MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)

zoeken in:

Onweerwolf
Misterfool schreef:
(quote)

Beide uitspraken zijn niet seksistisch

4-5

Huh? "Meiden zoeken echte mannen" is 100% seksistische kots.

3-3 die tekst heeft last (ook in de regels erna) van te veel bijvoeglijk naamwoorden

Onweerwolf
[quote]Misterfool schreef:
(quote)

Seksistisch en seksueel zijn verschillende begrippen.

Misterfool
Onweerwolf schreef:
(quote)

Huh? "Meiden zoeken echte mannen" is 100% seksistische kots.

Nee hoor, ligt er maar net aan hoe je echte mannen invult. Generaliserend zeker, maar ik hoor er geen negatief waardeoordeel in over vrouwen. Bovendien heb ik voldoende vrouwen gelijksoortige opmerkingen over mannen horen zeggen.

Onweerwolf schreef:
Seksistisch en seksueel zijn verschillende begrippen.

Klopt en jij lijkt het onderscheid daartussen niet te kunnen maken.

Onweerwolf
3-4

Kan veel erger inderdaad. Maar wat die tekst imo vooral grappig cq. slecht maakt is dat ie van dat viertal afkomstig is.

Onweerwolf
Misterfool schreef:
(quote)

Nee hoor, ligt er maar net aan hoe je echte mannen invult. Generaliserend zeker, maar ik hoor er geen negatief waardeoordeel in over vrouwen.

(quote)

Klopt en jij lijkt het onderscheid daartussen niet te kunnen leggen.

Het is een schoolvoorbeeld van geslachtsstereotypering.

Echt, seksisme 101.

Misterfool
Nee, biologie 101: Seksuele dimorfie

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is een schoolvoorbeeld van geslachtsstereotypering.

Echt, seksisme 101.

Jij leest te veel Guardian en Huffington Post volgens mij

Onweerwolf
Misterfool schreef:
Bovendien heb ik voldoende vrouwen gelijksoortige opmerkingen over mannen horen zeggen.

Je wilt dus zeggen dat als het ene geslacht een seksistische opmerking maakt over het andere geslacht en het andere geslacht dit vervolgens weer over het ene doet het elkaar opheft ofzo?

3-0 Ik zie niet wat er mis is met de tweede. Je kunt best denken aan wat iemand voelt.

En trouwens: meegaan naar Diemen-Zuid wens je niemand toe natuurlijk.

4-0 *facepalm* veel te slecht

Onweerwolf
5-0

6-0

starbright boy schreef:
3-0 Ik zie niet wat er mis is met de tweede. Je kunt best denken aan wat iemand voelt.

Was ook mijn gedachte.

0-1 onwaarschijnlijk kutnummer ook. Jeuk,

2-1 Damn wat gaat dit hard! En wat zijn sommige uitslagen gek.

Onweerwolf
3-1

Onweerwolf en Misterfool

Jullie verschillen van mening, en dat mag. Agree to disagree zou ik zeggen.

Gretz schreef:

Spelregels:
- We stemmen steeds op de songtekst die we het slechtst vinden, om uiteindelijk tot de slechtste Nederlandse songtekst ooit te komen.
- We spelen met 256 deelnemers. Ik heb nog 15 plekken vrij gelaten voor de klassiekers die ik over het hoofd heb gezien. Stuur me een pm als je een idee hebt voor een songtekst die er absoluut bij nog moet, dan maak ik er wat moois van.
- De 24-uursregel geldt waar nodig.
- Plezier staat voorop. Bedenk altijd dat dit slechts een spelletje is, vooral niet te serieus nemen dus.
- Iedereen staat vrij om z'n mening te geven over de teksten. Discussies zijn uiteraard prima, maar laat het liever niet uitmonden in gekissebis.

4-1

Onweerwolf
Gretz schreef:
Jullie verschillen van mening

Nee hoor. Misterfool snapt gewoon niet wat seksisme, een objectieve term waaraan uitstekend valt te toetsen, inhoudt.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:33 uur

geplaatst: vandaag om 00:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.