MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MuMe 'Cribs'

zoeken in:
18...om het huis uit te gaan vind ik 18 nog wat jong. Ik dacht meer aan 20.

Ik ben 18 en ik ben net het huis uit.. jammer genoeg geen fototoestel. Kijken of ik vant weekend eentje mee kan krijgen

herman schreef:
(quote)

Grappig, ik herkende het ook al.

Mooie inrichting, Eric!

En mooie foto's sowieso!

Tsja, mijn eigen binnenstad herkennen is niet zo moeilijk .

Vergeet dan niet te zwaaien de volgende keer

Of plaats een (voor mij ook herkenbare) foto van jouw 'crib'

En voor wat betreft de thuiswonenden onder ons: ook daar zijn foto's van te maken!

nevyn schreef:
Ik ben 18 en ik ben net het huis uit.. jammer genoeg geen fototoestel. Kijken of ik vant weekend eentje mee kan krijgen

Je kan het ook doen met een mobieltje geloof ik...

neo
En dan vooral eentje van die prachtige trap!

neo schreef:
En dan vooral eentje van die prachtige trap!

Dit is ook een mooie trap! 16e eeuwse spiltrap. Rechts zie je de paal (spil), loopt vanaf de kelder naar de zolder

(afbeelding)

Sheplays
Mooi!

Is zeker wel voor 16e eeuwse voetjes of valt het mee?

Sheplays schreef:
Mooi!

Is zeker wel voor 16e eeuwse voetjes of valt het mee?

Nou, zoals je kunt zien heb ik voor de veiligheid een aluminium profieltje geplaatst op alle treden. Het hele gezin is één keer naar beneden gestuiterd (niet tegelijkertijd). Gek genoeg ook maar één keer per persoon. Slecht één keer met echte schade, mijn jongste zoon heeft nu een mooi Harry Potter litteken waar die erg trots op is.
Ondanks de profieltjes stuiterde afgelopen weekend nog een nichtje van drie de trap af. Maar wijzelf zijn er in de loop der jaren goed aan gewend.
Trap heeft verder twee nadelen:
1) Hij slingert rondom de spil en is dus één en al bocht.
2) Hij is ongelooffelijk smal

Gevolg: alle huisraad groter dan een klapstoel moet naar boven getakeld worden.

Het hele gezin is één keer naar beneden gestuiterd (niet tegelijkertijd).

ik mag hopen niet van de zolder naar de kelder?

divart schreef:

Trap heeft verder twee nadelen:
1) Hij slingert rondom de spil en is dus één en al bocht.
2) Hij is ongelooffelijk smal

Lijkt me best lastig zo smalle trap. Je mag dan wel uitkijken als je op vakantie gaat (koffers enz.).

Sietse
Dat gaat vast met de takel, want dat is groter dan een klapstoel

Ach, het went. Bovendien kan je veel doorsteken van boven naar beneden (en andersom natuurlijk). Maar echt handig is het niet. De trap is onderdeel van het monument dus daar mag niets aan veranderd worden.

(afbeelding)
Het merendeel van deze spullen is wel via het raam naar binnen gekomen. Dit is de voorkant van de woonkamer.

Wow, en jij zegt wat van mijn huis! Mooi man.

Die vloer Zelf wil ik er ook zo eentje, maar daarvoor is het te donker helaas, dan moet ik meer lichtinval hebben (denk er nu aan om het hoogglans wit te laten verven als dat mogelijk is).

Artifact
Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen, maar oude huizen zijn zo hot

Sheplays
Artifact schreef:

Zeker die van Divart...ik zie daar een open haard

aERodynamIC schreef:
Wow, en jij zegt wat van mijn huis! Mooi man.

Die vloer Zelf wil ik er ook zo eentje, maar daarvoor is het te donker helaas, dan moet ik meer lichtinval hebben (denk er nu aan om het hoogglans wit te laten verven als dat mogelijk is).

De vloerdelen zijn nog orgineel, net als de balken. Ook 16e eeuws dus. Mooie hiervan is dat ze lekker breed zijn. Op de verdieping hierboven zijn de vloerdelen wit geverfd. (zal er eens een foto van maken). Wel met bootlak afwerken want anders slijten ze wel heel hard.
De ramen, of eigenlijk de hele voor- en achtergevel, zijn 19e eeuws, net als de schouw boven de open haard.

Lekkere van dit soort huizen is wel dat, ook al is de mooie spiltrap nogal smal, de plafonds allemaal tussen de 3 en 3,5 meter hoog zijn.

Aan de woonkamer te zien lijkt me het een heel gezellig huis. Vooral in de avond als je nog lekker een kopje koffie (of een wijntje) zit te drinken. Prachtige ramen en tsja die haard...

Sietse
ik wil ook zoiets, maar dan wel begane grond met tuin

Sietse schreef:
ik wil ook zoiets, maar dan wel begane grond met tuin

Ah, op die manier. Er is ook wel een begane grond. Eigenlijk zit ik bijna nooit in de woonkamer, maar meestal beneden in de keuken. (die is nogal groot, maar gaat wat lastig op de foto)

(afbeelding)

De badkamer is ook beneden:

(afbeelding)

Damn! vet huis, Divart!

De keuken is erg mooi. Is het altijd zo erg netjes en opgeruimd of deed je dat alleen maar voor de foto...

De Badkamer is wonderful ! Wat een beauty badkamer heb jij toch, met een bad en wat een prachtige tegels aan de muur! (jaloers).

Kos
Artifact schreef:
.

JohnWilliams schreef:
Wat een beauty badkamer heb jij toch, met een bad en wat een prachtige tegels aan de muur! (jaloers).

Tegels komen van de tegeldump (€4,50 per m2)

Nog eentje dan.

Tuin is er inderdaad niet, maar wel een redelijk ruim dakterras, is nog net te zien door de gordijnen heen. De tafel is de spelletjestafel.

(afbeelding)

VInd het er erg gezelly uitzien, leuke badkamer, keuken, als je een tuin had gehad was het denk ik TE mooi geweest. . Drink je wel eens wat op je terras? Of ligt het te dicht langs de weg...

Zit er heel weinig, gebruik hem wel om te barbecuen. Terras ligt aan de achterkant, is grotendeel ingebouwd en erg rustig (en warm als de zon schijnt). Zit meestal aan de voorkant, langs de weg op ons eigen bankje.

Dat is ook zeer gezellig Divart!
Waar staat dat leuke optrekje eigenlijk van je?
Dan kom ik wel eens langs op de koffie.

Toch niet op de Hooglandse Kerkgracht he?

Het ziet er allemaal erg mooi uit, in ieder geval!

herman schreef:
Toch niet op de Hooglandse Kerkgracht he?

Het ziet er allemaal erg mooi uit, in ieder geval!

nee herman, niet op de Hooglandse Kerkgracht Maar wel in het centrum van Leiden.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:51 uur

geplaatst: vandaag om 08:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.