De Site / Gebruikers / Wat draaien (of draaiden) je ouders ?
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2009, 00:49 uur
...of voogden / verzorgers ... etc...
kortom : waar ben je mee opgegroeid ?
kortom : waar ben je mee opgegroeid ?
0
wijsneus
geplaatst: 18 november 2009, 08:06 uur
Mijn vader draaide (hij leeft helaas niet meer) :
Jimmy Smith (kan ik wel waarderen)
Benny Goodman (had ie geloof ik 70 platen van; veel live-werk)
Jimmy McGriff
Peggy Lee
Ray Conniff
en dat allemaal op vinyl, zelfs 78-toeren-exemplaren heb ik nog gezien !
Popmuziek kwam maar schaars aan bod; een verdwaalde Ray Charles of Bill Haley zijn door mijn oren nog wel eens opgevangen.
Moeder was vroeger niet van de muziek, later doken regelmatig de Bee Gees op.
Jimmy Smith (kan ik wel waarderen)
Benny Goodman (had ie geloof ik 70 platen van; veel live-werk)
Jimmy McGriff
Peggy Lee
Ray Conniff
en dat allemaal op vinyl, zelfs 78-toeren-exemplaren heb ik nog gezien !
Popmuziek kwam maar schaars aan bod; een verdwaalde Ray Charles of Bill Haley zijn door mijn oren nog wel eens opgevangen.
Moeder was vroeger niet van de muziek, later doken regelmatig de Bee Gees op.
0
geplaatst: 18 november 2009, 08:38 uur
Vader:
Frank Zappa, Little Feat, Steve Vai, Stevie Ray Vaughan, Ry Cooder, Bob Dylan
Moeder:
Bruce Springsteen, Bob Dylan, Leonard Cohen, Björk, Luka Bloom, Christy Moore, R.E.M., Nirvana
Je kan het slechter treffen als zoontje!
Frank Zappa, Little Feat, Steve Vai, Stevie Ray Vaughan, Ry Cooder, Bob Dylan
Moeder:
Bruce Springsteen, Bob Dylan, Leonard Cohen, Björk, Luka Bloom, Christy Moore, R.E.M., Nirvana
Je kan het slechter treffen als zoontje!

0
geplaatst: 18 november 2009, 13:47 uur
Mijn moeder houdt van Spaanstalige kerst-CDs en Berdien Stenberg ...
Mijn vader draaide (en draait nog steeds) foute schlagers, en James Last op klompen.
Een kijken of er mumers zijn die een rottere jeugd hebben gehad dan ik.
Mijn vader draaide (en draait nog steeds) foute schlagers, en James Last op klompen.
Een kijken of er mumers zijn die een rottere jeugd hebben gehad dan ik.
0
geplaatst: 18 november 2009, 13:49 uur
Mijn vader was groot fan van Elvis Presley en mijn moeder van Roy Orbison.
0
geplaatst: 18 november 2009, 13:51 uur
Vaders hekelt muziek...
Moeders draaide ABBA en KISS! Ook Prince trouwens.
Moeders draaide ABBA en KISS! Ook Prince trouwens.
0
geplaatst: 18 november 2009, 14:00 uur
Vooral Pink Floyd en de Beatles, wel vaak aan moeten horen hoe goed de muziek vroeger was en hoe slecht tegenwoordig
0
geplaatst: 18 november 2009, 14:39 uur
Nana Mouskouri, kruitvat klassieke cd's (niet duurder dan €3,99), BZN, Helmut Lotti verkracht de classics, Barry Hays big band cd...
Mijn ouders zijn Vijanden van de Muziek.
Mijn ouders zijn Vijanden van de Muziek.
0
geplaatst: 18 november 2009, 15:21 uur
Mijn vader luistert heel veel classic rock, Pink Floyd is zijn favoriet, maar ook Bob Dylan, The Doors, Led Zeppelin, The Beatles, Genesis, Supertramp e.d. Daarnaast heeft hij een grote voorliefde voor zangeressen, van Anouk tot Kate Bush tot Suzanne Vega tot Astrud Gilberto. Via hem ben ik me in de serieuzere muziek gaan interesseren. Hij heeft vice versa ook veel muziek via mij ontdekt, al hoef ik bij hem niet aan te komen met de hardere en complexere muziek (en techno).
Mijn moeder houdt ook van zangeressen, en van Arrow Jazz-muziek en Dire Straits, Supertramp enzo. Ze vindt Pink Floyd al herrie, dus het moet vooral easy listening zijn voor haar.
Al met al kun je het slechter treffen denk ik...
Mijn moeder houdt ook van zangeressen, en van Arrow Jazz-muziek en Dire Straits, Supertramp enzo. Ze vindt Pink Floyd al herrie, dus het moet vooral easy listening zijn voor haar.
Al met al kun je het slechter treffen denk ik...
0
geplaatst: 18 november 2009, 15:46 uur
Vader:
Niks of nederlandstalig net als mijn broer (en dan bedoel ik het ergste van het ergste; Jan Smit valt dan zelfs nog mee).
Moeder:
Beetje mijn muziek zoals Nujabes, Marvin Gaye, Soap & Skin, Sigur Ros en Atmosphere. Vroeger niet echt in de muziek thuis, net als mijn vader, wat ABBA, The Police, UB 40 en Fleetwood Mac.
Niks of nederlandstalig net als mijn broer (en dan bedoel ik het ergste van het ergste; Jan Smit valt dan zelfs nog mee).
Moeder:
Beetje mijn muziek zoals Nujabes, Marvin Gaye, Soap & Skin, Sigur Ros en Atmosphere. Vroeger niet echt in de muziek thuis, net als mijn vader, wat ABBA, The Police, UB 40 en Fleetwood Mac.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 18 november 2009, 15:49 uur
Vader:
Frank Zappa, King Crimson, Pink Floyd etc.
Moedertje:
Seal, The Police, ABBA ook idd
. Anouk.
Toen ik nog klein was draaiden we The Beatles en The Stones in de auto als we op vakantie gingen.
Frank Zappa, King Crimson, Pink Floyd etc.
Moedertje:
Seal, The Police, ABBA ook idd
. Anouk.Toen ik nog klein was draaiden we The Beatles en The Stones in de auto als we op vakantie gingen.
0
geplaatst: 18 november 2009, 15:51 uur
Wij draaide altijd Mobb Deep in de auto als we op vakantie gingen, maar we gingen nooit.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 18 november 2009, 15:54 uur
Vader:
Tom Waits, Johnny Cash, Prince, Sly & the Family Stone, Neil Young, Bob Marley...
Moeder:
The Beatles, Paul Simon, Stevie Wonder, Rufus Wainwright, Johny Flynn...
Tom Waits, Johnny Cash, Prince, Sly & the Family Stone, Neil Young, Bob Marley...
Moeder:
The Beatles, Paul Simon, Stevie Wonder, Rufus Wainwright, Johny Flynn...
0
geplaatst: 18 november 2009, 15:57 uur
Vader: Jimi Hendrix, Dire Straits, Aerosmith, Eagles, REM, Supertramp, Fleetwood Mac, ABBA, ELO, Spandeau Ballet, Prince
Moeder: weet ik niet zo goed, nooit echt veel intresse ervoor gehad, die heeft niet veel platen/cds van vroeger.
Tegenwoordig luistert mn moeder meer naar 538
, terwijl ik de singletjes van mn vader uit de kast haal.
Moeder: weet ik niet zo goed, nooit echt veel intresse ervoor gehad, die heeft niet veel platen/cds van vroeger.
Tegenwoordig luistert mn moeder meer naar 538
, terwijl ik de singletjes van mn vader uit de kast haal.
0
geplaatst: 18 november 2009, 16:07 uur
Vader:
Kings of Leon, Iron Maiden, AC/DC, Rolling Stones, Eminem, Tiesto, Colbie Caillat, Kelly Clarkson, Bob Marley, André Hazes en Frans Duijts
Moeder:
Bon Jovi, Lemar, Justin Timberlake, Tarkan, Tiesto en Amy Winehouse
Kings of Leon, Iron Maiden, AC/DC, Rolling Stones, Eminem, Tiesto, Colbie Caillat, Kelly Clarkson, Bob Marley, André Hazes en Frans Duijts
Moeder:
Bon Jovi, Lemar, Justin Timberlake, Tarkan, Tiesto en Amy Winehouse
0
geplaatst: 18 november 2009, 16:11 uur
We zijn eens op vakantie geweest naar Turkije en sindsdien moet ik zodra het mooi weer is één van zijn CD's aanhoren. 

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 18 november 2009, 16:16 uur
Hahaha
Toen ik eens in Turkije was draaiden ze DE hit nog steeds.. toen kwam dat jeugdsentiment weer naar boven.

Toen ik eens in Turkije was draaiden ze DE hit nog steeds.. toen kwam dat jeugdsentiment weer naar boven. 
0
geplaatst: 18 november 2009, 16:37 uur
Ik ben opgegroeid op 1 cd: The Very Best of Soulsister. Ik kan hem volgens mij nog steeds van voor naar achter meezingen. Het was de auto-cd en blijkbaar reden we nogal veel met de auto.
Nu heeft mijn vader The Greatest Hits van Cher en ik een abonnement voor het openbaar vervoer.
Nu heeft mijn vader The Greatest Hits van Cher en ik een abonnement voor het openbaar vervoer.
0
geplaatst: 18 november 2009, 20:15 uur
Vader: Kilima Hawaiians
Moeder: Nederlandstalig
James Last en allerhande accordeonmuziek ging/gaat er ook altijd wel in.
Heb ze wel eens geprobeerd op te voeden (mijn moeder heeft laatst alles van Kraftwerk gedownload
), met wisselend succes.
Moeder: Nederlandstalig
James Last en allerhande accordeonmuziek ging/gaat er ook altijd wel in.
Heb ze wel eens geprobeerd op te voeden (mijn moeder heeft laatst alles van Kraftwerk gedownload
), met wisselend succes.
0
geplaatst: 18 november 2009, 20:25 uur
Vader:
U2, U2, U2, U2, U2 en nog eens U2. En verder een beetje Beatles, Dire Straits, The Police, en wat iconen uit de jaren 80 (Jackson, Madonna, Queen e.d.)
Moeder:
ABBA, Shania Twain, Kate Bush en nog wat van dat soort zangeressen. Verder niet bepaald een uitgesproken muziekliefhebber.. de irritatie slaat bij haar al snel toe als het om muziek gaat.
U2, U2, U2, U2, U2 en nog eens U2. En verder een beetje Beatles, Dire Straits, The Police, en wat iconen uit de jaren 80 (Jackson, Madonna, Queen e.d.)
Moeder:
ABBA, Shania Twain, Kate Bush en nog wat van dat soort zangeressen. Verder niet bepaald een uitgesproken muziekliefhebber.. de irritatie slaat bij haar al snel toe als het om muziek gaat.
0
geplaatst: 18 november 2009, 20:40 uur
Alle muziek gecomponeerd tussen de 'uitvinding' van de polyphonie in westerse muziek en de dood van Haydn - daarna vond met name mijn moeder het maar niets meer. Veel renaissance (Tallis, Lassus, Palestrina etc.) en grote hoeveelheden Bach. Favoriete componist in de auto was Händel; ik kan de hele ouverture van de Music for the Royal Fireworks zo meehummen.
0
geplaatst: 18 november 2009, 20:41 uur
Vader:
Dayna Kurtz, Antony & the Johnsons, Tom Waits, Lou Reed, Velvet Underground, Eels, CocoRosie, Joni Mitchell
Moeder:
Bob Dylan, Neil Young, Van Morrison, Antony & the Johnsons, Decemberists, White Stripes, Andrew Bird, Magnolia Electric Co., Eels, The Postal Service, Nick Drake, Tom Waits, Tin Hat Trio, Arcade Fire..
en kan zo nog wel even doorgaan, ben ook regelmatig met mijn moeder naar concerten geweest
Dayna Kurtz, Antony & the Johnsons, Tom Waits, Lou Reed, Velvet Underground, Eels, CocoRosie, Joni Mitchell
Moeder:
Bob Dylan, Neil Young, Van Morrison, Antony & the Johnsons, Decemberists, White Stripes, Andrew Bird, Magnolia Electric Co., Eels, The Postal Service, Nick Drake, Tom Waits, Tin Hat Trio, Arcade Fire..
en kan zo nog wel even doorgaan, ben ook regelmatig met mijn moeder naar concerten geweest

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 november 2009, 20:46 uur
Mijn vader draait eigenlijk hetzelfde als ik, behalve jazz en metal.
Een lijstje van z'n favoriete artiesten zou zoiets opleveren: The Doors, David Bowie, Led Zeppelin, Neil Young, The Beatles, J.J. Cale. En de hele ''Woodstock generatie''. Daarnaast ook veel blues.
Blof en Queen is dan weer jammer, maar niemand is perfect.
M'n moeder luisterde aanvankelijk veel naar Bowie, George Harrison, Alison Moyet, Pink Floyd, maar is nu overgestapt op zooi als Keane, Coldplay, Amy Winehouse. Ze wil zo nodig met de tijd meegaan....
Over het algemeen heb ik het niet slecht getroffen.
Een lijstje van z'n favoriete artiesten zou zoiets opleveren: The Doors, David Bowie, Led Zeppelin, Neil Young, The Beatles, J.J. Cale. En de hele ''Woodstock generatie''. Daarnaast ook veel blues.
Blof en Queen is dan weer jammer, maar niemand is perfect.
M'n moeder luisterde aanvankelijk veel naar Bowie, George Harrison, Alison Moyet, Pink Floyd, maar is nu overgestapt op zooi als Keane, Coldplay, Amy Winehouse. Ze wil zo nodig met de tijd meegaan....
Over het algemeen heb ik het niet slecht getroffen.

0
geplaatst: 18 november 2009, 20:49 uur
Mijn ouders draaiden: Queen, Led Zeppelin, Deep Purple, Alice Cooper etc.
Nu: Frans Bauer, Frans Duijts etc. Bahh

Nu: Frans Bauer, Frans Duijts etc. Bahh

0
geplaatst: 18 november 2009, 21:18 uur
Vader:
Floyd, Doors, Bowie etc. Standaard maar erg tof
Moeder:
Duran Duran(en wat meer synth jaren 80 spul), Leonard Cohen en Kate Bush
Het is wat standaard maar mag niet klagen.
Floyd, Doors, Bowie etc. Standaard maar erg tof
Moeder:
Duran Duran(en wat meer synth jaren 80 spul), Leonard Cohen en Kate Bush
Het is wat standaard maar mag niet klagen.
0
Harco
geplaatst: 18 november 2009, 21:33 uur
Vader:
Van Terence Trent d'Arby tot Happy Hardcore en van Eurodance tot Rammstein.
Moeder:
Guns 'n Roses, Bryan Adams, Van Dik Hout, Guus Meeuwis.
Van Terence Trent d'Arby tot Happy Hardcore en van Eurodance tot Rammstein.
Moeder:
Guns 'n Roses, Bryan Adams, Van Dik Hout, Guus Meeuwis.
0
geplaatst: 18 november 2009, 21:34 uur
Vader: Johan Strauss, BZN, Frans Bauer, André Rieu en verder eigenlijk niks (muziek is niet zo belangrijk )
Moeder: Elvis, The Sound of Music musical en vond Queen en Prince wel leuk maar verder ook niet met muziek bezig; ze vond sommige hits uit de top 40 leuk maar had geen idee wie of wat.
Opvallend dus dat ik jaren viool heb gespeeld, even concertmeester geweest ben in een amateurorkest en dat ze dat volledig steunden (wat zaten die me soms achter mijn vodden als ik weer eens geen zn had).
En mijn verzameling muziek in vergelijk met die paar LP's en CD's die zij hebben is natuurlijk om te schuddebuiken.
Moeder: Elvis, The Sound of Music musical en vond Queen en Prince wel leuk maar verder ook niet met muziek bezig; ze vond sommige hits uit de top 40 leuk maar had geen idee wie of wat.
Opvallend dus dat ik jaren viool heb gespeeld, even concertmeester geweest ben in een amateurorkest en dat ze dat volledig steunden (wat zaten die me soms achter mijn vodden als ik weer eens geen zn had).
En mijn verzameling muziek in vergelijk met die paar LP's en CD's die zij hebben is natuurlijk om te schuddebuiken.
* denotes required fields.