menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Musicmeters "Haat" tegen R&B en Nu-Soul

zoeken in:
handsome_devil
De meerderheid van deze site is niet echt een groot R&B/Nu-Soul fan dus het is logisch dat ze nog in de lijst staan en niet geluisterd worden. Als ik zou moeten kiezen tussen een new wave cd die ik niet ken of een R&B cd die ik niet ken weet ik toch wel wat ik zou kiezen en jij zou precies hetzelfde doen.

handsome_devil schreef:
De meerderheid van deze site is niet echt een groot R&B/Nu-Soul fan dus het is logisch dat ze nog in de lijst staan en niet geluisterd worden. Als ik zou moeten kiezen tussen een new wave cd die ik niet ken of een R&B cd die ik niet ken weet ik toch wel wat ik zou kiezen en jij zou precies hetzelfde doen.

Ja waarschijnlijk wel. Over smaak valt ook niet te twisten. Maar dan nog vind ik het jammer, ik zal altijd onwaarheden over de genres die ik af en toe op de site lees blijven weerleggen.

handsome_devil
Ja, dan zitten wij gewoon anders in elkaar. Als iemand kritiek heeft op mijn muzieksmaak of iets zegt over een bepaalde muziekstijl waar ik het niet eens mee ben heb ik zoiets van: Nou ja, laat maar kletsen, als ik het maar leuk vind. Ik vind het niet nodig om het tegendeel te bewijzen aan mensen, maar jij hebt natuurlijk het goed recht dat wel te doen. Het zal alleen geen effect hebben.

fastpulseboy
handsome_devil schreef:
Ja, dan zitten wij gewoon anders in elkaar. Als iemand kritiek heeft op mijn muzieksmaak of iets zegt over een bepaalde muziekstijl waar ik het niet eens mee ben heb ik zoiets van: Nou ja, laat maar kletsen, als ik het maar leuk vind. Ik vind het niet nodig om het tegendeel te bewijzen aan mensen, maar jij hebt natuurlijk het goed recht dat wel te doen. Het zal alleen geen effect hebben.

het voordeel bij het merendeel van jouw smaak is ook dat je gewoon weet dat het goed is en je het dus ook niet hoeft te verdedigen.

fastpulseboy schreef:
(quote)

het voordeel bij het merendeel van jouw smaak is ook dat je gewoon weet dat het goed is en je het dus ook niet hoeft te verdedigen.

suggestief, probeer je me uit te lokken?

handsome_devil
fastpulseboy schreef:
(quote)

Ik vind mijn muzieksmaak oké, maar 99% van mijn leeftijdsgenoten vindt dat toch echt niet Ik moet regelmatig aanhoren dat de muziek waar ik naar luister ontzettend slecht is.

Sietse
Reijersen schreef:
Ja dat durf ik dan nog te zeggen. Waarom? Omdat ik het juist of die artiesten heb ik het genre die NIET op de radio komen. Wat je op de radio qua R&B hoort (nu-soul hoor je sowieso niet op de radio, zowel dan mag je mij vertellen welk radiostation) is inderdaad simpele Hap-Klaar-en-Verkoop R&B. Maar daar gaat het mij juist niet om.

Door deze R&B komt de rest van het genre juist in het diskrediet. Als je daar je mening op baseerd, op wat je op de radio hoort, dan kan je weten of de rest ook, zoals jij zegt, verschrikkelijk is.

ik weet niet precies welk deel je niet hebt begrepen van wat ik heb geschreven, maar ik zal het nog een keer uitleggen.

Ik was volgens mij ontzettend duidelijk met het uitleggen dat ik het puur had over wat ik op de radio heb gehoord. Door wat ik heb gehoord ben ik niet geprikkeld om me er in te verdiepen. Misschien is dat gene dat ik heb gehoord niet representatief, maar eigenlijk kan dat me echt geen drol schelen.
Je kunt niet alles horen en ik maak dan keuzes en mijn keuze is geworden dat ik mij niet ga verdiepen in r'n'b en nu-soul, gewoon puur omdat de prikkel er voor mij niet is door wat ik wel heb gehoord ook al is dat niet het meest representatieve.
Leer er nu maar gewoon mee leven, net zoals ik er mee zal leren leven dat jij (en zoveel anderen) je nooit zult verdiepen in experimentele electronica, gewoon puur omdat daar je interesse niet ligt.

En nog eens duidelijk, hoeveel muziek kun je horen...het is gewoon onmogelijk om alles te luisteren en te leren kennen. Het is een kwestie van keuzes maken.

Sietse schreef:
(quote)

ik weet niet precies welk deel je niet hebt begrepen van wat ik heb geschreven, maar ik zal het nog een keer uitleggen.

Ik was volgens mij ontzettend duidelijk met het uitleggen dat ik het puur had over wat ik op de radio heb gehoord. Door wat ik heb gehoord ben ik niet geprikkeld om me er in te verdiepen. Misschien is dat gene dat ik heb gehoord niet representatief, maar eigenlijk kan dat me echt geen drol schelen.
Je kunt niet alles horen en ik maak dan keuzes en mijn keuze is geworden dat ik mij niet ga verdiepen in r'n'b en nu-soul, gewoon puur omdat de prikkel er voor mij niet is door wat ik wel heb gehoord ook al is dat niet het meest representatieve.
Leer er nu maar gewoon mee leven, net zoals ik er mee zal leren leven dat jij (en zoveel anderen) je nooit zult verdiepen in experimentele electronica, gewoon puur omdat daar je interesse niet ligt.

En nog eens duidelijk, hoeveel muziek kun je horen...het is gewoon onmogelijk om alles te luisteren en te leren kennen. Het is een kwestie van keuzes maken.

Ow, maar ik begreep je bericht duidelijk genoeg. En in mijn muzieksmaak durf ik van mezelf te zeggen dat die erg breed is. Ben altijd blij om tips te krijgen, dan probeer ik het altijd uit. Daarna zie ik wel of ik het wat vind of niet.

Sietse ik geef je ook geen ongelijk in je redenatie. Tuurlijk kan je niet alles bijhouden. Iedereen zijn eigen smaak.

fastpulseboy
Reijersen schreef:
(quote)

suggestief, probeer je me uit te lokken?

nee hoor, want wat ik zei geld ook voor mij, er valt niet over te twisten

Gast
geplaatst: vandaag om 07:18 uur

geplaatst: vandaag om 07:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.