menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
Mjuman schreef:

Kan me daar wel wat bij voorstellen, for the love of love/relationships moet je wel eens afzien

Zo is het maar net!

geplaatst:
Nog niets geboekt, maar zit er over te denken om me in te schrijven voor deze tocht:

Alpujarras wandelvakantie | wandelreis langs pensions en hotel | SNP Natuurreizen

Heb de vertrekdatum van 25 mei op het oog, maar daar staan nog altijd nul aanmeldingen (die ene die er nu zichtbaar is is de optie die ik heb genomen, heb nog niet gereserveerd). Minimaal benodigd om door te kunnen gaan is 3 man/vrouw, dus ik zoek nog naar tochtgenoten om tijdens het lopen gezellig over muziek te praten en zo. Wie heeft er zin om mee te gaan, of kent iemand die zin heeft om mee te gaan?

geplaatst:
Wel een mooi gebied natuurlijk. Is de zwaarte voor jou niet wat aan de magere kant?

geplaatst:
Casartelli schreef:
Wel een mooi gebied natuurlijk. Is de zwaarte voor jou niet wat aan de magere kant?

Wellicht, maar genieten is ook wel wat waard. Heb nog een dotje vakantiedagen die half juni komen te vervallen, en dan is het nog te vroeg voor een trip naar de Alpen helaas. Nou ja, die Alpen zijn er dan gewoon, maar de meeste hutten in het hooggebergte zijn nog dicht en veel passen nog onbegaanbaar. Dus zocht naar iets in het voorjaar, en dan kom je al snel zuidelijker uit. Zal overigens best meevallen met de zwaarte van deze tocht (of tegenvallen, het ligt er aan hoe je er naar kijkt), scoort toch nog 3* van de 5 qua zwaarte. Gaat dan ook om een tocht in het hoogste gebergte van het Spaanse vasteland. Maar dan wel met een dagrugzakje terwijl je bagage luxueus vervoerd wordt. Ik word oud

geplaatst:
GrafGantz schreef:
Gaat dan ook om een tocht in het hoogste gebergte van het Spaanse vasteland.
Tell me about it, de daar gelegen Pico Veleta huisvest ook Europa's hoogste verharde weg, dus dat is wel een pelgrimsoord voor de bergminnende fietser. Ben er al eens begin april tegenop gefietst, maar strandde toen ergens rond de 2500 m in de sneeuw (toch nog zo'n 800 m onder de top).

Enfin, ik zou er eventueel over denken, maar verschuil me nog even achter dat ik in elk geval dat eerste weekend al andere plannen heb en dat ik het verplichte nummer Granada / Alhambra (wordt ook een dag aan gewijd) vorige keer al gezien heb.

geplaatst:
Begrijpelijk, voor mij trok dat verplichte nummer me juist over de streep aangezien ik daar nog nooit geweest ben. Sterker nog, het meest zuidelijk dat ik in m'n leven geweest ben zijn volgens mij de Italiaanse Alpen

Ik gooi m'n promo-praatje vanavond of morgen ook nog wel even op Facebook, wellicht kan ik daar nog wat mensen enthousiasmeren.

Andere optie voor mij zou eventueel dezelfde trip een week eerder zijn, maar die vlucht vertrekt om 5 uur in de ochtend. Ik heb geen auto en om 3 uur met de trein zie ik ook niet echt zitten, daarvoor slaap ik niet en dan begin je al uitgeput aan de trip.

geplaatst:
Als je naar het Alhambra wilt, zou ik wel ruim vantevoren reserveren. Een paar weken vantevoren zit het wel redelijk volgeboekt was mijn ervaring. Maar zelfs dan is het nog erg de moeite waard.

geplaatst:
herman schreef:
Als je naar het Alhambra wilt, zou ik wel ruim vantevoren reserveren. Een paar weken vantevoren zit het wel redelijk volgeboekt was mijn ervaring. Maar zelfs dan is het nog erg de moeite waard.

Bezoek aan het Alhambra inc. Engelstalige gids is inclusief, dus ik hoef zelf niets te reserveren

geplaatst:
Er zit ook een aardig muziekcafé - live muziek - aan het straatje langs de Genil, oostelijke richting stad uit, vlak daarbij leuk terras met fijne tapas en cocktails.

GrafGantz mag blij zijn dat ie via Snel Nieuwe Partner boekt , want bij Intertrek gebeurt er nog eens wat in die regio (Sierra Nevada). Misschien ook een dagje uittrekken voor de Camino del Rey, al zijn de wandelbruggen daar voor een groot deel hersteld

Er zitten ook 2 aardige platenzaken in Granada (en een FNAC), Bora Bora en Reciclaje (volgens mij had de laatste veel prog) - leuk spul, maar beetje huiverig voor Spaanse persingen.

geplaatst:
Mjuman schreef:
GrafGantz mag blij zijn dat ie via Snel Nieuwe Partner boekt , want bij Intertrek gebeurt er nog eens wat in die regio (Sierra Nevada).

Zo hoog gaan we geloof ik niet. Wat ik stiekem eigenlijk wel jammer vind, zou best de Mulhacén op willen.

Ik laat m'n vrouw trouwens maar in het ongewisse wat betreft de alternatieve naam van de organisatie.

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Zo hoog gaan we geloof ik niet. Wat ik stiekem eigenlijk wel jammer vind, zou best de Mulhacén op willen.

Ik laat m'n vrouw trouwens maar in het ongewisse wat betreft de alternatieve naam van de organisatie.

Ben zelf meermalen met SNP weggeweest (o.a. Coast to Coast in Engeland) en hoorde die aanduiding regelmatig, zag ook wel 'setjes' ontstaan. Hebben lang een reiswinkel in Utrecht gehad, en opvallend genoeg nam met het verdwijnen van die winkel ook mijn interesse in hun trips af. Zelf ook meegemaakt dat een reis (IJsland) niet doorging ivm geringe aantal deelnemers. Ze hebben toen een alternatief voorgesteld, een nieuwe reis naar Canada (Nova Scotia en Newfoundland), maar die vond ik achteraf tegenvallen - veel te veel in de auto onderweg.

geplaatst:
Mjuman schreef:
(quote)

Zelf ook meegemaakt dat een reis (IJsland) niet doorging ivm geringe aantal deelnemers. Ze hebben toen een alternatief voorgesteld, een nieuwe reis naar Canada (Nova Scotia en Newfoundland), maar die vond ik achteraf tegenvallen - veel te veel in de auto onderweg.

Ja, daar ben ik dus ook bang voor, dat ik me ergens op verheug en dat het dan niet door gaat. En tegen de tijd dat ik dat te horen krijg is het voor mij waarschijnlijk al te laat om nog iets anders te regelen. Nog even een vraagje: ik neem niet aan dat je verplicht was om een alternatief te accepteren, en dat gewoon je geld terug krijgen ook een optie was? Dat kom ik op de site in elk geval niet tegen, al is dat wellicht iets wat ze niet aan de grote klok willen hangen.

geplaatst:
Nee da's geen verplichting. Degene die mij - telefonisch - het alternatief aanbood deed wel zijn best om de reis aantrekkelijk te maken. Het kan best zijn dat er iets af ging (100 florijnen of zo).

Een aantal wandelingen gingen niet door, vanwege bosbrandgevaar, vanwege het feit dat anderen verkeerde uitrusting hadden (schoenen, kleding) en niet echt geoefend waren en de reisleider dus een trip niet aandurfde.

Op eigen houtje in Spanje wandelen valt niet altijd mee, slechte markeringen. In de Picos zijn wel goede paden (GRs), maar in de verkeerde maanden wil je daar niet zijn

geplaatst:
Mjuman schreef:
Op eigen houtje in Spanje wandelen valt niet altijd mee, slechte markeringen. In de Picos zijn wel goede paden (GRs), maar in de verkeerde maanden wil je daar niet zijn

Niet alleen slechte markeringen, maar ook een vrijwel totaal gebrek aan OV in de Sierra Nevada volgens mij. Voor zo'n groepsreis wordt er soms gebruik gemaakt van door SNP geregelde busjes en zo, anders is het geen doen. Of je moet 2 maanden door zo'n gebied trekken en het niet uitmaken waar je precies terecht komt en wanneer, maar als je maar een week hebt moet het wel een beetje efficiënt lopen allemaal.

geplaatst:
Om hier nog even verder op door te gaan: bij SNP kan je bij elke reis zien hoeveel mensen zich aangemeld hebben, en wat de leeftijd (en geslacht) van de deelnemers is. Heb nu al flink wat groepswandelreizen doorgespit, en het viel me op dat zo'n beetje iedereen tussen de 50 en 70 jaar is. Heeft er iemand tips voor soortgelijke (betrouwbare) reisorganisaties waar de gemiddelde leeftijd wat lager ligt? Ik ben zelf ook geen jonkie meer, maar SNP komt nu wel een beetje op me over als een bejaardenclub

geplaatst:
Update: toch maar de trip geboekt van een week eerder die al gegarandeerd doorgaat. Probleem met vroege vlucht opgevangen door lekker al op woensdag te vliegen en een paar dagen in Malaga door te brengen (in Hotel California, dus hopen dat ze me laten gaan ). Zijn voor die wandeltocht (vertrek 18 mei) ook nog plekken vrij trouwens, dus mocht er nog iemand zin hebben om mee te gaan is dat nog altijd mogelijk

Tenslotte: nog iemand tips voor Malaga, wat te zien en waar absoluut weg te blijven en zo?

geplaatst:
GrafGantz schreef:
Heeft er iemand tips voor soortgelijke (betrouwbare) reisorganisaties waar de gemiddelde leeftijd wat lager ligt?
't Is een fact of life, vrees ik. Het zijn althans de ervaringen die ik ook regelmatig opteken van een (al lang alleenstaande) vriendin die ook vaak op dergelijke actieve groepsvakanties gaat en daarbij ook al wel de nodige verschillende organisaties uitgeprobeerd heeft.
GrafGantz schreef:
Tenslotte: nog iemand tips voor Malaga, wat te zien en waar absoluut weg te blijven en zo?
Voor Málaga zelf niet echt (wij vonden de stad niet echt spannend). Als uitstapjes ook tot de opties behoren, kun je per bus of trein naar Ronda. Of dichterbij, naar de kloof van El Chorro (daar adverteert de RENFE ook mee als dagtrip).

geplaatst:
Ach, ik heb net iets meer dan 2 dagen in Malaga te spenderen en een hotel op 300 meter van het strand. Denk dat ik die tijd wel doorkom, paar dagen onthaasten voor ik berg op en af moet is ook niet verkeerd.

geplaatst:
Heb niet alle postst teruggelezen maar als je in de buurt van Malaga komt kijk of je de spectaculaire Caminito del Rey kunt lopen. Werkelijk een gave beleving en prachtig gelegen en geconstrueerd. Filmpjes op YouTube te zien. Erg van genoten tijdens onze Andalusië trip afgelopen najaar.

geplaatst:
Ben er mee bekend, maar vind dat toch wat te artificieel. Gemiddelde via ferrata in de Alpen lijkt me dan toch een flink stuk leuker en avontuurlijker.

geplaatst:
Zeker toeristisch en een fiks trekpleister. Maar vond het een prachtige constructie en gaaf om de geschiedenis van de Camanito eens te bekijken. Geen fysieke uitdaging, behalve als je hoogtevrees hebt

geplaatst:
GrafGantz schreef:
Ach, ik heb net iets meer dan 2 dagen in Malaga te spenderen en een hotel op 300 meter van het strand. Denk dat ik die tijd wel doorkom, paar dagen onthaasten voor ik berg op en af moet is ook niet verkeerd.

Malaga: a stroll in spring niet verkeerd. Heel lekkere tapas gegeten in een tentje, marisqueiria aan de oostkant van de haven, vitrine met schaaldieren buiten op straat, zijstraat van drukkere weg. Herinner me andere tapastent met sloep als bar - El Piyayo, bodega, kruip-door sluip-door gebeuren, (veel nisjes, beetje tourist trap) El Pimpi, Picassomuseum (met veel keramiek), Moorse burcht met arena/amfitheater Alcazaba, automuseum met befaamde MercedesBenz Gullwing. Heel fraai: weg binnendoor naar Ronda, (zicht op 1 passage van de Camino del Rey), met azuurblauwe binnenmeren in spaarzaam begroeide hoogvlakte op ca 300 m hoogte.

Ronda is ca 100km. En hoogtevrees is psychisch niet fysiek

geplaatst:
Mjuman schreef:
(quote)

Malaga: a stroll in spring niet verkeerd. Heel lekkere tapas gegeten in een tentje, marisqueiria aan de oostkant van de haven, vitrine met schaaldieren buiten op straat, zijstraat van drukkere weg. Herinner me andere tapastent met sloep als bar - El Piyayo, bodega, kruip-door sluip-door gebeuren, (veel nisjes, beetje tourist trap) El Pimpi, Picassomuseum (met veel keramiek), Moorse burcht met arena/amfitheater Alcazaba, automuseum met befaamde MercedesBenz Gullwing. Heel fraai: weg binnendoor naar Ronda, (zicht op 1 passage van de Camino del Rey), met azuurblauwe binnenmeren in spaarzaam begroeide hoogvlakte op ca 300 m hoogte.

Ronda is ca 100km. En hoogtevrees is psychisch niet fysiek

Hoe dan ook...het blijft een uitdaging Mensen keerden bij bosje om om terug te lopen. Trouwens het heerlijkst gegeten in het dorpje Vejer de la Frontera. Een absolute aanrader (zowel dorp als restaurant) hotel/restaurant heette La Califa. Wonderschoon en helemaal top.

geplaatst:
Broem schreef:
(quote)

Hoe dan ook...het blijft een uitdaging

Niet om 't een of ander, maar ik heb met meerdere groepsreizen meegemaakt dat sommige groepsleden (2 van 15) een bepaalde, lastige passage (over rotsen en in het ander geval waden door water dat tot je middel kwam) niet aandurfden en de groepsleiding zag daar geen uitdaging in om hen toch te overtuigen. De hele groep moest toen ca 8 km omlopen. Als je bang bent, moet je iets niet willen. Zo zal ik nimmer gaan bungeejumpen

geplaatst:
Tja, dat is inderdaad vervelend. Bij een guided trail in Arches - Utah (Fiery Furness - minimaal 1 jaar van tevoren boeken - anders pech) moest iedereen die deelnam eerst een nauwe passages voorbij voordat we echt gingen hiken. Kleine selectie. Sprak uiteraard de gids en die vertelde dat ze mensen hebben moeten evacueren omdat ze halverwege niet meer durfden of uitgeput raakten. Vet probleem en een goeie oplossing vond ik. De Duitse dame met de grootste mond en dikste .ont mocht retour start Goed plan vond de familie Broem

geplaatst:
Wat dacht je van een dame die - zuinigheid troef - wandelschoenen leent van een vriendin en dan onderweg moet ervaren dat ze eigenlijk te klein zijn, zodat je met bloedende tenen de tocht moet afronden en vervolgens denkt dat je de volgende dag op flipflops wel verder kunt, omdat je tenen dan iig vrij liggen. Gebrekkige uitrusting is ook zo'n fijne.

Of een gids die niet met kompas kan omgaan (en je hebt zelf je eigen kompas in het hotel laten liggen); zelfde gids laat paar dagen later bij de tocht over de Old Man of Coniston bij opkomende dikke mist de hele groep uit elkaar vallen

Dicke Mist zeggen de Oosterburen dan

geplaatst:
Bedankt voor de opbeurende woorden, ik heb er echt zin in nu. Gaat voor mij wel wennen worden vrees ik, als ik al met een groep op pad ga is dat altijd met de NKBV, en dat zijn eigenlijk alleen maar ervaren mensen die goed voorbereid zijn. En sowieso ligt de leeftijd met zulke tochten ook een stuk lager, vnl. vanwege de zwaarte van de tour en de rugzak. Ben erg benieuwd of die oudjes waar ik nu mee op stap gaan allemaal voldoende fit en voorbereid zijn, maar afgaande op jullie commentaren moet ik blijkbaar met het ergste rekening houden

geplaatst:
GrafGantz schreef:
Ben erg benieuwd of die oudjes waar ik nu mee op stap gaan allemaal voldoende fit en voorbereid zijn, maar afgaande op jullie commentaren moet ik blijkbaar met het ergste rekening houden

Ook het tegendeel vaak genoeg meegemaakt op mijn reizen. Erg zware tochten met dikke 60+. Respect. Mag hopen dat ik het allemaal nog fiks als ik zover ben (zit er overigens niet ver vandaan ) Ik blijf hopen. Blijft zo gaaf om op die manier de natuur en omgeving te ontdekken... All over the world (Qua Patet Orbis voor Broemie )

Gast
geplaatst: vandaag om 18:43 uur

geplaatst: vandaag om 18:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.