MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Ik heb nog niet helemaal 100% door hoe t werkt..
maar als t nog mag wil ik ook graag meedoen!

- reijersen
- eazyfan
- rico-bballer
- fredpit
- karizma_turk
- tondeman
- Joël
- psychonaatje
- sq
-J.M.
- lebowski
- Inzpired
- Zinulzki
- Social_Mask
- Lizzy89

tondeman
sq schreef:
(quote)

Ik heb net the best of Etta James besteld. Is toch een beste verzameling, hoor. Mooi prijsje nietwaar? Maar als er genoeg ´gewone´ albums zijn gaat dat natuurlijk vóór.

Vind ik ook, als er reguliere albums zijn meoten die voorrang krijgen. Maar vaak is er buiten een verzamelaar niks anders te krijgen van een artiest. Zo lang het een goede verzamelaar is zie ik het probleem niet zo?

sq
.. is ongeveer wat ik ook dacht. Zo´n afweging zal vooral bij oudere artiesten aan de orde komen. Mahalia Jackson bijvoorbeeld.

Mmmm, ik zit te denken. Dat is inderdaad een punt. Vooral bij onbekendere artiesten. Het heeft bijvoorbeeld geen nut om een GH van Marvin Gaye in te brengen, maar van een artiest als Willie Hightower bijvoorbeeld wel.

- reijersen
- eazyfan
- rico-bballer
- fredpit
- karizma_turk
- tondeman
- Joël
- psychonaatje
- sq
- lebowski
- Inzpired
- Zinulzki
- Social_Mask
- Lizzy89

Doe eigenlijk toch maar niet mee, als ik een een album voorbij zie komen die mij wel leuk lijkt luister ik hem wel.

(afbeelding)

Corey - Movin' On

Dat Nederland goede soul kan brengen bewijst deze dame. In een mix van Badu, Scott en Stone bezingt ze de mooiste liedjes met een heldere stem.
Soms is het funky, soms zijn het prachtige ballads, maar altijd is het van topkwaliteit.

Veel plezier met de eerste.

(sq, ik zie dat jij al gestemd had, maar nog geen recensie had geplaatst, dus ik hoop dat ook als deelname ziet )

Nice abum..toch vind ik het op een bepaalde manier nog een beetje amateuristisch klinken (vooral qua producties).

Ik heb zelf ook een leuk album to share, ik hoop dat ik snel aan de beurt ben!

sq
Natuurlijk zal ik meedoen. Deze Cd staat bij mij al weer veel te lang ongebruikt in de kast. Ik vind het wel een goede keuze. Ik ben er misschien iets minder enthousiast over dan Reijersen, maar ik was toch ook wel blij verrast deze voor Nederlandse begrippen in elk geval uitzonderlijke kwaliteit.

Na een keer luisteren heb ik nog niet echt een idee wat het oordeel zou kunnen worden, ze heeft een mooie stem (hoewel iets aan de hoge kant) en kan daarmee ook goed zingen, maar er zitten helaas wat mindere stukken tussen. De nummers die ze live zingt steken er in ieder geval met kop en schouders bovenuit.

Ik vond het trouwens nergens amateuristisch klinken.

sq
Eens voor wat betreft de live-sectie. Vind ik ook

eazyfan
Jesse schreef:
De nummers die ze live zingt steken er in ieder geval met kop en schouders bovenuit.
Ik hoop dat ik dat ook ga vinden Vind het trouwens geen topper, wel goed album.

Kan ik nog meedoen? Had beetje druk weekend met weinig MuMe dus vandaar dat ik dit topic niet had gelezen.

eazyfan
WeSSeL.. schreef:
Kan ik nog meedoen? Had beetje druk weekend met weinig MuMe dus vandaar dat ik dit topic niet had gelezen.
Je kan altijd meedoen, gewoon het album vragen aan Reijersen. Er zijn niet echt regels, alleen elke zondag een nieuwe natuurlijk.

kArIzMa_TuRk
Ik kan begrijpen waarom Reijersen deze album zo geweldig vindt. Hij houdt namelijk van nummers waar men hun 'echte' stem laat horen (door een hoge toontje te gebruiken en/of een lange inhaling te nemen). Dit had ik al door tijdens mijn eerste weken in de R&B en Soul Songs KO-topic.

Ikzelf vind (ook) dat dit album de moeite waard is om ' t een keer te beluisteren. Deze dame heeft een prachtige stem, dat laat ze vooral merken in de nummer Car Crash.

Op een schaal van 1 tot 5 zou ik deze album een 3,5* (kunnen) geven. Maar dat doe ik niet. Ik geef 't een 4,0*

Ik heb t album nu een aantal keer beluisterd, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind..
Sommige nummers zijn goed, sommige wat minder. Haar stem is ook goed, al klinkt ie soms naar mijn smaak iets te licht.
Ik kan in elk geval niet zeggen dat ik het amateuristisch vind klinken !

Onder het motto 'domme vragen bestaan niet', toch even deze:
Hoe en waar kan ik dat album beluisteren?

eazyfan
zinulzki schreef:
Onder het motto 'domme vragen bestaan niet', toch even deze:
Hoe en waar kan ik dat album beluisteren?
Dat vraag je aan Reijersen in een PM .

Social_Mask
Ik vind het trouwens niet een al te goed album... en ik begrijp wel dat iemand zei dat het wat amateuristisch klinkt, al lijkt me dat niet de juiste beschrijving, maar i know what you mean Ik vrees dat het zelfs een onv. kan worden, dus een 2,5*.

Social_Mask schreef:
Ik vind het trouwens niet een al te goed album... en ik begrijp wel dat iemand zei dat het wat amateuristisch klinkt, al lijkt me dat niet de juiste beschrijving, maar i know what you mean Ik vrees dat het zelfs een onv. kan worden, dus een 2,5*.

Je mening en cijfer mogen gewoon bij het album he

Ik mis bij het album toch nog wel wat reacties van deelnemers.

Mijn PC doet nogal raar, ik heb het album dus niet kunnen beluisteren

Aan de alle reacties te zien kan ik beter stoppen met het inbrengen van albums

Nee hoor Daniel, ik heb heb hem wel geluisterd en alles maar ga hem nog 1 of 2 keer luisteren de aankomende tijd voordat ik te vroeg ga oordelen.

WeSSeL.. schreef:
Nee hoor Daniel, ik heb heb hem wel geluisterd en alles maar ga hem nog 1 of 2 keer luisteren de aankomende tijd voordat ik te vroeg ga oordelen.

Ik bedoelde meer dat de cd niet zo goed bevalt bij de meeste deelnemers

Ik heb reeds een user aangewezen om het volgende album in te brengen. Ben benieuwd welke het gaat worden morgen.

Reijersen schreef:
Ik bedoelde meer dat de cd niet zo goed bevalt bij de meeste deelnemers

Ik heb 3* gegeven voor een album dat ik meer als R&B dan als Soul beschouwen, dat mag rustig een unicum heten Reijersen. Dus kop op!

lebowski schreef:
(quote)

Ik heb 3* gegeven voor een album dat ik meer als R&B dan als Soul beschouwen, dat mag rustig een unicum heten Reijersen. Dus kop op!

Ben dan ook hardstikke blij dat jij als niet-soul/R&B luisteraar meedoet met dit topic.

KSPR
Zodra ik (zelf) internet heb, doe ik mee.

eazyfan
Morgen krijg ik de eer van Reijersen de nieuwe te plaatsen .

eazyfan
Zo, Voor deze week:

The Genius of Ray Charles (1959):

(afbeelding)

Een legende en dat is weliswaar zijn beste plaat. We moeten die gewoon geluistert hebben

Some players from Ray Charles' big band are joined by many ringers from the Count Basie and Duke Ellington bands for the first half of this program, featuring Charles belting out six songs arranged by Quincy Jones. "Let the Good Times Roll" and "Deed I Do" are highlights, and there are solos by tenorman David "Fathead" Newman, trumpeter Marcus Belgrave, and (on "Two Years of Torture") tenor Paul Gonsalves. The remaining six numbers are ballads, with Charles backed by a string orchestra arranged by Ralph Burns (including "Come Rain or Come Shine" and "Don't Let the Sun Catch You Cryin'"). Charles' voice is heard throughout in peak form, giving soul to even the veteran standards.
-Allmusic,

Enjoy.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:55 uur

geplaatst: vandaag om 22:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.