menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Fijn topic is dit. Zo kan ik mijn beperkte Soul kennis lekker uitbreiden !

west schreef:
Sorry jongens : sta nu bij Charles Bradley. Kom er morgen op terug.

Mooie keuze, welk album

Ja, als Rudi S ook vragen gaat stellen, dan kom ik maar snel met mijn keuze voor het soulalbum van de maand. Ik heb geaarzeld, omdat haar naam wel bekend is. Toch? Ik aarzelde daaarom om voor haar meest bekende plaat te kiezen, haar gelijknamige album. Maar dit heeft maar 7 stemmen hier op MM en ik ben de enige van de deelnemers. Daarom is:

SOULALBUM van de maand April:

Merry Clayton - Merry Clayton

(afbeelding)
https://img.discogs.com/rISGgxedsPnvR0R16rHOuSTNxyM=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-2133742-1447324593-5989.jpeg.jpg

Ik zal gelijk de LP weer eens op zetten.

Goed zo west help haar maar eens van dat "Gimme Shelter" etiket af

Tja en ondanks het origineel van Donny doet Merry het ook heel mooi op dat album.

west schreef:
Ik heb geaarzeld, omdat haar naam wel bekend is. Toch?

Niet bij mij. Alweer een nieuwe artiest waar ik achteraan ga. Fun fun.
Laura Lee valt me overgens een beetje tegen.

iggy schreef:
(quote)

Niet bij mij.

zingt wel op een van jouw 5 sterren albums.

iggy schreef:
(quote)

Niet bij mij. Alweer een nieuwe artiest waar ik achteraan ga. Fun fun.

Dan zou ik beginnen met deze plaat en Gimme Shelter, haar debuut. Er is trouwens vrij recent ook een betaalbare verzamel cd van haar verschenen die de moeite waard is:
Merry Clayton - The Best Of Merry Clayton (CD) at Discogs

Rudi S schreef:
(quote)

zingt wel op een van jouw 5 sterren albums.

Ooh, vertel.

En laat die tips maar komen, gnif gnif. Thanks west!

Ik ben op het moment veel van Withers aan het draaien. En dat bevalt prima. Voor jullie een meer dan bekende artiest. Ik was alleen bekend met een verzamelaar van hem. Normaal gesproken ben ik vaak niet eens zo kapot van verzamelaars. Maar op de een of andere manier heb ik juist vrijwel alleen maar verzamelaars van Soul artiesten. En niet dat dat er bijster veel zijn. Komt hoofdzakelijk omdat ik me pas laat ben gaan verdiepen in Soul. En in dit land is er vrijwel niks te krijgen op het Soul gebied. Zeker niet van het Jaren 60 en 70 spul.

iggy schreef:
(quote)

En laat die tips maar komen, gnif gnif. Thanks west!

Ik ben op het moment veel van Withers aan het draaien. En dat bevalt prima.

Luister dan vooral naar kant 2 van het soulalbum van de maand.....
Of nummer 10 van de cd.

En of ik dit ken. Ken die hele plaat trouwens ook al. Zal er eens een berichtje bij plaatsen.

Ik ken dit (wederom) niet en zal dus waarschijnlijk met veel plezier gaan luisteren (sterker nog: hij staat al op via Spotify) en ter zijner tijd een berichtje bij het album achterlaten.

Reijersen schreef:
En of ik dit ken. Ken die hele plaat trouwens ook al. Zal er eens een berichtje bij plaatsen.

Dat stond er al: dat ze vooral als achtergrondzangeres bekend stond...

Mb.
Ik ken dit album ook al, maar ik heb 'm niet meer helder voor de geest. Zal het album weer eens opzoeken.

west schreef:
Sorry jongens : sta nu bij Charles Bradley. Kom er morgen op terug.

Daar stond ik ook. Geweldig concert wat mij betreft. Ik heb genoten!

Mb. schreef:
(quote)

Daar stond ik ook. Geweldig concert wat mij betreft. Ik heb genoten!

Delen van het concert vond ik geweldig. Paradiso 3 jaar terug vond ik beter. Ik heb er een review over geschreven: Muziek >> MusicMeter Live! >> Gisteren ... gezien!

Lijkt ook weer aan een stille dood te sterven. Weinig tot geen reacties bij de albums. Zijn we er klaar mee?

Ik niet.

Gezien de "vele" reacties ga ik het toch nog (tegen beter weten in) proberen met een nieuw album.

Lori Burton - Breakout (1967)

(afbeelding)
Misschien niet een naam die snel een belletje doet rinkelen, maar Lori Burton schreef onder andere voor Motown. Op dit album schreef ook alles samen met Pam Sawyer. Wat je kan verwachten van deze plaat? Blue Eyed Soul met het beste van alle grote namen in dit genre(Springfield, Shangri-La’s) samengepakt.

Hier volledig te beluisteren

Vraag me af of dit mijn ding gaat zijn, maar mijn beoordeling volgt uiteraard nog.

Reijersen schreef:
Lijkt ook weer aan een stille dood te sterven. Weinig tot geen reacties bij de albums. Zijn we er klaar mee?

Nee hoor. Deze week komt er een nieuw prietpraatje bij het debuut van Merry Clayton.

Ik heb Merry van een cijfer en verhaaltje voorzien, op naar de volgende plaat!

Gelukkig is er toch nog leven gerechtvaardigd voor dit topic.

Het huidig SAvdM is totaal niet mijn ding. Gaat een van mijn weinige onvoldoendes worden, vrees ik.

Ik vind Lori eigenlijk wel leuk! De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik al bekend was met deze plaat voor ie hier als SAvdM werd gekozen.

Een fijne blue-eyed soul plaat waar de 'girl group' sound zo nu en dan op een heerlijke manier om de hoek komt kijken. Vooral 'Nightmare' is een klassieker.

Ik heb de plaat van Lori vluchtig voorbij laten komen. Maar helaas is dat niet mijn smaak. Het heeft dan ook weinig nut om er een prietpraatje bij te pennen.

Het is inmiddels juni, dus hierbij mijn soul album van de maand.
Black Nasty - Talking To The People
Het album is in zijn geheel te beluisteren op Spotify. Hopelijk werkt deze link.

Nog even taggen, want dit topic lijkt inderdaad helaas stilletjes dood te bloeden.
Reijersen
Edgar18
thelion
jeroentjuhh
Mb.
west
Poeha
iggy

Nice! Ik moest vorige maand kiezen tussen deze en de uiteindelijke keuze.

Heb ik ff geluk. Ik had natuurlijk nooit Lori gekozen.

Ik vind Clayton een fantastische zangeres. Het nummer I Ain’t Gonna Worry My Life Away is een van mijn favorieten. Die stem.....!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:12 uur

geplaatst: vandaag om 02:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.