menu

De Site / Gebruikers / Welke beroemdheden heb je al ontmoet?

zoeken in:
BrotherJohn
Leuke ontmoetingen na afloop van concerten gehad met bijv. Tony Dekker (Great Lake Swimmers, voor mij een held maar ik denk toch niet zo beroemd), Stephanie Struijk, Eefje de Visser, en artiesten van die strekking. Vind het altijd wel tof als artiesten die inmiddels een tikkeltje bekender zijn wel toegankelijk blijven en zelf na een concert hun albums nog verkopen en/of een praatje maken.

Lang geleden een ochtend bij Jiskefet op de Prinsengracht doorgebracht, mijn broer en ik waren daar met een klassieke bromfiets die zij gingen gebruiken voor een opname. Een hele happening omdat het ding het opeens niet goed deed (eigenlijk was Michiel Romeijn er gewoon niet zo handig mee). Veel bekijks uit de buurt en support uit de buurt, want aan Jiskefet wil je je gereedschap natuurlijk wel even uitlenen. Herman Koch was de meest sympathieke / toegankelijke van het stel.

De leden van Golden Earring eens 'backstage' ontmoet; mijn andere broer was manager van een band die in hun voorprogramma mocht spelen op een festivalletje, ik had (en heb) alleen niet zo veel met de oorringen. Hun drummer Cesar Zuiderwijk gaf in mijn middelbare schooltijd al eens een drumclinic op onze school, dat was wel een spektakel waarin een rockheld ineens heel dichtbij kwam (hoewel niet echt sprake was van een ontmoeting).

Ben wel eens letterlijk tegen Hans Wiegel aangelopen / gebotst, die zat met zijn bedrijf in hetzelfde kantoorpand als het bedrijf waar ik voor werkte. Ook in Groningen af en toe Bert Visscher op straat tegengekomen. Die kijk je dan aan van "hé, dat is Bert weer!", en gek genoeg kijkt hij dan nieuwsgierig om van "waar ken ik jou van?" (nou, nergens hoor). Eigenlijk hoor ik deze twee niet in één alinea te noemen.

O ja, kort met een belerende Hans van Breukelen gesproken, na afloop van een lezing / peptalk waar hij voor ingehuurd was. Zijn lezing inspireerde meer dan het gesprekje.

avatar van MarkS73
Ik heb in 1993, na een concert van Alice In Chains de band ontmoet. Ik was met een vriend die persé een handtekening wilde, zodoende stonden wij ze na de show op te wachten. Uiteindelijk kwamen ze naar buiten en heb ik 10 minuten met Jerry Cantrell en de drummer staan praten. Lane Staley was compleet van de wereld en verdween vergezeld van een stuk of vijf giechelende groupies met een grote glimlach op zijn gezicht in de tourbus. Jerry Cantrell verontschuldigde zich nog en zei hoofdschuddend '' He does that every night'':)

Verder via mijn werk in een bibliotheek een hoop bekende Nederlanders, als klant (Harrie Jekkers) of als gast. Altijd weer grappig om ze in het wild te zien.

En Hans van der Togt, ook wel een hoogtepunt in mijn leven

O ja, Daan Boon woont bij mij om de hoek, ook wel iets waarmee je indruk maakt.

Verder heb ik een keer ruzie gehad met Rick de Leeuw van de Trockener Kecks, je zou denken dat dat een leuke vent is maar dat is in real life een ontzettende eikel.

Trouwens ook een keer uitgescholden door Joris Linssen omdat ik per ongeluk met mijn fiets tegen zijn fiets botste, die is in het echt ook niet aardig. Sterker, ik ben zelden zo erg uitgescholden voor zoiets onbenulligs.

Ik ben ook een keer met mijn zoontje tegen Maarten van Rossum aangereden met de fiets, die is dan weer wel leuk, hij kon er wel om lachen. Diezelfde fietstocht reden we bijna tegen Jan Marijnissen toen we langs een SP bijeenkomst reden in Utrecht, ook hij kan er wat van wat schelden betreft en hem raakten we niet eens. Mijn zoon leerde fietsen die dag:)

Verder Henk Westbroek een keer in een speedo gezien, een beeld dat ik nooit meer vergeet. Wel een ontzettend sympathieke vent.

Je ziet, ik maak heel wat mee in mijn leven.

avatar van MarkS73
Ik vergeet trouwens de meest indrukwekkende beroemdheid, voor mij dan: Norman Reedus, Daryl uit The Walking Dead. Een aantal jaren geleden was ik op een comicbeurs, een kennis van mij zat in de organisatie. Reedus was te gast op die beurs en op een gegeven moment liep ik mijn kennis tegen het lijf met Daryl die een rondleiding kreeg. Ik werd toen aan hem voorgesteld en gaf hem een hand. Ik was toen een behoorlijke fan van de serie en normaal gesproken had ik waarschijnlijk even een praatje met die man gemaakt maar het was zo onverwacht dat ik eigenlijk alleen maar wat stond te stamelen en geen flauw idee had wat ik kon zeggen. Ik geloof dat ik gevraagd heb of hij het leuk vond op die beurs, afgezaagder kan bijna niet:)
Diezelfde dag heb ik ook James Callis uit Battlestar Galactica ontmoet, met hem had ik niet zo veel dus een praatje van een halve minuut lukte nog wel. En een actrice uit True Blood, die was zo mooi dat ik daar ook knap zenuwachtig van werd:)

avatar van GrafGantz
MarkS73 schreef:
Verder Henk Westbroek een keer in een speedo gezien, een beeld dat ik nooit meer vergeet.


Wat kost dat nou zoal, therapie op regelmatige basis?

avatar van Eveningguard
Jaren terug zag ik Ron Boszhard met een blonde chick in onze plaatselijke McDonald's zitten. Hoewel het toen niet veel indruk maakte weet ik het nog wel op een of andere manier.

avatar van MarkS73
GrafGantz schreef:
(quote)


Wat kost dat nou zoal, therapie op regelmatige basis?


Hij kwam er nog best mee weg, het is toch Henk Westbroek...:)

avatar van Von Helsing
MarkS73 schreef:
(quote)


Hij kwam er nog best mee weg, het is toch Henk Westbroek...:)


Het was net een franse auto....

Ik ben/was redelijk goed bevriend met Paul Kalkbrenner. In contact gekomen na 'Berlin Calling' in een pleen vanuit Berijn naar Amerika. Ontzettend fijn zitten praten destijds. Daarna hem gezien tijdens een optreden in een park in Berijn. Bevriend geraakt en jaren contact gehad. En zeker met z'n vriendin en later vrouw (techno-dj) waarmee ik regelmatig ben gaan lunchen. Omdat agenda's amper matchten en ik het gezelschap om Paul heen niet zo aangenaam vond is het contact zo langzaam geminimaliseerd.

Omdat ik wel eens back-stage aanwezig was ben ik wel eens 'beroemdheden' tegengekomen. Waar ik me behoorlijk mee geamuseerd heb (een grootheid in de kunst) is Karl Hyde van Underworld. Wát een geweldige vent. Daarnaast is Underworld ook nog eens 1 van mijn favoriete bands. Ik heb een 'painting' van Karl aan mijn woonkamer-muur hangen.

Door de back-stage pasjes kom je nog wel eens iemand tegen.
Groove Armada. Nou...ik ben niet bepaald klein, maar naast 1 van de 2 voelde ik me écht klein.
Echt ontzettend leuke 'jungs'.

Voorts heb ik (jaja) Mutti Angela Merkel nog eens een handje mogen drukken. Geen gesprekje mogelijk overigens.

Toen Obama zich rond mijn kantoortje bewoog was het bereiken verrekte lastig.
Willem-Alexander was er ook, maar daar was geen enkele straat voor afgezet. Laat staan een handje drukken. Dat hij er was moest ik via de Nederlandse media waarnemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.