menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
avatar van principal2000
Ebrahim: 6,5. Is inderdaad muziek waar je wel eens zin in kan hebben. Doet me een beetje denken aan Raul Midon, waar ik ook 2 albums van bezit. Zet ik eigenlijk ook niet vaak op, maar af en toe heb ik zo'n bui. Zang en muziek is prima, maar als dit nummer kenmerkend is voor zijn album, is het typisch zoiets dat niet overdreven vaak in mijn speler zou belanden.


avatar van kemm
Niet meteen aan mij besteed, maar ça va: een 6.

avatar van principal2000
Nu-soul kan ik meestal ook wel waarderen. En ik heb al gemerkt dat hier een aantal voor mij bekende namen van posters circuleren. Ook heb ik gemerkt dat deze mensen mij op nog allerlei -voor mij tot nu toe onbekende- juweeltjes kunnen trakteren. Hierbij mijn bijdrage:
Rhian Benson - Gold Sky van haar enige (voor zover ik weet) album Gold Coast. Min of meer per toeval heb ik deze dame ontdekt en haar album op de gok via Ebay gehaald. Ik vind het wel lekkere relaxte nu-soul. Binnen het genre wat aan de rustige kant (al is nu-soul meestal niet echt feestmuziek) met hier en daar hele lichte jazzy invloeden. De dame is ook niet vervelend om naar te kijken, voor zover dat relevant is. Ben benieuwd naar jullie mening.



avatar van Reijersen
Ze heeft een warm stemgeluid. En muzikaal blijft het best interessant. Moet wel zeggen dat ik betere nu-soul ken: 7/10

avatar van herman



Is weer eens wat anders dan Public Enemy.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

avatar van principal2000
Ik vind Flavor Flav zich hiermee echt heel erg belachelijk maken. Dat is die jongen gewend, maar met dit doet hij het op een foute en niet grappige manier. In MuMe sterren-waardering: 0,5*.

avatar van UmindC
Oei, dat is wel het toppunt als je het over Auto-Tune hebt.

1.0

avatar van Chrisseh
Ha, beste soul/R&B liefhebbers,

ik heb een vraag. Sinds een maandje ben ik weer heel erg in een Soul(/pop) bui. Zo draai ik de laatste tijd een paar tracks van the Four Tops (Same Ol' Song), the Commodores en bijv. Baby Huey tegenwoordig de hele tijd.

Ik vroeg me af of jullie me meer artiesten in die richting kunnen wijzen? Ik heb een aantal al geprobeerd (d.m.v. de Last.fm vergelijkingen op de artiestenpagina), maar ik blijf het moeilijk vinden. Eventueel een mooi verzamelalbum voor dit soort tracks zou ook niet verkeerd zijn!
Bedankt!

avatar van Arrie
Misschien is dit wat?

En als die bevalt kan je doorgaan met deze andere box, een soort broertje ervan.

avatar van Chrisseh
Een beetje laat, maar alsnog bedankt! Ik zal kijken of ik die soul-compilatie kan vinden.

Rene1979



Van het nieuwe album van Nostalgia 77

avatar van thgryda
Thx voor die post Renee ik kwam nostalgia 77 ergens tegen, vroeg me af wat het was. Ben niet echt een soul fan tenzij het echt uitzonderlijk goed is (zoals bij andreya triana) en dit klinkt wel alsof ik het wel kan waarderen. Dus maar eens achteraan gaan.

Die flavor flav track is toch een grapje mag ik hopen ??? Al klinkt het daar iets te gelikt voor en te weinig grappig... Heel wack als dit serieus bedoeld is en dan geef ik niet eens een half --> 0 op 10

avatar van Reijersen
thgryda schreef:
Ben niet echt een soul fan tenzij het echt uitzonderlijk goed is






En voor Nostalgia een 7


avatar van Minneapolis
Eens testen of dit topic te reanimeren is.




Ik begin met wat R&B, maar ik kan zat variëren als er animo voor is.
Klopt het dat dit topic de R&B variant is van het topic "maak kennis met Soul/Funk en beoordeel"?

Verder heb ik hier geen beschrijving bij, behalve dan mijn eerste kennismaking met Peven Everett via het minstens zo sterke "stuck" was.




En zo post ik er stiekem 2 in 1, maar gezien het gat met de laatste post mag het wel lijkt me.

Mensen die vergelijkbare goede "electro-jazzy-soul" kennen mogen het laten weten. Van deze Peven zijn dit gelijk de 2 nummers tracks die ik ken, maar ik ken al zijn werk.
Bij een volgende post zal ik een andere stijl kiezen.

Hallo. Ik ben nieuw in het R&B-genre en heb tot nu toe alleen naar Amy Winehouse-nummers geluisterd. Kun je alsjeblieft enkele radiostations voorstellen waar ik meer over dit genre kan leren. Bij voorbaat dank.

avatar van Poeha
Hoi RomanD,

Dit topic is al bijna 8,5 jaar niet meer gebruikt. Als ik jou was zou ik wat Googlen voor die radiostations.
Daar zullen best wel een paar prima stations tussen zitten.

avatar van Minneapolis
RomanD schreef:
Hallo. Ik ben nieuw in het R&B-genre en heb tot nu toe alleen naar Amy Winehouse-nummers geluisterd. Kun je alsjeblieft enkele radiostations voorstellen waar ik meer over dit genre kan leren. Bij voorbaat dank.

Sublime FM en het thema kanaal NPO soul & Jazz (voorheen radio 6 geloof ik en nu een online onderdeel van radio 2) bieden een i.m.o. aardige mix van soul, jazz, funk en ook R&B.

"De zwarte lijst" was altijd wel een mooi Radio 6 alternatief van de top 2000.
Er zijn vast zat buitenlandse alternatieven, en uiteraard Spotify lijsten, maar dat vind ik toch wat minder charme hebben dan een leuk radio station.

avatar van Minneapolis
Poeha schreef:


bijna 8,5 jaar. .

Best confronterend.

avatar van Poeha
Zeker. En voor jouw bericht uit 2014 was het ook al 3,5 jaar niet meer gebruikt.

Sublime FM en het thema kanaal NPO soul & Jazz (voorheen radio 6 geloof ik en nu een online onderdeel van radio 2) bieden een i.m.o. aardige mix van soul, jazz, funk en ook R&B.

"De zwarte lijst" was altijd wel een mooi Radio 6 alternatief van de top 2000.
Er zijn vast zat buitenlandse alternatieven, en uiteraard Spotify lijsten, maar dat vind ik toch wat minder charme hebben dan een leuk radio station. [/quote]

Heel erg bedankt voor het advies, ik heb net gekeken waar je ze kunt beluisteren en kwam een ​​site tegen met alle stations die je nodig hebt. Ik wil je graag aanbevelen. online-radio-luisteren,com . Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:34 uur

geplaatst: vandaag om 16:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.