De Site / Gebruikers / Het interview van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 10:00 uur
GrafGantz schreef:
Maar dan zit je weer met van die lelijke vrouwen.
Maar dan zit je weer met van die lelijke vrouwen.
Ja, wat moet je daar nou weer mee!
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 10:12 uur
vigil schreef:
Als ze bij de cd een boekje hadden gestopt op LP formaat had je toch weer het probleem van de ruimte gehad
(quote)
Als ze bij de cd een boekje hadden gestopt op LP formaat had je toch weer het probleem van de ruimte gehad
Ik heb ooit eens bij HMV in londen de Led zep IV op CD gekocht in een doos op LP formaat, zit een mooi boekwerk bij
.Dat is zoiets als de eerste 3 bootleg series van Dylan en die drie dubbele live CD van Springsteen.
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 10:14 uur
Maar dat kost qua opbergruimte toch net zoveel als de normale versie (behoudens dat het pakket wat minder zwaar zal zijn). Of bedoel je dat niet met ruimte
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 10:19 uur
Ik heb ondertussen toch wel erg veel meer ruimte als ik destijds op mijn appartement had, daarnaast ging ik van > 800 LP's naar CD's en een paar van die dozen met boekwerk.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 19:05 uur
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals
In mijn jonge jaren had ik 2 veel gebruikte mooie mogelijkheden om naar leuke optredens te gaan:
In ons eigen Eindhoven, De Effenaar en Pinkpop.
Op pinkpop heb ik mooie dingen zoals Jonathan Richman, Graham Parker, The Police, Elvis Costello, Rush, The Jam, U2 , Van Halen, Joe Jackson , Ian Dury en zo kan het nog even door.
Door het land heb ik grote en kleine bands gezien, om nooit te vergeten was een concert van Judas Priest in het land, de zanger (Hallford) komt met een motor het podium op en de motorbende die voor het optreden iedereen het leven zuur heeft gemaakt gaat uit zijn dak.
Heavy concert hoor.
Hierbij mijn top 3 Effenaar concerten.
1. The Undertones.
1980, Hypnotised was net uit, mijn viel hij toch wat tegen na dat energieke debuut.
De zaal was bomvol.
Concert was fantastisch ik ben nog een tijdje met wat vrienden met de band op het podium geweest.
Deze band had echt een geweldige energie en de leukste liedjes denkbaar.
Ze speelde slechts een korte toegift omdat Feargal niet helemaal tevreden was, zij gingen tafeltennissen en wij met een big smile naar huis.
2. Echo and the Bunnymen.
Weer 1980, na het eerder dat jaar door een rock and roll bende verstoorde Joy Division concert kwam Echo and the Bunnymen op bezoek.
Deze jongens in camouflage pakken waren als de mix goed stond een sterke live band en Ian McCulloch kon echt zweven op het klanktapijt.
Ze speelde ook al van die fraaie nummers (Zimbo) van het in 1981 te verschijnen Heaven up here.
Ja, Echo and the Bunnymen maakte toen een nog grotere indruk als Joy Division daarvoor had gemaakt.
3. Nick Cave and the Bad seeds
Zomer 1984, The firstborn is dead was nog warm, net geperst en ik was diep onder de indruk.
Weer een indrukwekkend concert, Blixa's gitaar stond heel hard.
Cave vocht zicht prachtig door de nummers, hij croonde, schreeuwde en stampte dat het een lieve lust was.
Hij kreeg het nog aan de stok met enkele punks omdat hij covers van “verboden” artiesten zoals: Cohen, Dylan, Cash speelde, die punks werden af geserveerd.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20
In mijn jonge jaren had ik 2 veel gebruikte mooie mogelijkheden om naar leuke optredens te gaan:
In ons eigen Eindhoven, De Effenaar en Pinkpop.
Op pinkpop heb ik mooie dingen zoals Jonathan Richman, Graham Parker, The Police, Elvis Costello, Rush, The Jam, U2 , Van Halen, Joe Jackson , Ian Dury en zo kan het nog even door.
Door het land heb ik grote en kleine bands gezien, om nooit te vergeten was een concert van Judas Priest in het land, de zanger (Hallford) komt met een motor het podium op en de motorbende die voor het optreden iedereen het leven zuur heeft gemaakt gaat uit zijn dak.
Heavy concert hoor.
Hierbij mijn top 3 Effenaar concerten.
1. The Undertones.
1980, Hypnotised was net uit, mijn viel hij toch wat tegen na dat energieke debuut.
De zaal was bomvol.
Concert was fantastisch ik ben nog een tijdje met wat vrienden met de band op het podium geweest.
Deze band had echt een geweldige energie en de leukste liedjes denkbaar.
Ze speelde slechts een korte toegift omdat Feargal niet helemaal tevreden was, zij gingen tafeltennissen en wij met een big smile naar huis.
2. Echo and the Bunnymen.
Weer 1980, na het eerder dat jaar door een rock and roll bende verstoorde Joy Division concert kwam Echo and the Bunnymen op bezoek.
Deze jongens in camouflage pakken waren als de mix goed stond een sterke live band en Ian McCulloch kon echt zweven op het klanktapijt.
Ze speelde ook al van die fraaie nummers (Zimbo) van het in 1981 te verschijnen Heaven up here.
Ja, Echo and the Bunnymen maakte toen een nog grotere indruk als Joy Division daarvoor had gemaakt.
3. Nick Cave and the Bad seeds
Zomer 1984, The firstborn is dead was nog warm, net geperst en ik was diep onder de indruk.
Weer een indrukwekkend concert, Blixa's gitaar stond heel hard.
Cave vocht zicht prachtig door de nummers, hij croonde, schreeuwde en stampte dat het een lieve lust was.
Hij kreeg het nog aan de stok met enkele punks omdat hij covers van “verboden” artiesten zoals: Cohen, Dylan, Cash speelde, die punks werden af geserveerd.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 22:18 uur
Mooi om zo maar over die new wave iconen
een concertverslagje uit het vuistje te mogen lezen.
Zelf stak ik toen nog in de korte broek, maar ik zou ze dra leren kennen.
een concertverslagje uit het vuistje te mogen lezen.
Zelf stak ik toen nog in de korte broek, maar ik zou ze dra leren kennen.
0
geplaatst: 12 oktober 2014, 12:51 uur
Hoewel ik door de jaren heen een brede smaak heb gekregen heb ik ook zo mijn voorkeuren.
Bij die new wave dingetjes (games etc) doe ik altijd wel mee.
De album pagina's van mijn favorieten bezoek ik ook regelmatig.
De decennia lijstjes (chevy) doe ik ook altijd wel mee.
Ook de …. greatest hits vind ik leuk om mee the doen, binnenkort doe ik zelf Nick Cave, welkom.
Soms loop je gewoon opeens tegen een mooi topic aan.
Ik vond destijds het topic van Cabeza Borradora over de 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis erg mooi om te volgen, ook het top 100 topic volg ik graagen er zijn er zoveel die mooi zijn.
Natuurlijk duik ik ook op in het voetbaltopic (in de volksmond ook wel algemeen sporttopic genoemd)
Hoewel ik door de jaren heen een brede smaak heb gekregen heb ik ook zo mijn voorkeuren.
Bij die new wave dingetjes (games etc) doe ik altijd wel mee.
De album pagina's van mijn favorieten bezoek ik ook regelmatig.
De decennia lijstjes (chevy) doe ik ook altijd wel mee.
Ook de …. greatest hits vind ik leuk om mee the doen, binnenkort doe ik zelf Nick Cave, welkom.
Soms loop je gewoon opeens tegen een mooi topic aan.
Ik vond destijds het topic van Cabeza Borradora over de 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis erg mooi om te volgen, ook het top 100 topic volg ik graagen er zijn er zoveel die mooi zijn.
Natuurlijk duik ik ook op in het voetbaltopic (in de volksmond ook wel algemeen sporttopic genoemd)
0
geplaatst: 13 oktober 2014, 09:50 uur
Natuurlijk krijg je in je MuMe netwerk allerlei nieuwe inzichten en tips, ik volg ook users met een gelijksoortige smaak.
Zo kom ik vaak bij mooie dingen uit of muziek die ik zelf niet meteen zo 1,2,3 zou gaan luisteren.
Door posts van soortgenoten kwam ik bij Burial – Untrue uit , ik vond dit gelijk al mooie en vooral spannende muziek ik heb deze dan ook aangeschaft en luister hem nog regelmatig.
Door dit album luister ik nu ook wat vaker muziek uit de electronic hoek.
Overgrown van James Blake vind ik dan ook een van de mooiste van 2013.
Met name door de reviews (Blur) van Slowgaze, ben ik Damon Albarn meer gaan waarderen.
Ik vond dat eerst leuke britpop, niet het niveau zoals Suede of Pulp, nu vind ik Albarn zelfs beter.
Sterker, DA behoort tegenwoordig tot mijn absolute favo artiesten, 13 staat in mijn top 10 en Everyday robots is tot nu toe een van de weinige albums uit dit lopende decennium dat 5 sterretjes heeft gekregen.
Ook zijn zijprojecten scoren allemaal hoog, Plastic Beach staat ook op *****.
The Roots, wauw The Roots nog zo'n band die ik via de site ken.
Ik hou van hun albums en ook die projecten met andere artiesten zijn goed.
Zelfs bij Jimmy Fallon zijn ze goed.
Favoriet album van The Roots, How I got over (*****) ook het laatste album is weer prachtig.
Natuurlijk krijg je in je MuMe netwerk allerlei nieuwe inzichten en tips, ik volg ook users met een gelijksoortige smaak.
Zo kom ik vaak bij mooie dingen uit of muziek die ik zelf niet meteen zo 1,2,3 zou gaan luisteren.
Door posts van soortgenoten kwam ik bij Burial – Untrue uit , ik vond dit gelijk al mooie en vooral spannende muziek ik heb deze dan ook aangeschaft en luister hem nog regelmatig.
Door dit album luister ik nu ook wat vaker muziek uit de electronic hoek.
Overgrown van James Blake vind ik dan ook een van de mooiste van 2013.
Met name door de reviews (Blur) van Slowgaze, ben ik Damon Albarn meer gaan waarderen.
Ik vond dat eerst leuke britpop, niet het niveau zoals Suede of Pulp, nu vind ik Albarn zelfs beter.
Sterker, DA behoort tegenwoordig tot mijn absolute favo artiesten, 13 staat in mijn top 10 en Everyday robots is tot nu toe een van de weinige albums uit dit lopende decennium dat 5 sterretjes heeft gekregen.
Ook zijn zijprojecten scoren allemaal hoog, Plastic Beach staat ook op *****.
The Roots, wauw The Roots nog zo'n band die ik via de site ken.
Ik hou van hun albums en ook die projecten met andere artiesten zijn goed.
Zelfs bij Jimmy Fallon zijn ze goed.
Favoriet album van The Roots, How I got over (*****) ook het laatste album is weer prachtig.
0
geplaatst: 13 oktober 2014, 11:02 uur
Leuk Rudi S om van een leeftijdgenoot met dezelfde roots (zelfde 'dorp') zijn verhaal te lezen. Dezelfde platenzaken en concertgebouwen in dezelfde periode. Voor mij zijn de jaarlijkse bezoekjes aan DOA (fiets/bromfiets afstand van huis) onvergetelijk. Mooie optredens gezien in een periode dat ik helemaal into hardrock en (mindere mate) metal was. Mooi was die tijd 

0
geplaatst: 14 oktober 2014, 09:40 uur
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.
1.The Velvet Underground – The Velvet Underground (3e album)
2. Elvis Costello & The Atractions – This years model
3. The Smiths – The Queen is dead.
4. Bob Dylan – Highway 61 revisited
5. Patti Smith – Horses
6. Nick Cave – No more shall we part.
7. Talking Heads Remain in Light
8. Blur – 13
9. Frank Zappa & The Mothers of Invention – One size fits all
10.Echo & The Bunnymen.
Dat is dus mijn top 10, met name onderop wil er nog wel is wat wisselen .
Tja, een top 10 is eigenlijk ook veel te klein, daarom eindelijk de mogelijkheid tot uitbreiding.
11. Jimi Hendrix- Electric Ladyland.
Jimi, dit album is prachtig ik heb op de albumpagina al een uitgebreide recensie geplaatst, die voor zich zou moeten spreken.
12. Johnny Thunders & The Heartbreakers – L.A.M.F.
Johnny Thunders (helaas ook al overleden) mag natuurlijk niet ontbreken, naast dit album vindt ik So Alone en het debuut van de New Yorks Dolls ook top 20 waardig.
L.A.M.F. Heeft echter ook de liedjes gekoppeld aan een tomeloze energie, mooi 1977 album.
Ik ken overigens de LP hoes zonder de vermelding van Johnny Thunders op de voorzijde.
Misschien is zijn beste wel de verzamelaar , Born to Loose.
13. Peter Hammill – Chameleon in the schadow of the night.
Er zijn tijden geweest dat ik hele periodes enkel Hammill en VDGG luisterde, dit was het eerste album wat ik van Hammill kocht (jaren '70 gekocht) en maakt nog steeds diepe indruk.
Ook In Camera of Godbluff, Still life (beide VDGG) zouden hier hebben kunnen staan.
14. Ramones – Leave home
In de 2e helft van de jaren '70 was ik helemaal weg van Ramones, The Undertones en Stiff litlle fingers.
Hoewel het debuut de beroemdste/beste is, ben ik altijd fan geweest van dit 2e album.
Lekker lopende liedjes, lekkere product, gewoon Ramones.
15. Sonic Youth – Dirty.
Ook Dirty wordt over het algemeen niet als het beste album van SY gezien en ja Sister, DDN en EVOL zijn prachtig, maar ik blijf dan toch weer altijd terug komen bij de liedjes van mijn favoriet: Dirty.
16.The only ones – Even sherpents shine
Ik kan nooit na laten te pas en te onpas dit album te promoten, dit is zo.n prachtige luisterervaring, dient in zijn geheel afgespeeld te worden.
Mooi sfeervol album.
16.Television Marquee moon.
Wie kent hem niet, gitaarsolo's Verlaine en Lloyd , de tergende zang van Tom Verlaine en de prachtige liedjes.
Television en Verlaine hebben hierna nog wel mooie dingen gedaan, maar zo mooi als Marquee Moon werd het nooit meer.
17.The Undertones – The Undertones
Jeugd sentiment, maar wat een album, wat een energie, die liedjes (broertjes O'Neill) en die koortjes van de broertjes O'Neill.
Feargal Sharkey was toen nog een drukte maker met een rollende stem, live was het met die band net als of je vrienden optraden.
18 Iggy Pop – Lust For life, Bam zo kwam Iggy toppop binnen, Sixteen, Succes, Lust for life, The passenger en vooral Turn Blue waarbij Iggy heel diep gaat.
19. David Bowie – Hunky Dory
Met dit album werd Bowie echt heel goed, alleen maar goede nummers.
Na afsluiter The Bewlay Brothers , blijf ik steeds weer ontroerd achter.
20. Prince and the revolution – Purple Rain, Prince (jaren '80 held) mag natuurlijk niet ontbreken.
Vanaf opener Let's Go Crazy tot en met afsluiter Purple Rain is dit album een groot feest.
Speciale vermelding nog voor het wonderschone When doves Cry.
Zo, de vragen zijn op.
Ik vond het een boeiend interview en draag het stokje over aan herman, veel plezier gewenst.
2. Elvis Costello & The Atractions – This years model
3. The Smiths – The Queen is dead.
4. Bob Dylan – Highway 61 revisited
5. Patti Smith – Horses
6. Nick Cave – No more shall we part.
7. Talking Heads Remain in Light
8. Blur – 13
9. Frank Zappa & The Mothers of Invention – One size fits all
10.Echo & The Bunnymen.
Dat is dus mijn top 10, met name onderop wil er nog wel is wat wisselen .
Tja, een top 10 is eigenlijk ook veel te klein, daarom eindelijk de mogelijkheid tot uitbreiding.
11. Jimi Hendrix- Electric Ladyland.
Jimi, dit album is prachtig ik heb op de albumpagina al een uitgebreide recensie geplaatst, die voor zich zou moeten spreken.
12. Johnny Thunders & The Heartbreakers – L.A.M.F.
Johnny Thunders (helaas ook al overleden) mag natuurlijk niet ontbreken, naast dit album vindt ik So Alone en het debuut van de New Yorks Dolls ook top 20 waardig.
L.A.M.F. Heeft echter ook de liedjes gekoppeld aan een tomeloze energie, mooi 1977 album.
Ik ken overigens de LP hoes zonder de vermelding van Johnny Thunders op de voorzijde.
Misschien is zijn beste wel de verzamelaar , Born to Loose.
13. Peter Hammill – Chameleon in the schadow of the night.
Er zijn tijden geweest dat ik hele periodes enkel Hammill en VDGG luisterde, dit was het eerste album wat ik van Hammill kocht (jaren '70 gekocht) en maakt nog steeds diepe indruk.
Ook In Camera of Godbluff, Still life (beide VDGG) zouden hier hebben kunnen staan.
14. Ramones – Leave home
In de 2e helft van de jaren '70 was ik helemaal weg van Ramones, The Undertones en Stiff litlle fingers.
Hoewel het debuut de beroemdste/beste is, ben ik altijd fan geweest van dit 2e album.
Lekker lopende liedjes, lekkere product, gewoon Ramones.
15. Sonic Youth – Dirty.
Ook Dirty wordt over het algemeen niet als het beste album van SY gezien en ja Sister, DDN en EVOL zijn prachtig, maar ik blijf dan toch weer altijd terug komen bij de liedjes van mijn favoriet: Dirty.
16.The only ones – Even sherpents shine
Ik kan nooit na laten te pas en te onpas dit album te promoten, dit is zo.n prachtige luisterervaring, dient in zijn geheel afgespeeld te worden.
Mooi sfeervol album.
16.Television Marquee moon.
Wie kent hem niet, gitaarsolo's Verlaine en Lloyd , de tergende zang van Tom Verlaine en de prachtige liedjes.
Television en Verlaine hebben hierna nog wel mooie dingen gedaan, maar zo mooi als Marquee Moon werd het nooit meer.
17.The Undertones – The Undertones
Jeugd sentiment, maar wat een album, wat een energie, die liedjes (broertjes O'Neill) en die koortjes van de broertjes O'Neill.
Feargal Sharkey was toen nog een drukte maker met een rollende stem, live was het met die band net als of je vrienden optraden.
18 Iggy Pop – Lust For life, Bam zo kwam Iggy toppop binnen, Sixteen, Succes, Lust for life, The passenger en vooral Turn Blue waarbij Iggy heel diep gaat.
19. David Bowie – Hunky Dory
Met dit album werd Bowie echt heel goed, alleen maar goede nummers.
Na afsluiter The Bewlay Brothers , blijf ik steeds weer ontroerd achter.
20. Prince and the revolution – Purple Rain, Prince (jaren '80 held) mag natuurlijk niet ontbreken.
Vanaf opener Let's Go Crazy tot en met afsluiter Purple Rain is dit album een groot feest.
Speciale vermelding nog voor het wonderschone When doves Cry.
Zo, de vragen zijn op.
Ik vond het een boeiend interview en draag het stokje over aan herman, veel plezier gewenst.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 10:15 uur
Rudi S schreef:
Waarom precies het derde album bovenaan, RudiS?
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 10:20 uur
Al eeuwen zo, het mooiste album.
Die vervelende Nico weg die Lou's liedjes wil zingen.
Die rare Welshman weg en allemaal mooie liedjes.
Ja, ik ben een Lou fan maar eerlijk is eerlijk heeft Cale toch ook wel die eerste 2 VU albums tot ***** albums gemaakt.
Die vervelende Nico weg die Lou's liedjes wil zingen.
Die rare Welshman weg en allemaal mooie liedjes.
Ja, ik ben een Lou fan maar eerlijk is eerlijk heeft Cale toch ook wel die eerste 2 VU albums tot ***** albums gemaakt.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 10:22 uur
Je tagt trouwens zo te zien de verkeerde persoon om het stokje aan over te dragen 

0
geplaatst: 14 oktober 2014, 10:34 uur
Ihttp://www.sherv.net/cm/emoticons/swearing/stupid.gif
Eeek en nu kan ik dat bericht ook niet meer editen.
Ik draag het stokje dus over aan Herman.
Eeek en nu kan ik dat bericht ook niet meer editen.
Ik draag het stokje dus over aan Herman.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 11:59 uur
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 12:03 uur
voor de goede orde
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
- Fathead
Vragen mee quoten aub.
DE 7 VRAGEN
1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
- Fathead
Vragen mee quoten aub.
DE 7 VRAGEN
1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 12:07 uur
Dankzij "redacteur" Graff begint het nog ergens op te lijken.

0
geplaatst: 14 oktober 2014, 12:20 uur
Die Graf krijgt ook regelmatig de onderste steen boven - een nieuwe nick is in de maak.
Leuke stukskes, Rudi S - raakvlakken en verschillen

0
geplaatst: 14 oktober 2014, 12:24 uur
Oh, iets met graf en iets met steen 
Verschillen, tja er zitten er best bij die niet iedereen de mooiste vindt.

0
geplaatst: 14 oktober 2014, 12:52 uur
Rudi S schreef:

Nee, niet warm.
Verder de afwezigheid van Shoegaze en Electronic in die top20 verbaast me, een beetje - maar goed da's denken vanonder mijn pet

0
geplaatst: 14 oktober 2014, 13:01 uur
JAMC hadden er ook best in kunnen staan, zeker.
Electronic is bij mij geen top 20, ik vind sommige dingen wel mooi hoor, zoals eerder Burial en James Blake al genoemd zijn door mij.
Electronic is bij mij geen top 20, ik vind sommige dingen wel mooi hoor, zoals eerder Burial en James Blake al genoemd zijn door mij.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 21:33 uur
Dank voor het stokje, Rudi. Leuk om jouw bijdragen te lezen. Vooral die concerten, daar had ik ook wel bij willen zijn.
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 16:20 uur
* denotes required fields.