menu

Overig / Apparatuur / Het iPod topic

zoeken in:
avatar van Ward
Je kan het ook gewoon in iTunes aanpassen. Dan moet je op een nummer met de rechtermuisknop klikken en dan info tonen kiezen. Dan krijg je zo'n menu en dan klik je op opties en daar staat een balk met volumeaanpassing.

Ik heb sinds een maand of twee een 60 GB-iPod, waar ik enorm over in de wolken ben ...

Nu heb ik de volgende vraag : ik heb mij laten vertellen dat de batterijen slechts een jaar of twee mee kunnen en dat je je iPod na twee jaar in de prullenbak mag gooien, omdat je de batterijen niet kunt vervangen ...

Is dat waar?

Wordt vaak gezegt he? Ik weet niet zeker of het waar is, maar het is wel de reden waarom ik (nog) geen I-Pod heb aangeschaft.

Electro_
Ik kan er weinig over zeggen: Heb hem sinds oktober dus het is niet aan de orde nog. Maar ik hoop het toch zeker niet.

Is trouwens de eerste keer dat ik dit hoor.

avatar van HiLL
Batterijen worden op den duur altijd minder dus zo gek is het verhaal niet. Maar je mag van een product meer dan 2 jaar levensduur verwachten, mits het normaal gebruikt wordt.

avatar van Jordy
Goed excuus om over 2 jaar weer een mooi nieuw apparaatje te kopen toch? heb het met alle walkmans, discmans en andere apparatuur nooit veel langer dan 2 jaar uitgehouden, de afgelopen 20 jaar.

behalve dat zo'n iPod toch een mooie paar honderd Euro kost ... en ik terug mijn 15.000 mp3's mag herinladen ook dan ...

avatar van Woody
Ik heb zelf een ipod mini. Nu ruim een jaar oud. De battarij doet het niet goed meer. meestal is hij binnen 3 uur wel leeg. Maar er zijn ook momenten dat hij vol opgeladen is en binnen een half uur er al weer mee nokt. Een aanrader is om je ipod regelmatig helemaal leeg te laten. en dan weer opladen ipv. constant dat ding als hij half vol/half leeg is weer op te laden. Ik ga er overigens van uit dat de ipod battarijen wel beter worden met de tijd.

Electro_
Woody schreef:
Ik heb zelf een ipod mini. Nu ruim een jaar oud. De battarij doet het niet goed meer. meestal is hij binnen 3 uur wel leeg.

Nah, lekker vooruitzicht dan. Hoe kan het dat iederen zo vol is over de iPod's als de batterij het niet eens goed doet?

avatar van Zwammer
Ik heb m'n iPod 20gb nou zo'n 9 maanden en hij doet het nog perfect. Ik merk nog geen verschil met de batterijduur van een paar maanden geleden. Ik luister hem altijd gewoon helemaal uit en dan laad ik hem weer 5 uur op. Dat is wel het beste denk ik.

avatar van platedraaier
Het is niet vreemd dat de batterijen minder worden. Het is wel vreemd dat ze niet te vervangen zouden zijn. Daar geloof ik dus niks van.

Toine Rorije
Electro_ schreef:
Nah, lekker vooruitzicht dan. Hoe kan het dat iederen zo vol is over de iPod's als de batterij het niet eens goed doet?

Ik heb mijn iPod al bijna twee jaar en die batterij gaat nog een uur of 6 mee. Dus daar valt nog best mee te leven. Je kunt die batterij trouwens gewoon laten vervangen door je iPod naar Apple op te sturen (kost 60E geloof ik). Als je het zelf doet (die batterijen worden op verschillende sites aangeboden) ben je overigens een stuk goedkoper uit.

avatar van HiLL
iK heb ook gehoord dat het iets te maken heeft met de verschillende ipod generaties....de eerste zouden alleen met dit probleem te maken hebben.

Dat heb ik ook begrepen. Als je ipod reparatie bij google intikt, ik wil geen reclame maken want ik heb zelf nog geen ervaring ermee, kun je via een site een nieuwe batterij bestellen voor nieuwere modellen.
Dus ws kan dat ook wel bij een apple service center.

avatar van aERodynamIC
Het is nogal vaag allemaal: volgens mij gaat het inderdaad voor de oudere versies op (net zo goed belachelijk: ik wist niet wat ik hoorde in het Apple Service Center, waar ze het overigens niet eens zeker wisten allemaal).

Mijn 60GB is nog redelijk nieuw dus het is afwachten, maar eigenlijk is het natuurlijk schandalig dat je de batterijen niet kunt vervangen (mijn oude 20GB is momenteel inderdaad al erg snel leeg en daar kunnen de batterijen dus niet van vervangen worden als ik het goed begrepen heb).

avatar van psychonaatje
Als het goed is, moet het niets uitmaken wanneer je de baterijen van een iPod oplaadt, zo heb ik gelezen. In de Q stond zelfs dat het verstandiger is elke keer na gebruik de iPod op te laden. Ik weet niet in hoeverre het klopt, maar ik doe het wel altijd. Ik heb mijn iPod nu bijna twee jaar (vanaf juli 2004, volgens mij), ik gebruik 'm zo twee tot drie uur per dag en ik heb totaal geen problemen met de batterijen. Ook als ik 'm een dag of twee dagen vergeet op te laden, houdt 'ie het nog uitstekend vol.

avatar van aERodynamIC
Zo zie je maar weer: het verschilt blijkbaar per persoon en apparaat.
Lastig.....

Weet jij wel hoe het zit met eventuele vervanging van batterijen?

avatar van psychonaatje
Nee, nog nooit nodig gehad. Maar HiLL schreef dat het misschien aan de verschillende generaties ligt en dat zou kunnen. Toen ik mij iPod bestelde, was er net een nieuwe generatie (de tweede generatie, dacht ik). Mijn bestelling werd veranderd in de bestelling voor een nieuwe generatie, kan ik me nog herinneren (dat was wel supernetjes van ze, ik moest wel wat langer wachten, maar was uiteindelijk goedkoper uit en ik kreeg zowel de extra's die bij de eerste generatie zaten als de extra's die bij de tweede generatie zaten).

avatar van psychonaatje
Hier las ik trouwens wat tips voor hoe je het beste om kan gaan met de baterijen van de iPod en ik moet zeggen dat ik de meeste automatisch al wel opvolg, dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft.

Jadoh
Heb half jaar een nano, gaat zéker geen 18 uur mee zoals vermeld staat, meer iets van 6 uur ofzo, nog niet eens..


@woody; ff naar de applestore gaan, word ie zo vervangen. doen ze niet moeilijk over.

avatar van Toon1
Ik heb drie jaar lang een iPod van de oude generatie gehad, en die batterijen werken nu nog altijd heel goed (ze gaan denk ik ietsje minder lang mee als op het begin, maar niet veel minder). De iPod van de tweede generatie heb ik nog maar een paar maanden dus daar kan ik nog niet over oordelen...

avatar van Woody
Jadoh schreef:
Heb half jaar een nano, gaat zéker geen 18 uur mee zoals vermeld staat, meer iets van 6 uur ofzo, nog niet eens..


@woody; ff naar de applestore gaan, word ie zo vervangen. doen ze niet moeilijk over.

Ook zonder bon? maar misschien ga ik het toch maar proberen!

Jadoh
Zonder bon ja. r staat een code op je ipod en die toetsen ze in, kunnen ze zien waar en wanneer gekocht enzo.

avatar van ravenstein
heb me een paar draagbare speakers gekocht om aan te sluiten op m'n MP3-speler (is geen I-pod, wel een Creative). Klinkt redelijk stil, ga ook eens proberen om de mp3's luider te krijgen...

Dro
Wie gebruikt hier de iPod? Ik zoek mensen voor eht uitwisselen van tips e.d. Bijvoorbeeld, gebruik je MP3's of ACC-bestanden?
Zelf heb ik twee iPods, maar kan bijvoorbeeld niet beide iPods op dezelfde computer gebruiken, dat werkt niet (eens is een gewone iPod, de andere een iPod photo).

Dus graag uw reactie

heb wel een ipod maar kan je met erg technische vragen/tips niet zo verder helpen.
wb die 2 ipods:
Je kunt misschien wel iets in de instelling van Itunes veranderen waarmee hij (kan het niet beter uitleggen) als je je ipod inplugt niet gelijk gaat bijwerken, maar alleen de batterij op gaat laden. Dus dat je als je wil bijwerken nog een extra handeling moet verrichten, en dat daarmee je probleem is opgelost?
Ik weet alleen niet of je bij die ipod photo ook een ander soort bibliotheek hebt, dus of je 2 bibliotheken hebt, 1 voor iedere ipod, en dat daar het probleem ligt?
Ik vind dit eigenlijk meer een vraag waar die blij jongens van de apple winkels je goed mee kunnen helpen, eigenlijk.

Ik heb ook een vraagje, hoe laad je zo'n ding op? Ik moet het eerst wel weten, straks kan het niet.

Electro_
Via de USB-kabel waarmee je ook de bestanden overzet, je kunt eventueel ook een aparte adapter kopen zodat je hem ook in een normaal stopcontact kunt stoppen.

avatar van Eddie
@dro Werk het ook niet als je ze allebij de zelfde naam geeft,

Dro
Dat ga ik eens proberen, thx

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.