menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
|Joël|
Kijk daar hou ik van, inderdaad vrolijk en ik krijg spontaan zin om te dansen!
Een welverdiende 9.

Heemskerktollie
pretfrit schreef:

is toch geen bull-shit..doe is ff normaal.

Excuses, was een beetje aangebrand Maar dat van veel noten en populaire fratsen begrijp ik niet helemaal. Hij heeft wel van die hysterische loopjes, maar laat juist ook veel rust toe in een nummer, met simpel wat akkoordslagjes. En die loopjes zijn wel echt Jamal, zeg maar niet bijna altijd chromatisch, zoals Oscar Peterson. Ach we zullen wel van mening verschillen...

pretfrit
Heemskerktollie schreef:
(quote)

Excuses, was een beetje aangebrand

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.smurf.com/images/meet_us/grouchy.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Volgens mij horen we wel hetzelfde, de waardering is verschillend.
Je hebt gelijk als je zegt dat Jamal ook rust in zijn nummers toelaat...hij heeft alleen de neiging om te gaan "rocken" en dan van die loopjes ertussen door...dat noem ik dan veel noten en populaire fratsen.

Ik ben overigens ook geen liefhebber van Tatum en ik geloof echt dat dat de grootste pianovirtuoos van de vorige eeuw is....ach ik word ook een dagje ouder, als het te snel gaat kan ik het niet meer volgen

raffael77
|Joël| schreef:
Kijk daar hou ik van, inderdaad vrolijk en ik krijg spontaan zin om te dansen!
Een welverdiende 9.

That's Funk Baby

Muah ik vind het niet zo heel spetterend, maar wel leuk
6.5

RedLightCityBoy
Ik 8+ legandarische zangeressen vooral!

Wel ok nummertje ik doe mee met een 6,5

pretfrit
echt iets voor echte funk fanaten.

6,7

Laat ik ook eens een cijfer geven, een 6.

Ten eerste, laten we het hier gezellig houden.

Ten tweede, lekker nummer. De strijkers hebben iets Isaac Hayes-achtigs (heeft hij er wat mee te maken? productie ofzo?).
Vocaal zit het ook prima in elkaar. Maar het swingt vooral lekker de pan uit.

7,5/10

Zo gaat het beter

Donald Byrd - Places and Spaces (1975)

https://www.youtube.com/watch?v=8KlcvvHrtfo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

RedLightCityBoy
Dankje, ik zit op school en daar hebben ze allemaal bloks en pop-ups en dergelijke

RedLightCityBoy
ik geef een 10, beste nummer op het beste album ooit, voor mij.

pretfrit
leuk nummer van een goed fusion album Byrd weet er met z'n spel een scherp randje aan te geven

6,5

8.5, heb er niet zoveel over te zeggen behalve dat ik het een mooi nummer vind

Mij net even glad allemaal en iets teveel violen. jammer want op zich is het wel een lekker nummer. Een 6+ derhalve.

Erg bekend nummer natuurlijk. Ik vind de jazz van Byrd zowiezo erg goed te behappen. Lekker nummer!

8.5/10

Paar ruzieberichten verwijderd.

raffael77
Mooie track. Ik dacht dat ie van The Blackbyrds was maar blijkt dus alleen van Donald Byrd te zijn.

Gesampled door Pete Rock.

9

|Joël|
Hé dat is leuk, een van mijn favoriete Pete Rock & C.L. Smooth nummers is All The Places! Dit is de eerste keer dat ik het origineel hoor, maar deze is mij dus door Pete Rock al bekend. Een ruime 9 en ik heb weeral interesse gekregen in een album dankzij dit topic.

https://www.youtube.com/watch?v=0draSBrrgh0

YouTube - Lighthouse Family - Postcards from heaven - Raincloud
^ Embedding disabled dus deze link drukken om te luisteren!

Ik vind de stem van Tunde Baiyewu heel aangenaam klinken, maar helaas wordt de Lighthouse Family op MuMe bestempeld als:
titan schreef:
Bloedeloze en risicoloze Skyradiomuzak.

Laat weten wat jij vindt.

RedLightCityBoy
6-

Het is zeker geen verkeerd nummer, maar naar mijn mening wel net iets te simpel.
Ook vind ik de zanger(s)? niet tot het uiterste gaan.

Nou leuk, ik dacht dat hier ook een 24 uurs regel bestond, maar niet dus.

Inderdaad geen slecht nummer, maar een beetje matig
en niet echt soul/funk/jazz achtig maar gewoon pop imo
5.

|Joël|
Ja, daar heb jij gelijk in RedLightCityBoy. Ik had zelf lang geen Lighthouse Family aangezet en nu ik het weer check naar aanleiding van mijn eigen bericht blijkt het inderdaad niet diep. Ik zou het nu zelf ook afdoen met een 6je, dus eigenlijk is die skyradio-opmerking niet geheel onterecht. Het blijft goed in het gehoor liggen maar is verder niet speciaal. Wel is het voor mij een sentiment, omdat we dit voorheen veel met vakanties in de auto aan hadden.
Het is overigens één zanger en een producer. De zanger, Tunde Baiyewu, is die donkere meneer met de fijne stem en de producer is blank.

edit:
Oeps de tijd over het hoofd gezien, beoordeel deze dan maar niet meer en weer die van Reijersen! Mijn excuses, na Reijersen is een ander aan de beurt, vergeet deze maar even.

|Joël| schreef:

edit:
Oeps de tijd over het hoofd gezien, beoordeel deze dan maar niet meer en weer die van Reijersen! Mijn excuses, na Reijersen is een ander aan de beurt, vergeet deze maar even.

Haha excuses aanvaard
Ik was een beetje aangebrand omdat ik een leuk nummer in gedachte had .

RedLightCityBoy
The Mighty Diamonds - Illiteracy (Reggae, maar ook veel soul)

https://www.youtube.com/watch?v=SdaV_lXwsV4

He , wou ik een nummer doen, kom jij ineens

RedLightCityBoy
Doen we er voor 1 keertje 2

The Mohawks - The Champ

https://www.youtube.com/watch?v=tpWIggaXycQ

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.