De Site / Gebruikers / Het interview van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 28 september 2014, 14:24 uur
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
Japan - Quiet Life (1979)

Van Japan kende ik flarden van Gentlemen Take Polaroids en Tin Drum.
De eigenzinnige structuur van de nummers leek me wat moeilijker te doorgronden.
Toen ik Quiet Life een kans gaf, leken alle puzzelstukken plots in elkaar te vallen,
waardoor ik ook de beide andere albums ten volle kon waarderen.
New Musik - From A to B (1980)

New Musik was voor mij niet veel meer dan een band die je wel eens tegenkwam
op verzamelboxen van het Sony label. Toen ik me naar aanleiding van gebruikers met een smaak
die in het verlengde van de mijne ligt in hun bescheiden oeuvre ging verdiepen, was ik meteen verkocht.
Vreemd hoe zo'n muziek die perfect op jouw maat gemaakt lijkt, vroeger over het hoofd kon zien.
The Sound - From the Lions Mouth (1981)

Van The Sound kende ik enkel Missiles en dat vond ik niet zo'n best nummer.
Wat primitief en weinig melodieus. Maar zowel de hoes van From the Lions Mouth
als de vele positieve commentaren brachten me ertoe om het album eens te draaien.
En zie, vandaag staat het gewoon in mijn top 20.
Ook in mijn ontdekkingsreis op dit forum blijk ik liever te graven in het tijdperk
waarin ik opgroeide in plaats van echt recente albums te gaan verkennen.
Meestal hou ik de vinger aan de pols via een paar alternatieve verzamelreeksen
en als ik dan toch een nieuw album koop, leg ik het vaak maar een paar keren op.
De nummers die ik dan al had, blijken meestal voldoende om mijn honger te stillen.
Japan - Quiet Life (1979)

Van Japan kende ik flarden van Gentlemen Take Polaroids en Tin Drum.
De eigenzinnige structuur van de nummers leek me wat moeilijker te doorgronden.
Toen ik Quiet Life een kans gaf, leken alle puzzelstukken plots in elkaar te vallen,
waardoor ik ook de beide andere albums ten volle kon waarderen.
New Musik - From A to B (1980)

New Musik was voor mij niet veel meer dan een band die je wel eens tegenkwam
op verzamelboxen van het Sony label. Toen ik me naar aanleiding van gebruikers met een smaak
die in het verlengde van de mijne ligt in hun bescheiden oeuvre ging verdiepen, was ik meteen verkocht.
Vreemd hoe zo'n muziek die perfect op jouw maat gemaakt lijkt, vroeger over het hoofd kon zien.
The Sound - From the Lions Mouth (1981)

Van The Sound kende ik enkel Missiles en dat vond ik niet zo'n best nummer.
Wat primitief en weinig melodieus. Maar zowel de hoes van From the Lions Mouth
als de vele positieve commentaren brachten me ertoe om het album eens te draaien.
En zie, vandaag staat het gewoon in mijn top 20.
Ook in mijn ontdekkingsreis op dit forum blijk ik liever te graven in het tijdperk
waarin ik opgroeide in plaats van echt recente albums te gaan verkennen.
Meestal hou ik de vinger aan de pols via een paar alternatieve verzamelreeksen
en als ik dan toch een nieuw album koop, leg ik het vaak maar een paar keren op.
De nummers die ik dan al had, blijken meestal voldoende om mijn honger te stillen.
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 29 september 2014, 11:06 uur
- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
0
geplaatst: 29 september 2014, 12:06 uur
Linus Van Pelt schreef:
- Linus Van Pelt
- Linus Van Pelt
Zeg Joost, welk deel van "Vragen meequoten aub." begrijp je niet?

0
geplaatst: 29 september 2014, 12:46 uur
Je staat nog niet in de lijst, dus ik zou zeggen geef het goede voorbeeld

0
geplaatst: 29 september 2014, 12:52 uur
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.
Een vraag die je me niet mag stellen, want er zijn te veel albums die hier voor in aanmerking komen.
Maar omdat ik het antwoord bij andere gebruikers zo graag wil kennen, ga ook ik de oefening even maken.
In mijn top 10 staan exemplarische albums van 10 bands die essentieel voor me zijn.
Zonder die artiesten zou ik niet alleen de muziekliefhebber niet zijn die ik nu ben,
ik zou zelfs niet de persoon zijn die ik nu ben. Het zijn artiesten die me gevormd hebben.
Van die artiesten heb ik de plaat gekozen die me het diepst getroffen heeft.
01. Cocteau Twins - Treasure (1984)
02. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
03. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
04. The Stranglers - The Meninblack (1981)
05. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
06. The Nits - Work (1981)
07. Kraftwerk - Trans-Europe Express (1977)
08. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
09. The J. Geils Band - Bloodshot (1973)
10. XTC - English Settlement (1982)
Alleen bij The Velvet Underground gaat het om de plaat zelf,
bij de andere artiesten had ik ook een ander album kunnen zetten.
De rangschikking heb ik niet op basis van de artiest, maar wel op basis van de plaat zelf gedaan,
want mocht ik van die bands een ander album kiezen, dan zou de volgorde misschien anders liggen.
Gelukkig was de top 10 te klein voor de artiesten die me dierbaar zijn.
Ik vul mijn top 20 dus aan met de overblijvers en kies ook daar een exemplarisch album.
11. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
12. Split Enz - Time and Tide (1982)
13. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
14. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
15. Mike Oldfield - Tubular Bells (1973)
16. ABBA - Super Trouper (1980)
17. Depeche Mode - Some Great Reward (1984)
18. The Cure - The Top (1984)
19. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
20. Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme (1966)
Opvallend hierbij is het ontbreken van platen uit de jaren 90 en 00.
Moon Safari van Air kwam anders wel in de buurt. Maar de platen van de laatste 20 jaren
mogen dan al schitterend zijn, zo bepalend als de artiesten uit mijn jeugd zullen ze nooit worden.
Een vraag die je me niet mag stellen, want er zijn te veel albums die hier voor in aanmerking komen.
Maar omdat ik het antwoord bij andere gebruikers zo graag wil kennen, ga ook ik de oefening even maken.
In mijn top 10 staan exemplarische albums van 10 bands die essentieel voor me zijn.
Zonder die artiesten zou ik niet alleen de muziekliefhebber niet zijn die ik nu ben,
ik zou zelfs niet de persoon zijn die ik nu ben. Het zijn artiesten die me gevormd hebben.
Van die artiesten heb ik de plaat gekozen die me het diepst getroffen heeft.
01. Cocteau Twins - Treasure (1984)
02. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
03. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
04. The Stranglers - The Meninblack (1981)
05. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
06. The Nits - Work (1981)
07. Kraftwerk - Trans-Europe Express (1977)
08. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
09. The J. Geils Band - Bloodshot (1973)
10. XTC - English Settlement (1982)
Alleen bij The Velvet Underground gaat het om de plaat zelf,
bij de andere artiesten had ik ook een ander album kunnen zetten.
De rangschikking heb ik niet op basis van de artiest, maar wel op basis van de plaat zelf gedaan,
want mocht ik van die bands een ander album kiezen, dan zou de volgorde misschien anders liggen.
Gelukkig was de top 10 te klein voor de artiesten die me dierbaar zijn.
Ik vul mijn top 20 dus aan met de overblijvers en kies ook daar een exemplarisch album.
11. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
12. Split Enz - Time and Tide (1982)
13. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
14. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
15. Mike Oldfield - Tubular Bells (1973)
16. ABBA - Super Trouper (1980)
17. Depeche Mode - Some Great Reward (1984)
18. The Cure - The Top (1984)
19. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
20. Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme (1966)
Opvallend hierbij is het ontbreken van platen uit de jaren 90 en 00.
Moon Safari van Air kwam anders wel in de buurt. Maar de platen van de laatste 20 jaren
mogen dan al schitterend zijn, zo bepalend als de artiesten uit mijn jeugd zullen ze nooit worden.
0
geplaatst: 29 september 2014, 12:55 uur
De interview fakkel wordt morgen doorgegeven.
Mag ik nogmaals vragen om de vragen mee te quoten.
Zo moet de volgende niet telkens terugkeren naar het eerste bericht.
INTERVIEWLIJST
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
Vragen mee quoten aub.
DE 7 VRAGEN
1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.
Mag ik nogmaals vragen om de vragen mee te quoten.
Zo moet de volgende niet telkens terugkeren naar het eerste bericht.
INTERVIEWLIJST
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
Vragen mee quoten aub.
DE 7 VRAGEN
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 29 september 2014, 15:22 uur
Gebeurd ook niet op de vorige pagina, noem mij maar kortzichtig.
0
geplaatst: 30 september 2014, 16:38 uur
Of te wel al weer ruim 8 jaar lid van deze gezellige muzikale sekte. Het eerste forum waar ik me bij aansloot en actief mee deed was het Arrow Forum. Daar ging het vooral over rock muziek (Arrow gerelateerd) en verder wat topics over wat je in het normale leven deed. Er was zelfs een proggedeelte dus daar zag je me regelmatig voorbij schuiven. Daar ook al kennis gemaakt met mensen die hier regelmatig posten (Casartelli en Running on Empty bv.), diegene die mij uiteindelijk de tip gaf en overhaalde om me in te schrijven was good old Hill die ook op het Arrow forum te vinden was.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20
Of te wel al weer ruim 8 jaar lid van deze gezellige muzikale sekte. Het eerste forum waar ik me bij aansloot en actief mee deed was het Arrow Forum. Daar ging het vooral over rock muziek (Arrow gerelateerd) en verder wat topics over wat je in het normale leven deed. Er was zelfs een proggedeelte dus daar zag je me regelmatig voorbij schuiven. Daar ook al kennis gemaakt met mensen die hier regelmatig posten (Casartelli en Running on Empty bv.), diegene die mij uiteindelijk de tip gaf en overhaalde om me in te schrijven was good old Hill die ook op het Arrow forum te vinden was.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 15:00 uur
Een vraag welke ik een korte tijd geleden beschreef tijdens mijn introductie voor de "Top 100 van"
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De top 100 van...
In 1986 kreeg ik van mijn broer mijn 1ste single voor mijn verjaardag (Cock Robin), in 1988 kocht ik van mijn zakgeld mijn 1ste single (Bon Jovi), in de lente van 1989 mijn 1ste cd-single (John Hiatt) en in het najaar van 1989 mijn 1ste cd (Level 42). Of te wel op een paar weken na is het precies 25 jaar geleden dat ik mijn eerste cd kocht en ik dus begon met mijn eigen collectie.
Deze dus: Level 42 - Level Best (1989)
Het verzamelalbum met alle hits (daarna was het eigenlijk ook wel afgelopen met de band qua hits) staat bij mij op een 3,5. Ik draai het album nooit meer, aangezien het over een maandje precies 25 jaar geleden is zou ik dat eigenlijk wel weer eens moeten doen.
Een vraag welke ik een korte tijd geleden beschreef tijdens mijn introductie voor de "Top 100 van"
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De top 100 van...
In 1986 kreeg ik van mijn broer mijn 1ste single voor mijn verjaardag (Cock Robin), in 1988 kocht ik van mijn zakgeld mijn 1ste single (Bon Jovi), in de lente van 1989 mijn 1ste cd-single (John Hiatt) en in het najaar van 1989 mijn 1ste cd (Level 42). Of te wel op een paar weken na is het precies 25 jaar geleden dat ik mijn eerste cd kocht en ik dus begon met mijn eigen collectie.
Deze dus: Level 42 - Level Best (1989)
Het verzamelalbum met alle hits (daarna was het eigenlijk ook wel afgelopen met de band qua hits) staat bij mij op een 3,5. Ik draai het album nooit meer, aangezien het over een maandje precies 25 jaar geleden is zou ik dat eigenlijk wel weer eens moeten doen.
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 16:11 uur
Level 42, typisch zo'n band die me sterker lijkt op verzamelaar.
Ik heb nog niet zo lang geleden deze gekocht: Level 42 - The Definitive Collection (2006).
Min of meer vergelijkbaar met vigils eerste aanschaf wat tracklijst betreft.
Goed idee om de vragen onderaan in je bericht mee te nemen.
Ik heb nog niet zo lang geleden deze gekocht: Level 42 - The Definitive Collection (2006).
Min of meer vergelijkbaar met vigils eerste aanschaf wat tracklijst betreft.
Goed idee om de vragen onderaan in je bericht mee te nemen.
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 09:59 uur
Lastige vraag. Tenminste als er met de vraag bedoeld wordt of je MP3 gebruikt of het fysieke spul dan is het een makkelijke. Ik heb best al wat lp's en koop tegenwoordig ook weer het een en ander omdat de aanschaf over het algemeen niet heel hoog is (via kringloop, rommelmarkt of platenbeurs) en sommige jaren 80 albums makkelijker op lp te vinden zijn dan op cd (vorige week bv. 2 lp's van Split Enz gekocht) enkel neemt het natuurlijk wel de nodige ruimte in. Cd's heb ik genoeg, sterker nog erg veel. Ik wel wat MP3 op mijn pc staan maar dat is minimaal, wat bootlegs en hier en daar een losse track maar verder niets. Spotiy heb ik wel maar dan de gratis variant. Die gebruik ik wel eens om wat te checken maar verder weinig. Ik heb daar wel een eigen playlist gemaakt met allerlei nummers van mijn favoriete artiesen enkel dan niet de bekende singles maar juist wat wat onbekender werk.
Ik luister eigenlijk voornamelijk cd's en dus complete albums, behoudens de jaren '80 waar ik dan weer de singles boven albums verkies. Dus draai ik ook wel jaren '80 compilaties (ik heb denk wel een stuk of 75 jaren 80 verzamel albums varierend van 1 disc tot 10 disc boxjes en ook veel originele 12" verzamel albums.) of losse jaren 80 singles op mijn platenspeler
Lastige vraag. Tenminste als er met de vraag bedoeld wordt of je MP3 gebruikt of het fysieke spul dan is het een makkelijke. Ik heb best al wat lp's en koop tegenwoordig ook weer het een en ander omdat de aanschaf over het algemeen niet heel hoog is (via kringloop, rommelmarkt of platenbeurs) en sommige jaren 80 albums makkelijker op lp te vinden zijn dan op cd (vorige week bv. 2 lp's van Split Enz gekocht) enkel neemt het natuurlijk wel de nodige ruimte in. Cd's heb ik genoeg, sterker nog erg veel. Ik wel wat MP3 op mijn pc staan maar dat is minimaal, wat bootlegs en hier en daar een losse track maar verder niets. Spotiy heb ik wel maar dan de gratis variant. Die gebruik ik wel eens om wat te checken maar verder weinig. Ik heb daar wel een eigen playlist gemaakt met allerlei nummers van mijn favoriete artiesen enkel dan niet de bekende singles maar juist wat wat onbekender werk.
Ik luister eigenlijk voornamelijk cd's en dus complete albums, behoudens de jaren '80 waar ik dan weer de singles boven albums verkies. Dus draai ik ook wel jaren '80 compilaties (ik heb denk wel een stuk of 75 jaren 80 verzamel albums varierend van 1 disc tot 10 disc boxjes en ook veel originele 12" verzamel albums.) of losse jaren 80 singles op mijn platenspeler
0
geplaatst: 4 oktober 2014, 10:11 uur
Ook weer een lastige vraag, wat is memorabel? Ik heb wel wat speciale concerten meegemaakt waar de meeste mensen niet bij konden zijn (bv. Coldplay in de Melkweg ten tijde van X&Y, R.E.M. in Tivoli 2003 en P!nk in een klein zaaltje in Amsterdam) maar dat waren dan ook weer niet de beste die ik ooit gezien heb. Mijn verhaal met Saybia is wel een aardige. Vlak voordat het eerste album van Saybia uitkwam hadden ze een showcase in Paradiso samen met de Belgische band Zornik die ook net hun debuut uitbrachten. Halve zaal vol met overwegend mensen uit de platenhandel en pers. Beide kregen ze een uurtje en dat was meer dan geslaagd. Paar maandjes later kwam Saybia weer naar Nederland. Deze keer naar de kleine zaal in Melkweg. Aanvang negen uur en de dag voor mijn verjaardag. Tegen de tijd dat ze echt begonnen was ik al bijna jarig (iets over half twaalf) dus dat werd een latertje. We stonden met precies 12 man te kijken naar een prima optreden. Even later Rotown en het werd al een stuk voller. 3FM pikte het op en draaide de singles veel op de radio. Toen ze weer kwamen werd het een stampensvolle uitverkochtte grote zaal van de Melkweg. Ik stond nog wel vooraan maar voelde me al wat minder thuis. Tijdje later in de auto naar 013. De zaal was veel en veel te vol en het werd gigaheet en het 3FM publiek werd jonger en jonger en vooral ongezelliger. Of te wel het was mijn bandje niet meer. Natuurlijk was het ook zo dat het niveua van hun debuutplaat niet meer gehaald werd en dat hielp dus ook niet mee. Ik gunde ze het succes zeker wel want het waren zeer aardige jongens die zich verder niet anders gingen gedragen naarmate ze meer succes kregen. Maar voor mij was het afgelopen, ik zal de nieuwe plaat (want die zou er moeten komen na jaren) zeker checken want muzikaal zit er natuurlijk nog genoeg potentie in.
Ook weer een lastige vraag, wat is memorabel? Ik heb wel wat speciale concerten meegemaakt waar de meeste mensen niet bij konden zijn (bv. Coldplay in de Melkweg ten tijde van X&Y, R.E.M. in Tivoli 2003 en P!nk in een klein zaaltje in Amsterdam) maar dat waren dan ook weer niet de beste die ik ooit gezien heb. Mijn verhaal met Saybia is wel een aardige. Vlak voordat het eerste album van Saybia uitkwam hadden ze een showcase in Paradiso samen met de Belgische band Zornik die ook net hun debuut uitbrachten. Halve zaal vol met overwegend mensen uit de platenhandel en pers. Beide kregen ze een uurtje en dat was meer dan geslaagd. Paar maandjes later kwam Saybia weer naar Nederland. Deze keer naar de kleine zaal in Melkweg. Aanvang negen uur en de dag voor mijn verjaardag. Tegen de tijd dat ze echt begonnen was ik al bijna jarig (iets over half twaalf) dus dat werd een latertje. We stonden met precies 12 man te kijken naar een prima optreden. Even later Rotown en het werd al een stuk voller. 3FM pikte het op en draaide de singles veel op de radio. Toen ze weer kwamen werd het een stampensvolle uitverkochtte grote zaal van de Melkweg. Ik stond nog wel vooraan maar voelde me al wat minder thuis. Tijdje later in de auto naar 013. De zaal was veel en veel te vol en het werd gigaheet en het 3FM publiek werd jonger en jonger en vooral ongezelliger. Of te wel het was mijn bandje niet meer. Natuurlijk was het ook zo dat het niveua van hun debuutplaat niet meer gehaald werd en dat hielp dus ook niet mee. Ik gunde ze het succes zeker wel want het waren zeer aardige jongens die zich verder niet anders gingen gedragen naarmate ze meer succes kregen. Maar voor mij was het afgelopen, ik zal de nieuwe plaat (want die zou er moeten komen na jaren) zeker checken want muzikaal zit er natuurlijk nog genoeg potentie in.
0
geplaatst: 5 oktober 2014, 16:56 uur
Vooral bij de albums die ik van een stem heb voorzien en of van een band die ik wel ken en volg. Ik ga niet alle berichten lezen die geplaatst worden bij artiesten die mij niets zeggen. Op het forum doe ik veel mee aan spelletjes (ko's, ladders e.d.) en topics waar lijstjes verwacht worden. Op specifieke artiesten pagina's kom ik (net zoals velen hier) niet heel veel.
Vooral bij de albums die ik van een stem heb voorzien en of van een band die ik wel ken en volg. Ik ga niet alle berichten lezen die geplaatst worden bij artiesten die mij niets zeggen. Op het forum doe ik veel mee aan spelletjes (ko's, ladders e.d.) en topics waar lijstjes verwacht worden. Op specifieke artiesten pagina's kom ik (net zoals velen hier) niet heel veel.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 10:18 uur
Als iemand vragen of opmerkingen heeft mogen die gerust gesteld worden 

0
geplaatst: 6 oktober 2014, 10:27 uur
Music Meter heeft best een behoorlijke input op mijn muziekkeuzes. Heeft Oldfield weer een nieuw album dan schieten de menigen voorbij, vaak worden dan ook de oude albums weer boven water gehaald en wil je daar weer over meepraten waardoor je die oude albums dus weer gaat draaien. Daardoor loop je inderdaad wel eens tegen nieuwe inzichten op. soms positief en soms negatief. Specifiek op albumniveau is dat wel lastig op er 3 uit te pikken maar bv. door Music Meter heb ik wel in korte tijd de hele catalogus van Dead can Dance in huis gehaald welke ik voor het MuMe tijdperk enkel qua naam bekend was. Dus dat is heel duidelijk door Music Meter gebeurd. Ander groot voorbeeld is (natuurlijk) Revere, waar een paar clipjes van aERodynamIC al wel niet goed voor zijn. Ik was gelijk om en ging naar een door Eric georganiseerde house(school)gig kijken. Ik sprak met de band en ik in de loop van de tijd leerde ik iedereen beter kennen en behoor ik tegenwoordig zelfs tot de "incrowd" van de band en organiseer ik zelf housegig's en instore's in platenzaken. Zo kan je zelfs over voorzichtige vriendschappen spreken met bepaalde bandleden en zeker ook met Eric.
Music Meter heeft best een behoorlijke input op mijn muziekkeuzes. Heeft Oldfield weer een nieuw album dan schieten de menigen voorbij, vaak worden dan ook de oude albums weer boven water gehaald en wil je daar weer over meepraten waardoor je die oude albums dus weer gaat draaien. Daardoor loop je inderdaad wel eens tegen nieuwe inzichten op. soms positief en soms negatief. Specifiek op albumniveau is dat wel lastig op er 3 uit te pikken maar bv. door Music Meter heb ik wel in korte tijd de hele catalogus van Dead can Dance in huis gehaald welke ik voor het MuMe tijdperk enkel qua naam bekend was. Dus dat is heel duidelijk door Music Meter gebeurd. Ander groot voorbeeld is (natuurlijk) Revere, waar een paar clipjes van aERodynamIC al wel niet goed voor zijn. Ik was gelijk om en ging naar een door Eric georganiseerde house(school)gig kijken. Ik sprak met de band en ik in de loop van de tijd leerde ik iedereen beter kennen en behoor ik tegenwoordig zelfs tot de "incrowd" van de band en organiseer ik zelf housegig's en instore's in platenzaken. Zo kan je zelfs over voorzichtige vriendschappen spreken met bepaalde bandleden en zeker ook met Eric.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 18:05 uur
deric raven schreef:
aERodynamIC & Revere ga ik zaterdag zien.
aERodynamIC & Revere ga ik zaterdag zien.
Eindelijk!!! Maar ik ga niet zingen hoor

En voor wat betreft het contact met vigil.... ja dat is natuurlijk geweldig. Veel muzikale overeenkomst maar eigenlijk ook qua samenwerking en manier van denken over een hoop zaken. Dat zijn mooie dingen die zonder deze site nooit in gang zouden worden gezet.

0
geplaatst: 7 oktober 2014, 17:06 uur
1. Marillion - Brave (1994)
2. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
3. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors (1990)
4. Depeche Mode - Songs of Faith and Devotion (1993)
5. Mike Oldfield - The Songs of Distant Earth (1994)
6. Rush - Signals (1982)
7. Pet Shop Boys - Very (1993) Alternatieve titel: Very Relentless
8. James - Seven (1992)
9. Pulp - Different Class (1995) Alternatieve titel: Common People
10. Archive - You All Look the Same to Me (2002)
11. Genesis - Wind and Wuthering (1976)
12. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
13. Vangelis - Antarctica (1983)
14. Saybia - The Second You Sleep (2002)
15. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
16. The Gathering - Mandylion (1995)
17. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
18. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
19. Radiohead - OK Computer (1997)
20. a-ha - Scoundrel Days (1986)
Ik heb de 1 plaat per artiest strategie aangehouden, daaruit bleek overigens dat ik ook precies 20 verschuillende artiesten 1 of meerdere vijven heb gegeven.
1. Marillion - Brave (1994)
2. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
3. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors (1990)
4. Depeche Mode - Songs of Faith and Devotion (1993)
5. Mike Oldfield - The Songs of Distant Earth (1994)
6. Rush - Signals (1982)
7. Pet Shop Boys - Very (1993) Alternatieve titel: Very Relentless
8. James - Seven (1992)
9. Pulp - Different Class (1995) Alternatieve titel: Common People
10. Archive - You All Look the Same to Me (2002)
11. Genesis - Wind and Wuthering (1976)
12. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
13. Vangelis - Antarctica (1983)
14. Saybia - The Second You Sleep (2002)
15. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
16. The Gathering - Mandylion (1995)
17. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
18. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
19. Radiohead - OK Computer (1997)
20. a-ha - Scoundrel Days (1986)
Ik heb de 1 plaat per artiest strategie aangehouden, daaruit bleek overigens dat ik ook precies 20 verschuillende artiesten 1 of meerdere vijven heb gegeven.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 17:07 uur
Dan is nu de eer aan Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
Vragen mee quoten aub.
DE 7 VRAGEN
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
Vragen mee quoten aub.
DE 7 VRAGEN
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 19:29 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 21:19 uur
Inderdaad dank. Heb weinig gereageerd, maar wel alles met interesse gelezen. 

0
tuktak
geplaatst: 7 oktober 2014, 22:42 uur
Weer leuk om te lezen, al is onze muzikale overlap nihil, jaren '80 brrr 

0
geplaatst: 7 oktober 2014, 22:46 uur
Jij hebt 1 plaat uit de 80's in je top 10 en ik 2 dus in dat opzicht 

0
geplaatst: 7 oktober 2014, 22:48 uur
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
- Fathead
Vragen mee quoten aub.
DE 7 VRAGEN
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz
- Linus Van Pelt
- Fathead
Vragen mee quoten aub.
DE 7 VRAGEN
0
geplaatst: 8 oktober 2014, 09:10 uur
Een beste vraag hoor, maar kun je een oude man wel vragen wat hij 5 jaar geleden aan het doen was?
Als ik nu terug kijk was dat voor mij niet de meest ideale instaptijd om actief te worden op een internet forum.
Ik was erg druk met mijn werk en gezin, misschien dat even MuMe bezoeken wel een bepaalde ontspanning gaf ( ik bezocht immers in het begin nog niet het voetbal, eh algemeen sporttopic).
6 Februari 2009 heb ik dus een account aangemaakt.
Ik was op zoek via internet naar gegevens van een album en zag daar een link naar die site musicmeter.
Welk album, ik weet het niet meer : kun je een oude man wel vragen welk album hij 5 jaar geleden aan het zoeken was?
Ik ben dat album wel dankbaar, want ik heb nog steeds veel plezier met mijn (bijna) dagelijkse bezoekjes aan deze mooie site.
Een beste vraag hoor, maar kun je een oude man wel vragen wat hij 5 jaar geleden aan het doen was?
Als ik nu terug kijk was dat voor mij niet de meest ideale instaptijd om actief te worden op een internet forum.
Ik was erg druk met mijn werk en gezin, misschien dat even MuMe bezoeken wel een bepaalde ontspanning gaf ( ik bezocht immers in het begin nog niet het voetbal, eh algemeen sporttopic).
6 Februari 2009 heb ik dus een account aangemaakt.
Ik was op zoek via internet naar gegevens van een album en zag daar een link naar die site musicmeter.
Welk album, ik weet het niet meer : kun je een oude man wel vragen welk album hij 5 jaar geleden aan het zoeken was?
Ik ben dat album wel dankbaar, want ik heb nog steeds veel plezier met mijn (bijna) dagelijkse bezoekjes aan deze mooie site.
0
geplaatst: 9 oktober 2014, 09:40 uur
Ik kom uit een gezin met een oudere broer en 2 jongere broers.
Mijn ouders luisterde ook muziek, maar Chanson, Opera en Nederlandstalig.
Mijn Oudste broer begon in zijn middelbare schooltijd interesse in popmuziek te krijgen en op een geven moment schalde de zelf gekochte muziek van mijn broer door het huis; van Led Zeppelin, Deep Purple en Judas Priest door het huis.
Mijn oudste broer luistert nog steeds naar de vetste metal en in onze liepen de jongens die later Aardschok gingen maken door ons huis herrie te maken.
Onder invloed van “grote broer” begon ik ook aan popmuziek.
1e album (gekocht in 1976) Dreamboat Annie van Heart, gehoord o.a. In het Betonuur (ieder dinsdag 17:00 -18:00 vaste prik).
Volgende albums waren van Ten jears After, Uriah Heep en daarna Rainbow (Rising) en toen kwam kort daarop 1977 die mijn muziekwereld op zijn kop zou zetten.
Dreamboat Annie heb ik pas nog eens beluisterd en ik vond het zo wie zo leuk om dat album weer eens terug te horen, best een lekker album hoor.
Ik kom uit een gezin met een oudere broer en 2 jongere broers.
Mijn ouders luisterde ook muziek, maar Chanson, Opera en Nederlandstalig.
Mijn Oudste broer begon in zijn middelbare schooltijd interesse in popmuziek te krijgen en op een geven moment schalde de zelf gekochte muziek van mijn broer door het huis; van Led Zeppelin, Deep Purple en Judas Priest door het huis.
Mijn oudste broer luistert nog steeds naar de vetste metal en in onze liepen de jongens die later Aardschok gingen maken door ons huis herrie te maken.
Onder invloed van “grote broer” begon ik ook aan popmuziek.
1e album (gekocht in 1976) Dreamboat Annie van Heart, gehoord o.a. In het Betonuur (ieder dinsdag 17:00 -18:00 vaste prik).
Volgende albums waren van Ten jears After, Uriah Heep en daarna Rainbow (Rising) en toen kwam kort daarop 1977 die mijn muziekwereld op zijn kop zou zetten.
Dreamboat Annie heb ik pas nog eens beluisterd en ik vond het zo wie zo leuk om dat album weer eens terug te horen, best een lekker album hoor.
0
geplaatst: 9 oktober 2014, 10:54 uur
Dreamboat Annie 
Al zien de zusjes op de hoes er wel uit als Maywood.
Kocht toevallig vorige week nog een verzamelaar van Heart, en de nummers uit de beginperiode spreken mij het meeste aan.

Al zien de zusjes op de hoes er wel uit als Maywood.
Kocht toevallig vorige week nog een verzamelaar van Heart, en de nummers uit de beginperiode spreken mij het meeste aan.
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 09:16 uur
Midden jaren '70 kon je kiezen tussen Lp (vinyl) en cassettebandjes.
Als je een platenwinkel (in Eindhoven, Bullit, Elpee, Ram Bam of Van Leest) binnen kwam, was daar amper aanbod op cassettebandjes.
Eigenlijk kocht iedereen gewoon LP's.
Ik heb tot midden jaren '80 LP gekocht en ben toen radicaal over gestapt op CD (begonnen met een bovenlader).
Keuze voor de CD was toch wel bedieningsgemak en ruimte, ik heb echter nooit kunnen wennen aan die postzegelboekjes bij die CD's.
LP's hadden de genietbare hoezen en als je geluk had een “klaphoes”.
Fietsen met een nieuwe LP aanwinst in de plastic tas aan het stuur tegen de wind in is toch wel een aparte herinnering.
Later toen ik mijn eerste appartement kocht en uit huis ging heb ik mijn vinyl weg gedaan, daar zaten mooie dingen tussen.
Waar ik het meeste spijt van heb is toch wel die oude Zappa's (harde kaft hoezen) VDGG, mooie persingen en de ergste mijn single verzameling van The Undertones.
Single's kocht ik vrijwel nooit, The Undertones was een uitzondering, daar kocht ik al die singletjes van.
Ik ben een echt album mens en verzamelaars daar doe ik nog steeds niet aan, vaak zijn dat hit albums,
Soms viel een verzamelaar toch goed in de smaak zoals deze
mooie verzamelaar
Midden jaren '70 kon je kiezen tussen Lp (vinyl) en cassettebandjes.
Als je een platenwinkel (in Eindhoven, Bullit, Elpee, Ram Bam of Van Leest) binnen kwam, was daar amper aanbod op cassettebandjes.
Eigenlijk kocht iedereen gewoon LP's.
Ik heb tot midden jaren '80 LP gekocht en ben toen radicaal over gestapt op CD (begonnen met een bovenlader).
Keuze voor de CD was toch wel bedieningsgemak en ruimte, ik heb echter nooit kunnen wennen aan die postzegelboekjes bij die CD's.
LP's hadden de genietbare hoezen en als je geluk had een “klaphoes”.
Fietsen met een nieuwe LP aanwinst in de plastic tas aan het stuur tegen de wind in is toch wel een aparte herinnering.
Later toen ik mijn eerste appartement kocht en uit huis ging heb ik mijn vinyl weg gedaan, daar zaten mooie dingen tussen.
Waar ik het meeste spijt van heb is toch wel die oude Zappa's (harde kaft hoezen) VDGG, mooie persingen en de ergste mijn single verzameling van The Undertones.
Single's kocht ik vrijwel nooit, The Undertones was een uitzondering, daar kocht ik al die singletjes van.
Ik ben een echt album mens en verzamelaars daar doe ik nog steeds niet aan, vaak zijn dat hit albums,
Soms viel een verzamelaar toch goed in de smaak zoals deze
mooie verzamelaar
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 09:57 uur
Rudi S schreef:
Keuze voor de CD was toch wel bedieningsgemak en ruimte, ik heb echter nooit kunnen wennen aan die postzegelboekjes bij die CD's. LP's hadden de genietbare hoezen en als je geluk had een “klaphoes”.
Keuze voor de CD was toch wel bedieningsgemak en ruimte, ik heb echter nooit kunnen wennen aan die postzegelboekjes bij die CD's. LP's hadden de genietbare hoezen en als je geluk had een “klaphoes”.
Als ze bij de cd een boekje hadden gestopt op LP formaat had je toch weer het probleem van de ruimte gehad

0
geplaatst: 10 oktober 2014, 09:59 uur
Een uitvouwposter op LP-formaat wellicht? Maar dan zit je weer met van die lelijke vouwen.
* denotes required fields.