De Site / Gebruikers / Musicmeterladder: beluister jij altijd de onbekende nummers voor je stemt?
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2017, 11:58 uur
Bij Muziek > Muziekgames > MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter]:
Ik was eens benieuwd hoe de verhoudingen nu eigenlijk liggen m.b.t. het naleven van de bovenstaande regel, dus bij deze een simpele ja/nee poll.
Luister je altijd naar de onbekende nominaties in een ladder voordat je stemt? (klik om te stemmen)
De poll is anoniem, dus de antwoorden zijn niet ter herleiden tot individuele users en er gebeurt
ook verder niets mee. Bedankt als je mee wilt doen.
Edit: Zou een moderator (ArthurDZ, trebremmit) deze poll en de reacties daarop naar dit topic kunnen verplaatsen? Bedankt alvast.
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter]
Wil je stemmen dan is het de bedoeling dat je alle nummers minimaal één keer hebt beluisterd voordat je tot je oordeel komt.
Ik was eens benieuwd hoe de verhoudingen nu eigenlijk liggen m.b.t. het naleven van de bovenstaande regel, dus bij deze een simpele ja/nee poll.
Luister je altijd naar de onbekende nominaties in een ladder voordat je stemt? (klik om te stemmen)
De poll is anoniem, dus de antwoorden zijn niet ter herleiden tot individuele users en er gebeurt
ook verder niets mee. Bedankt als je mee wilt doen.
Edit: Zou een moderator (ArthurDZ, trebremmit) deze poll en de reacties daarop naar dit topic kunnen verplaatsen? Bedankt alvast.
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter]
0
geplaatst: 12 januari 2017, 12:09 uur
Wel een lekker uitgebreide poll, veel nuance mogelijk...
ow ik ben de eerste zie ik...
1
geplaatst: 12 januari 2017, 12:09 uur
Gretz schreef:
Luister je altijd naar de onbekende nominaties in een ladder voordat je stemt?
Luister je altijd naar de onbekende nominaties in een ladder voordat je stemt?
Zou niet goed zijn als dat niet het geval is maar als er toch users zijn die niet de moeite nemen om alles te luisteren dan vraag ik me af of deze mensen wél de moeite nemen om op Nee te stemmen.

0
geplaatst: 12 januari 2017, 12:11 uur
vigil schreef:
Om het niet te ingewikkeld te maken vooral. Uiteraard komt er in de praktijk nuance bij kijken, zoals nummer van 20 minuten die niet in je straatje passen maar voor de helft uitluisteren. Maar ik was gewoon eens benieuwd, meer niet.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 12:13 uur
Ach, dit is al zo vaak behandeld.
Uiteraard probeert iedereen zoveel mogelijk te luisteren, maar ik kan me ook voorstellen dat er redenen kunnen zijn waarom je een bepaalde nominatie niet (geheel) beluistert.
Uiteraard probeert iedereen zoveel mogelijk te luisteren, maar ik kan me ook voorstellen dat er redenen kunnen zijn waarom je een bepaalde nominatie niet (geheel) beluistert.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 12:14 uur
MVW schreef:
Zou niet goed zijn als dat niet het geval is maar als er toch users zijn die niet de moeite nemen om alles te luisteren dan vraag ik me af of deze mensen wél de moeite nemen om op Nee te stemmen.
(quote)
Dat is moeilijk te zeggen ja, maar vandaar ook de anonieme poll.
Ik wil verder absoluut geen discussie opstarten, laat ik dit benadrukken. Gewoon interesse in welk percentage van de users nu eigenlijk gebruik maakt van de handige spotifylijst. Tenminste, ik neem aan dat de grote meerderheid van jullie daar de nieuwe nominaties beluistert.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 12:17 uur
op zich prima natuurlijk maar of dat in dit topic moet is de vraag, dit gaat vast een aardige discussie worden (ook als dat niet je bedoeling is
) waarin het zoeken wordt naar de tussendoor geplaatste ladders
) waarin het zoeken wordt naar de tussendoor geplaatste ladders
1
geplaatst: 12 januari 2017, 12:19 uur
Daar heb je gelijk in vigil. Ik vraag een moderator om de poll te verplaatsen naar het discussietopic.
En als er behoefte is aan een poll met meer nuance kan ik die uiteraard later nog maken.
En als er behoefte is aan een poll met meer nuance kan ik die uiteraard later nog maken.
1
geplaatst: 12 januari 2017, 12:31 uur
Ik luister elke ladder helemaal, ook de nummers die ik wel ken. Dat maakt het makkelijker om te rangschikken, wat mij betreft. Het voordeel van een universitaire studie en nu bezig zijn met de eindscriptie is dat ik genoeg tijd heb om muziek aan te zetten
Het nadeel is dat ik soms totaal niet zit op te letten, maar dat valt prima mee tot nu toe. Op dit moment ben ik ladder 41 aan het beluisteren, dus ik loop nog een paar daagjes voor. Hetzelfde geldt voor de Witte Trui waar ik bij ladder 11 ben. De Progladder luister ik ook elke dag, maar die doe ik niet vooruit verder. Meer dan één keer luisteren gaat me verder niet lukken. De Spotify lijst is hier wel essentieel in, want zelf alles opzoeken en in een rijtje zetten telkens zou teveel tijd kosten. En daarnaast scrobbled het ook fijn naar last.fm.
Het nadeel is dat ik soms totaal niet zit op te letten, maar dat valt prima mee tot nu toe. Op dit moment ben ik ladder 41 aan het beluisteren, dus ik loop nog een paar daagjes voor. Hetzelfde geldt voor de Witte Trui waar ik bij ladder 11 ben. De Progladder luister ik ook elke dag, maar die doe ik niet vooruit verder. Meer dan één keer luisteren gaat me verder niet lukken. De Spotify lijst is hier wel essentieel in, want zelf alles opzoeken en in een rijtje zetten telkens zou teveel tijd kosten. En daarnaast scrobbled het ook fijn naar last.fm.
3
geplaatst: 12 januari 2017, 12:32 uur
johan de witt schreef:
Als ik geen tijd of zin heb om een nominatie of überhaupt een nummer dat me niks (meer) zegt te beluisteren, dan laat ik die ladder gewoon zitten. Je hoeft niet per se op elke ladder te stemmen.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 12:33 uur
Arrie schreef:
Als ik geen tijd of zin heb om een nominatie of überhaupt een nummer dat me niks (meer) zegt te beluisteren, dan laat ik die ladder gewoon zitten. Je hoeft niet per se op elke ladder te stemmen.
(quote)
Helemaal eens. Er zijn ook meer redenen om te passen lijkt me als je niet alle nominaties kunt (her)beluisteren. En dat is ook helemaal niet erg.
Ik vind zelf in ieder geval dat het respectvol is om in Ronde 1 alle nieuwe nominaties die je nog niet kent een volledige kans geeft. Dat is wel zo fair naar de andere users toe die moeite nemen om hun nominaties uit te zoeken.
1
geplaatst: 12 januari 2017, 13:09 uur
Ik sluit me aan bij Finidi. Ook ik luister iedere ladder van zowel de MuMeLadder als de Witte Trui helemaal. (Voordeel van meestal alleen op kantoor te zitten). Ik beoordeel en rangschik de nummers in de ladders en doe dit sowieso tot en met ronde 2 van beide.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 13:10 uur
Alles luister ik sowieso een keer. Nummers die ik al ken skip ik. Na het eenmalig beluisteren maak ik de balans op. Soms is het direct duidelijk, maar meestal volgt er dan nog een tweede luisterronde (excl. de nummers die sowieso afvallen). Voorbeeld: Revere - Sonder landde bij mij pas de twee luisterbeurt.
Kan ik niet alle nummers beluisteren, dan skip ik de ladder.
Kan ik niet alle nummers beluisteren, dan skip ik de ladder.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 13:15 uur
Ik luister alle nummers die ik niet ken, alles dat ik wel ooit geluisterd heb maar niet meer zo goed voor de geest kan halen, en soms nummers die ik wel ken maar die lastig zijn te plaatsen. Ik heb daar niet altijd tijd voor en zeker in de eerste rondes ken ik vrij veel nog niet, dus ik stem maar op een klein deel van de ladders.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 13:17 uur
De poll heeft kennelijk het maximum deelnemers dus die kan ik niet meer invullen. Wat zijn de resultaten?
0
geplaatst: 12 januari 2017, 13:26 uur
MuMeLadder: luister je naar de onbekende nummers voordat je stemt?
De eerste poll is helaas gelimiteerd tot 25 users, dus ik maak er nog 1 aan, nu wel met iets meer nuance
in de antwoordmogelijkheden. Deze zijn:
Per user is er 1 antwoord mogelijk. Als je vindt dat de aangegeven opties jouw standpunt niet voldoende verwoorden kun je nog een eigen antwoord toevoegen bij other. Je stemt anoniem en je antwoord is niet te herleiden naar je user name. Ik zou het waarderen als iedereen hem eerlijk durft in te vullen. Alvast bedankt voor het invullen, ik zal hier later de uitkomsten plaatsen.
50tracksaERodynamICAliciaarcade monkeysArnoArrieArthurDZ AstroStartBonkbonothecatCasartellicatdogchevy93ChoconasCo Jacksocosmic kidcurufinda_smiekDance LoverDenDimiDjFrankiedumb_helicopterDwejkk_dynamo d Edgar18El NinjoFinidiGebruiker43757GretzGuessmakerHedser hermanhoi123hoolie55jeroentjuhhJoaMusejohan de wittjohannesAJohnny MarrJoren999Justus18 kaj_666Kees-JanKoenrlaxus11LightbloomluigifortMarco dBmarsupilamiMarty McFlymauricedegiermolMRDammannMVWnelisPoekranboyremcodulacScorpion_21Silent_shoutSimon77Snoeperdstarbright boystardust_bestoepkrijtSunderlandtbouwhTeunnisthe vikingtheliontitanTitmeisterTribal GatheringvigilVladTheImpalerwandelindenatuurWhyNotSmileyeahyeahyeah
De eerste poll is helaas gelimiteerd tot 25 users, dus ik maak er nog 1 aan, nu wel met iets meer nuance
in de antwoordmogelijkheden. Deze zijn:
- Ja, altijd. Lukt dat niet dan pas ik voor de ladder.
- Ja, maar ik luister nummers die me niet bevallen maar deels.
- Soms wel soms niet, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb.
- Enkel wanneer ik zin in heb, ervoor in de stemming ben.
- Nee, de nummers die ontbreken op Spotify kan ik niet altijd beluisteren.
- Nee, de nummers die ik vooraf niet kende geef ik toch zelden punten.
- (Vrijwel) nooit, waarom zou ik? Het gaat me in de MML puur om het doorstemmen van m'n favorieten.
- Ja, maar ik luister nummers die me niet bevallen maar deels.
- Soms wel soms niet, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb.
- Enkel wanneer ik zin in heb, ervoor in de stemming ben.
- Nee, de nummers die ontbreken op Spotify kan ik niet altijd beluisteren.
- Nee, de nummers die ik vooraf niet kende geef ik toch zelden punten.
- (Vrijwel) nooit, waarom zou ik? Het gaat me in de MML puur om het doorstemmen van m'n favorieten.
Per user is er 1 antwoord mogelijk. Als je vindt dat de aangegeven opties jouw standpunt niet voldoende verwoorden kun je nog een eigen antwoord toevoegen bij other. Je stemt anoniem en je antwoord is niet te herleiden naar je user name. Ik zou het waarderen als iedereen hem eerlijk durft in te vullen. Alvast bedankt voor het invullen, ik zal hier later de uitkomsten plaatsen.
50tracksaERodynamICAliciaarcade monkeysArnoArrieArthurDZ AstroStartBonkbonothecatCasartellicatdogchevy93ChoconasCo Jacksocosmic kidcurufinda_smiekDance LoverDenDimiDjFrankiedumb_helicopterDwejkk_dynamo d Edgar18El NinjoFinidiGebruiker43757GretzGuessmakerHedser hermanhoi123hoolie55jeroentjuhhJoaMusejohan de wittjohannesAJohnny MarrJoren999Justus18 kaj_666Kees-JanKoenrlaxus11LightbloomluigifortMarco dBmarsupilamiMarty McFlymauricedegiermolMRDammannMVWnelisPoekranboyremcodulacScorpion_21Silent_shoutSimon77Snoeperdstarbright boystardust_bestoepkrijtSunderlandtbouwhTeunnisthe vikingtheliontitanTitmeisterTribal GatheringvigilVladTheImpalerwandelindenatuurWhyNotSmileyeahyeahyeah
0
geplaatst: 12 januari 2017, 13:27 uur
Gebruiker43757 schreef:
De poll heeft kennelijk het maximum deelnemers dus die kan ik niet meer invullen. Wat zijn de resultaten?
88% ja, 12% nee. Luister je altijd naar de onbekende nominaties in een ladder voordat je stemt? - polleverywhere.com
1
geplaatst: 12 januari 2017, 13:29 uur
Wat ik doe bij MumeLadder en Witte trui: ik maak een eigen playlist, waarin ik alle nummers zet met copy-paste. Daarin verwijder ik de nummers die ik al vaak gehoord heb (voor beide lijsten bij elkaar heb ik nu zo'n 1400 nummers over). Die nummers luister ik met shuffle (en af en toe verwijder ik weer een nummer).
De bedoeling is dat ik elk nummer (exclusief de extreem lange overigens) zo minstens vijf keer beluister, en ook dat op een gegeven moment bepaalde nummers me positief opvallen.
De 1985-ladder is veel minder werk (en daar stem ik ook veel vaker), nummers die me niet meteen wat zeggen beluister ik, en soms een paar andere nummers.
Ik vind wel dat één keer luisteren een nummer vaak ook geen recht doet...
De bedoeling is dat ik elk nummer (exclusief de extreem lange overigens) zo minstens vijf keer beluister, en ook dat op een gegeven moment bepaalde nummers me positief opvallen.
De 1985-ladder is veel minder werk (en daar stem ik ook veel vaker), nummers die me niet meteen wat zeggen beluister ik, en soms een paar andere nummers.
Ik vind wel dat één keer luisteren een nummer vaak ook geen recht doet...
0
geplaatst: 12 januari 2017, 13:44 uur
Komt nog wel eens voor dat ik de auto zit onderweg naar huis/werk en ik deze tijd nuttig wil gebruiken door de mij onbekende nummers te beluisteren via de spotifylijst. Op een gegeven moment kom ik dan een John Cage-je tegen, en dan is het altijd weer de vraag welk nummer dat nu eigenlijk is en of ik hem wel of niet al ken. Stiekem hoop ik dan op een minuutje oponthoud bij een verkeerslicht zodat ik snel de mogelijkheid heb om het ladderoverzicht er bij te pakken en de John Cage in kwestie te YouTuben (een Parkeerplaats opzoeken is ook zo wat
).
En anders moet ik er op een ander moment weer speciaal tijd voor vrijmaken, wat niet altijd uitkomt. Praktisch is het allerminst. Maar alles wat niet op Spotify staat vooraf downloaden en dan zelf vooraf in een playlist plaatsen is dat ook niet.
). En anders moet ik er op een ander moment weer speciaal tijd voor vrijmaken, wat niet altijd uitkomt. Praktisch is het allerminst. Maar alles wat niet op Spotify staat vooraf downloaden en dan zelf vooraf in een playlist plaatsen is dat ook niet.
1
geplaatst: 12 januari 2017, 13:52 uur
Ik ben ontstemd dat ik (nog) niet heb mogen stemmen 
Ik luister alle nummers minimaal 1x helemaal, komt een onbekend nummer later terug dan luister ik het alleen helemaal als het iets is wat me bevalt. Anders luister ik alleen een gedeelte totdat ik weer weet waarom het me niet bevalt.
Dus feitelijke luister ik alle (onbekende) nummers altijd, alleen sommige nummers maar gedeeltelijk.

Ik luister alle nummers minimaal 1x helemaal, komt een onbekend nummer later terug dan luister ik het alleen helemaal als het iets is wat me bevalt. Anders luister ik alleen een gedeelte totdat ik weer weet waarom het me niet bevalt.
Dus feitelijke luister ik alle (onbekende) nummers altijd, alleen sommige nummers maar gedeeltelijk.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 13:54 uur
Voor mij geldt dat ik in Ronde 1 & 2 probeer om alle nummers te luisteren. Soms skip ik wel eens een nummer als ik na een minuut hoor dat ik het helemaal niks vind. Als ik geen tijd heb gehad om een ladder te beluisteren dan is de kans groot dat ik pas tenzij ik genoeg nummers al ken en zo nog mijn punten kan verdelen. Vanaf Ronde 3/4 kan ik vaak van te voren zonder te luisteren al de nummers aanwijzen die ik punten wil geven. Dus dan luister ik niet altijd meer alle nummers van een ladder.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 14:05 uur
Overigens vraag ik me af hoeveel mensen (niet-fans) nummers als Sleep van Godspeed you! Black Emperor (23:18') helemaal beluisteren?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 januari 2017, 14:10 uur
Ik heb gestemd op "Ja, altijd. Lukt dat niet dan pas ik.", omdat dat het dichtst in de buurt kwam. De nuanceringen:
- De Spotify-afspeellijsten gebruik ik niet. Daar ligt iets van een antipathie jegens Spotify aan ten grondslag (alsook het feit dat ik geen premium user ben), maar ook de praktische afweging dat ik dan steeds door de wel al bekende nummers zou moeten skippen (en zelf een Spotifylijst maken gaat me ver boven de pet). Ik probeer de onbekende nummers zo veel mogelijk te downloaden, waar dat niet lukt luister ik via Youtube of, als dat niet lukt, de Spotify-webplayer.
- Dankzij een strakke planning inclusief vooruitluisteren hoef ik nooit te passen, een enkele Herkansingsronde 1-ladder waarin toch niks spannends te redden valt daargelaten.
- Ik beluister alle mij niet geheel bekende nummers helemaal, tenzij
(i) de nominatie een geheel album is dat ik al eens beoordeeld heb,
(ii) de nominatie niet via een van de eerder genoemde methodes te beluisteren is of
(iii) ik vanaf vakantie stem, de ladderindeling na mijn vertrek bekendgemaakt is en we niet in Ronde 1 zitten
- Ik beluister nummers niet vaker dan één keer voor één ladder, volgende keer dat het nummer in een ladder staat krijgt het weer een kans. De mogelijkheid dat een nummer bij luisterbeurt 1 totaal niet aanslaat en bij luisterbeurt 2 totaal wel, is daarmee voor die ladder afgesloten, maar als ik enig potentieel meen te horen, wil ik daar nog wel eens een puntje meer voor geven dan het eerste gehoor toelaat.
- De Spotify-afspeellijsten gebruik ik niet. Daar ligt iets van een antipathie jegens Spotify aan ten grondslag (alsook het feit dat ik geen premium user ben), maar ook de praktische afweging dat ik dan steeds door de wel al bekende nummers zou moeten skippen (en zelf een Spotifylijst maken gaat me ver boven de pet). Ik probeer de onbekende nummers zo veel mogelijk te downloaden, waar dat niet lukt luister ik via Youtube of, als dat niet lukt, de Spotify-webplayer.
- Dankzij een strakke planning inclusief vooruitluisteren hoef ik nooit te passen, een enkele Herkansingsronde 1-ladder waarin toch niks spannends te redden valt daargelaten.
- Ik beluister alle mij niet geheel bekende nummers helemaal, tenzij
(i) de nominatie een geheel album is dat ik al eens beoordeeld heb,
(ii) de nominatie niet via een van de eerder genoemde methodes te beluisteren is of
(iii) ik vanaf vakantie stem, de ladderindeling na mijn vertrek bekendgemaakt is en we niet in Ronde 1 zitten
- Ik beluister nummers niet vaker dan één keer voor één ladder, volgende keer dat het nummer in een ladder staat krijgt het weer een kans. De mogelijkheid dat een nummer bij luisterbeurt 1 totaal niet aanslaat en bij luisterbeurt 2 totaal wel, is daarmee voor die ladder afgesloten, maar als ik enig potentieel meen te horen, wil ik daar nog wel eens een puntje meer voor geven dan het eerste gehoor toelaat.
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 januari 2017, 14:19 uur
Casartelli schreef:
Je hoeft geen premium user te zijn, tenzij je het via de mobiele app wilt gebruiken.
Ik heb jarenlang de advanced luisterplaylist bijgehouden voor De MuMeLadder (en doe dat nog steeds voor De Witte Trui) waar alleen de nieuwe nominaties instaan. Ik neem aan dat je daar bekend mee was? Ik weet niet of Teunnis dit ook doet maar hij zal het vast geen probleem vinden om te doen.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 14:22 uur
Poek schreef:
Overigens vraag ik me af hoeveel mensen (niet-fans) nummers als Sleep van Godspeed you! Black Emperor (23:18') helemaal beluisteren?
Ik kan me voorstellen dat het verleidelijk kan zijn om een lang nummer eerder af te zetten als deze niet direct bevalt. Dat doen mensen ook met albums die ze uitproberen, waarna men na een paar nummers tot de conclusie komt dat het niet hun ding is.
Alleen ben je in de MML wel naar een nominatie van iemand anders aan het luisteren. Die persoon heeft tijd en moeite gestoken in het selecteren van zijn nominaties. Wil mensen graag kennis laat maken met nummers die hij speciaal vindt en hoopt dat andere users er een mooie ontdekking aan hebben. Wil ook dat zijn nominatie een eerlijke kans krijgt tegenover de andere nummers.
Dus iedereen zou eigenlijk ieder nieuw nummer tenminste 1x moeten beluisteren, is het fairst naar alle anderen. Hoe meer nummers je nu leert kennen, hoe makkelijker je ook weer op volgende ladders in volgende ronden kunt stemmen.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 14:24 uur
Onweerwolf schreef:
Je hoeft geen premium user te zijn, tenzij je het via de mobiele app wilt gebruiken.
Ik heb jarenlang de advanced luisterplaylist bijgehouden voor De MuMeLadder (en doe dat nog steeds voor De Witte Trui) waar alleen de nieuwe nominaties instaan. Ik neem aan dat je daar bekend mee was? Ik weet niet of Teunnis dit ook doet maar hij zal het vast geen probleem vinden om te doen.
(quote)
Goed plan! Ik zou het zeker waarderen als de advanced playlist weer beschikbaar komt. Scheelt me skippen in de reguliere playlist.
Ook een overzicht van alle nummers die enkel op YouTube staan zou ik fijn vinden, als dit mogelijk is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 januari 2017, 14:25 uur
Gretz schreef:
Ook een overzicht van alle nummers die enkel op YouTube staan zou ik fijn vinden, als dit mogelijk is.
Indien je dat ook voor DWT wilt dan is dat geen probleem.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 14:29 uur
Doe maar, altijd handig.
Gisteren en zondag een ladder moeten skippen omdat ik niet aan alle nieuwe nominaties toekwam.Het is zeker een optie om meer YouTube-nummers vooruit te beluisteren, dan heb ik die alvast gehad.
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 januari 2017, 14:30 uur
Gretz schreef:
Doe maar, altijd handig.
Gisteren en zondag een ladder moeten skippen omdat ik niet aan alle nieuwe nominaties toekwam.
(quote)
Doe maar, altijd handig.
Gisteren en zondag een ladder moeten skippen omdat ik niet aan alle nieuwe nominaties toekwam. Staat in het overzichtstopic.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 januari 2017, 14:31 uur
Onweerwolf schreef:
Dat laatste beslist niet. Wel beluister ik de ladders doorgaans op het werk en daar is geen Spotify geïnstalleerd (vandaar de webplayer). Ik vermoed dat dat me nog steeds niet van het gebruiken van afspeellijsten hoeft te weerhouden, maar tussen elke 2-3 nummers een reclameblok is niet echt een wenkend perspectief.Je hoeft geen premium user te zijn, tenzij je het via de mobiele app wilt gebruiken.
Onweerwolf schreef:
Ik was daar op zich wel passief bekend mee, maar ik beschouw alsnog redelijk wat oude nummers als onbekend (en nieuwe nummers als bekend).Ik heb jarenlang de advanced luisterplaylist bijgehouden voor De MuMeLadder (en doe dat nog steeds voor De Witte Trui) waar alleen de nieuwe nominaties instaan. Ik neem aan dat je daar bekend mee was? Ik weet niet of Teunnis dit ook doet maar hij zal het vast geen probleem vinden om te doen.
Bovendien gebruik ik al jaren mijn eigen Excelbestanden voor de ladder, waarin per nummer keurig genoteerd staat of ik het al ken of niet en waar vervolgens per ladder keurig een overzicht van de te beluisteren nummers en een voorsortering van de al bekende nummers uitrolt. Het klinkt wat omslachtig als ik het zo opschrijf, maar ach, de man en zijn gewoontes...
* denotes required fields.