MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Musicmeters "Haat" tegen R&B en Nu-Soul

zoeken in:
Op Musicmeter vind ik een erg negatief beeld tegenover de hedendaagse R&B en Nu-Soul (op sommige gebruikers na).
Waar is dit door gegrond?
Hoe komt dit?
En vooral, wordt het niet teveel over één kam geschoren. Dus negatief zijn zonder de nummers te kennen.

Hier hadden we toch al een topic over?

Waar dan?

Martino
Ze hebben gewoon geen smaak.

Sietse
of misschien is het gewoon een vergankelijke muziek vorm.

moviefreak#1
Of hebben we misschien gewoon een voorkeur voor een geheel andere muzieksoort

Ik ga voor moviefreak#1's optie. De rest is elitair gelul.

Sietse
ook nog mogelijk...

Thisisme
Ik moet zeggen dat ik er tot nog toe weinig van merk.

fastpulseboy
waarom is onderhond toch ineens zo rete correct.

fastpulseboy schreef:
waarom is onderhond toch ineens zo rete correct.

Geen idee, maar ik kan het wel waarderen

Hoezo ineens, die post is al drie maand oud ? Daarbij zie ik niet in wat er zo "anders" aan is.

Ehh, omdat artiesten teveel uitbrengen met dezelfde succesformule die we met zijn allen ongeveer zat zijn.
Rhinna, Ciara, Cristana Millian ga zo maar door...
dat verklaard meteen het over 1 kam scheren.
Zijn wel uitzonderingen, dat zal ik niet zeggen, maar ja daar hoor je net iets te weinig van.
Gnarls Barkley vink dan wel weer een goed voorbeeld.

Onderhond en politiek correct..

Why R n B sucks.. door Keef Baker

Waar is dit (negatieve beeld tegenover de hedendaagse R&B en Nu-Soul) door gegrond?

Inhoudsloos janken met woorden om (zogenaamd) mooi te zingen en steeds weer dezelfde soort gladde producties is een formule die veel mensen denken waar te nemen en waar zij op uitgekeken raken. Veel mensen zoeken het dan graag ergens anders.

En vooral, wordt het niet teveel over één kam geschoren? Dus negatief zijn zonder de nummers te kennen.

Ja, maar dat komt doordat mensen makkelijker kunnen leven door te categoriseren. Als wat mensen zien aan de buitenkant hun niet aanstaat gaan er maar weinig dieper doorzoeken om goeds erin te vinden. Dit omdat er nog andere muziekstijlen staan te wachten die er aan de buitenkant beter uitzien voor die mensen.

Leuk stukje op die site

dollie

wat er op die site staat is gewoon onzin:

OK now ask yourself. Is there anyone you've ever met who is actually a good person that you get on with who is into R&B? No. They're all cunts aren't they!

In fact lets drill it down..

Anyone in high society? No.
Anyone with intelligence? No.
Anyone Male? No.
Anyone over 16 without children? No.

volgens mij zijn de antwoorden hierop steeds ja.....

Ik vindt het eigenlijk een beetje onozel dat, wanneer een muziekgenre niet goed vind, je het dadelijk afschilderd als slecht, er zijn ook nummers die ik niet goed vind, maar als ik dat zeg dan gebruik ik steeds het stukje 'ik vind...'
Muzieksmaken verschillen nu eenmaal van persoon tot persoon, en ik vind het niet meer dan normaal dat je ook muziek kan apreciëren die niet tot je stijl behoren.

Thisisme
Phoe,phoe.

Er bestaat zeker wel kwalitatief hoge R&B hedendaags, over de Nu-Soul niet gesproken.Daar zit helemaal kwaliteit in.

dollie schreef:
(quote)

Daarom staat het ook onder de noemer ''bollocks'' (betekent onzin) op de site Het is vooral grappig bedoeld, maar uit ook een visie.

Wat je verder zegt ben ik het mee eens. Het is makkelijk om stijlen als geheel te beschouwen als slecht, maar daardoor mis je ook al gauw wat.

Melle K
dollie schreef:
(quote)

OK now ask yourself. Is there anyone you've ever met who is actually a good person that you get on with who is into R&B? No. They're all cunts aren't they!

In fact lets drill it down..

Anyone in high society? No.
Anyone with intelligence? No.
Anyone Male? No.
Anyone over 16 without children? No.

volgens mij zijn de antwoorden hierop steeds ja.....

held!

dollie schreef:
ik vind het niet meer dan normaal dat je ook muziek kan apreciëren die niet tot je stijl behoren.
Hoezo Andersom is net zo normaal.

VanDeGriend schreef:
(quote)
Hoezo

Meer dan logisch. Het wordt allemaal erg over één kam geschoren en niemand wil dan ook maar één enkele tip op het gebied van R&B en Nu-Soul omdat ze wat ze kennen niks aan vinden.

Reijersen schreef:

Meer dan logisch. Het wordt allemaal erg over één kam geschoren en niemand wil dan ook maar één enkele tip op het gebied van R&B en Nu-Soul omdat ze wat ze kennen niks aan vinden.

Ja en ?.... het kan toch dat je een muziekstijl gewoon niet leuk vindt.

Ja, maar dan moet men niet zeggen dat alles van dat genre slecht is als ze er een paar nummers van horen die ze niet aan staan of als het hun genre niet is.

Mensen nemen hun favoriete genre als tegenwaarde en dat schiet dus niet op.

Een oordeel wordt gevormd op basis van wat men weet. En dan trek je concusies. Je moet tenslotte ergens vanuit gaan. Ik ken en heb bijvoorbeeld rapplaten en heb op basis van het daarop gebodene enige tijd geleden besloten nooit meer naar een rapplaat te luisteren. Dan mis ik vast wel eens een mooie plaat maar dat is dan jammer.Ik heb meer te doen en heb t al druk zat met platen uit de genre's die ik wel kan waarderen.

VanDeGriend schreef:
Een oordeel wordt gevormd op basis van wat men weet. Ik ken en heb rap platen en heb enieg tijd geleden besloten nooit meer naar een rapplaat te luisteren. Dan mis ik vast wel eens een mooie plaat maar dat is dan jammer.Ik heb meer te doen.

Maar wat doe je als iemand je een tip geeft voor een rapplaat? Iemand die over deze plaat lyrisch is en iemand die jij als goede referentie ziet.

Martino schreef:
Ze hebben gewoon geen smaak.

Vind het dan beetje vreemd dat je OK Computer een 1,5 geeft maargoed. Ieder zijn smaak maar soul is niet het nummer 1 genre, die plaats word gedeeld door alle muziek.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Vind het dan beetje vreemd dat je OK Computer een 1,5 geeft maargoed. Ieder zijn smaak maar soul is niet het nummer 1 genre, die plaats word gedeeld door alle muziek.

Ten eerste een opmerking van een tijd geleden.

en op deze site is niet elk genre nummer 1.

fastpulseboy
heerlijk dat stukje van keef baker, hoef ik zelf niet meer op te schrijven hehehe

Reijersen schreef:
[
Maar wat doe je als iemand je een tip geeft voor een rapplaat? Iemand die over deze plaat lyrisch is en iemand die jij als goede referentie ziet.

Normaal gezien zou ik de tip aan me voorbij laten gaan al is het altijd denkbaar dat ik me laat overtuigen. Maar dat is dan door iemand die een vergelijkbare smaak heeft als ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:32 uur

geplaatst: vandaag om 19:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.