Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juni 2007, 14:46 uur
Ik ben sinds jaar en dag bezig op kwalitatief goede Soul en R&B onder aandacht te brengen op MusicMeter. Dit topic is een nieuwe hoofdstuk hierin.
Wat is de bedoeling?
1. Om de 2 dagen plaatst een user een R&B of Soulnummer. (alleen gehele nummers).
2. De plaatser zet een korte beschrijving bij het nummer.
3. Andere, geïnteresseerde users beluisteren het nummer en laten een uitgebreide mening achter. Hierin is het nodig expliciet aan te geven of het nummer wel of niet al bekend was.
4. De plaatser en andere users kunnen dan aan users met positieve reacties verdere tips geven.
Duidelijk lijkt me?
Wat is de bedoeling?
1. Om de 2 dagen plaatst een user een R&B of Soulnummer. (alleen gehele nummers).
2. De plaatser zet een korte beschrijving bij het nummer.
3. Andere, geïnteresseerde users beluisteren het nummer en laten een uitgebreide mening achter. Hierin is het nodig expliciet aan te geven of het nummer wel of niet al bekend was.
4. De plaatser en andere users kunnen dan aan users met positieve reacties verdere tips geven.
Duidelijk lijkt me?
0
geplaatst: 20 juni 2007, 14:57 uur
Ik zal meteen aftrappen.
Willie Hightower - Nobody But You
Genre: good-old soul.
Willie Hightower is een vergeten soulartiest. Dit nummer bevat naar mijn mening alles wat soulmuziek moet bevatten: prachtige vocaals die de tekst met veel gevoel zingen, goede producties en een onroerende topsfeer.
Dit soulnummer met de old-skool sound vindt je op het album 'Willie Hightower' uit 2004.
Willie Hightower - Nobody But You
Genre: good-old soul.
Willie Hightower is een vergeten soulartiest. Dit nummer bevat naar mijn mening alles wat soulmuziek moet bevatten: prachtige vocaals die de tekst met veel gevoel zingen, goede producties en een onroerende topsfeer.
Dit soulnummer met de old-skool sound vindt je op het album 'Willie Hightower' uit 2004.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 15:08 uur
op een schaal van 1 tot 10, zou ik het een 7.5 (/8) geven.
ik kende het nummer nog niet.
maar het beviel me wel, erg relaxed nummer!
0
geplaatst: 20 juni 2007, 15:10 uur
milan schreef:
Tof dat je meedoet. Hou dit topic in de gaten.Een tip: misschien volgende keer een uitgebreidere beargumentatie.
Maakt het misschien ook wat leuker voor andere deelnemers.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 15:22 uur
oke, zal ik proberen
, alleen heb niet zoveel verstand van soul 
, alleen heb niet zoveel verstand van soul 
0
geplaatst: 20 juni 2007, 15:23 uur
Van muziek hoef je geen verstand te hebben
Muziek voel je, of voel je niet. Door te luisteren creëer je een mening 
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 juni 2007, 15:26 uur
milan schreef:
idd, goed nummer! maar het beviel me wel, erg relaxed nummer!

0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 juni 2007, 15:33 uur
Een nummer van te houden, heel orgineel! Ik ga beginnen met het beluisteren van Willie Hightowers albums. Hij heeft een goede stem! om het in 1 woord te verwoorden:
Kip-pen-vel!!!
Kip-pen-vel!!!

0
geplaatst: 20 juni 2007, 15:39 uur
Leuk topic. Misschien ook leuk om dit met andere genres te doen zodat je daar ook een hoop kunt ontdekken. Er is zoveel muziek...
Zal Willie's nummer eens beluisteren
Zal Willie's nummer eens beluisteren

0
geplaatst: 20 juni 2007, 15:53 uur
Dit nummer krijgt een ruime 6. Uitleg, tja... ik weet het gewoon niet met soul. Misschien moet ik Reijersen wel pijn doen en mijn interesse in soul stopzetten. Toch jammer, aangezien ik The Dock of the Bay en A Change Gonna Come 2 van de mooiste nummers aller tijden vind. Maar vaak kan 'soul' me gewoon niet echt raken, dingen als Curtis Mayfield en James Brown hebben dan gewoon wel dat 'ene' dat ik echt fantastisch vind. Ach, ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik vind veel soul gewoon op elkaar lijken, technisch fantastische zanger, liefdesliedje (swingend ofwel ontroerend) en een lekkere drumbreak gevuld met blazers.
Ik heb Song in the Key of Life gister ook verlaagd naar 2*, de laagste score die ik hier geef. Het doet me gewoon helemaal niets, waar ik zelfs zelf van sta te kijken.
Misschien kan iemand me nog ompraten, maar zoals het er nu voor staat zal ik weining andere soul(funk?) dan James Brown en Curtis Mayfield horen. Ook van Otis en Sam vind ik een deel van de nummers gewoon te matig, en ligt hun top gewoon bij die 2 klassiekers. Gek..
Ik heb Song in the Key of Life gister ook verlaagd naar 2*, de laagste score die ik hier geef. Het doet me gewoon helemaal niets, waar ik zelfs zelf van sta te kijken.
Misschien kan iemand me nog ompraten, maar zoals het er nu voor staat zal ik weining andere soul(funk?) dan James Brown en Curtis Mayfield horen. Ook van Otis en Sam vind ik een deel van de nummers gewoon te matig, en ligt hun top gewoon bij die 2 klassiekers. Gek..
0
geplaatst: 20 juni 2007, 16:13 uur
luc011190 schreef:
Ik heb Song in the Key of Life gister ook verlaagd naar 2*, de laagste score die ik hier geef. .
Ik heb Song in the Key of Life gister ook verlaagd naar 2*, de laagste score die ik hier geef. .

Is niks aan te doen he

0
Ziel
geplaatst: 20 juni 2007, 16:20 uur
Willie Hightower is zo'n vergeten diamant. Mooie stem met een rauw randje en dat gevoel, damn! Het overmand me elke keer weer. 'Nobody But You' is naar mijn mening niet Willie's beste, maar evengoed een mooie keuze. Als we dan toch bezig zijn met cijfers geven 8.5.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 16:57 uur
Kan ik me voorstellen. Ik heb hem nooit uitgeluisterd, anders zou ik nog lager uitkomen dan 2*, vrees ik. Staan wel een paar lekkere nummers op, maar het is allemaal zo vreselijk glad...
Maar sommige andere soulmuziek vind ik weer helemaal geweldig, zoals O.V. Wright die een tijdje geleden langskwam in een KO.
Willie Hightower klinkt goed, maar het liedje duurt wel een beetje kort... Echt een prettige sfeer, al grijpt het me niet zo als dat ene nummer van OV toen. Voor mijn gevoel had dit net zo goed uit de jaren '60 kunnen komen, maar ik lees dat dit uit 2004 komt. Wel opvallend. 7,5 dan maar.

0
geplaatst: 20 juni 2007, 16:57 uur
Ik heb echt 0,0 verstand van Soul. Toch als ik dit nummer op de radio zou horen zou ik hem zeker niet afzetten. Geen idee of het een goed Soul nummer is maar luistert wel lekker weg, 7.
0
Social_Mask
geplaatst: 20 juni 2007, 17:01 uur
Willie Hightower, toevaalig dat we met hem beginnen. Was namelijk van plan om een album van hem te beluisteren 
Over dit nummer nu...
Ik kende het niet en nu ik heb hem beluisterd vind ik het wel een redelijk goed nummer. De tekst is natuurlijk niet van wereld niveau, maar slecht is het niet. Erg liefdevol nummer. Ik hoor wel de oude Soul sound erin. Het nummer zet dat gevoel goed neer. Vooral de instrumenten vind ik leuk. De trompetten (denk ik
) klinken erg goed, en versterken het old skool gevoel. Komt dan uit op een mooie 7,5-8 

Over dit nummer nu...
Ik kende het niet en nu ik heb hem beluisterd vind ik het wel een redelijk goed nummer. De tekst is natuurlijk niet van wereld niveau, maar slecht is het niet. Erg liefdevol nummer. Ik hoor wel de oude Soul sound erin. Het nummer zet dat gevoel goed neer. Vooral de instrumenten vind ik leuk. De trompetten (denk ik
) klinken erg goed, en versterken het old skool gevoel. Komt dan uit op een mooie 7,5-8 
0
geplaatst: 20 juni 2007, 17:01 uur
herman schreef:
Voor mijn gevoel had dit net zo goed uit de jaren '60 kunnen komen, maar ik lees dat dit uit 2004 komt. Wel opvallend. 7,5 dan maar.
Voor mijn gevoel had dit net zo goed uit de jaren '60 kunnen komen, maar ik lees dat dit uit 2004 komt. Wel opvallend. 7,5 dan maar.

Het album komt uit 2004, de song volgens mij uit '67.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 18:52 uur
In de niet aflatende stroom soulclassics uit de jaren zestig was Hightower inderdaad in de lage landen minder bekend.
Ik kende / ken hem wel :maar hij is niet mijn favoriete soulbrother.
Deze song was ver weggezakt in mijn geheugen.......
En eerlijk gezegd begrijp ik dat ook wel;
laten we 1 ding vast stellen: met de zangkwalitieten van Willie is helemaal niets mis !!
Mijn probleem is nou juist die productie: ik weet niet uit welke "stal" hij kwam, Stax misschien?
Mij is de manier waarop strijkers en achtergrondkoortjes klinken te glad; maar goed dat is smaak.
Ik ben toch meer van de scheurende saxen en wat, uh, spannendere koortjes
Ik kende / ken hem wel :maar hij is niet mijn favoriete soulbrother.
Deze song was ver weggezakt in mijn geheugen.......
En eerlijk gezegd begrijp ik dat ook wel;
laten we 1 ding vast stellen: met de zangkwalitieten van Willie is helemaal niets mis !!
Mijn probleem is nou juist die productie: ik weet niet uit welke "stal" hij kwam, Stax misschien?
Mij is de manier waarop strijkers en achtergrondkoortjes klinken te glad; maar goed dat is smaak.
Ik ben toch meer van de scheurende saxen en wat, uh, spannendere koortjes
0
geplaatst: 20 juni 2007, 18:55 uur
Oldfart schreef:
InMijn probleem is nou juist die productie: ik weet niet uit welke "stal" hij kwam, Stax misschien?
InMijn probleem is nou juist die productie: ik weet niet uit welke "stal" hij kwam, Stax misschien?
Dat gaan we even opzoeken voor je.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 18:58 uur
En het antwoord is Capitol Records. Tenminste: de meeste tijd van zijn cariére.
Daarvoor heeft hij kort bij veel labels van Bobby Robinson gezeten (Enjoy, Fame, Fame, Fury). Na Capitol zat hij ook nog even bij Mercury.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 19:12 uur
Hmmm: mag ik zeggen dat je hoort ( oh jee straks wordt ik nog beticht van politiek incorrecte opmerkingen) dat hij bij een "witte" maatschappij zat?
De productie is braver, minder vanuit de onderste helft van het lichaam if you catch my drift?!
De productie is braver, minder vanuit de onderste helft van het lichaam if you catch my drift?!
0
geplaatst: 20 juni 2007, 19:49 uur
Oldfart schreef:
Hmmm: mag ik zeggen dat je hoort ( oh jee straks wordt ik nog beticht van politiek incorrecte opmerkingen) dat hij bij een "witte" maatschappij zat?
De productie is braver, minder vanuit de onderste helft van het lichaam is you catch my drift?!
De productie is braver, minder vanuit de onderste helft van het lichaam is you catch my drift?!
I know precies wat je bedoeld.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 20:13 uur
Oldfart schreef:
Overigens heb je bewust gekozen voor 2 dagen?
Overigens heb je bewust gekozen voor 2 dagen?
Jawel, één dag vond ik te kort om bij wijze van spreke alle geïnteresseerde users aan het woord te houden. Vanaf 0.00 uur kan er dan een nieuwe geplaatst worden (overmorgen.)
0
raffael77
geplaatst: 20 juni 2007, 20:20 uur
Als we het over de oude Soul hebben dan zeker goed nieuwe niet allemaal. Soul heeft hiphop laten leven en daar is hiphop ook uit ontstaan. Iedere artiest zou mad respect moeten hebben aan de oude kern. Zonder hun was er geen hiphop dussssss.
0
geplaatst: 21 juni 2007, 00:40 uur
Het nummer krijgt een 7,5, omdat ik een 7 te weinig vind en een 8 te hoog (maar dat is logisch). Willie Hightower heeft de perfecte stem voor oude soul: gedreven en met een rauw, scherp randje. De begeleiding doet een beetje Motown aan, inderdaad ietwat aan de brave kant (die 'solo' is echt veel te mat), maar toch weet Willie hier het maximale uit te halen en dat is knap. Ik kende het liedje wel, maar niet ontzettend goed. Ik moet me nog wat verder in Willie Hightower verdiepen, maar alles op zijn tijd.
Is het trouwens een idee om bij elk nummer het gemiddelde te berekenen (afgerond op twee cijfers achter de komma) en er een lijst van te maken? Lijkt me leuk!
En mogen liveliedjes (livefilmpjes) trouwens?
Is het trouwens een idee om bij elk nummer het gemiddelde te berekenen (afgerond op twee cijfers achter de komma) en er een lijst van te maken? Lijkt me leuk!

En mogen liveliedjes (livefilmpjes) trouwens?
0
geplaatst: 21 juni 2007, 11:14 uur
psychonaatje schreef:
1. Is het trouwens een idee om bij elk nummer het gemiddelde te berekenen (afgerond op twee cijfers achter de komma) en er een lijst van te maken? Lijkt me leuk!
2. En mogen liveliedjes (livefilmpjes) trouwens?
1. Is het trouwens een idee om bij elk nummer het gemiddelde te berekenen (afgerond op twee cijfers achter de komma) en er een lijst van te maken? Lijkt me leuk!

2. En mogen liveliedjes (livefilmpjes) trouwens?
1. Top idee, vanaf nu dus een cijfer tussen de 1 en de 10.
2. Natuurlijk mag dat. Vaak geven deze een nog betere sfeer.
0
geplaatst: 21 juni 2007, 15:15 uur
Laten we dan afspreken dat diegene die morgen een nieuwe plaatst eerst de 'eindstand', dus gemiddelde, van deze moet melden (en dus ook uit moet rekenen).
0
Raekwon the chef
geplaatst: 21 juni 2007, 21:02 uur
Goed nummer ( al heb ik er natuurlijk ook niet al te veel verstand van), op zich hou ik niet zo van dat rauwe bij soul en R&B, maar hier luistert het toch prima weg, ook een lekkere productie. Niet ontzettend geweldig, maar toch zeker wel goed.
Ik geef het een 7
Ik geef het een 7
* denotes required fields.