Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:
https://www.youtube.com/watch?v=kQklopXpQGA
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.
8,5

De reden is omdat ik niet al zijn werk leuk vind.
Zijn invloeden zijn dat van Smokey Robbinson, Isaac Hayes en nog een paar. Oja Curtis Mayfield. Als je dan dit hoord en vergelijking maakt zoals Curtis dan klinkt dit erg soft.
Ook de beat klinkt erg hiphop achtig. Ddeze beat had je wel vroeger maar door de bass op te voeren is het teveel aanwezig en dat hoort niet zo te zijn.

Vind het te gek klinken en een beetje dom om de rest van z´n werk erbij te nemen bij de beoordeling van deze song. Een 8 + nieuwsgierigheid naar meer werk van deze gozert!

MySpace.com - Mayer Hawthorne & The County Mijn foto's - Foto 2 van 3
- viewmorepics.myspace.com

Toch nog een valentijnsgeschenkje

Vind het te gek klinken en een beetje dom om de rest van z´n werk erbij te nemen bij de beoordeling van deze song. Een 8 + nieuwsgierigheid naar meer werk van deze gozert!
Als je meer checked van deze artiest kan je namelijk veel beter oordelen. Ik had het er niet zo bij moeten zetten.
De track is leuk gedaan maar klinkt al te bekend zonder zijn vocalen.
Ook is zijn stijl erg uiteen lopend zodat de ene track wel goed is en de ander minder.
Dat is wat ik bedoelde met diverse artiesten uit de oude tijd.
Daar komt zijn inspiratie vandaan en daar is niets mis mee maar als je een softe Robbinson kruist met een Mayfield dan wordt het niet echt wat.

Genres >> R&B en Hip-Hop >> Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

Vocaal zit het goed in elkaar, productioneel heeft alleen de bass inderdaad iets teveel de overhand. Dat is jammer en doet wat te glad aan. Ik hou het op een 6,8.

https://www.youtube.com/watch?v=ZV9S9en5Bpo
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.
Een jazz nummer waar onder meer "Stakes Is High", geproduceerd door J Dilla voor De La Soul, uit is voort gekomen. Je kan deze sample terughoren zo rond 7:30.

Ahmad Jamal maakte altijd van die interessante jazz.
6,5

kan me wel voorstellen dat hij het goed doet bij een meer pop/rock georienteerd publiek
5

Jamal is naar smaak te geparfumeerd overdaad aan noten en andere populaire fratsen
kan me wel voorstellen dat hij het goed doet bij een meer pop/rock georienteerd publiek
6
Wat een bull-shit. Hij kan inderdaad aardig wat nootjes in een maat spelen (dan is muziek meestal bij voorbaat zielloos en zonder diepgang) maar Jamal is één van de belangrijkste pianisten uit de jazz. Zeer innovatieve speler.

Wat een bull-shit. Hij kan inderdaad aardig wat nootjes in een maat spelen (dan is muziek meestal bij voorbaat zielloos en zonder diepgang) maar Jamal is één van de belangrijkste pianisten uit de jazz. Zeer innovatieve speler.
Zal best, maar IK vind hem dus té veel nootjes in een maat spelen en te veel populaire fratsen hebben
is toch geen bull-shit..doe is ff normaal.
daarnaast gaat het ook nog eens om de beoordeling van dit nummer...en niet Jamal in he talgemeen en hoe "belangrijk" hij wel of niet is geweest

Niet gangbaar voor elke Jazz luistereraar.
8

Ijzersterk nummer maar wel voor de hardcore Jazz fanaten te beluisteren. Dit is zeg maar een vorm van Technische Jazz.
Niet gangbaar voor elke Jazz luistereraar.
8

Nee oen.
Maar niet idereen kan dit soort drukke Jazz verdragen.
Meestal zijn het de gevorderde Jazz luisteraars die dit luisteren.
Ik zal het anders uitleggen.
Luister je nooit naar Jazz dan zal in de meeste gevallen zo zijn dat juist die mensen dit een chaotisch nummer vinden.
Ten eerste: leer nederlands
Ten tweede: jij beaamt wat ik vermoed, dus zou het Ja oen moeten zijn domme sukkel dat je bent
Ten derde: ik ben die gevorderde jazz luisteraar waar jij het over hebt en Ahmed Jamal vind ik nu juist iets voor pop/rock/soul liefhebbers.

Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening en een eigen smaak. Daar is niets mis mee en je kan een ander best proberen te overtuigen van je mening, maar ga hier niet te ver in en ben geen dogmaticus.

https://www.youtube.com/watch?v=dNOVaFGtSeU