menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
RedLightCityBoy
Beoordeel (en maak kennis met) Soul, Jazz en Funk muziek. Geef een cijfer van 1 t/m 10, ook mag je je mening erover geven. Op dit topic houden we ons ook aan de 24-uurs regeling. (na 24 uur mag er pas weer een nieuw nummer worden geplaatst).

RedLightCityBoy
Mayer Hawthorne - Just Ain't Gonna Work Out (2008!)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=kQklopXpQGA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Niet veel verstand van maar dit klinkt wel heeeeeeel chill!

8,5

raffael77
Ik geef een 6.

De reden is omdat ik niet al zijn werk leuk vind.

Zijn invloeden zijn dat van Smokey Robbinson, Isaac Hayes en nog een paar. Oja Curtis Mayfield. Als je dan dit hoord en vergelijking maakt zoals Curtis dan klinkt dit erg soft.

Ook de beat klinkt erg hiphop achtig. Ddeze beat had je wel vroeger maar door de bass op te voeren is het teveel aanwezig en dat hoort niet zo te zijn.

raffael77
wel leuke topic kerel. Je zult mij vaker treffen hier

Toch nog een valentijnsgeschenkje Goed initiatief RedLight!

Vind het te gek klinken en een beetje dom om de rest van z´n werk erbij te nemen bij de beoordeling van deze song. Een 8 + nieuwsgierigheid naar meer werk van deze gozert!

|Joël|
Mooi, deze artiest was mij nog niet bekend... Erg mooi zelfs, een 8!

erg chill man. een 8,5. heeft dees gast geen album ofzo?

RedLightCityBoy
Hij is een vriend van Stones Throw oprichter: Peanut Butter Wolf. Hij heeft in December 2008 dacht ik 2 singles uitgebracht (op die hartjes vinyl). Maar hij is bezig met een nieuw album die dit jaar waarschijnlijk zal gaan komen. Dit is hem:
MySpace.com - Mayer Hawthorne & The County Mijn foto's - Foto 2 van 3
- viewmorepics.myspace.com

raffael77
klaezman schreef:
Toch nog een valentijnsgeschenkje Goed initiatief RedLight!

Vind het te gek klinken en een beetje dom om de rest van z´n werk erbij te nemen bij de beoordeling van deze song. Een 8 + nieuwsgierigheid naar meer werk van deze gozert!

Als je meer checked van deze artiest kan je namelijk veel beter oordelen. Ik had het er niet zo bij moeten zetten.

De track is leuk gedaan maar klinkt al te bekend zonder zijn vocalen.

Ook is zijn stijl erg uiteen lopend zodat de ene track wel goed is en de ander minder.

Dat is wat ik bedoelde met diverse artiesten uit de oude tijd.
Daar komt zijn inspiratie vandaan en daar is niets mis mee maar als je een softe Robbinson kruist met een Mayfield dan wordt het niet echt wat.

RedLightCityBoy
Ook die heb ik nog nooit gezien. Toevallig dat Osiris ook hetzelfde nummer als mij plaatsten toevallig. Maarja, dit topic is ook Jazz en Funk erbij.

Ja, ik vind dit dan wat algemener zeg maar. Dus wat breder, laat maar lekker staan, we zien wel of de mods er wat mee gaan doen. Ik doe wel mee in ieder geval

RedLightCityBoy
Da's mooi. als het niet loopt dan gaan we weer terug naar dat oude topic

Oké, het nummer dan:

Vocaal zit het goed in elkaar, productioneel heeft alleen de bass inderdaad iets teveel de overhand. Dat is jammer en doet wat te glad aan. Ik hou het op een 6,8.

|Joël|
Ahmad Jamal - Swahililand

https://www.youtube.com/watch?v=ZV9S9en5Bpo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Een jazz nummer waar onder meer "Stakes Is High", geproduceerd door J Dilla voor De La Soul, uit is voort gekomen. Je kan deze sample terughoren zo rond 7:30.

RedLightCityBoy
Sterk nummer, kende ik nog niet 8+
Ahmad Jamal maakte altijd van die interessante jazz.

Nummer zit wel goed in elkaar, vooral de basgitaar is erg relaxed. Duurt wel iets te lang om echt de volle 9 minuten (bijna 10) te kunnen blijven boeien.

6,5

pretfrit
Jamal is naar smaak te geparfumeerd overdaad aan noten en andere populaire fratsen

kan me wel voorstellen dat hij het goed doet bij een meer pop/rock georienteerd publiek

5

Heemskerktollie
pretfrit schreef:
Jamal is naar smaak te geparfumeerd overdaad aan noten en andere populaire fratsen

kan me wel voorstellen dat hij het goed doet bij een meer pop/rock georienteerd publiek

6

Wat een bull-shit. Hij kan inderdaad aardig wat nootjes in een maat spelen (dan is muziek meestal bij voorbaat zielloos en zonder diepgang) maar Jamal is één van de belangrijkste pianisten uit de jazz. Zeer innovatieve speler.

pretfrit
Heemskerktollie schreef:
(quote)

Wat een bull-shit. Hij kan inderdaad aardig wat nootjes in een maat spelen (dan is muziek meestal bij voorbaat zielloos en zonder diepgang) maar Jamal is één van de belangrijkste pianisten uit de jazz. Zeer innovatieve speler.

Zal best, maar IK vind hem dus té veel nootjes in een maat spelen en te veel populaire fratsen hebben

is toch geen bull-shit..doe is ff normaal.

daarnaast gaat het ook nog eens om de beoordeling van dit nummer...en niet Jamal in he talgemeen en hoe "belangrijk" hij wel of niet is geweest

raffael77
Ijzersterk nummer maar wel voor de hardcore Jazz fanaten te beluisteren. Dit is zeg maar een vorm van Technische Jazz.

Niet gangbaar voor elke Jazz luistereraar.

8

pretfrit
raffael77 schreef:
Ijzersterk nummer maar wel voor de hardcore Jazz fanaten te beluisteren. Dit is zeg maar een vorm van Technische Jazz.

Niet gangbaar voor elke Jazz luistereraar.

8

dus alleen echte jazzfanaten weten dit te waarderen?

RedLightCityBoy
Raffael, je tript.

Relax
Nee hij is gewoon onvolwassen.

6
Wat reijersen zegt.

pretfrit
raffael77 schreef:
Nee oen.

Maar niet idereen kan dit soort drukke Jazz verdragen.

Meestal zijn het de gevorderde Jazz luisteraars die dit luisteren.

Ik zal het anders uitleggen.

Luister je nooit naar Jazz dan zal in de meeste gevallen zo zijn dat juist die mensen dit een chaotisch nummer vinden.

Ten eerste: leer nederlands

Ten tweede: jij beaamt wat ik vermoed, dus zou het Ja oen moeten zijn domme sukkel dat je bent

Ten derde: ik ben die gevorderde jazz luisteraar waar jij het over hebt en Ahmed Jamal vind ik nu juist iets voor pop/rock/soul liefhebbers.

pretfrit
en verder heb ik het wel weer gezien in dit topic...

|Joël|
Muziek is mooi, geniet ervan en maak geen ruzie zou ik zeggen.
Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening en een eigen smaak. Daar is niets mis mee en je kan een ander best proberen te overtuigen van je mening, maar ga hier niet te ver in en ben geen dogmaticus.

raffael77
Ik zal het goed maken met een vrolijk Funk nummer.

https://www.youtube.com/watch?v=dNOVaFGtSeU

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.