De Site / Gebruikers / Wat draaien (of draaiden) je ouders ?
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2009, 23:14 uur
aERodynamIC schreef:
nu snap ik waarom ik op een gegeven moment nieuwgekochte cd's onder mijn kleding naar mijn kamer smokkelde: ze snapten niet dat ik zoveel kocht.......
).
Mijn ouders zijn als die van itchy
nu snap ik waarom ik op een gegeven moment nieuwgekochte cd's onder mijn kleding naar mijn kamer smokkelde: ze snapten niet dat ik zoveel kocht.......
).Mijn ouders zijn als die van itchy
Bij Itchy is dat trauma nog grappiger door z'n username en avatar.
Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben die niet is opgevoed door mensen die alles van Neil Young, Haydn en Deep Purple in huis hadden.
Dat van die cd's smokkelen is heerlijk herkenbaar... De obsessieve liefde voor muziek is moeilijk uit te leggen soms.
Nog iets dat ik vergeten was: nadat mijn pa overleed, en er dus stilte in het ouderlijk huis ontstond door het onbreken van een constante achtergrond van sport op televisie, heb ik een keer een playlist gemaakt op de computer van mijn moeder. Sindsdien heeft ze 1 cd van me geleend, en wel deze, omdat ze nummer 10 prachtig vond. Gelijk heeft ze ook nog...
Het is helemaal niet stoer of volwassen om Abba af te zeiken hoor mensen...
0
Lukk0
geplaatst: 20 november 2009, 09:05 uur
Vader: Frank Zappa, Tower of Power, Spyro Gyra, Lou Reed, Deep Purple, Pink Floyd, Montreux Summit (obscure jazz volgens mij), Camel en nog veel meer Frank Zappa.
Moeder: The Police, Marco Borsato, musicals en daar houdt het wel zo'n beetje op.
Moeder: The Police, Marco Borsato, musicals en daar houdt het wel zo'n beetje op.
0
geplaatst: 20 november 2009, 11:39 uur
Moeder: kleinkunst (m.n. Freek de Jonge, Bram Vermeulen), new age, Klassiek vocaal (m.n. gregoriaans, Renaissance/vroeg Barok), Aangenaam Klassiek-cd's.
Vader: Hollands levenslied (m.n. Jan Smit, Frans Bauer, Jannes, nou ja, en de rest eigenlijk ook.)
Schokkend: Vader is ook lid van diverse fanclubs (F. Bauer, J. Smit...0 en heeft zelfs meermaals een reisje langs de Rijn gemaakt met de Tros
)
Vader: Hollands levenslied (m.n. Jan Smit, Frans Bauer, Jannes, nou ja, en de rest eigenlijk ook.)
Schokkend: Vader is ook lid van diverse fanclubs (F. Bauer, J. Smit...0 en heeft zelfs meermaals een reisje langs de Rijn gemaakt met de Tros
)
0
geplaatst: 20 november 2009, 12:04 uur
Vader:
Pink Floyd, Steely Dan, The Police, Led Zeppelin, Deep Purple, Enya, Clannad, Queen, Rolling Stones, George Michael, Eric Clapton, BB King, Ben's Brother, Keane, Coldplay en wat andere pop/rock bandjes van nu en vroeger.
Hij is een muziekliefhebber, maar niet ergens specifiek fan van. Daarnaast is hij wel iemand die altijd op zoek is naar nieuwe dingetjes. Verder luistert hij het liefst naar Radio 2 en is elk jaar een trouwe Top 2000 volger/stemmer.
Moeder:
Als ze überhaupt iets opzet is Enya of Celine Dion. Voor de rest levert ze kritiek op wat ik draai en doet muziek haar niet zoveel.
Beide dus geen soul-liefhebbers. Al is mijn pa er wel eens over verbaast dat ik naar oudere muziek luister als hij in de kast heeft staan. Misschien toch een teken van afzetten tegen mijn ouders
Pink Floyd, Steely Dan, The Police, Led Zeppelin, Deep Purple, Enya, Clannad, Queen, Rolling Stones, George Michael, Eric Clapton, BB King, Ben's Brother, Keane, Coldplay en wat andere pop/rock bandjes van nu en vroeger.
Hij is een muziekliefhebber, maar niet ergens specifiek fan van. Daarnaast is hij wel iemand die altijd op zoek is naar nieuwe dingetjes. Verder luistert hij het liefst naar Radio 2 en is elk jaar een trouwe Top 2000 volger/stemmer.
Moeder:
Als ze überhaupt iets opzet is Enya of Celine Dion. Voor de rest levert ze kritiek op wat ik draai en doet muziek haar niet zoveel.
Beide dus geen soul-liefhebbers. Al is mijn pa er wel eens over verbaast dat ik naar oudere muziek luister als hij in de kast heeft staan. Misschien toch een teken van afzetten tegen mijn ouders

0
geplaatst: 20 november 2009, 13:22 uur
Paap_Floyd schreef:
... en heeft zelfs meermaals een reisje langs de Rijn gemaakt met de Tros
)
... en heeft zelfs meermaals een reisje langs de Rijn gemaakt met de Tros
) Ja, dat is erg. Daar mag je je voor schamen.

0
geplaatst: 23 november 2009, 15:01 uur
dix schreef:
En dus als die van mij.. je bent niet alleen Eric
(quote)
En dus als die van mij.. je bent niet alleen Eric
Ik voeg mijzelf daar ook aan toe....
vader: interesseert zich niet voor muziek alleen voor voetbal
moeder: Corry Konings, Frans Bauer, Lee Towers en lekker Op Volle Toeren kijken bij de Tros met Chiel Montagne.
0
geplaatst: 23 november 2009, 16:54 uur
Vader: had niets met muziek; kan me slechts een singletje van Ria Valk ( tot zover de "popmuziek"
) herinneren; Iets met groenten op lichaamsdelen.
Moeder: klassiek, met name Chopin. Speelde heel vroeger ook piano. Waar mijn vader niet tegen kon
Betrapte mijn moeder wel eens op het 'stiekum' luisteren in mijn kamertje naar bijvoorbeeld Supersister, vooral Pudding en Gisteren vond ze mooi.
Ze kwam ook altijd voor me op als ik volgens vader weer rotherrie draaide....de schat
) herinneren; Iets met groenten op lichaamsdelen. Moeder: klassiek, met name Chopin. Speelde heel vroeger ook piano. Waar mijn vader niet tegen kon

Betrapte mijn moeder wel eens op het 'stiekum' luisteren in mijn kamertje naar bijvoorbeeld Supersister, vooral Pudding en Gisteren vond ze mooi.
Ze kwam ook altijd voor me op als ik volgens vader weer rotherrie draaide....de schat
0
bobbee
geplaatst: 22 december 2009, 01:54 uur
Van mijn vader weet ik niet of hij muzikaal was. Hij had één liedje waarvan ik de titel niet ken, maar dat vond hij prachtig. Hij had toen net zijn mulo Frans gehaald. Het liedje ging van: quand le soleil dit bonjour aux montagnes tralala tralala. Als iemand het weet mag hij het zeggen.
Mijn moeder was een echte muziekliefhebster. Altijd als ik uit school thuis kwam stond de thee klaar en de radio aan en zong ze mee, opera, zangkoor de huppeldepups, vara joop stokkermans.
Popmuziek vond ze gejank, tot yesterday uitkwam, toen werd ze beatles fan.
Mijn moeder was een echte muziekliefhebster. Altijd als ik uit school thuis kwam stond de thee klaar en de radio aan en zong ze mee, opera, zangkoor de huppeldepups, vara joop stokkermans.
Popmuziek vond ze gejank, tot yesterday uitkwam, toen werd ze beatles fan.
0
geplaatst: 22 december 2009, 02:01 uur
bobbee schreef:
Het liedje ging van: quand le soleil dit bonjour aux montagnes tralala tralala. Als iemand het weet mag hij het zeggen.
Het liedje ging van: quand le soleil dit bonjour aux montagnes tralala tralala. Als iemand het weet mag hij het zeggen.
Lucille Starr - Quand Le Soleil Dit Bonjour Aux Montagnes
Lucille Starr is cool.

0
bobbee
geplaatst: 22 december 2009, 02:28 uur
L_T_B schreef:
Lucille Starr is cool.
(quote)
Lucille Starr is cool.
Jee, sta je ineens weer in je korte broek naar je vader te kijken. Dank LTB voor deze flash back.
0
geplaatst: 22 december 2009, 10:57 uur
Oldfart schreef:
Vader: had niets met muziek; kan me slechts een singletje van Ria Valk ( tot zover de "popmuziek"
) herinneren; Iets met groenten op lichaamsdelen.
) herinneren; Iets met groenten op lichaamsdelen. worstjes op mijn borstjes
preitjes op mijn dijtjes
bietjes op mijn knietjes
dat was 'm he ?
0
geplaatst: 16 februari 2010, 10:21 uur
Vader: Luistert naar Volbeat, Motorhead, Chrome Division, Machine Head, Pantera, Slipknot, Slayer en nog veel meer.
Moeder: Luistert naar van alles: Blues van John Mayer, Rory Gallagher, Stevie Ray Vaughn, The Verve, Racoon, Novastar, Muse en luistert ook dingen die ik gaaf vind: Opeth, Between The Buried and Me en Tool
Moeder: Luistert naar van alles: Blues van John Mayer, Rory Gallagher, Stevie Ray Vaughn, The Verve, Racoon, Novastar, Muse en luistert ook dingen die ik gaaf vind: Opeth, Between The Buried and Me en Tool
0
geplaatst: 21 juni 2010, 20:29 uur
Mijn Ouwe Heer luisterde naar Jantje Koopmans en de Zangeres zonder naam.
Moeder: George Jones, Jim Reeves, Hank Williams, John Denver, Dr.Hook , Walkers, André Rieu, Tee-set, Cats, Mark knopfler en nog veel meer.
Moeder: George Jones, Jim Reeves, Hank Williams, John Denver, Dr.Hook , Walkers, André Rieu, Tee-set, Cats, Mark knopfler en nog veel meer.
0
geplaatst: 21 juni 2010, 22:21 uur
Mijn moeder was een groot Herman van Veen fan. ze had ook platen van Boudewein de groot, Nana Mouskouri, Abba, John Denver, crosby Stills, Nash & Young.
Mijn vader luisterd veel naar klassiek en naar jazz/bleus, maar houd van rock, en country.
ik heb het liefhebben van meerdere muziekstijlen niet van een vreemde.
Mijn vader luisterd veel naar klassiek en naar jazz/bleus, maar houd van rock, en country.
ik heb het liefhebben van meerdere muziekstijlen niet van een vreemde.
0
whoknowslisa
geplaatst: 5 juli 2010, 19:46 uur
Bij mijn ouders word er eigenlijk amper muziek gedraaid (lang verhaal), maar ze hebben van alles in hun kast staan. Bruce Springsteen is toch wel favoriet. Mijn vader heeft wel de beste smaak van hen; CSNY, Pink Floyd, Genesis, Traveling Wilburys, Queen, James Taylor en wat meer rock achtigen. Ook weet ik hem regelmatig het een en ander aan te smeren; John Mayer, Keane, Amy Macdonald, Brendan Benson, Ray Lamontagne etc.
Mijn moeder houdt voornamelijk van Springsteen, maar daarnaast luistert ze ook naar 'foute' muziek als John Denver, Bee Gees (met uiteraard heel hard en vals meezingen, zucht!)en Third World. XD
Mijn moeder houdt voornamelijk van Springsteen, maar daarnaast luistert ze ook naar 'foute' muziek als John Denver, Bee Gees (met uiteraard heel hard en vals meezingen, zucht!)en Third World. XD
0
geplaatst: 8 juli 2010, 12:54 uur
Mijn pa luisterde vroeger veel naar Johnny Cash, George Jones, Conway Twitty, Marty Robbins, Oberkrainer- en Egerländer muziek, James Last, Franck Purcell, Bert Kampfert en veel van die showorkesten. Nu meer Tex-Mex / Nortena (Flaco Jimenez, Texas Tornados, Los Tigres del Norte...) en Semino Rossi 
Ma is tegenwoordig van het Nederlandsche Lied (Bauer, Weber, Jannes). Vroeger kon ze acts als Abba en Shakin' Stevens wel waarderen.

Ma is tegenwoordig van het Nederlandsche Lied (Bauer, Weber, Jannes). Vroeger kon ze acts als Abba en Shakin' Stevens wel waarderen.
0
geplaatst: 9 juli 2010, 11:08 uur
Mijn moeder luistert vooral naar rustige, yoga muziek zoals Enya.
En mijn vader naar Muse, U2...
En mijn vader naar Muse, U2...
0
geplaatst: 9 juli 2010, 14:15 uur
M'n moeder vooral Frédérique Spigt, en m'n vader houdt vooral van bands als KISS en ook van Pearl Jam.. En beiden erg fan van The Police!
Ik heb 't niet slecht getroffen, vond ik zo..
Ik heb 't niet slecht getroffen, vond ik zo..

0
beaster1256
geplaatst: 10 juli 2010, 00:19 uur
vader en moeder luisterden vaak naar operettes ( ik werd gek soms ) 

0
geplaatst: 12 juli 2010, 10:31 uur
Moeders:
En ik draag Rob de Nijs daardoor een warm hart toe...héééérlijk dit!!
Vaders:
Zelfde als bij Rob, als ik dit weer hoor voel ik me weer een klein kind.......
En ik draag Rob de Nijs daardoor een warm hart toe...héééérlijk dit!!
Vaders:
Zelfde als bij Rob, als ik dit weer hoor voel ik me weer een klein kind.......
0
geplaatst: 13 juli 2010, 11:11 uur
Vader: Van Morrison, Bob Dylan, Belle and Sebastian, David Bowie, Elvis Costello, Lou Reed, Spinvis, Laurie Anderson.
Moeder: Nick Drake, Bach, Klezmer, Nina Simone, Miles Davis, Youssou N'Dour.
Daar zijn dan bijgekomen, dingen als: Iron & Wine, CocoRosie, Portishead, St. Vincent, Soap&Skin, Fleet Foxes en Beirut.
Daar zijn dan bijgekomen, dingen als: Iron & Wine, CocoRosie, Portishead, St. Vincent, Soap&Skin, Fleet Foxes en Beirut.
0
Misterfool
geplaatst: 13 juli 2010, 12:14 uur
Vader is nog steeds een echte soulkikker. Met name van Motown heeft hij veel. Enorm fan van stevie wonder en marvin gaye. Enkele rockalbums heeft hij ook. Zo heeft hij best offs van the moody blues,CCR Eagles en supertramp en een paar albums van pink floyd, santana en Tears for fears.
mam is een beetje folker/singer-songwriterliefhebber. ze heeft albums van leonard Cohen,Paul simon en Bob dylan.
mam is een beetje folker/singer-songwriterliefhebber. ze heeft albums van leonard Cohen,Paul simon en Bob dylan.
0
Skinny Fists
geplaatst: 13 juli 2010, 13:47 uur
levenvergeten schreef:
Vader: Van Morrison, Bob Dylan, Belle and Sebastian, David Bowie, Elvis Costello, Lou Reed, Spinvis, Laurie Anderson.
Prima smaak!

0
The Oath
geplaatst: 15 juli 2010, 22:14 uur
Vandaag in de auto van mijn grootvader een oud casettebandje gevonden van THE BEATLES: PLEASE PLEASE ME.

Heb nu tenminste dat album van hen al origineel

Heb nu tenminste dat album van hen al origineel

0
geplaatst: 5 september 2013, 13:50 uur
Ik begin steeds beter te merken wat voor muzieksmaak mijn ouders hebben.
Mijn vader gaat de laatste tijd veel richting stoner en dan vooral de wat onbekendere bands. Ook draait Mötorhead de laatste tijd behoorlijk zijn rondjes in de cd-speler. Ook Volbeat en Alter Bridge behoren tot de favorieten.
Mijn moeder verrast me nog steeds qua muziek, echt enorm open-minded. Ik snap helemaal waar ik die brede muzieksmaak vandaan heb, ook behoorlijk wat overeenkomsten. Nick Cave & The Bad Seeds staat heel vaak op bij mijn moeder. Groepen als The Verve, Bloc Party, Rory Gallagher, Arctic Monkeys en Radiohead staan best vaak op. Het is eigenlijk te veel om op te noemen, mijn moeder haalt ook veel inspiratie uit mijn cd-kast. Bands als Cult Of Luna, The National, Deafheaven (jawel!), Karnivool en The Ocean kunnen op haar waardering rekenen. De laatste twee CD's die ik haar heb aangeraden zijn Slow Focus van Fuck Buttons en Colored Sands van Gorguts en die vielen allebei in de smaak. We gaan ook vaak samen naar concerten, het laatste concert was van Cult Of Luna in de Effenaar.
Mijn vader gaat de laatste tijd veel richting stoner en dan vooral de wat onbekendere bands. Ook draait Mötorhead de laatste tijd behoorlijk zijn rondjes in de cd-speler. Ook Volbeat en Alter Bridge behoren tot de favorieten.
Mijn moeder verrast me nog steeds qua muziek, echt enorm open-minded. Ik snap helemaal waar ik die brede muzieksmaak vandaan heb, ook behoorlijk wat overeenkomsten. Nick Cave & The Bad Seeds staat heel vaak op bij mijn moeder. Groepen als The Verve, Bloc Party, Rory Gallagher, Arctic Monkeys en Radiohead staan best vaak op. Het is eigenlijk te veel om op te noemen, mijn moeder haalt ook veel inspiratie uit mijn cd-kast. Bands als Cult Of Luna, The National, Deafheaven (jawel!), Karnivool en The Ocean kunnen op haar waardering rekenen. De laatste twee CD's die ik haar heb aangeraden zijn Slow Focus van Fuck Buttons en Colored Sands van Gorguts en die vielen allebei in de smaak. We gaan ook vaak samen naar concerten, het laatste concert was van Cult Of Luna in de Effenaar.

0
geplaatst: 5 september 2013, 23:23 uur
Don Cappuccino gezien je leeftijd snap ik dat jouw moeder zo'n coole smaak heeft ze is waarschijnlijk zelf nog vrij jong 
Ok mijn ouders.
Mijn vader houd van de Shadows en als hij ze opzet dan gaat dat HARD! Hij zit dan een beetje raar mee te wiegen op zijn stoel en als ie staat maakt ie een rare beweging en zegt dan awawaouwawauwawuwauw mijn rug. Rock en Roll vind hij fijn maar de Shadows die zijn het helemaal voor hem.
Mijn moeder zegt dat ze van ALLE muziek houdt. Haar favoriete nummer is Strange Effect van Dave Berry en Wally Tax vond ze stom. Dat ben ik niet met haar eens overigens want Wally Tax en zijn Outsiders zijn rete cool. Dit is een eerste teken dat mijn moeder niet altijd de waarheid spreekt want ze houdt echt niet van alle muziek. Eigenlijk is muziek niet zo aan haar besteed. Sky Radio ofzo iets wat het niveau van een behangetje heeft dat is voor haar wel te doen. Ze houdt namelijk totaal niet van de muziek die ik leuk vond toen ik nog thuis woonde.Ook de muziek die ik nu leuk vind, krijgt bij haar de handjes niet op elkaar. Het is allemaal herrie en zwaar.
Dus ja waar mijn passie voor muziek nou eigenlijk vandaan komt geen idee. Ze zijn geen van beiden heel erg met muziek bezig en als ze wat luisteren is dat eigenlijk verdomde beperkt. Misschien ben ik een eeuwige puber en is mijn uitgebreide muziekliefde een soort van schoppen tegen mijn ouders en hopelijk hou ik er nooit mee op
.

Ok mijn ouders.
Mijn vader houd van de Shadows en als hij ze opzet dan gaat dat HARD! Hij zit dan een beetje raar mee te wiegen op zijn stoel en als ie staat maakt ie een rare beweging en zegt dan awawaouwawauwawuwauw mijn rug. Rock en Roll vind hij fijn maar de Shadows die zijn het helemaal voor hem.
Mijn moeder zegt dat ze van ALLE muziek houdt. Haar favoriete nummer is Strange Effect van Dave Berry en Wally Tax vond ze stom. Dat ben ik niet met haar eens overigens want Wally Tax en zijn Outsiders zijn rete cool. Dit is een eerste teken dat mijn moeder niet altijd de waarheid spreekt want ze houdt echt niet van alle muziek. Eigenlijk is muziek niet zo aan haar besteed. Sky Radio ofzo iets wat het niveau van een behangetje heeft dat is voor haar wel te doen. Ze houdt namelijk totaal niet van de muziek die ik leuk vond toen ik nog thuis woonde.Ook de muziek die ik nu leuk vind, krijgt bij haar de handjes niet op elkaar. Het is allemaal herrie en zwaar.
Dus ja waar mijn passie voor muziek nou eigenlijk vandaan komt geen idee. Ze zijn geen van beiden heel erg met muziek bezig en als ze wat luisteren is dat eigenlijk verdomde beperkt. Misschien ben ik een eeuwige puber en is mijn uitgebreide muziekliefde een soort van schoppen tegen mijn ouders en hopelijk hou ik er nooit mee op
.
0
geplaatst: 5 september 2013, 23:39 uur
Ha, Wally....kwam altijd zijn boodschapjes halen toen ik nog in de supermarkt werkte in de Wibautstraat.
* denotes required fields.