Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
Social_Mask
geplaatst: 25 november 2007, 15:22 uur
Mijn favoriete soul zanger! Ik wilde al een tijdje beginnen aan 1 van zijn (reguliere) albums, maar is er nooit van gekomen. Mooie keuze.
0
geplaatst: 25 november 2007, 20:25 uur
Ik ken natuurlijk wel verschillende nummers van Ray Charles , maar ben toch wel benieuwd. Dit is inderdaad het album dat altijd weer wordt genoemd en ik heb t ook nog nooit gehoord. Mooie gelegenheid om dit maar eens te kopen misschien.
0
Social_Mask
geplaatst: 25 november 2007, 23:18 uur
Ik heb het al 1 maal beluisterd en het is geweldig jah! De overgang van heerlijke engergievolle soul naar de 'blue' sfeer is geweldig!
0
geplaatst: 27 november 2007, 21:22 uur
Dit prachtalbum staat in de platenkast van mijn ouders, ik heb het vroeger vaak beluisterd. Ik ga het volgende keer nog eens meepikken.
0
geplaatst: 28 november 2007, 13:58 uur
Ben alweer benieuwd naar de volgende! 
Heb zelf ook nog wel veel pareltjes liggen

Heb zelf ook nog wel veel pareltjes liggen

0
geplaatst: 28 november 2007, 15:15 uur
Wel ik ga dit niet kopen, zoveel is inmiddels duidelijk. Zie ook verder bij het album. Dank evenwel easyfan wederom voor de distributie 

0
eazyfan
geplaatst: 30 november 2007, 19:08 uur
Ik heb al iemand uitgekozen voor het volgende album
Ik hou me nog eventjes op de achtergrond qua info
Ik denk wel dat die persoon een mooi nieuw album zal ter beschikking stellen waar me van gaan genieten.
Ik hou me nog eventjes op de achtergrond qua info
Ik denk wel dat die persoon een mooi nieuw album zal ter beschikking stellen waar me van gaan genieten.
0
rico-bballer
geplaatst: 30 november 2007, 19:58 uur
Omdat me computer gecrasht is kan ik nu maar om de week meedoen dus vorige week kon ik niet.
0
Social_Mask
geplaatst: 1 december 2007, 13:08 uur
Geweldig album van Ray. Ben dan ook zeer benieuwd naar de volgende!
0
geplaatst: 2 december 2007, 11:07 uur
Ik heb van eazyfan de eer gekregen om een nieuw album uit te zoeken. Hoewel ik even heb getwijfeld, was de keuze toch vrij gemakkelijk: ik laat jullie luisteren naar Time and Place van Lee Moses.

Lee Moses is een beetje een obscuur figuur, wat mijn fascinatie met dit album er alleen maar groter opmaakt. Van de beste man zijn bijvoorbeeld maar twee foto's gevonden (waarvan degene die op de - toch al zo fraaie - albumhoes prijkt er één is). Time and Place was lang onverkrijgbaar (alleen op LP uitgekomen in een beperkte oplage), maar daar is dit jaar verandering ingekomen: er is nu een keurige cd-uitgave beschikbaar.
Waar ik wel over heb getwijfeld is of ik alleen het album Time and Place zou "uitdelen" aan degenen die me vragen het album te verstrekken of de hele heruitgave. Ik heb gekozen om (mocht er zometeen door mensen om gevraagd worden
) de hele heruitgave te verstrekken. Jullie mogen natuurlijk helemaal zelf weten wat je er precies van beoordeeld. Hou er wel rekening mee dat het eerste nummer (My Adorable One) een slechte geluidskwaliteit heeft en er wat instrumentele dingen bijzitten (Lee Moses is zanger en gitarist en af en toe hanteert 'ie alleen de gitaar).
Het gaat hier om rauwe, zuiderlijke soul. Denk aan dingen van het Stax-label (Otis Redding, Sam & Dave e.d.) en je krijgt een beetje een idee. In het boekje van de cd wordt over Bad Girl het volgende gezegd: Not for the faint hearted, 'Bad Girl' [...] is [...] incredibly raw and raucous, maar dat geldt eigenlijk voor het grootste gedeelte van het album. Weet dus wat je te wachten staat (en draai die volumeknop nog wat met de klok mee)!

Lee Moses is een beetje een obscuur figuur, wat mijn fascinatie met dit album er alleen maar groter opmaakt. Van de beste man zijn bijvoorbeeld maar twee foto's gevonden (waarvan degene die op de - toch al zo fraaie - albumhoes prijkt er één is). Time and Place was lang onverkrijgbaar (alleen op LP uitgekomen in een beperkte oplage), maar daar is dit jaar verandering ingekomen: er is nu een keurige cd-uitgave beschikbaar.
Waar ik wel over heb getwijfeld is of ik alleen het album Time and Place zou "uitdelen" aan degenen die me vragen het album te verstrekken of de hele heruitgave. Ik heb gekozen om (mocht er zometeen door mensen om gevraagd worden
) de hele heruitgave te verstrekken. Jullie mogen natuurlijk helemaal zelf weten wat je er precies van beoordeeld. Hou er wel rekening mee dat het eerste nummer (My Adorable One) een slechte geluidskwaliteit heeft en er wat instrumentele dingen bijzitten (Lee Moses is zanger en gitarist en af en toe hanteert 'ie alleen de gitaar).Het gaat hier om rauwe, zuiderlijke soul. Denk aan dingen van het Stax-label (Otis Redding, Sam & Dave e.d.) en je krijgt een beetje een idee. In het boekje van de cd wordt over Bad Girl het volgende gezegd: Not for the faint hearted, 'Bad Girl' [...] is [...] incredibly raw and raucous, maar dat geldt eigenlijk voor het grootste gedeelte van het album. Weet dus wat je te wachten staat (en draai die volumeknop nog wat met de klok mee)!

0
geplaatst: 2 december 2007, 13:48 uur
Het enige nadeel vind ik dat jij en tondeman het album al kennen. Daarom twijfelde ik nog wat. 

0
geplaatst: 2 december 2007, 13:53 uur
psychonaatje schreef:
Het enige nadeel vind ik dat jij en tondeman het album al kennen. Daarom twijfelde ik nog wat.

Het bevorderd mij alleen maar om er een uitgebreide recensie over te schrijven

0
eazyfan
geplaatst: 2 december 2007, 15:26 uur
Ik heb het album al, bedankt Psycho, ik had onderweg terug naar België (ik zat in Nederland voor dagje) al het gedacht dat het deze zou worden. Mooizo.
0
geplaatst: 3 december 2007, 01:52 uur
Reijersen schreef:
Het bevordert mij alleen maar om er een uitgebreide recensie over te schrijven
Het bevordert mij alleen maar om er een uitgebreide recensie over te schrijven

Dat lijkt me een erg goed plan.

0
geplaatst: 3 december 2007, 08:48 uur
0
geplaatst: 4 december 2007, 01:16 uur
Degene die het soulalbum van de week heeft uitgezocht, heeft ook de edele taak om het album aan te leveren aan de andere gebruikers, mocht een gebruiker daar per PM om vragen (om het maar eens heel omslachtig te zeggen, maar maak zelf gerust een zin met het woord "pindakazen" erin
).
).
0
geplaatst: 4 december 2007, 14:43 uur
Wel, ik had hier nog nooit van gehoord. Dit is wel kwaliteit, jongens. Ik heb stiekem al even gekeken of dit album een beetje goed geprijsd te koop is. Verkrijgbaarheid is prima maar onder de 15 euro ben je niet klaar. Maar misschien doe ik t toch wel. Bedankt, en nadere reactie volgt nog!
0
geplaatst: 5 december 2007, 10:45 uur
Schitterend album! Wederom het bewijs dat vele schitterende soulartiesten jammerlijk verdwenen en vergeten zijn in de analen van de popgeschiedenis.
0
geplaatst: 5 december 2007, 15:14 uur
Ik heb t album pas een keer volledig beluisterd, maar ik vind m ook echt prachtig ! 

0
geplaatst: 6 december 2007, 17:15 uur
* denotes required fields.