menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
cortez
THE DELFONICS - Didn't I blow your mind this time


http://www.youtube.com/watch?v=tMYDL7CNCt8
cheesy 'clipje', maar hier klinkt het nummer wel goed

de 'live' versie, met dito soundkwaliteit.
http://www.youtube.com/watch?v=aXNnzp9kuis&mode=related&search=


Ik heb er geen idee van of dit nu een 'classic' nummer is of niet, of
het hoogstaande soul/r&b is, of niet.. maar ik vind het persoonlijk gewoon heeeel erg goed. Dat refreintje vind'k tijdloos geniaal. Leuke blazers, toffe zangpartijen en vooral een hoog 'set the mood' gehalte.

Ik kwam de eerste maal onrechstreeks in contact met deze band via
'Ready or not' van The Fugees ... een of ander Ghostface nummer, dat heel erg leunde op 'La La means I love you', herinnerde me er later aan dat ik nog steeds wat nummers van deze band moest opzoeken. Het kwam er weliswaar opnieuw niet van.
Tot ik Tarantino's 'Jacky Brown' zag, waarin dit nummer een belangrijke muzikale - sfeerzettende rol krijgt toebedeeld ... Ik was meteen verkocht. Dit nummer is prachtig!

Op Musicmeter wordt er overigens nauwelijks melding gemaakt van deze groep, daarom dacht ik het misschien even via deze weg te doen.



en:

WILLIE HIGHTOWER - Nobody But You (gemiddelde: 7,34/10)

avatar van Reijersen
Is het al 0.00 uur?

avatar van psychonaatje
Bovendien klopt het gemiddelde niet: (milan: 7,5 + luc011190: 6 + Ziel: 8,5 + herman: 7,5 + Killerbee: 7 + Social_Mask: 7,7 + psychonaatje: 7,5 + Raekwon the Chef: 7)/8 ) = 7,34 (afgerond op twee cijfers achter de komma). Overigens wil ik de score ook wel bijhouden (vind het wel leuk om de Rekenpiet en Lijstbijhoupiet te spelen).

Dan nog de vraag aan Reijersen of mensen op hun eigen inzendingen mogen stemmen.

Tenslotte The Delfonics. Dat is dus typisch de oude soul waar ik totaal niet van hou. Er is wat mij betreft een grens aan zoetsappigheid en die wordt hier toch wel erg dik overschreden. Muziek is me veel te orkestraal en dan zit er ook nog een modulatie in het nummer, wat ik - een enkele uitzondering daargelaten - echt verschrikkelijk vind (hoewel deze nog wel enigszins meevalt). Groepen met hoge stemmen doen me ook altijd iets teveel aan het kattengejank van de Bee Gees denken en dat werkt ook al niet bepaald in hun voordeel. Nee, meer dan een 3,5 kan ik hier niet voor geven, sorry cortez.

raffael77
Idd Psycho je hebt wel iets gelijk. Het nummertje is wel grappig maar ik ken wel betere nummer dan dat. Het refrein vind ik eigenlijk iri

fredpit
Deze Delfonics zijn mij ook iets te zoetsappig etc (zie bericht pschonaatje) Iets te veel op een grote (blanke) doelgroep gericht lijkt me.

5/10

avatar van Reijersen
psychonaatje schreef:
Dan nog de vraag aan Reijersen of mensen op hun eigen inzendingen mogen stemmen.



Lijkt me een beetje overbodig. Als je een nummer niet goed vindt dan breng je 'm ook niet in. Daarnaast wordt er door de inzender ook al een korte beschrijving gegeven, maar zonder score.

avatar van Reijersen
The Delfonics:

Ten eerste kende ik het nummer al. The Delfonics maken inderdaad wat zoetsappige soulmuziek die een beetje bij het poppige af is. Je kan het soms vergelijken met Jackson 5, maar dan minder disco. Daarnaast hebben ze vooral slowjamz en geen funky uptempo nummers. Ze treden nog steeds op.

Dit specifieke nummer heeft mij persoonlijk ook nooit zo heel erg kunnen boeien. Ik had persoonlijk een ander nummer ingebracht van hun. The Delfonics maken wel degelijke betere nummers als dit voorbeeld. Ten eerst is het gezongen alsof ze niet erg veel zin hadden om te zingen (op de 2e stem na dan, die van de uithalen, de meest linker in het live filmpje). Het gaat voort als een kabbelend beekje, dat eindigd in een ravijn. Maar toch nog terechtkomt in een rozenstruik (zonder stekels).

Als je ook kijkt naar het live-filmpje dan zie je de "gemaakte" gevoeligheid in hun gezichten. Nou staat dat bijna synoniem aan R&B en Soul, maar bij dit nummer komt het onwaarschijnlijk over.

6/10

Sorry cortez, volgende keer beter

cortez
Reijersen schreef:
The Delfonics:

Ik had persoonlijk een ander nummer ingebracht van hun.

Sorry cortez, volgende keer beter



Hehe, geen probleem ... Ik blijf het heel mooie muziek vinden.
Maar uhm, welk nummer had jij dan gekozen?

Ziel
Ik ben echt een megaliefhebber van de The Delfonics! Zoetsappig? Ja, maar wel op een goede manier. De eenheid die de stemmen vormen is prachtig. En de lead-vocal, die man kan echt erg goed zingen.
Deze soulmuziek is toch ook wel te vergelijken met de huidige R&B. (maar dan wel de goede). Heerlijk easygoing.

8/10

avatar van Reijersen
cortez schreef:
(quote)



Hehe, geen probleem ... Ik blijf het heel mooie muziek vinden.
Maar uhm, welk nummer had jij dan gekozen?


Ik denk dat ik bijvoorbeeld had gekozen voor 'Hey Love' of 'Alfie'.

avatar van herman
Ik vind het wel een aardig nummer. Inderdaad mierzoet, maar ook wel erg fijn laidback. Het enige jammere vind ik dat er op het einde nog een schepje bovenop wordt gedaan.

Maar ik kan hier nog wel een 7 aan kwijt...

rico-bballer
cool dit soort topics zijn altijd handig ik ga ze allemaal checken maar ik heb nog niet echt verstand van soul enzo. Dus ik zie dit meer als advies, daarom zijn de cijfers ook handig.

Social_Mask
Vind dit toch wel een leuk nummer, voor sommige iets té, maar ik vind het nog wel kunnen. Maar jah, na een tijdje wordt het idd zoetsappig. Mooi gezongen, maar zoals Herman aangeeft wel laidback, fijn laidback. Geef dit ook een 7.

avatar van milan
uhm,.. dit liedje kende ik nog niet,.
wat ik er van vind,, een beetje sloom naar mijn smaak.
maar die jongens kunnen wel goed zingen! en dansen!!
,na het een keer beter geluisterd te hebben vind ik het wel een leuk nummer , kvond die van Willie Hightower wel een stuk beter., en die had ik een 7,5 gegeven dus dan geef ik deze maar een 6,5

avatar van Reijersen
Doen er hier nog wat mensen mee?

avatar van Reijersen
Laten we meteen afspreken dat een user iig niet 2x achtereen iets in mag brengen

avatar van sq
sq
Laat ik er eens iets bekends ingooien:

Timmy Thomas - Why Can't We Live Togerther

Alhoewel? Timmy Thomas staat nog NIET op de site. Ik vind dit echt een essentieel nummer in de popmuziek. Maar toch wordt dit niet algemeen gekend. Tenminste niet in deze versie.
Ik las dat er ook ´zoekers´ zijn, users die met dit topic iets hopen te ontdekken in de Soul om te kijken of ze dat wat vinden. Wel, neem deze dan even mee.

avatar van luc011190
Vreselijke clip

Muzikaal zeer sterk, stem niet te zwoel, behoorlijk lekker.

6,5

avatar van sq
sq
Ik vind de clip niet zo slecht. Mooi representatief voor het tijdsbeeld.

avatar van psychonaatje
LOL, is het echt zo moeilijk om tot 0:00 uur te wachten? Zit iedereen rillend van de zenuwen en met knikkende knietjes te wachten totdat de klok weer een seconde verder tikt, om vervolgens tot het besluit te komen dat er écht niet meer gewacht kan worden?

Score voor The Delfonics: (psychonaatje: 3,5 + fredpit: 5 + Reijersen: 6 + Ziel: 8 + herman: 7 + Social_Mask: 7 + milan: 6,5)/7 = 6,14.

Lijst:
Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14

tondeman
Is het al tijd voor een nieuwe? Zo ja dan weet ik er wel eentje.

edit: sorry het duurt altijd even voordat ik een topic doorheb.

Timmy Thomas... lekker nummer, maar die dodgy electronische geluiden erdoorheen verpesten het toch een beetje voor me. Met meer traditionele arrangementen had ik het veel beter geworden, al snap ik dat dat waarschijnlijk net niet de bedoeling was van dit liedje.

avatar van Reijersen
psychonaatje schreef:
Score voor The Delfonics: (psychonaatje: 3,5 + fredpit: 5 + Reijersen: 6 + Ziel: 8 + herman: 7 + Social_Mask: 7 + milan: 6,5)/7 = 6,14.

Lijst:
Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14


Top dat je het bijhoudt Nathan.

avatar van Reijersen
Timmy Thomas

Tja, Timmy Thomas. Ik dacht het eerst niet te kennen, maar toen ik het nummer hoorde zei het me een stuk meer.

Muzikaal gezien is het niet echt mijn ding. Qua zang is het een beetje de mannelijk Sade(cover?) naar mijn mening. Erg mooie stem. Nou hebben vocalen bij mij vaker de overhand op de muziek, dus ik houd het op een 6,8.

Toffe keuze sq

avatar van psychonaatje
Ik loop het risico hiermee de zeikerd van het topic te worden, maar hier heb ik ook weinig mee. Ik vind het een saai nummer, zeker totdat hij begint te zingen. Zijn stem is wel aardig, maar niet rauw of mooi genoeg om het nummer niet meer saai te laten zijn. Het irriteert me niet, maar het doet me ook helemaal niets. Daarom een 4,5.

avatar van Reijersen
Wat is de psychonaatje een zeikerd zeg

Social_Mask
In het begin vond ik het instrumentale beginstuk wel irritant. Zijn stem is wel mooi, maar net als Yasper vind ik aan het eind mooi worden, en dat stop het. Jammer zeker.

Geef dit toch nog een 6,5 (door de leuke clip)

avatar van milan
ik vind de intro te lang! waardoor ik niet egt met mijn aandagt bij het nummer kon blijven. de clip vond ik ook niet zo mooi. maar zijn stem was wel mooi. de agtergrond muziekje vond ik ook niet egt boeiend. en ik was ook verbaasd van toen ik dacht dat het liedje net op gang ging komen en toen oppeens afgelopen was.

sorry maar dit nummer valt niet in mijn smaak een 4 van mij

avatar van musicfriek
Reijersen schreef:
Qua zang is het een beetje de mannelijk Sade(cover?) naar mijn mening.

Sterker, Sade heeft het nr gecovered. Staat als afsluiter op Diamond Life. Vind haar versie eerlijk gezegd mooier. Maar een essentieel nummer is dit zeker wel. Mij doet het niet zo heel veel. Qua muziek nogal eentonig, maar zijn stem is zeker de moeite waard.

Ik geef 6,5.

avatar van Reijersen
10.16 en nog geen nieuwe? Mensen toch

avatar van Reijersen
Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred is

Gil Scott-Heron was de hiphoptijd eens ver vooruit met het nummer 'The Revolution Will Not be Televised'. Dit nummer staat op de cd Pieces of a Man , samen met het nummer dat ik nu inbreng.

'Home is Where the Hatred Is' is naar mijn mening één van de beste soulnummers ooit gemaakt. Gil heeft een topstem en muzikaal zit het altijd ook goed in elkaar.

Voor de hiphopliefhebbers onder ons zal het nummer ook bekend in de oren klinken. Kanye West samplede het voor het nummer 'My Way Home'.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:43 uur

geplaatst: vandaag om 00:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.