menu

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
avatar van Edgar18
Fathead schreef:
In een AirBnB waar de eigenaars makkelijk wat meer voor hadden kunnen vragen.
In Frankrijk zijn de AirBnB prijzen gelukkig nog heel schappelijk. Twee jaar geleden ook voor een appel en een ei in een prachtig huis in de Provence gezeten. Weinig nectarine en amandel, des te meer druif.

Geniet ervan!

avatar van ZAP!
Een weekje vrij genomen van het internet.

Nog een weekje te gaan van rondreis Portugal (3 weken).
6 dagen Algarve, 3 dagen Lissabon, 3 dagen Tomar, 5 dagen Douro vallei, 4 dagen Nasare.

Over het algemeen te warm om te wandelen, maar veel leuke dingen gedaan:
-voetbalwedstrijd van Benfica bezocht,
-verschillende kastelen/paleizen/ruïnes bezocht,
-dolfijnen spotten,
-uiteten
en verder veel plonzen in zwembaden/rivieren etc.

avatar van west
Net terug van 2 weken vlakbij de Toscaanse kust, maar dan net in de bergen (Apuaanse Alpen). Het was deels erg heet, maar dan gingen we de bergen in. Verder mooie landschappen en steden gezien, zoals Lucca, Pietrasanta en Pisa. Op het laatst toch nog Firenze, waar het toen 'maar' 32 graden was. Eerder was het tot 40 graden. Gelukkig was het toen in onze streek een paar graden 'koeler'. De opwarming van de aarde heeft nu al merkbaar forse gevolgen in Italië. In het noorden is er zelfs een noodtoestand vanwege het gebrek aan water.

avatar van Poles Apart
Amper twee weekjes terug van onze vakantie in Nederland, en nu alweer op weg naar Frankrijk. Een weekje in de Dordogne met familie. Wandelen, fietsen, tennissen en heerlijk eten. Na terugkomst beginnen de scholen weer en voor mezelf is het de start van een meer flexibele nieuwe baan (in dezelfde organisatie waar ik nu al werkzaam ben).

avatar van AGE-411
Net terug van 14 dagen Frankrijk, Andorra en Spanje/Catalonië.

Was mijn eerste keer Spanje/Catalonië. Opvallend dat men er geen/weinig Frans en Engels verstaat. Idem voor Andorra.
Andorra-la-Vella is verder wel een fijn en modern stadje. Precies een wereldstad in het midden van het grote niets.
Frankrijk is en blijft toch wel mijn favoriete vakantieland. In elk departement waan je je in een ander land. Het eten is er ook stukken beter dan in de 2 voorgenoemde landen.


Eerder dit jaar reeds een weekje Rome gedaan. Mijn favoriete stad tot nu toe.

avatar van nlkink
Wij zijn sinds 3 oktober op een twee weken durende rondreis door Spanje en Portugal. Momenteel zitten we in Madrid. Barcelona komt nog, alsmede Santiago de Compostella, Salamanca, Sevilla, Porto en Lissabon om maar wat te noemen.

avatar van Eveningguard
Sinds vorige week maandag bezig met een safari trip en een verblijf op een resort in Kenia met vrienden. Het eerste deel van de reis bestond uit het bezoeken van verschillende natuurreservaten. Het uitzicht en de dieren die we gezien hebben laten een gigantische indruk achter.

De armoede om ons heen is vaak schrijnend en we moeten veel reizen door de dorpen. Momenteel zitten we een een luxe all inclusive resort in Mombasa tussen de huisjes die vaak geen electriciteit hebben. Dit geeft mij persoonlijk toch een wat schuldig gevoel. Eerder hebben we wat kleurboeken gegeven aan een lokale leraar die we buiten de dorpjes tegen kwamen.

Al met al een bijzondere reis waarbij Norrit mijn grootste vriend is.

avatar van itchy
Ik ben momenteel op de terugreis van een roadtrip door Bosnië en Herzegovina. Met de auto vanuit Nederland. Ik was er al twee keer geweest maar toen was ik daar met een bepaalde reden en heb weinig kunnen rondkijken. Nu een groot deel van het land doorgereden. Wat geweldig. Hele ruige natuur, mooie steden (maar ook hele lelijke), enorm vriendelijke mensen. Vaak hele lege wegen. Tip voor als je een wat meer onontgonnen vakantieland zoekt.

Foto's in het MusicMeter fotoboek - MusicMeter.nl

avatar van Sir Spamalot
Hectische tijden zorgden voor een iets grotere afwezigheid hier maar een mens moet zijn prioriteiten stellen: het is geboekt. Zaterdag 15 juli vertrek ik voor drie weken naar Schierke (Wernigerode), Saksen-Anhalt, Harzgebergte, Duitsland.

Google Maps leert dat het 667 kilometer is vanuit Oostende, die ene kilometer te veel... Zoals vorig jaar en ik citeer mezelf. "Het hoofd leeg maken, veel wandelen (zonder brandende knieën), daguitstappen doen, boeken lezen (en één of meer plaatselijke brouwers bezoeken)."

Nog een kleine drie maanden.

avatar van Michiel Cohen
Lanzarote december 2014 was de laatste keer. Daarna kwam er altijd wel iets tussen.

avatar van itchy
Sir Spamalot schreef:
Zaterdag 15 juli vertrek ik voor drie weken naar Schierke (Wernigerode), Saksen-Anhalt, Harzgebergte, Duitsland.

Dat is een pittoresk plaatsje! Vanuit daar kan je te voet of per trein naar de Brocken, de hoogste berg in Noord-Duitsland. De duivel woont daar, dacht men vroeger.

avatar van staralfur
Over drie weken ga ik voor het eerst in jaren naar mijn geliefde Belfast. Ik heb er ontzettend veel zin in!

avatar van Mjuman
Sir Spamalot schreef:
Hectische tijden zorgden voor een iets grotere afwezigheid hier maar een mens moet zijn prioriteiten stellen: het is geboekt. Zaterdag 15 juli vertrek ik voor drie weken naar Schierke (Wernigerode), Saksen-Anhalt, Harzgebergte, Duitsland.

Google Maps leert dat het 667 kilometer is vanuit Oostende, die ene kilometer te veel... Zoals vorig jaar en ik citeer mezelf. "Het hoofd leeg maken, veel wandelen (zonder brandende knieën), daguitstappen doen, boeken lezen (en één of meer plaatselijke brouwers bezoeken)."

Nog een kleine drie maanden.


Die omgeving ben ik nog niet geweest - wel iets westelijker Leopoldstal, wandelen over de Hermannsweg langs de Velmerstot - hoogste top van NRW.

Zag het ooit aangekondigd, een bekend festival aldaar: Rocken am Brocken; di jaar van 3/8 - 5/8 - misschien een idee?

avatar van nlkink
Wij vertrekken over vier weken naar Schotland. Dat wordt ons derde bezoek. Deze keer pakken we als 'nieuw' o.a. het eiland Mull en een open lucht museum in Beamish mee. Verder Fort William en Oban. Uiteraard gaan we ook weer naar Glasgow. Als we afzakken naar Engeland komen we voor het eerst door Yorkshire. We hebben er erg veel zin in.

avatar van Poles Apart
nlkink schreef:
Als we afzakken naar Engeland komen we voor het eerst door Yorkshire. We hebben er erg veel zin in.

Pas op voor de vele gaten in de weg. Mocht je in de buurt zijn, en ik ben thuis, zet ik de koffie klaar.

avatar van Mssr Renard
We zijn in de Sächsischen Schweiz, waar we veel gaan hiken en ook andere leuke dingen die op ons pad komen. We lopen kriskras, want het openbaar vervoer is gratis. We avonturieren tot aan de Tsjechische grens en tot aan Dresden, en alles ertussenin.

Foto 1: Festung Königstein gezien vanuit onze Landgasthof (waar we even drie nachten slapen).

Foto 2: De Elbe en onze Landgasthof vanaf de driehonderdmeter hoger gelegen festung bezien. Eén van de grootste vestingen van Europa. Ook op de foto te zien is Lilienstein, waar we morgen náár en doorheen klimmen

https://i.ibb.co/Yytfrqj/IMG-20230428-074506.jpg
https://i.ibb.co/DDhhLBc/IMG-20230428-121754.jpg

avatar van Mssr Renard
Sächsische Schweiz is erg mooi en ook spectaculair. Veel tafelbergen, geërodeerde rotsformaties van zandsteen, en ook heel druk op veel plekken. Het lijkt soms meer op een pretpark dan een natuurgebied. De hoge hoeveelheid aan parkplatzen zorgt ook mede voor veel drukte en dagjesmensen.

We zoeken dan ook zoveel mogelijk de niet zo populaire gebieden op. Minder goed begaanbare wegen, minder parkplatzrn, minder mrnsen, meer rust, meer natuurbeleving.

Vandaag de erg bijzondere Caspar David Friedrich-weg bewandeld en al zijn inspiratiepunten gezien en op ons laten inwerken. Ook alle uitzichten gezien welke hij in zijn beroemde schilderij heeft verwerkt.

Morgen en overmorgen gaan we meer de bossen in en de hoogste pieken beklimmen van het duitse gedeelte van het Elbsandsteingebirge: Der Grosser Winterberg (550 meter) en de Weifberg (477 meter).

Foto's gisteren en eergisteren:
Veel klimmen door, over en langs meters hoge rotsen en diepen kloven. De uitzichten zijn dan ook adembenemend.

https://i.ibb.co/NmMt8cV/IMG-20230429-114803.jpg
https://i.ibb.co/WyRsHT9/IMG-20230430-104546.jpg
https://i.ibb.co/SNtyG59/IMG-20230430-111012.jpg
https://i.ibb.co/KstLPRn/IMG-20230430-105922.jpg

Foto's van vandaag:
Foto 1: Schrammsteine en de Elbe, die we alsmaar blijven volgen.

Foto 2: Der Zirkelstein (ook in zijn beroemde schilderij), met in de achtergrond nog wat hoge bergen, die we nog gaan beklimmen. Allemaal vlak langs de Tsjechische grens.

https://i.ibb.co/TLXVHcR/IMG-20230501-120121.jpg
https://i.ibb.co/svz17Z3/IMG-20230501-151218.jpg

avatar van herman
Ziet er goed uit! Krijg ook gelijk zin om weer te gaan wandelen.

Voorlopig een weekje Bilbao in de planning later deze maand, na het hoogseizoen hopelijk nog wat langer weg.

avatar van Mssr Renard
herman schreef:
Ziet er goed uit! Krijg ook gelijk zin om weer te gaan wandelen.

Voorlopig een weekje Bilbao in de planning later deze maand, na het hoogseizoen hopelijk nog wat langer weg.


Bilbao is Spanje toch? Is het daar niet heel heet nu?

Wij wildrn vóór de zomer en ná de zomer ergens heen. De zomerhitte beleven we thuis en op werk. Dat is hopelijk makkelijker te handlen.

Veel plezier wel in Bilbao gewenst. Wij zouden im decherfst graag weer nasr de Eifel willen (wat mij betreft, één van de mooiste plekken op aarde).

avatar van GrafGantz
Mssr Renard schreef:
(quote)


Bilbao is Spanje toch? Is het daar niet heel heet nu?


Spanje is groot. Bilbao ligt helemaal in het noorden waar het altijd een stuk koeler is.

avatar van GrafGantz
Over wandelen gesproken, over 5,5 week ga ik samen met een mede-Musicmeteraar naar de Oostenrijkse bergen. Eerst een weekje Lechtal in de Noordelijke Kalkalpen, daarna door naar Oost-Tirol net aan de zuidkant van de Alpenhoofdkam. Helaas kamp ik met een slepende blessure, dus het gaat nog spannend worden. Al verwacht ik dat de trip juist goed uit gaat pakken voor m'n blessure.

https://www.bedrijfsprofiel.be/images-nieuws/het-tiroler-lechtal-waar-vlamingen-thuis-zijn16456952235822.jpg

https://www.virgental.at/fileadmin/_processed_/5/9/csm_Obermauern-virgen-copy-nochfragen-wer_7b26048252.jpg

avatar van Mssr Renard
GrafGantz schreef:
Over wandelen gesproken, over 5,5 week ga ik samen met een mede-Musicmeteraar naar de Oostenrijkse bergen. Eerst een weekje Lechtal in de Noordelijke Kalkalpen, daarna door naar Oost-Tirol net aan de zuidkant van de Alpenhoofdkam. Helaas kamp ik met een slepende blessure, dus het gaat nog spannend worden. Al verwacht ik dat de trip juist goed uit gaat pakken voor m'n blessure.

(afbeelding)

(afbeelding)


Sterkte met de blessure. Bij sommige blessures moet je juist blijven bewegen. Gebied ziet er gaaf maar wel heftig uit, qua beklimmingen. Dsn zit je wel ruim boven de paar kilometer in de hoogte.

avatar van GrafGantz
Mssr Renard schreef:
Gebied ziet er gaaf maar wel heftig uit, qua beklimmingen. Dsn zit je wel ruim boven de paar kilometer in de hoogte.


Tweede week zitten we aan de voet van de Hohe Tauern, met een paar van de hoogste toppen van Oostenrijk. Hoogste top in ons gebied is iets van 3670 meter, maar zo hoog zijn we niet van plan te gaan, dan moet je aan touw over gletsjers. Heb ik vroeger wel gedaan overigens

avatar van GrafGantz
Mssr Renard schreef:
Bij sommige blessures moet je juist blijven bewegen.


Correct. Probleem is dat ik een baan heb waarbij ik 40+ uur aan een bureau zit

avatar van Mssr Renard
GrafGantz schreef:
(quote)


Tweede week zitten we aan de voet van de Hohe Tauern, met een paar van de hoogste toppen van Oostenrijk. Hoogste top in ons gebied is iets van 3670 meter, maar zo hoog zijn we niet van plan te gaan, dan moet je aan touw over gletsjers. Heb ik vroeger wel gedaan overigens


Dat is pas stoer. Ik ga pas sinds 5 jaar geleden met/op vakantie, dus heb een hoop in te halen. Ik voel me erg fomo soms. Maar gelukkig is mijn liefde voor Duitsland makkelijk te vervullen.

Misschien ooit ook eens richting Oostenrijk of Slovenië. Maar eerst genieten waar ik nu ben en later de Eifelsteig afronden. Tschüssi!

avatar van Mjuman
herman schreef:
Ziet er goed uit! Krijg ook gelijk zin om weer te gaan wandelen.

Voorlopig een weekje Bilbao in de planning later deze maand, na het hoogseizoen hopelijk nog wat langer weg.


Doe de groeten aan Puppy - misschien wil ie wel water?

avatar van Mssr Renard
Groeten uit Dresden. Morgen lastste dag en zaterdag naar huis. Na zoveel natuur nu eens cultuur.

Op zoek naar kunstmusea en platenzaken.

https://i.ibb.co/wsPPhTF/IMG-20230504-153131.jpg

Tidalwave
Mssr Renard schreef:
Groeten uit Dresden. Morgen lastste dag en zaterdag naar huis. Na zoveel natuur nu eens cultuur.

Op zoek naar kunstmusea en platenzaken.

(afbeelding)


Ik ben nooit in Dresden geweest, maar een collega van mij wel. Die collega vond het een prachtige stad, imposant en idd cultuur!
Wat hem op een gegeven moment opviel: de gevels van de binnenstad hadden een schakering van gave stenen icm ietwat donkerder stenen - die stenen, vertelde hij mij, waren afkomstig van de resten van de kapotgebombardeerde binnenstad in februari 1945.
Dus de huidige binnenstad is herstelde cultuur, en dat hebben ze heel kundig gedaan. Overigens is er pas na de val van de muur in 1989 mee begonnen. Dus na 1945 is er voornamelijk puin geruimd en nauwelijks herbouwd...

avatar van Mssr Renard
Dat klopt. De stad is gebombardeerd en wederopgebouwd. De winkelgebieden doen wat denken aan Rotterdam. Het 'oude' gedeelte niet en heeft erg spectaculaire gebouwen. Erg knap hoe de stad als een feniks uit haar as is herrezen. Ik heb niets dan bewondering hiervoor.

Met cultuur bedoelde ik overigens het bezoeken van (kunst-)historische musea. Er zijn ook grote landschaps- en praalparken. Een mooi contrast met de woeste natuur van de dagen hiervoor, toen wij over honderden en duizenden gevallrn bomen moesten klauteren.

https://i.ibb.co/GJ307LR/IMG-20230503-143143.jpg

Met het gezin vier weken door Thailand en Cambodja.

Hoogtepunt tot nu toe is een dag lang met een tuktuk de omgeving van Battambang (Cambodja) verkennen.
Geweldige mensen, rijstvelden in alle kleuren groen, veel tempels en een stukje oorlogsgeschiedenis.

avatar van Mssr Renard
Vandaag gaan we een week naar Lëzebuerg. Dat is 6,5 uur met de trein (via Sittard dan de bus naar Maastricht dan weer de trein met een overstap in Liège). Dat zijn mooie uitzichten als we doorcde Ardennen rijden. In Maastricht nemen we trouwenseen uur overstaptijd, omdat we cvan die stad houden, de benen wat kunnen strekken en wat kunnen eten.

Dan zijn we drie dagen in de hoofdstad en daarna drie dagen in Echternach bij het Müllerthal.

Ik ben er al eens eerder geweest. Het mooiste land van de wereld. Dat wordt veel wandelen, hiken en uitrusten ook (en bergen beklimmen en van de uitzichten genieten). Ik neem ook mijn nieuwe verrekijker mee (welke ik van mijn vrouw kreeg, omdat ik hopelijk mijn studie heb afgerond).

Zaterdag over een week 's-avonds weer thuis in Amsterdam Noord.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:23 uur

geplaatst: vandaag om 07:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.