MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MuMe Zomergasten

zoeken in:
tip_of.yourstar
Or maybe midgets.

(Ik kon het niet laten.)

Durft nu niemand meer?

Ik wil best nog even door zingen, als je dat bedoelt hoor.
They got the mustard ooooooooout

Als je wacht op de volgende zomergast? Dat lijkt me iets wekelijks, dus die komt zondag weer.

iemand anders mag het zondag overnemen, ik heb verder de rest van de week weinig tijd.

Ik kan de komende dagen ook niet.

Zal ik er dan in springen?

Misterfool
ik laat Van Halen het woord doen

Sven Ik wil ook wel een keer

- Chevy93
- sxesven
- deric raven
- madmadder
- Don Cappuccino
- Paap
- Misterfool
- stoepkrijt
- tip_of.yourstar
- Fathead
- itchy
~Slowgaze
-ThirdEyedCitizen
- Joy4ever
- niels94

Als het voor het einde van de na-zomer nog mocht lukken:

- Chevy93
- sxesven
- deric raven
- madmadder
- Don Cappuccino
- Paap
- Misterfool
- stoepkrijt
- tip_of.yourstar
- Fathead
- itchy
~Slowgaze
-ThirdEyedCitizen
- Joy4ever
-Omsk
- niels94

Toch jammer dat er niet gelijk doorgegaan wordt. Een leuke post sxesven. Eén van de betere die ik in al die jaren op MuMe ben tegengekomen.

Ik zal morgen starten.

Zomergasten: vanavond met Mike Klaassen

We hebben vandaag Mike Klaassen te gast. Een 17-jarige jongen die al vroeg met muziek begon en ook bekend staat als Deafheaven-fanboy. Mike zocht zijn heil eerst in metal maar toen hij op het forum Musicmeter kwam (toevallig, mijn vorige gasten hadden het daar ook al over) ging er een hele muzikale wereld open voor hem. Daar gaat hij over vertellen. Zijn entrance is in ieder geval indrukwekkend, met de bassdrum in huis vallen. We hebben er gelukkig een foto van:

(afbeelding)

Lelijke fantastische muziek: Muziekfragment dat mijn muzikale leven heeft veranderd

Metal is voornamelijk duistere muziek. Ik luisterde naar black metal, death metal, doom en dan ben je behoorlijk wat gewend. Toch hoorde ik een nummer in 2010 dat vele malen extremer was dan ik ooit had gehoord. We hebben het over A Hanging van Swans.

(Presentator luistert aandachtig, zijn gezicht begint rare trekken te vertonen)

Waarom dit fragment?

Omdat Swans mij liet horen dat muziek niet per se ¨mooi¨ hoeft te zijn om je te raken. Het is dissonant, de zang is hypnotiserend en de drums zijn donderend. De achtergrondvocalen zwerven door je hoofd heen en het heeft iets heel angstaanjagends. Dit is ook het enige nummer waar ik ooit bang door ben geworden. Ik krijg een enorm onderbuikgevoel tijdens het luisteren, zo iets had ik nog nooit ervaren. Daarna ben ik meer van Swans gaan opzoeken en het is een van mijn favoriete bands geworden.

Luister je dit voor je plezier?

Eigenlijk wel, ja. Het heeft iets in zich wat er voor zorgt dat je even ergens anders bent. Swans maakt zowat soundtracks voor horrorfilms. Vooral ´s avonds met koptelefoon op is het bloedstollend spannende muziek.

Swans Mooie entree.

Misterfool
Swans: heerlijke intense muziek.

Ik heb een tijdje geleden eens Children Of God geprobeerd, maar die vond ik op een klein aantal uitzonderingen na een vreselijke plaat. Jammer, want het typische Swans-sfeertje zou me eigenlijk wel moeten aanspreken.

Interessant fragment om mee te beginnen. Zo wanneer het nog licht is.

ArthurDZ schreef:
Ik heb een tijdje geleden eens Children Of God geprobeerd, maar die vond ik op een klein aantal uitzonderingen na een vreselijke plaat. Jammer, want het typische Swans-sfeertje zou me eigenlijk wel moeten aanspreken.
Niet echt te vergelijken met het echt vroege werk (1982-1986) eigenlijk.

Filmfragment: Aliënatie is nooit zo menselijk geweest

Van de ontzettend duistere muziek van Swans gaan we naar een heel lief wezentje. Heeft U de zakdoek al bij de hand? Ik heb namelijk dit filmfragment gekozen:

Waarom heb ik dit filmfragment gekozen?

E.T. is de enige film waarbij ik heb gehuild en ik krijg nu nog steeds een brok in mijn keel door dit fragment. Ik was negen toen ik de film voor het eerst zag en ik werd compleet meegenomen door het verhaal. Je gaat meeleven met de schattige alien genaamd E.T. die heimwee heeft. Het zijn hele menselijke gevoelens, iets wat Spielberg fantastisch voor elkaar heeft gekregen. Op het eind vertrekt E.T. nadat je met hem hebt mee geleefd en toen voelde ik de tranen over mijn wangen stromen. Ik werd op die leeftijd al emotioneel als ik een aantal dagen weg ging van mijn ouders om te logeren, ik voelde het.

E.T. is niet een van mijn favoriete films aller tijden maar het heeft wel een enorme indruk op mij achter gelaten. De film is behoorlijk sentimenteel nadat ik hem later weer keek, maar dat is niet erg. Die eerste ervaring pakken ze niet van mij af.

E.T., een film iedereen kent. Ten minste.. ik ken dat wezentje. Maar ik kan me niet herinneren de film ooit volledig gezien te hebben.

Wat zijn dan wel je favoriete films?

chevy93 schreef:
E.T., een film iedereen kent. Ten minste.. ik ken dat wezentje. Maar ik kan me niet herinneren de film ooit volledig gezien te hebben.

Geldt ook voor mij.

Ik wel, in de bios zelfs. Mijn eerste bioscoopbezoek

Eén nummer dat iedereen gehoord moet hebben

Vraag mensen over metal en je krijgt vaak het antwoord dat het herrie is en het maar wat beuken op instrumenten is. Misschien was dat wel anders geweest als die mensen Finland van Cult Of Luna hadden gehoord:

Cult Of Luna is een Zweedse band die onder de noemer post-metal valt. Dit is een hardere variant van post-rock, lange en sfeervolle composities met veel kracht. Ik wist eerst niet wat ik moest kiezen bij dit onderdeel totdat ik vorige week woensdag deze band live ging zien. Alle nummers waren fantastisch, maar Finland vond ik er boven uit steken. Ik sloot mijn ogen tijdens de prachtige melodieuze passages en ook tijdens de harde. Deze band krijgt het namelijk voor elkaar om tijdens zijn meest brute momenten nog steeds tranentrekkend mooie melodieën uit de mouw te schudden.

totdat ik vorige week woensdag deze band live ging zien.
Maar het ging toch niet door?

Zal eens luisteren als ik in de gelegenheid ben. Post-metal kan mij soms best bekoren, namelijk.

Jongons? Zijn we echt zo bang geworden van Sven? Desnoods wil ik wel een poging wagen (ik heb nog steeds vakantie). Ik zou het overigens ook in één bericht doen, met een poging er een soort consistent verhaal van te maken. En gezien de lijst willen er wel meer. Dus is het nergens voor nodig dat dit topic nu al doodbloedt, lijkt mij. Dus, Don Cappuccino, wat staat er te gebeuren?

Sorry, gisteren heb ik zowat heel de dag deelgenomen aan de MuMe Albumlijst in de chat. Ik gooi er vandaag twee fragmenten doorheen.

Twee muziekfragmenten die iedereen simpelweg gezien moet hebben

Bij deze had ik het even moeilijk omdat Chevy al voor Sigur Rós heeft gekozen, deze stond ook op mijn lijst. Hetzelfde geldt voor Live At Pompeii van Pink Floyd, die kunnen we dus ook afstrepen. Wat houden we dan over? Dan gaan we naar fragmenten die indruk op mij maakten toen ik wat jonger was.

The Rime Of The Ancient Mariner, misschien wel mijn favoriete nummer van Iron Maiden. Hier hoor je waar bands als Dream Theater de mosterd vandaan hebben. Live After Death heb ik heel vaak op videoband gezien en daarna op DVD. Hier krijg je een band in topvorm te zien. Vooral het basstuk in het midden met de rook op het podium maakte indruk. Heel mysterieus.

Het tweede fragment is iets heel anders. Ik kocht twee jaar geleden een DVD van The Old Grey Whistle Test en daar stond een optreden op met een hele rauwe stem. Ik vond het prachtig:

Dit is nog steeds een van mijn favoriete nummers aller tijden. Tom Traubert's Blues is Tom Waits op zijn gevoeligst. Eigenlijk moet je er niet te veel over zeggen en gewoon luisteren en genieten.

Tom Waits 'nuff said.

The Old Grey Whistle West
Test, neem ik aan dan?

Tom Waits, weinig mee, vooral deze Tom Waits.

Iron Maiden is een mooie keuze.

Wat ik me dan afvraag: Is dit nu Waits' stem in het dagelijkse leven ook? Want nu ik die video zag, vond ik hem wel héél geforceerd overkomen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.