MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)

zoeken in:
Misterfool
Onweerwolf schreef:
(quote)

Je wilt dus zeggen dat als het ene geslacht een seksistische opmerking maakt over het andere geslacht en het andere geslacht dit vervolgens weer over het ene doet het elkaar opheft ofzo?

Ik vind de opmerking allereerst niet seksistisch. Ten hoogste generaliserend (vrouwen zullen zeker van mening verschillen over de vraag wat ze een aantrekkelijke "echte" man vinden). Ten tweede gaf ik met de opmerking aan dat, zowel vrouwen als mannen opmerkingen maken over de vraag of ze iemand van de andere sekse al dan niet aantrekkelijk vinden. Het lijkt dus te indiceren dat het normaal paringsgedrag is, waarbij er, net zo als bij de meeste diersoorten, over het algemeen verschillen zijn aan te wijzen in de manier waarop de sekses elkaar proberen te versieren. Ik zou eens aan een bioloog moeten vragen hoe het precies zit.

Gretz. Ik wilde er ook geen vervelende discussie van maken, maar ik wil nog wel eens doorvragen als iemand zo'n opmerking maakt. Ben altijd benieuwd naar de motivatie. Helaas merk ik dat Onweerwolf alleen maar stelt en niet motiveert. Jammer. Ik laat de discussie hier dan ook bij.

Onweerwolf
Misterfool schreef:
(quote)

Ik vind de opmerking allereerst niet seksistisch. Ten hoogste generaliserend (vrouwen zullen zeker van mening verschillen over de vraag wat ze een aantrekkelijke "echte" man vinden). Ten tweede gaf ik met de opmerking aan dat zowel vrouwen als mannen opmerkingen maken over het al dan niet aantrekkelijk vinden van iemand van de andere sekse. Het lijkt mij dus te indiceren dat het normaal paringsgedrag is, waarbij er, net zo als bij de meeste diersoorten, er over het algemeen verschillen aan te wijzen zijn hoe vrouwen een man proberen te versieren en hoe mannen een vrouw proberen te versieren. Ik zou voor de rest eens aan een bioloog moeten vragen hoe het precies zit.

En Gretz. Ik wilde er ook geen vervelende discussie van maken, maar ik wil graag nog eens doorvragen als iemand zo'n opmerking maakt. Ben altijd benieuwd naar de motivatie.

Het generaliseren van wat alle leden van van een bepaald geslacht zouden moeten willen is het isme in seksisme.

Onweerwolf en Misterfool
Mochten jullie de discussie voort willen zitten kan dat denk ik beter via pm. Er is een tijdje terug ook al een discussiedraadje verwijderd waar vermeend seksisme werd besproken.

Discussies hier kunnen denk ik het beste vooral over de muziek gaan. Het is immers maar een spelletje.

Gretz schreef:
Er is een tijdje terug ook al een discussiedraadje verwijderd waar vermeend seksisme werd besproken.
De meeste draadjes worden hier verwijderd, ongeacht het onderwerp .

De stand is nu 4-2.

En doorrrrr. Thanks Porcupine Head.

1-0 WTF

1-1

panjoe (moderator)
1-2

Walgelijk gekunsteld, die stoel.

Ur welcome !

Onweerwolf
1-4

1-8

Misterfool
1-9

(Naar de tien,ermee).

1-10 en gebeurd

Wellicht kent Onweerwolf de eerste band?

Onweerwolf
0-1

1-1 Dus....

johannesA
1-2

2-2 die tweede is niet zo slecht.

Aan de muur van mijn gedachten hangt een wereldkaart te wachten.... Ik neem aan dat die wel mee doet? Ik ben maar eens begonnen aan de snijtafel .

1-3

Onweerwolf
Gretz schreef:
Wellicht kent Onweerwolf de eerste band?

Jazeker, Fluisterwoud heb ik verschillende keren live gezien.

hahaha, die eerste

Vind geen beide trouwens echt wanstaltig, dus stem maar niet.

Zat eigenlijk nog na te denken over welk van de vorige twee het k*tst is, maar het gaat zo snel...

2-4 maar heb met beide niet echt moeite

Gast
geplaatst: vandaag om 13:14 uur

geplaatst: vandaag om 13:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.