Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer
zoeken in:
0
cortez
geplaatst: 26 juni 2007, 11:31 uur
Dat vind ik nu echt goed! Vooral die stem en solo's weet ik
heel hard te apprecieren. Ook altijd leuk om het origineel
te kennen van een gesampled liedje.
Is die CD nog makkelijk te kopen?
8,5/10
heel hard te apprecieren. Ook altijd leuk om het origineel
te kennen van een gesampled liedje.
Is die CD nog makkelijk te kopen?
8,5/10
0
geplaatst: 26 juni 2007, 11:38 uur
Jawel, je moet er wel enige moeite voor doen. Maar is toch vrij makkelijk te vinden, tegen een zacht prijsje.
0
Social_Mask
geplaatst: 26 juni 2007, 18:03 uur
Waarom nou niet het titel nummer zelf?!?!
Nou voor dit nummer geef ik een.. 8,8.
Echt een geweldig nummer. Mooie stem natuurlijk, maar daarnaast ook een goede tekst. De solo's zijn idd erg goed. Maar het is toch de stem die het hem doet. Erg mooie stem, ik val in herhaling maar die stem is toch erg mooi. Het refrein is ook lekker.
Hier dus 8,8 voor.
Edit: Ik verhoog het naar 9,3, prachtig nummer dit. Ongeloofelijk... Die tekst sjonge sjonge jonge..
I left 3 days ago
But no one seems to know I'm gone...
Close you're eyes to watch me die.. prachtig
Nou voor dit nummer geef ik een.. 8,8.
Echt een geweldig nummer. Mooie stem natuurlijk, maar daarnaast ook een goede tekst. De solo's zijn idd erg goed. Maar het is toch de stem die het hem doet. Erg mooie stem, ik val in herhaling maar die stem is toch erg mooi. Het refrein is ook lekker.
Hier dus 8,8 voor.
Edit: Ik verhoog het naar 9,3, prachtig nummer dit. Ongeloofelijk... Die tekst sjonge sjonge jonge..
I left 3 days ago
But no one seems to know I'm gone...
Close you're eyes to watch me die.. prachtig

0
Social_Mask
geplaatst: 26 juni 2007, 19:40 uur
Heb zin gekregen in dat album
Nu even gaan beluisteren.
Bedankt Reijersen
Nu even gaan beluisteren. Bedankt Reijersen

0
geplaatst: 26 juni 2007, 21:14 uur
Score Timmy Thomas: (luc: 6,5+reijersen: 6,8+pyscho: 4,5+yasper:6+social:6,5+milan:4+musicfriek:6,5)/7= 5,83
Lijstje:
Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
Lijstje:
Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
0
fredpit
geplaatst: 27 juni 2007, 11:21 uur
Gil Scott-Heron..Komt van een prima album. Relaxt, maar niet coooolll. beetje vreemd maar daardoor wel origineel. De zangkwaliteiten van Gil zijn niet geweldig maar dat maakt hij dan weer goed met een hoge dosis eigen karakter en de niet standaard teksten die anno 2007 bij sommige nummerseen beetje kazig overkomen...Doet me ergens denken aan Marvin Gaye maar dan zonder de klasse, styl en absolute perfectie.
Ik heb het album waar dit nummer op staat in huis maar ik weet eigenlijk nog steeds niet goed hoe het te beoordelen. En dat somt het voor mij wel op..Beetje vreemd maar, best lekker eigenlijk.
Dit nr: 7/10
Ik heb het album waar dit nummer op staat in huis maar ik weet eigenlijk nog steeds niet goed hoe het te beoordelen. En dat somt het voor mij wel op..Beetje vreemd maar, best lekker eigenlijk.
Dit nr: 7/10
0
geplaatst: 27 juni 2007, 18:41 uur
Ik heb merkwaardig genoeg niet veel met The Revolution Will Not Be Televised, maar dit vind ik erg mooi. Gil Scott-Heron heeft een mooie zangstem (niet dat gladde, maar iets afwijkends) en het nummer is erg sterk opgebouwd. Het nummer heeft een wat dreigende en desolate sfeer, wat versterkt wordt door die echo in het laatste gedeelte. Dit versterkt de droeve tekst, ook door de herhalingen in de tekst.. Helemaal goed. Dit krijg van mij een 7,5.
0
Ziel
geplaatst: 27 juni 2007, 21:16 uur
Voor mij is Gil Scott-Heron een verhaal apart. Ik ben al heel jong met deze man in aanraking gekomen door mijn pa. Hij adoreert daadwerkelijk deze soulzanger. Daarom heb ik dit nummer waarschijnlijk al te vaak gehoord, dus dat wordt wat lastig beoordelen.
Ik heb eigenlijk vrij weinig toe te voegen aan alle voorgaande berichten. Sterke lyrics, sterke productie en een fijne stem. Maar toch eigenlijk te vaak gehoord.
7/10
Ik heb eigenlijk vrij weinig toe te voegen aan alle voorgaande berichten. Sterke lyrics, sterke productie en een fijne stem. Maar toch eigenlijk te vaak gehoord.
7/10
0
geplaatst: 27 juni 2007, 23:14 uur
KSPR schreef:
Argumentatie?
(quote)
Argumentatie?

Ja inderdaad, anders wordt het niet meegerekend.
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 28 juni 2007, 13:17 uur
Volgende keer zal ik het beargumenteren...
volgende:
klik voor lied.
Dit lied is van 'Maxwell', het heet Whenever Wherever Whatever en komt van het album:
Maxwell's Urban Hang Suite uit het jaar 1996.
Persoonlijk vind ik het een mooi liedje. Mooie/leuke toon, melodie en stem.
op een schaal van 1/10 zou ik het een 8,5 geven.
volgende:
klik voor lied.
Dit lied is van 'Maxwell', het heet Whenever Wherever Whatever en komt van het album:
Maxwell's Urban Hang Suite uit het jaar 1996.
Persoonlijk vind ik het een mooi liedje. Mooie/leuke toon, melodie en stem.
op een schaal van 1/10 zou ik het een 8,5 geven.
0
geplaatst: 28 juni 2007, 15:07 uur
een 6 van mij :-/ ., ik vind het een beetje een klef en eentonig nummer :S... en hij kan opzich wel mooi zingen maar die hoge toontjes maken het niet altijd beter vind ik, maar aan de andere kant brengt het wel nog een beetje variatie in dit nummer.
en de clip, beetje saai. muziek, is wel prima, niet heel bijzonder.
dus hoger dan een 6 kan het niet worden bij mij
en de clip, beetje saai. muziek, is wel prima, niet heel bijzonder.
dus hoger dan een 6 kan het niet worden bij mij
0
geplaatst: 28 juni 2007, 15:56 uur
Beetje matig nummer vind ik, vooral een beetje eentonig en hij heeft een beetje een saaie stem vind ik. Ik vind het een slap liefdesliedje.
een 4
een 4
0
geplaatst: 28 juni 2007, 18:58 uur
Dit is dus één van de allermooiste nummers die ik ooit gehoord heb! Maxwell is een regelrechte topzanger, maar van zijn (kleffe) stijl en kopstem moet je maar net houden.
Wel moet ik zeggen dat de live-versie een stuk beter overkomt.
8,5/10
Wel moet ik zeggen dat de live-versie een stuk beter overkomt.
8,5/10
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 28 juni 2007, 19:23 uur
Reijersen schreef:
Dit is dus één van de allermooiste nummers die ik ooit gehoord heb! Maxwell is een regelrechte topzanger
Daar heb ik nou echt Respect voor! Dit is dus één van de allermooiste nummers die ik ooit gehoord heb! Maxwell is een regelrechte topzanger

0
Social_Mask
geplaatst: 28 juni 2007, 21:17 uur
Ik sluit me aan bij Milan en J.M. (gedeeltelijk)
5.
5.
0
geplaatst: 28 juni 2007, 21:21 uur
0
Social_Mask
geplaatst: 28 juni 2007, 21:29 uur
Het nummer is té zoet, echt veels te. Wel een beetje relaxt, maar al die hoge tonen die hij zingt storen enorm. Ik vind zijn stem verre van bijzonder. Waardoor het een beetje een saai nummer wordt, en dat wordt versterkt door de erg langzame melodie. Zijn zang doet me niks...
5
(zo beter?
)
5
(zo beter?
)
0
fredpit
geplaatst: 28 juni 2007, 22:54 uur
Een paar opmerkingen
- Nu ben ik mischien een hokjesdenker maar..in hoevere is dit nog soul/ R&B ? Hoor Latin en Europop en het deed me op de een of andere manier aan George Michael denken....??
- Maxwell heeft naar mijn idee betere nr's uitgebracht .
- Zoet mag, klef mag..Maar doe het wel met overtuiging. m.a.w.
- Ik mis de soul...
5/10
- Nu ben ik mischien een hokjesdenker maar..in hoevere is dit nog soul/ R&B ? Hoor Latin en Europop en het deed me op de een of andere manier aan George Michael denken....??
- Maxwell heeft naar mijn idee betere nr's uitgebracht .
- Zoet mag, klef mag..Maar doe het wel met overtuiging. m.a.w.
- Ik mis de soul...
5/10
0
geplaatst: 29 juni 2007, 00:18 uur
Score Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: (cortez: 8,5 + Social_Mask: 9,3 + fredpit: 7 + psychonaatje: 7,5 + Ziel: 7 + kArizMa_TuRk: 7,5)/6 = 7,80
Lijstje:
1. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
2. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
3. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
4. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
Lijstje:
1. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
2. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
3. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
4. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
0
geplaatst: 29 juni 2007, 00:33 uur
Ach jee, daar hebben we die psychonaatje weer met zijn gezeik! Ja, dat klopt. Hier om het kaf van het koren, de wal van het schip en de regen van de drup te scheiden, althans naar zijn niet zelden lichtelijk controversiële en nergens anders dan in zijn eigen kamer geaccepteerde en gehanteerde maatstaven.
Ik zal alvast zeggen: ik heb niet veel met nu-soul. Meestal te klef, teveel glijmiddel voor het oor, niet memorabel. Uitzonderingen daarop vind ik opvallend genoeg (bijna) altijd bij de vrouwen, waarbij ik Jill Scott, Alicia Keys (hoewel ik die Unplugged-cd dan weer niets vind) en Erykah Badu met naam en eventuele toenaam wil noemen. Hierbij. Maar de zangers: neen. Zelfs iemand als John Legend, die in de muziekpers wordt bejubeld, kan mij niet bekoren. Ik mis de pit, ik kan de energie niet horen. Dat hoor ik wel bij de eerder genoemde dames.
Ook Maxwell is niet mijn kopje thee en dit nummer brengt daar weinig verandering in. Sterker nog: ik zou me er ietwat aan irriteren, ware het niet dat het in mijn hoofd op een gegeven moment 'weggefilterd' wordt. Ik hoor het niet meer totdat het ophoudt. Het 'o, ja, ik had muziek opstaan'-effect. Veel te tam, geen energie en te klef. Ik geef het een 4.
Ik zal alvast zeggen: ik heb niet veel met nu-soul. Meestal te klef, teveel glijmiddel voor het oor, niet memorabel. Uitzonderingen daarop vind ik opvallend genoeg (bijna) altijd bij de vrouwen, waarbij ik Jill Scott, Alicia Keys (hoewel ik die Unplugged-cd dan weer niets vind) en Erykah Badu met naam en eventuele toenaam wil noemen. Hierbij. Maar de zangers: neen. Zelfs iemand als John Legend, die in de muziekpers wordt bejubeld, kan mij niet bekoren. Ik mis de pit, ik kan de energie niet horen. Dat hoor ik wel bij de eerder genoemde dames.
Ook Maxwell is niet mijn kopje thee en dit nummer brengt daar weinig verandering in. Sterker nog: ik zou me er ietwat aan irriteren, ware het niet dat het in mijn hoofd op een gegeven moment 'weggefilterd' wordt. Ik hoor het niet meer totdat het ophoudt. Het 'o, ja, ik had muziek opstaan'-effect. Veel te tam, geen energie en te klef. Ik geef het een 4.
0
geplaatst: 29 juni 2007, 11:57 uur
Mijn voorkeur gaat vooral uit naar een artiest als Curtis Mayfield. Deze man vind ik wat miskend in Europa. Zijn album Superfly is het meest genoemd, maar de man heeft veel meer dan dat gemaakt. Wat te denken van BAck to the World, Right on for the Darkness, If I only were a child again, Kung Fu, Sweet Exorcist, Getto Child, maar ook zijn veel eerdere werk met de Impressions: Gypsy woman, People get ready, Move on Up etc.
Geniale muzikant die te vroeg is heen gegaan.
Geniale muzikant die te vroeg is heen gegaan.
0
geplaatst: 29 juni 2007, 23:57 uur
Het komt niet vaak voor dat zangers mij daadwerkelijk weten te irriteren, maar ik denk dat ik er hier weer eentje gevonden heb. Wat heeft deze beste man een zeurderige helium-stem. Een ietwat valse, rauwe stem is natuurlijk niet meteen slecht, maar het past absoluut niet bij een dergelijke glijerig nu-soul nummer. Die Spaanse (?) gitaar werkt trouwens ook op mijn zenuwen. Van de tekst word ik ook al niet veel vrolijker. Doe mij dan maar deze "Whenever, Wherever". Whatever!
2*
2*
0
geplaatst: 30 juni 2007, 01:10 uur
Erg jammer dat jullie de song van Maxwell niet zo 'voelen' als ik wel doe, maar ja we moeten verder.
Ik breng vandaag in: Ruthie Foster - People Grinnin' In Your Face
Deze zangeres ken ik eigenlijk zelf ook nog niet zo lang. Erg bluesy stemgeluid, en een stemgeluid dat door hart en soul gaat, zoals het hoort. Ik vind dit een prachtig opgebouwd nummer waar haar stem mooi naar buiten komt. Nou ik ben benieuwd.
P.S. Het is de te vinden op het album 'The Phenomenal Rutie Foster' uit 2007.
Ik breng vandaag in: Ruthie Foster - People Grinnin' In Your Face
Deze zangeres ken ik eigenlijk zelf ook nog niet zo lang. Erg bluesy stemgeluid, en een stemgeluid dat door hart en soul gaat, zoals het hoort. Ik vind dit een prachtig opgebouwd nummer waar haar stem mooi naar buiten komt. Nou ik ben benieuwd.
P.S. Het is de te vinden op het album 'The Phenomenal Rutie Foster' uit 2007.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 15:37 uur
ik vind het erg knap dat ze het zonder muziek nog wel kan laten swingen
.
ze kan erg goed zingen, wat ze zingt is een beetje deheletijd het zelfde maar dan nog klinkt het erg goed
en inderdaad een beetje bleusachtig ja 
leuk nummertje., een 7.5 vind ik het wel waard
.ze kan erg goed zingen, wat ze zingt is een beetje deheletijd het zelfde maar dan nog klinkt het erg goed
en inderdaad een beetje bleusachtig ja 
leuk nummertje., een 7.5 vind ik het wel waard

* denotes required fields.