menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
RedLightCityBoy
The Mighty Diamonds - Illiteracy

8+

The Mohawks - The Champ

9-

Lekker stemmen op je eigen nummer
The Mighty Diamonds
8

Lighthouse Family:
Veel te zoutloze muziek. Vocaal ook niet hoogstaand = 4,5

The Mighty Diamonds:
Reggae is zowiezo een genre waar ik me nodig eens wat meer in moet verdiepen. De relaxedheid (is dat een woord?) knalt ervan af. Lekker hoor: 7,5

The Mohawks:
Een groep die wel wat meer bekendheid mag genieten. Deze tune is natuurlijk wereldbekend. Vaak gesampled of gecovered. Ik vind het wel lekker: 8.5

En even voor de duidelijkheid. Die van Donald Byrd was ingebracht door RedLightBoy en niet door mij.

RedLightCityBoy
Pooiertje schreef:
Lekker stemmen op je eigen nummer
The Mighty Diamonds
8

Je mag stemmen op je eigen ingebrachte nummers.
Zou niet weten waarom niet.

oooooh
Oke: The Mohawks - The Champ
10, een van de beste nummers ooit imo

pretfrit
The Mohawks 8,5

Lighthous Family 4,5

raffael77
Waarom houden er een paar zich niet aan de 24 uurs regel zwaar irritant.

Lighthouse een mager 1
The Mighty Diamonds 6 (Weinig soul in dit nummer.)

The Mohawks is 1 van mijn favo Funk Bands een 9

raffael77

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=75y8iTd_yR8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Hier weer een lekker funky Beat.

Dit keer is het Jimmy Castor Bunch met een track die velen B-Boys
herkkennen omdat dit 1 van de meest gebruikte BreakBeat is aller tijden.

Zelfs nu hoor ik vaak bij dit soort break party's

Lekker nummer hoor! Had eigenlijk nog nooit van de artiesten gehoord, maar kende dit nummer wel niet wetende van wie het was. Dus dat is me nu ook allemaal mooi duidelijk.

8/10

pretfrit
lekker hoor, zanggedeelte kan beter, maar ach, dat is ook niet het belangrijkste.

7,5

7.5 lekker nummer. Dat einde is ook ken ik ook als sample.

RedLightCityBoy
7.5

Klassieker binnen het genre, en terecht. Een welverdiende 9.

Nieuwe:

Anthony Joseph & the Spasm Band - 'Dream on Corbeau Montain'

https://www.youtube.com/watch?v=1dbmktuUmiY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

raffael77
Super plaat man. Je weet mij eindelijk eens echt te verassen.

9

Dan moet je zeker eens hun album uitproberen

RedLightCityBoy
7tje. Leuk nummer, goede zanger, alleen instrumentaal nergens echt hoogstaand.

|Joël|
Leuk deze, een 8,5; het nummer heeft een rustgevende vibe en daar hou ik wel van. Ik zie net dat het zelfs afkomstig is van een recent album, best knap om dan met zo'n sound te komen.

Ik heb mezelf belachelijk gemaakt met die Lighthouse Family post, haha.

aslan (crew)
jazz

wicliffe gordon

https://www.youtube.com/watch?v=oIJFlqWYVUU

aslan (crew)
op mume beter bekend onder de naam wycliffe gordon

raffael77
Sterke performance. 8

Had op een gegeven moment beetje een pffff-gevoel. Misschien ligt het aan m'n bui en moet ik het later nog eens proberen want slecht is deze man natuurlijk niet.

6/10

Dj2Jelle
Erg knap om zulk geluid uit je trombone (?) te krijgen, het is alleen een beetje kaal, ik kan het niet echt als een volledig nummer beschouwen.

6/10

Leuk topic trouwens

pretfrit
Geweldige trombonist en razend knap dat je met een trombone (wat toch niet als meest dynamische soloinstrument bekend staat) toch spanning en aandacht weet te houden..

Heeft geweldige (post) bop albums op het Criss Cross label uitgebracht ..staat ook al tijden op mijn (uitpuilende) verlanglijste zal er binnenkort eens wat meer aandacht aan geven

dit "toetertje...' 7

RedLightCityBoy
7

raffael77

https://www.youtube.com/watch?v=ebqpghcbxUk

Hier een lekker Latin Funk Plaatje van meester Joe Bataan

Best een lekker nummer. Verveelt niet.

7/10

pretfrit
beetje kazig..zou het goed doen bij een jaren 70 detectiveserie..wijde pijpen, afrokapsel, brede gestreepte stropdas..

6

8

Ik vind het origineel van Deodato iets beter. Die ken ik van GTA Vice City.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:19 uur

geplaatst: vandaag om 12:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.