MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)

zoeken in:
0-5

Ik vind de 'maar alleen is maar alleen' al tenenkrommend genoeg.

0-1

Arrie schreef:
Ik kom er zojuist toevallig achter dat de correcte tekst 'de zekerheid' is.

Weet je het zeker? Christiaan Hof - Alleen Is Maar Alleen (Officiele Videoclip) - YouTube

Ik vind hem wel onduidelijk articuleren. Misschien dat je wel gelijk hebt hoor.

0-2 wat bedoelen ze hier in vredesnaam mee????

Twee is een cabaretliedje, dit is bedoeld als humor. Ik lach niet, maar het is toch een verzachtende omstandigheid.

1-2

Gretz schreef:
(quote)

Weet je het zeker? Christiaan Hof - Alleen Is Maar Alleen (Officiele Videoclip) - YouTube

Ik vind wel onduidelijk articuleren. Misschien dat je wel gelijk hebt hoor.

Ik zag het eerst op een tekstensite, toen heb ik het beluisterd en ik hoorde er echt geen 'on'-klank in terug. Ik ga het niet nog een keer beluisteren.

2-2 wat Kramer zegt. In een grijs verleden ook fan geweest van die 2. ☺️

Misterfool
3-3

Gretz schreef:
2-2 wat Kramer zegt. In een grijs verleden ook fan geweest van die 2. ☺️

Je bedoelt: een donker verleden?

Porcupine Head schreef:
0-2 wat bedoelen ze hier in vredesnaam mee????
In het kader van het hele lied is het iets helderder en klopt het op z'n minst grammaticaal. Zo'n losse regel raakt natuurlijk kant noch wal.

Arrie schreef:
(quote)

Ik zag het eerst op een tekstensite, toen heb ik het beluisterd en ik hoorde er echt geen 'on'-klank in terug. Ik ga het niet nog een keer beluisteren.

Ik ben uitgegaan van 'onzekerheid' omdat ik dat er zelf het meest in terug hoor. Misschien moeten we stemmen voor de volgende ronde, dan pas ik de tekst evt. aan.

Kramer schreef:
(quote)
In het kader van het hele lied is het iets helderder en klopt het op z'n minst grammaticaal. Zo'n losse regel raakt natuurlijk kant nog wal.

*noch

Ik vind die complete tekst echt tenenkrommend en dat het als humor bedoeld is, verzacht voor mij niks. Bovendien bedoelt Gers het ook allemaal niet zo serieus, volgens mij.

Arrie schreef:
(quote)

Je bedoelt: een donker verleden?

Nee, vooral heel Grijs.
Die komt later ook nog voorbij.

Arrie schreef:
(quote)

*noch

Oioioi, dit doet pijn. Excuses.

Gretz schreef:
(quote)

Ik ben uitgegaan van 'onzekerheid' omdat ik dat er zelf het meest in terug hoor. Misschien moeten we stemmen voor de volgende ronde, dan pas ik de tekst evt. aan.

Dan moet iedereen ernaar luisteren. Sadist!

Kramer schreef:
(quote)
In het kader van het hele lied is het iets helderder en klopt het op z'n minst grammaticaal. Zo'n losse regel raakt natuurlijk kant nog wal.

Ja, voor sommige regels is het wel handig om de context te kennen. Ik heb geprobeerd om de nominaties redelijk kort te houden, dat speelt gemakkelijker wel dan hele lappen songtekst.

Snap ik ook wel weer, maar het kan helpen als mensen bij het stemmen de context van het hele nummer in overweging nemen. Daarom dus toch even naar De Kast luisteren, GrafGantz .

De stand is 3-3.

Arrie schreef:
(quote)

Paap_Floyd wellicht, want die heeft de cd nog in de kast staan.
Hij is nog geseald en dat blijft voorlopig zo. Of wil iemand m overnemen? Mag ook.

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Hij is nog geseald en dat blijft voorlopig zo. Of wil iemand m overnemen? Mag ook.

Ik geloof er geen reet van dat ie nog geseald is

3-4 geinige KO

en mijn hemel wat een ellende is er op ons losgelaten in de loop der jaren...

4-4 ik vind het eigenlijk best geinig gevonden; super - loodvrij

Er doen vooral veel wanstaltige nummers mee maar sommige stukjes tekst an sich (Volumia bijv.) zijn helemaal niet zo beroerd.

'Niemand weet waarom de zon nog schijnt' zou ook zomaar van Spinvis of Eefje de V. kunnen zijn.

4-5

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.