 stemmen gegeven aan een artiest die met veel albums op Mume vertegenwoordigd is. Ik heb de albums niet allemaal recentelijk van a tot z beluisterd om tot een oordeel te komen. Niet chic van me, maar ik heb er al een jaar of dertig een afschuw van de muziek, de persoon en de heisa erom heen. Tevens vermoed ik dat ik inmiddels alles wel heb gehoord.
Nu is er op Mume een user waarvan ik zeker weet dat die veel plaatjes van deze persoon in zijn bezit heeft. Deze user heeft zelfs een 'in bezit' lijst publiek gemaakt maar er staat geen enkele werkje van de betreffende artiest in deze lijst.
(quote)

En nooit een waarschuwing gehad??
0
geplaatst: 10 april 2007, 20:26 uur
Sheplays schreef:
(quote)
Ik heb het over het woordje "vermoed". Met andere woorden: je denkt alles wel ooit gehoord te hebben dus stem je maar op alles van deze artiest. Tsja...
0
geplaatst: 10 april 2007, 20:27 uur
fredpit schreef:
De meerwaarde is dat niet alle albums boven de 4* scoren en zo de nuance van het stemmen verdwijnt.
Als enkel de liefhebbers stemmen zal het een leuke site worden.
Een lage stem geeft gewoon eerlijk weer wat een user van een album vindt. En ook daar kan je (in positieve en negatieve) zin op afgaan.
0
Sheplays
geplaatst: 10 april 2007, 20:32 uur
BoordAppel schreef:
Ik heb het over het woordje "vermoed". Met andere woorden: je denkt alles wel ooit gehoord te hebben dus stem je maar op alles van deze artiest. Tsja...
Daarin geef ik je gelijk! Hetzelfde geldt voor de albums die ik 5 sterren geef; daar staan ook wel eens wat mindere stukken op maar dan laat ik er andere criteria op los.
Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit of men mij serieus neemt, zolang ik dat zelf maar doe

0
geplaatst: 10 april 2007, 20:43 uur
** heeft Sheplays´ 5-punters bekeken **
Ziet er toch heel serieus uit hoor.
5 punten voor Theatre of Hate
Ziet er toch heel serieus uit hoor.
5 punten voor Theatre of Hate

0
fredpit
geplaatst: 10 april 2007, 20:48 uur
Onderhond schreef:
De meerwaarde is dat niet alle albums boven de 4* scoren en zo de nuance van het stemmen verdwijnt.
Een lage stem geeft gewoon eerlijk weer wat een user van een album vindt. En ook daar kan je (in positieve en negatieve) zin op afgaan.
(quote)
Je stelt het hier wel heel zwart-wit...
Ik breng nu juist wat nuance in mijn stemmen aan...2,5 is ook onvoldoende naar mijn idee. Een 3 is aardig. Een 3,5 wordt plezierig om naar te luisteren. 4 is gewoon goed. 4,5 is uitstekend. En 5* zijn mijn persoonlijke favorieten om wat voor reden dan ook.
Een hoop 0,5 en 1 stemmen op albums die door andere mensen erg gewaardeerd worden noem ik ongenuanceerd stemgedrag
nogmaals 2,5 is bij mij onvoldoende.. lager stemmen vind ik niet belangrijk nog voor mezelf nog voor het beeld wat ik andere mensen mee wil geven. En zoals hier al vaker is gezegd..Ik luister geen troep, Ik koop geen troep, Ik vind het in het geval van muziek niet belangrijk om een waardeoordeel te geven aan iets wat ik troep vind..Nog heb ik het idee dat iemand anders hier op deze site geintreseerd is in wat ik troep zou vinden.
Het misverstand hier is dat ik niet zou kunnen zeggen wat ik troep vind..Dat kan ik wel.
maar ik kan me goed voorstellen hoe mijn kritiek overkomt bij iemand met een overmatig aandeel 0,5 stemmen. Ik vind het wel lachwekkend dat iemand die zo snel en makkelijk een sterk/zwaar oordeel aan iets velt, over het algemeen zelf het snelst op zijn teentje is getrapt als hij zelf eens een oordeel krijgt. Dat zie je bij hun eigen 5* albums en dat zie je hier nu gebeuren.
0
geplaatst: 10 april 2007, 20:58 uur
Fredpit: Nog heb ik het idee dat iemand anders hier op deze site geintreseerd is in wat ik troep zou vinden.
Toch wel, er zijn bepaalde users (in ieder geval 1) waar ik altijd naar de lage stemmen kijk, want dat zijn meestal plaatjes die mij wel liggen.
Toch wel, er zijn bepaalde users (in ieder geval 1) waar ik altijd naar de lage stemmen kijk, want dat zijn meestal plaatjes die mij wel liggen.

* denotes required fields.