menu

De Site / Gebruikers / Hoe vaak draai jij je favorieten?

zoeken in:
Ik dacht dat je Coldplay goed vond, Father McKenzie..

Father McKenzie
Coldplay vind ik goed... maar ook zij trappen toch wat in de val van de herhaling. Bijster origineel klinkt het niet, het is zéér ok, maar met die sound, zonder die bij te sturen, kun je geen jaren verder...
Ik kan deze band zeker goed appreciëren, maar ik betrap me er op dat ik toch.... véél véél vaker mijn favorieten draai uit de tijd dat ik nog jong en mooi was...

Veel van die bands laten hun klavieren als gitaren klinken, en het is precies dat nogal.... vrij eng kader waarbinnen ze zich muzikaal begeven, dat ik wat betreur. Eénheidsworst is het beste woord dat ik daarbij kan bedenken...

Moet je datzelfde verhaal nou elke keer weer ophangen? Keane en Coldplay zijn ook doodsaai. Je bent gewoon te lui om goede bands te ontdekken.

Father McKenzie
Te lui... te moe.... I'm So Tired... Neen, er komt gewoon een dag.... dat je denkt.... hoeft het nog allemaal zo nodig.... ik heb dit al véél eerder al gehoord.... maar dan beter dan dit..... ik wijd het aan de leeftijd, en ben gewoon blij dat ik niet meer de behoefte voel... om nog persé met de allernieuwste trends en hypes mee te zijn, en dat is gewoon een bevrijdende gedachte.
Zo iets.

1. Momenteel toch wel twee keer per week, als het niet meer is. Soms ook lange tijd niet.
2. Wekelijks
3. Enkele keren per week.
4. Enkele keren per week.
5. Momenteel draai ik deze niet meer, maar daar is het het seizoen ook niet voor.
6. Momenteel niet vaak, 1 keer per twee maanden.
7. Volledig album niet zo vaak, losse nummers dagelijks.
8. Volledig album maandelijks, losse nummers meermaals per week.
9. 1 keer per 2 maanden.
10. Volledig 1 keer per maand, losse nummers dagelijks.

1. Slint - Spiderland: Heel vaak, al twee maanden minstens eens in de drie dagen in zijn geheel, en ik heb er nog steeds niet genoeg van.
2. Radiohead - OK Computer: Wekelijks
3. Neutral Milk Hotel: In The Aeroplane Over The Sea: Al best wel lang niet gedraaid, vooral uit angst dat ik hem te vaak hoor.
4. Coldplay - A Rush of Blood to the Head: Maandelijks.
5. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender: Bijna iedere dag!
6. dEUS - Worst Case Scenario: Eens in de twee weken
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In: Maandelijks
8. Queens of the Stone Age - Songs For the Deaf: Al heel lang niet meer in zijn geheel, wel ongeveer wekelijks losse nummers.
9. Radiohead - The Bends: Eens in de twee weken.
10. Atmosphere - When Life Gives You Lemons....: Eens in de drie dagen.

Het aantal speelbeurten het afgelopen halfjaar volgens Last.fm

1. Kind of blue: 32
2. Perfect From Now on: 14
3. Tago Mago: 13
4. Ys: 30
5. La Novia: 15
6:. The Downward Spiral: 16
7. The Black Saint and the sinner lady: 5
8. Rock Bottom: 4
9. Goat: 7
10. Good: 16

Hoge aantallen van niet-top-10-platen:

John Coltrane - Giant Steps: 13
Can - Soundtracks: 10
Can - Delay 1968: 9
dEUS - The Ideal Crash: 8
Can - Ege Bamyasi: 8

En toen ik vorig jaar dit bericht las werd ik nieuwsgierig.
Ik heb het sinds vorig jaar november bijgehouden ...
Nog ff dus en ik weet hoe vaak ik welke plaat van welke artiest het meest op de draaitafel heb gelegd.
?

Hoe vaak ik mijn favorieten draai? Van 1 favoriet weet ik dat vrij nauwkeurig: de pannekoek.
Die draai ik 1 keer, zodat beide kanten bruin worden.

Mijn grote helden Elvis Presley en Roy Orbison draai ik elke dag. Ik put daar zo veel kracht uit.

jordidj1 (moderator)
Arbeidsdeskundige schreef:
Mijn grote helden Elvis Presley en Roy Orbison draai ik elke dag. Ik put daar zo veel kracht uit.

En Lana dan?

Mijn nummer 1 heb ik de afgelopen twee jaar vrijwel dagelijks gedraaid. Het is vaste prik op de weg naar mijn werk en geeft me altijd de energieboost die ik in de vroege ochtend nodig heb. Voor die tijd draaide ik 'm ook al regelmatig.

De rest van mijn top 10 draai ik minimaal eens per maand, met uitzondering van Brave van Marillion. Daar moet ik echt voor in de stemming zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:10 uur

geplaatst: vandaag om 03:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.