menu

De Site / Gebruikers / Het interview van de week

zoeken in:
avatar van dazzler
HET INTERVIEW VAN DE WEEK

Er bestaan al wel een paar topics waarin gebruikers zichzelf voorstellen.
Het is altijd fijn om even binnen te treden in elkaars muzikale belevingswereld.

Ik dacht aan een formule waarbij we automatisch geïnterviewd worden.
Dit topic bevat 7 vragen en elke week is een andere gebruiker aan de beurt
om op deze 7 vragen een antwoord te geven: elke dag één antwoord.

7 dagen later zijn alle 7 de vragen beantwoord
en kan de volgende gebruiker in de rij aantreden.

DE 7 VRAGEN

1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?

2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?

3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.

4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.

5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?

6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.

Het mag duidelijk zijn dat deze 7 vragen geen strikt examen vormen,
maar een aanleiding willen zijn om vanuit 7 verschillende invalshoeken
meer te weten te komen over onze collega muziekliefhebbers.

avatar van dazzler
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
-
-
-
-
-
-

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

avatar van vigil
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
-
-
-
-
-

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

avatar van vigil
Al weet ik niet of ik nog veel muzikale geheimen heb voor de mede-users

avatar van Rudi S
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
- Rudi S
-
-
-
-

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

avatar van herman
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
-
-
-

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

avatar van Dance Lover
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
-
-

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

avatar van Edgar18
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
-

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

avatar van Sir Spamalot
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

Sammael
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

avatar van dazzler
Ik tel al 8 deelnemers.
Uiteraard mag de lijst nog groeien.

Zoals beloofd bijt ik de spits af.

avatar van dazzler
1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?

Volgens mijn profielgegevens moet dat 16 juni 2008 geweest zijn. De aanleiding was eerder banaal. Ik was op dat moment bezig met een of ander dazzleriaans experiment. Je neemt twee albums van een artiest en reduceert die tot 6 tracks. Met die tweemaal 6 tracks brand je dan een unieke compilatie die voor de helft uit nummers van het ene album en voor de helft uit nummers van het andere album bestaat. Een idee dat in me opkwam omdat een succesvol album van een artiest vaak wordt opgevolgd door een album dat het succesalbum nog eens (dunnetjes) overdoet.

Op die manier kan je skipnummers uitschakelen en een cd overhouden die de beste tracks van twee albums met een gelijkaardige sound bundelt. Zo koppelde ik The Turn of a Friendly Card van The Alan Parsons Project aan Eye in the Sky en Ammonia Avenue aan Vulture Culture. Met name van die twee laatste albums kon ik moeilijk bepalen welke songs ik zou overhouden van de oorspronkelijk tracklijst. Zou er een site bestaan waarop fans hun favoriete albumtracks bespraken? Laat ik eens googlen...

Zo kwam ik op MusicMeter terecht, waar fans commentaren schreven bij hun favoriete albums. En als je zelf tracks wilde aanvinken, dan moest je een account aanmaken. En dan kon je ook berichten plaatsen. Zodoende. MIjn allereerste bericht staat dus ook bij Ammonia Avenue van The Alan Parsons Project. Merkwaardig genoeg is dat album ook één van de allereerste cd's die ik meebracht uit de bib toen ik in de zomer van 1987 mijn eerste cd-speler kreeg voor mijn 18de verjaardag.
dazzler schreef:
Laat ik beginnen met het album (en de uitvoerders) die me tot deze interessante website brachten. Het is meteen ook de eerste LP die ik ooit van de groep hoorde. Of beter gezegd: eerste CD. Want de muziek van Alan Parsons Project komt volgens mij het best digitaal tot haar recht.

En daarna volgde warempel al meteen iets wat op een review leek.

Die pas gevonden site had ook een forum, maar daar wilde ik me niet in mengen. Stemmen plaatsen en commentaren schrijven bij albums, dat volstond. Ik was immers al jaren actief op het official OMD forum, een verzamelplaats voor fans van de synthpop band waarmee het voor mij allemaal begon. Daar probeerde ik in het Engels mijn deskundige duit in het zakje te doen. En er waren daar ook gelegenheden om over andere favoriet bands te schrijven.

Maar al snel bleek ik mij in het Nederlands veel beter te kunnen uitdrukken (logisch wel) en vond ik hier bij die andere favoriete groepen sneller gelijkgezinden dan op dat OMD forum. Want daar was OMD natuurlijk de beste groep ter wereld en pas daarna kwamen alle andere artiesten. De dag dat ik mijn eerste bijdrage op het forum leverde (ben al lang vergeten in welk topic) ging de forum bal al snel aan het rollen. Ondertussen tref ik al meer dan vijf jaar in de spelletjes een fijne schare MuMe vrienden aan.

avatar van aERodynamIC
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Wie wil eens door dit topic geïnterviewd worden?

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe

Van zodra de teller met deelnemers op 7 staat, geef ik zelf het voorbeeld
door een week lang elke dag één van de 7 vragen van een antwoord te voorzien.
Nadien schuift de beurt door naar de volgende in de rij.

sxesven
- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven

avatar van itchy
dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy

avatar van dazzler
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?

Voor heel wat mensen geen geheim meer.
Mijn avatar en username spreken boekdelen.

(afbeelding)

In de zomer van 1982 had ik van mijn vader zaliger een lege Phillips cassette gekregen. Daarmee tapete ik de favoriete songs uit de hitparade en de eerste hit die er voor mij bovenuit sprong was Freeze Frame van The J. Geils Band. Ik was gek van dat swingende keyboard motiefje. Een ander memorabel opnamemoment was de binnenkomst in de BRT top 30 van Genetic Engineering van OMD. We zijn ondertussen in de prille lente van 1983 aanbeland. Een vriend op school bezat al wat singles en Souvenir van OMD was er eentje van. Een melodietje dat ik eigenlijk wel kende.

Maar doorslaggevender was de videoclip van Maid of Orleans uit de winter van 1982 geweest. Orchestral Manoeuvres in the Dark werd daarin voorgesteld als een duo dat dezelfde foute truien droeg als ik. Geen sterallures, geen opgedirkte new romantics, geen bonte kapsels, maar gewone jongens. En de clip flirtte net als het lied met religie en romantiek. Het nummer zelf met zijn onwezenlijk non-commerciële intro, de ijzige drumroffel en de melancholische melodie sprak me enorm aan.

Ik was dus maar wat benieuwd naar de eerstvolgende single release van OMD en mijn geduld werd eindelijk beloond met het verschijnen van Genetic Engineering. Daarna hoorde ik ook nog de opvolger Telegraph, die in Vlaanderen niet verder kwam dan de tipparade. Toen ik in de zomer van 1983 met mijn verjaardagscenten mijn allereerste plaat zou kopen stond ik in dubio: het zou of Freeze Frame van The J. Geils Band of Dazzle Ships van Orchestral Manoeuvres in the Dark worden.

Een paar weken eerder had ik Enola Gay en Electricity gehoord op een Virgin hit-verzamelaar. Maar er waren ook nog de hit Centerfold en de live single I Do die pleitten voor The J. Geils Band. Misschien was het dan toch het design met de uitgesneden gaten op de hoes dat me voor OMD deed kiezen. God, wat heb ik dat eerste album gekoesterd en grijsgedraaid! Wat heb ik naar de groeven zitten staren, de gegevens van de binnenhoes vanbuiten geleerd en hoe dikwijls zou ik niet aan dat hebbeding gesnoven hebben?

Orchestral Manoeuvres in the Dark, pioniers van de synthipop, met dat ene been in de new wave traditie (Joy Division meets Kraftwerk) en met dat andere been hun eigen nostalgische zelf. Dat synthesizers ook warm en melancholisch kunnen klinken, daar heeft OMD toe bijgedragen. En gelukkig hadden ze ook een neus voor de betere pophit. Het palet van OMD lijkt wel een spiegel van mijn platenkast die bestaat uit donker, new wave gerelateerd materiaal, platen die door melancholie gedragen worden en uiteraard ook heel wat hitparadewerk. De chartvolger in mij zou nooit verdwijnen.

Dazzle Ships wordt nog altijd trouw gekoesterd als een 5* plaat. 4* zou eerlijker zijn, maar dat kan je een schijf die al meer dan dertig jaar met je ziel vergroeid is niet aandoen. Ik ben de band trouw blijven volgen en mocht ze in totaal vier keer live aan het werk zien. Ik was er bij toen in februari 2004 het official OMD forum werd gelanceerd en behoor daar tot de major contributors (goed voor m'n Engels). Ik mocht er met Andy McCluskey en vele forumvrienden chatten over de betekenis van hun songs.

Ik ben er echter nooit in geslaagd de jongens persoonlijk te ontmoeten. Een uitnodiging voor het bijwonen van een soundcheck in 2013 werd door een dom misverstand verkwanseld (ik ben de kater nog steeds niet te boven gekomen). Maar ik ben wel trots dat de remaster van Dazzle Ships een klein beetje mijn handtekening draagt. Het idee om het design van het inner label van het vinyl album ook als opdruk voor het cd-schijfje te gebruiken werd door mij ingefluisterd.

Was getekend, dazzler.

ps. Mocht men zich afvragen wat er van mij op muziek minnend vlak zou geworden zijn als ik voor Freeze Frame van The J. Geils Band had gekozen, kan ik kort zijn. Het zou een paar weken later mijn tweede vinyl aanschaf worden. Hun live album Showtime mijn derde en Tubular Bells van Mike Oldfield mijn vierde.

bennerd
dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd

Zeer mooi idee, Dazzler!

avatar van ArthurDZ
- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ

tuktak
- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak

avatar van Paap_Floyd
- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd

avatar van -SprayIt-
- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt- met veel plezier

avatar van dazzler
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar

Toen ik student werd in 1987 leek het me een goed idee om het vinyl (een vijftigtal singles en een hondertal albums) in te leveren bij een tweedehands zaak in Leuven. Met dat budget zou ik me gaan toeleggen op de aanschaf van cd's. Nauwelijks twee jaar later had ik me een studentenjob weten te scoren bij diezelfde tweedehandswinkel waar studenten, altijd verlegen om vers kapitaal, hun platen kwamen verkopen om daar niet zelden nieuwe dingen mee aan te schaffen. Van mp3's en downloaden was nog lang geen sprake.

Tijdens mijn dagen op maandag en die paar volle weken die ik tijdens vakanties in die winkel mocht spenderen, leerde ik duizenden hoezen en bijhorende vinylabums kennen. En niet zelden was het tweedehandsaanbod in degelijke conditie.. en betaalbaarder dan ik dacht. En zo begon ik halverwege de jaren 90 opnieuw vinyl singles en albums te kopen. Maar ik beperkte mijn aankopen tot de periode 1977 (doorbraak van de punk en new wave) - 1992 (het laatste jaar waarin je van alle hits nog vinyl singles kon kopen en ook het jaar dat ik een punt zette als deejay in het jeugdhuis).

Voor singles heb ik altijd een zwak gehad. Ik geloof dat mijn eerste exemplaar Who's That Girl van Eurythmics was. En dan vooral ontdekken wat er op de b-kant (en dus vaak niet op het bijhorende album) stond. Een plezier dat met de ondertussen ter ziele gegane cd-single heel wat minder groot was (vaak remixen of alternatieve versies van de hit zelf). Zoals ik eerder al aangaf is mijn interesse in de hitparade en de bijhorende singles altijd gebleven. Ik probeer me aan de hand van hitparade-verzamelaars nog jaarlijks up te daten, maar mijn interesse en speurtocht gaat toch vooral naar de hitlijsten uit lang vervlogen tijden (tot in de jaren 40 en, zij het heel primitief, tot in de jaren 30 en 20).

Ik heb nog nooit een mp3 gekocht of legaal gedownload, zoals dat heet. Toch staat mijn externe harde schijf boordevol mp's. Ik ben dan ook cd's blijven kopen en sinds de revival van het vinyl kan je ze op platenbeurzen aan dumpprijzen aanschaffen. De cd's die ik koop of meebreng uit de bibliotheek worden steevast in mp3 omgezet. Vanuit die database compileer ik mijn eigen tracklijsten. Ik durf ook illegaal downloaden. Vaak gaat het echter om materiaal dat ik wel op vinyl, maar (nog) niet op cd bezit. Dus in feite heb ik voor de meeste van die nummers ooit netjes betaald.

Tenslotte nog een woordje over compilatiealbums. Ik heb honderden hitverzamelaars, maar dat is om mijn mp3 database te voeden. Daarnaast probeer ik ook van elke artiest de best mogelijke compilatie in huis te halen. Vooral dan van de artiesten die ik op basis van hun hitwerk goed vind. Zelden namen zij een classic album op dat de tand des tijds doorstond. Maar dat deden de drie singles van hun bekendste album en die drie andere, latere of non-album singles wel. De aanschaf van de betere hitverzamelaar vind ik vanuit die optiek perfect verdedigbaar. Van hitparade acts volstaat het dan één cd te bezitten.

Het is misschien toch wel een hardnekkig misverstandje dat op MusicMeter leeft dat artiesten die geen evenwichtig en kwalitatief hoogstaand album kunnen voorleggen, de moeite niet waard zouden zijn. Er zijn nu eenmaal album artiesten en single artiesten. The Police is daar een uitstekend voorbeeld van. Vandaar ook mijn streven om op MusicMeter via diverse topics en spelletjes de hitsingle wat meer onder de aandacht te brengen. Voor velen was de hitsingle de eerste kennismaking met pop of rock. Laten we het bestaan van hitsingles en hun relevantie daarom niet minimaliseren. Zo'n liedje dat een paar weken in je hoofd blijft hangen, maakt het leven doorgaans blijer. En ook dat heeft zijn waarde.

avatar van Pepino
- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino

avatar van dazzler
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.

Misschien toch eerst vertellen dat deze vraag het minst op mijn lijf geschreven is.
Ik bezoek maar heel zelden concerten en de ervaringen om uit te putten zijn dan ook schaars.

1. Dead Can Dance - 1987 in Brussel

Hun eerste optreden in België als hoofdact (ze stonden twee jaar eerder al eens in het voorprogramma van Cocteau Twins om het afzeggen van The Wolfgang Press op te vangen). Ik heb het verhaal elders al eens uit de doeken gedaan. Ik stond naast de PA die avond die bediend werd door een man met een baardje. Na het voorprogramma nam de zanger de plaats achter de PA in. Cool. Daarna verscheen die man met het baardje zelf op het podium. Bleek dat ik dus ruim een half uur op armlengte van Brendan Perry zelve de support act had meegemaakt. Cooler!

Maar het coolste van de avond was toch de muziek zelf. WIthin the Realm of a Dying Sun lag nog vers in de winkels en die had ik via een vriend al op tape gezet. Spleen and Ideal was de volgende stap. Tijdens het concert hoorden we ook voor het eerst wat materiaal uit hun debuutalbum. Ik herinner me nog levendig de paukenslag van The Enigma of the Absolute en de smeekbede Isabella is Dead uit Ocean (dat wij voorlopig maar even Isabelle Is Dead bleven noemen). Het grootste kippenvel moment was echter de intro op het eerste nummer Anywhere Out of the World. Het aanzwellen van de synths en dan die prachtige baslijn. Ik mocht Dead Can Dance een jaar later opnieuw aan het werk zien met een heel ander, haast akoestisch en hoofdzakelijk vocaal repertoire. Tussen The Serpent's Egg en Aion in en al zitten op bankjes van een schouwburg in plaats van rechtstaand in een kleine, maar gezellige club.

2. Orchestral Manoeuvres in the Dark - 2007 (+ 2010 + 2013)

In 1991 zal ik OMD tijdens hun Sugar Tax tour voor de eerste keer. Maar dat was toen Andy McCluskey met drie jonge snaken. Dat ik de groep ooit nog in zijn originele bezetting aan het werk zou zien, leek een onmogelijke droom die in 2007 alsnog in vervulling ging. Dat de groep tijdens haar comeback tournee ook nog eens Architecture & Morality integraal zou brengen, was al helemaal te gek. Grootste kippenvel moment was het nummer The Beginning and the End. Wellicht omdat zo'n belevenis ook letterlijk een terugkeren naar je muzikale roots is: een cirkel die rond wordt gemaakt.

In 2010 waren we opnieuw trouw op post in de AB te Brussel. En het deed opnieuw deugde om een aantal mensen van het official forum ook in levende lijve te mogen ontmoeten. En als Andy McCluskey je dan nog eens herkent en groet tijdens het schitterend History of Modern - OMD zanger schiet dazzler neer na 1 minuut - dat is werkelijk genieten. In 2013 werd ik uitgenodigd op een soundcheck, maar hoe die afspraak de mist in ging, heb ik al vele malen verteld. Het had voor mij het perfecte jubileum moment geweest kunnen zijn: 30 jaar eerder had deze band met Dazzle Ships mijn passie voor muziek doen ontluiken en ik had ze daar 30 jaar later oprecht voor kunnen en willen bedanken.

3. Werchter - 1989

Tweemaal bezocht ik het dubbelconcert Torhout - Werchter dat dit jaar zijn 40ste verjaardag vierde (en waaraan Canvas op maandag 29 september een belpop editie zal wijden): in 1989 en in 1990. Hoewel ik het optreden van Midnight OIl in 1990 het beste vond, was de editie van 1989 wat deelnemerslijst betreft de meest memorabele van de twee. Het begon met Texas, toen nog een debuterend bandje met country inslag, in de jaren 90 een britpop icoon. Daarna The Pixies waarvan ik gek genoeg weinig herinner. Nochtans werden Surfer Rosa en Doolittle bij ons in het jeugdhuis al flink op handen gedragen. Daarna Tanita Tikaram, het meisje met de ebbenhouten stem dat in dat jaar op het toppunt van haar carrière stond. Nick Cave & The Bad Seeds in de blinkende middagzon. Bij The Robert Cray Band verslapte mijn aandacht, aangezien ik toen nog niet klaar was voor de blues. Maar dan kwam Elvis Costello in zijn eentje zonder begeleidingsband de hele wei inpakken. Die zeurderige, nasale stem en één gitaar. Daarna ging ik helemaal loos met REM, Joe Jackson en als klap op de vuurpijl Lou Reed die het integrale New York kwam spelen. De avond eindigde met een set bisnummers van Satellite of Love tot ... Perfect Day.

avatar van dazzler
Ik denk dat het voor onze opvolgers straks gemakkelijker is als we de vragen zelf mee quoten.

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino

DE 7 VRAGEN

1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.

Vragen mee quoten aub.

Sammael
Oeh vooral dat Dead Can Dance-concert spreekt me heel erg aan. Ik heb ze in 2012 live gezien en dat was fenomenaal, ook omdat ik de hoop eigenlijk al had opgegeven dat ze überhaupt nog eens bij elkaar zouden komen. Maar om ze in hun jaren tachtig-periode te hebben kunnen zien, in een kleinere zaal en met een seltist van hun eerste albums, lijkt me helemaal fantastisch.

avatar van dazzler
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?

Jaren 80, new wave, Nederlandstalig en belpop.
Bij albums die aan één van deze criteria voldoen, zit ik het vaakst.

Ik heb ook een resem recensies of "meningen" op mijn naam staan.
Die had ik netjes aangevinkt, maar na een opgelopen ban heb ik die allemaal opnieuw
moeten opsporen en aanvinken. En dat is me nog steeds niet helemaal gelukt.

Sommige van die recensies vind ik erg geslaagd, andere hebben een facelift of update nodig.
En de meeste staan boordevol tikfouten, waarvoor het nu te laat is om ze te corrigeren.

Ik zit ook op het forum, waar ik hier en daar deelneem aan diverse spelletjes en er ook enkele bedacht.
Eigenlijk bedacht ik al heel wat spelletjes, waarvan ongeveer één derde succesvol werd (of nog is),
één derde ondertussen voorbij of vergeten is en één derde compleet flopte.

Bij het bedenken van een spelletje voel ik me net een popartiest die probeert om een hit te scoren.
Heel wat pogingen gaan verloren en heel af en toe kan je terugblikken op een klassieker.

Op het Greatest Hits spelletje ben ik anders wel trots.
Ik heb het drie jaar lang zelf geleid en merk dat het al bijna een jaar lang op eigen benen staat.
Meer nog, we kunnen nog een jaar verder op basis van de huidige wachtlijst.

avatar van Rvdz
- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz

avatar van dazzler
Ik denk dat het voor onze opvolgers straks gemakkelijker is als we de vragen zelf mee quoten.

- dazzler
- vigil
- Rudi S
- herman
- Dance Lover
- Edgar18
- Sir Spamalot
- Sammael
- aERodynamIC
- panjoe
- sxesven
- itchy
- bennerd
- ArthurDZ
- tuktak
- Paap_Floyd
- -SprayIt-
- Pepino
- Rvdz

DE 7 VRAGEN

1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.

Vragen mee quoten aub.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.